Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prečo je slon smutný

21. 12. 2001
7
0
2620
Autor
Naso

Z knihy "Koniec detstva a iné pestvá" cyklus "Celkom vážne odpovede na niektoré prečo" -koniec minipoviedok-

V malom obchode s porcelánom bol i maličký sloník. Z porcelánu. Namaľované čierne očká pri zdvihnutom chobote mu dávali šibalský výzor. A nikto si ho nekúpil. Prešli i Vianoce a nič. Sloník mal rád ľudí. Rád by sa vynímal v nejakom byte, rád by niekomu urobil radosť. Myslel si, že ho nikto nechce preto, že je taký malý. Tak začal rásť a rásť, až sa nevmestil do malého obchodu. Veselo zatrúbil ľuďom na znamenie, že aj on je tu. Ale ľudia sa nepotešili. Zbytočne lamentovali nad rozbitým obchodom a dali ho do cirkusu. Tešil sa, že teraz sa naň ľudia chodia pozerať, najmä deti. Len to nechápal, prečo ho všetci nemajú rovnako radi. Dozorca ho každý deň švihal bičom a slon sa nemohol hrať podľa vlastnej vôle. Potom ho dali do zoologickej záhrady. Odvtedy je sloník stále smutný. So žiaľom spomína na malý obchodík. Teraz už vie, že si ho nikto nekúpi.


Bix
21. 02. 2002
Dát tip
V Bojnickej ZOO majú "skvelé" predstavenie so slonmi. A vlka, ktorý neustále chodí do kolieska, do osmičky. Inak, ja by som toho slona kúpila, moja sestra je do nich blázon...a navyše, keby som len vedela... Ten rast slona a jeho "psychiku" si popísal veľmi dobre.

Matyjustin
02. 02. 2002
Dát tip
Ť!!!!!

Amanda
21. 12. 2001
Dát tip
Smutnokrasne az skoro slzu citim v ocich...!*

Gastarbajtr
21. 12. 2001
Dát tip
připomíná mi to příběh jedné krajty ve zverexu v našem městě... *!

mistr
21. 12. 2001
Dát tip
Mám stejný názor jako Materula.

Astalavista
21. 12. 2001
Dát tip
Moc pěkný, hlavně to čtení mezi řádky

Pepo
19. 12. 2001
Dát tip
z kaluže do... ?

hermit
07. 12. 2001
Dát tip
tady jsem bezradný...nevím...

Bacil
03. 12. 2001
Dát tip
Súhlasím s predrečníkmi - so všetkými - a viacej už....

aqua
02. 12. 2001
Dát tip
nieeeeeee smutné zvieratko nie ...... bezbranné ..... zase mu niekto ubližil, nikto ho nechcel ....tak si ho niekto kúpte, ja nemám záhradu kde by mohol šlapat veselo po kvetinkách

Mythus
29. 11. 2001
Dát tip
a možnože...nikdy nevieš, ČO je to PRVAVÉ a čo je len dočasný KLAM

pino15
28. 11. 2001
Dát tip
myslím,že je dobré nevyrůst !! :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru