Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

...tantum dic verbo, et sanabitur anima mea. *)

13. 01. 2011
4
4
1120
Autor
rainman

*) Z modlitby při přijímání : ...řekni jen slovo, a má duše bude uzdravena.

    

     I.

     Je červnové ráno a všude kolem nebe. Nahoře bez hranic, o sto metrů níže ozářené prvními paprsky vycházejícího slunka, zčeřené chladným větrem a poeticky orámované zelenými břehy. Stužky chodníčků se stříbrně lesknou po nočním dešti.

     Nemůžu mu to mít za zlé. Mluvili jsme spolu o všem, taky že si kdokoli z nás může najít někoho jiného. Nic netrvá věčně. Ale teď už to nemá smysl.

     Ten rok a půl s ním mi připadal nekonečný. Bylo všechno, co být mohlo. Vášnivé noci, dny nabité radostí a nemyšlení na konec. A ten je najednou tu, dloube mě pod žebrem a připomíná mi větu, že než bez něj, to raději…

     Tak jo, sliby se maj plnit nejen o vánocích. Ale ještě jednou to zkusím, naposled, co kdyby…

     - jestli to zvedneš, vrátím se -

     Obsazeno.

     Zavírám oči a letím k nebi.

     

     II.

     Noční bar je oba vyplivl do chladného svítání. Ploužili se podél řeky v úporné snaze vystřízlivět. Namáhavě se rozpomínal na včerejší večer. Co se to všechno…v bolavé hlavě mu vytanula rozesmátá servírka a pak vášnivé muchlování za rohem; jak jsem to mohl tušit, že nás tam uvidí…

     Tak zoufalý obličej jsem u něj ještě neviděl. Kam vlastně šel, napadlo ho. Asi domů, nejspíš bude spát.

     Sáhl po mobilu a vytočil známé číslo, co kdyby…

     - modlím se, abys to zvedl -

     Obsazeno.

     „Co pořád máváš s tím debilem vole, tak už se na ni vyser, zase s někým kecá, žádná baba za to nestojí…ty vole, čum, támhle někdo skáče dolů…!“


4 názory

avox
19. 05. 2011
Dát tip
souhlas s Proseckým, stálo by za to, trochu to dílko učesat...

Prosecký
14. 01. 2011
Dát tip
Typicky písmácký výstřel. Myslím, že v dobré víře nemůžeme chzí o mnoho více. Tip. Šlo by s tím pracovat dále nebo rpo rozsáhlejší text a dopracovat. Text, který zveřejňujeme papírově (vydáváme), kontrolujeme mnohokrát. Kolikrát si po sobě čteme texty pro Písmák?

Robinia
13. 01. 2011
Dát tip
vyvolalo spoustu asociací...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru