Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Freudova schizofrenická úvaha

19. 01. 2011
9
13
2717
Autor
aleš-novák

Sigmud Freud (1856-1939) Carl Gustav Jung (1875-1961) úryvek ze vzpomínek slavného psychiatra:

früher,

als

ich noch

Jung

war...


13 názorů

Kočkodan
09. 02. 2013
Dát tip
Z knihy Rudolfa Hrusínského: Tenkrát, hodne dávno pred mým narozením, kdy dokonce i moje maminka byla jeste malý Cervícek...

už tu ist


Edvine, díky za doplnění souvislostí. V honbě za slovní hříčkou často faktická stránka utrpí, tohle je typický příklad :o)

Toscana
21. 01. 2011
Dát tip
se ani nedivím, že kritizoval, obávám se, že na Freudovi jeho rodiče v pubertě praktikovali tzv. antimasturbační přístroj (k viděni v Sex machines muzeu v Praze)... :o)))))

Edvin1
20. 01. 2011
Dát tip
Aleš: Úvaha depresivního Junga: Früher, als ich noch Freude an der Lehre Sigmunds hatte... Jung, jak je známo, byl Freudovým žákem. Později se, podobně jako mnoho jiných psychiatrů, jeho učení poněkud vzdálil, Freudovy teorie, zvláště tu o libidu, tvrdě kritizoval.

Edvin1
20. 01. 2011
Dát tip
Tosca: Když Němci hovoří o něčem záhadném (jako Ty o němčině), vyjadřují to takhle: "Das kommt mir böhmisch vor!" (Zní mi to jako čeština.), nebo taky takhle: "Das sind böhmische Dörfer für mich!" (Připadá mi to jako české vesnice.") Zajímavé, že? Takže to zdánlivě veskrze české rčení bude nejspíš germanismus. Zajímavé, že?

Hrušková
19. 01. 2011
Dát tip
*

Diana
19. 01. 2011
Dát tip
hahaha, super! Nojo, v jiné řeči by to nešlo :-))))*.

Wecfarien
19. 01. 2011
Dát tip
:D *

Toscana
19. 01. 2011
Dát tip
němčina mi je španělskou vískou, čili nemám šanci v tom objevit ten skrytý veselý odkaz :o))))

No, těbůh! Also, nicht tě buch, sondern das Buch!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru