Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

překladatelská úvaha

02. 02. 2011
10
14
3348
Autor
aleš-novák

na Edvinův popud jsem zabrousil na www.dsfo.de , což je takový košatější německý Písmák. dostal jsem slovní hříčku, tak jsem se pokusil jí přeložit...

 

Du bist sehr anziehend, aber bist du auch ausziehend ?

  

 

jsi velice přitažlivá 

jak těžké tě svléknout bývá?


14 názorů

Toscana
28. 02. 2011
Dát tip
Tady jsem mimo, protože němčina mi úspěšně zůstala španělskou vískou :o)))

Diana
08. 02. 2011
Dát tip
:-)*

Dík za pochvalu, Edvine...bravurně? Škoda že se v překladu vytratil ten vtip an/aus ziehen...:o)

Edvin1
04. 02. 2011
Dát tip
moorgan: Omyl, AKTIV! Protože tvar "ausziehend" se dá normálně použít jen ve smyslu "stěhující se", což je aktivní, ne pasivní tvar.

Edvin1
04. 02. 2011
Dát tip
I když je samotné téma poměrně banální, po stránce jazykovědné je ta věta velice zajímavá, a pro překladatele je to tvrdý oříšek. Jedná se o následující: Slovo "ausziehend" je zde použito jako adjektivum, analogicky dle adjektiva "anziehend", přičemž se ve skutečnosti jedná o sloveso ve tvaru Partizip Präsens Aktiv - čili "svlékající se". Dle mého přítele Georga, germanisty a rodilého mluvčího, se prostě jedná o výzvu k souloži. Aleš to podle mne "přebásnil" bravurně. Alešu, z Tebe eště něco bude! :-)

Prosecký
02. 02. 2011
Dát tip
Zaujalo mne a ještě více mě zaujal moorgaanův komentář.

Vaud
02. 02. 2011
Dát tip
hlavne v ty nemcine jsem se rehtal na cely kolo :-)

alleš klar :o)

moorgaan
02. 02. 2011
Dát tip
alesi ---to ale nebylo o slovniku!

slovník mám taky :o) ale dík za komentář.

moorgaan
02. 02. 2011
Dát tip
neni to asi uplne presne.. "jsi velice pritazliva,ale jsi také svleknutelna?" - svleknutelnost neni totozna s tim, ze je tezke ji svleknout...muze byt treba naha v te pritazlivosti.-)) pak neni uz co svlekat..

F.L.Vděk
02. 02. 2011
Dát tip
... a jak si to pak uděláš, takový to máš :-).

A.H.
02. 02. 2011
Dát tip
Aleši, nejspíš tak, jak těžké si to uděláš. :D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru