Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ráno moudřejší večera

29. 11. 2001
0
0
1718
Autor
amihere

Po mé první a doufám, že poslední zkušenosti... :o)

Je hluboká tma. Hodiny na věži nedalekého kostela právě odzvonily půl druhé ráno. Sedím nad učením, snažím se vymyslet pár vzorců do školy (kdo to kdy slyšel, chtít po nás,studentech, nějaké fyzické slátaniny, člověk má daleko důležitější věci na práci, jako návštěvy restauračních zařízení, všemožných klubů nebo vymetání příkopů a pangejtů)  a vůbec mi to nejde. Taky aby ano, v takovou nekřesťanskou hodinu! Kohouti na hřadlech se už téměř probouzejí, aby za pár desítek minut přivítali nový den. Na mne je zubožený pohled. Za dnešní večer jsem do sebe nalil tolik kávy, až se mi lógr téměř sype ušima ven. Sirky mezi očními víky se lámou jak stébla trávy pod pásy buldozeru a můj dříve tak pěstěný obličej nyní hyzdí dva velké černofialové vaky zavěšené pod očima. To jsem to dopracoval, takhle si ničit vizáž jen kvůli škole. Ale úkol musím splnit, nedá se nic dělat, pokud nechci prolítnout z fyziky. Tak mě napadá, proč jsem tu šílenost nedal dohromady už odpoledne či v podvečer? Odpověď je prostá: jsem snad nenormální? Napřed zábava, poté škola, jinak to přeci nejde! Odpoledne jsem byl na bowlingu, večer dávali Nicka Slótra následovaného Tlustým Jackem. Přece si to nenechám ujít! V jedenáct hodin jsem vypnul televizi a se slovy "Ráno moudřejší večera, úkoly nechám na ráno, jdu se připíchnout na net" jsem odcestoval k počítači.Jak teď všeho lituji! S krví podlitýma očima teď proklínám toto "brzké" ráno, které jsem si vybral jako dobu na školní přípravu. Jak zjišťuji, ne vždy platí staré české přísloví "ráno moudřejší večera". No, nějak to už doklepu...

   A vlastně, jaké přísloví asi mají lidé přežívající za polárním kruhem, když mají den i noc dlouhou půl roku? Neříkají si například "leden moudřejší července"? Kdo ví...


Wicana
29. 11. 2001
Dát tip
člověče, nachytala jsem se už na magický realismus, ale tohle je realita kdoví jak je to za polárním kruhem :--) mně se zdá, že všichni eskymáci mají kruhy pod očima

Zbornik
29. 11. 2001
Dát tip
Do úvahy by se dal možná zařadit ten poslední řádek, to mi připadne zajímavá myšlenka:), ale jinak to úvaha není. Nicméně takové texty čtu rád, lidé jsou stejní a člověk v tom vidí často sám sebe, u kafe, nad skripty a tak:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru