Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prečo chce byť mutant normálnym

19. 12. 2001
8
0
1802
Autor
Naso

Z knihy "Koniec detstva a iné pestvá" cyklus "Celkom vážne odpovede na niektoré prečo"

“Mutant je človek-nečlovek. Odlišný od ostatných. Neľudský a preto iný...”, dočítal sa malý mutant v akejsi múdrej knihe. Ale nemusel kupovať tú knihu. Dávno tú pravdu prečítal v očiach ľudí. V očiach, kde sa každú chvíľu rodil egoizmus, kde mala svoj domov nenávisť, kde sa skrývala zloba, kde veselo žblnkal výsmech, kde sa rehotalo pohŕdanie, kde sa neochota striedala s nepochopením. Tie oči dobre poznal. Vaše oči. Oči normálnych ľudí. Sledovali ho na každom kroku, lebo im bolo podozrivé, že sa v jeho malých očkách občas zjaví slza, pohoršovali sa nad úsmevom jeho zreničiek a teplom zvedavého pohľadu, nad očami plných úzkosti a strachu z odmietnutia. Mutant sa zaprisahal, že až bude veľký, bude normálny a bude krútiť hlavou nad tým, ako môže dnes niekto robiť slanú vodu očami a bude sa dívať prísnym, odsudzujúcim pohľadom človeka, ktorý má právo iným dávať mená a nazývať ich mutantmi.


Bix
21. 02. 2002
Dát tip
We become what they think we are :o/

Matyjustin
02. 02. 2002
Dát tip
Ť!!!

Yeziiinka
20. 12. 2001
Dát tip
Velmi smutná...*

Junkie_23
19. 12. 2001
Dát tip
právo iným dávať mená...

Pepo
19. 12. 2001
Dát tip
Večný kolobeh. A je to nekonečne smutné - no vedieť o tom, je už polovičná výhra. Totiž, tak isto sa môže z normálneho (ako si ho nazval) človeka stať mutant.

Emily
19. 12. 2001
Dát tip
***

cipe
19. 12. 2001
Dát tip
ale ved ani mi niesme norm........

hermit
07. 12. 2001
Dát tip
smutné...

Bacil
03. 12. 2001
Dát tip
Tiež.

Mythus
29. 11. 2001
Dát tip
a s touto sa stotožňujem...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru