Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 431 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+5 neviditelných
JAK JE TO S PLAGIÁTORSTVÍM NA LITERÁRNÍCH SERVERECH?
datum / id04.02.2011 / 377692Vytisknout |
autorsepotvkorunachstromu
kategorieDiskuse
zobrazeno7371x
počet tipů11
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
JAK JE TO S PLAGIÁTORSTVÍM NA LITERÁRNÍCH SERVERECH?

 

 

..DNES JSEM NA SERVERU EPIKA NARAZILA NA ZAJÍMAVOU BÁSEŇ..POROVNEJTE PROSÍM OBA TEXTY..

 

 

 

 

 

 

 

datum / id

11.12.2010 / 373227

Vytisknout | Přečíst později

 

autor

Bíša

Je v oblíbených

 

kategorie

Volné verše

 

 

upřesnění kategorie

O přátelství

 

 

zobrazeno

522x

 

[ seznam ]

počet tipů

47

Toto dílo už dostalo váš tip.

[ seznam ]

v oblíbených

1x

Je v oblíbených

[ seznam ]

do výběru zařadil

Pacer,

 

 

zařazeno do klubů

Dílo není v žádném klubu.

Prolog

ZIMNÍ a LESNÍ
Pro básnířku sepotvkorunachstromu, kterou velmi obdivuji!

FANTAZIE G - MOLL

Větve stromů se mírumilovně
a něžně pohupují
jako clona před chladným
svitem hvězd a měsíce

Sněhové vločky
padající do očí
dovedou bizarními tvary
zmást i nejbystřejší smysly

Prohlubují vnímání
prožívání smyslu
neobvyklých životních situací
a vrací nás do snění o mládí

Člověk málokdy potřebuje
diváky aby mu mohli
závidět
jeho skromné štěstí

Mít pocity jako muž
před milováním
i rytíř před turnajem
na kolbišti cti...

 

 

Dílo bylo vloženo: 09.01.2011, 18:16 min
Shlédnuto: 550x / oblíbené: 0x

Autor díla:
Elenyss



Zimní snění


Větve zmrzlých stromů
se něžně pohupují
za záclonou před chladným
svitem hvězd.

Krystaly vloček padají do očí jenž
dokáží malířstvím
zmást nejbystřejší smysly.

Prohlubeň vnímání,
prožití smyslu
v nevšedních osudech života,
co navrací nás do ZIMNÍHO SNĚNÍ... do "mládí"...

Netřeba diváka,
by záviděl to...
"skromné štěstí"!

Mít pocity jako žena
před milováním,
což teprv rytíř...
před turnajem v aréně cti...

 

 

Tak co vy na to?

 

..velmi mě zaujala reakce jednoho z redaktorů..vkládám..

 

 

tak..

není to pro mne jednoduché Jí tu zaříznout jak slepici hehe, jen vtípek! ale tahle básen pokud není napsaná před tou z písmáku..je ryze opsaná! ona totiž je dost dobrá! ellen tma sice něco pozměnila v poslední sloce status female, aby to vypadalo přesvědčivě žensky ..ale jak je vidět jiným autorům brouzdajícím po servrech to neuniklo.

Ono se zase tka moc nestalo, protože něco si jinde přečást a pak zkusit svou verzi není trestné, jen snad to mohla ellen poznamenat v anotaci! aby nedošlo k nedorozumění!

doporučuji toto dílko především kvůli nepříznivým komentářům smazat! její jiná díla nemusí být plagiátorská..to by se dávno provalilo! prostě jí to jako ženu oslovilo a ponuklo trošku švindlovat! každej občas švindlujeme! tady to jen bylo naivně okaté! já myslím , žw autorka není hloupá že by jí to prošlo...spíš jí t aúprava nevadila.

Vloženo: 23.01.2011, 21:40 min | kritik: poeta

 

 

..takže pište..pište..ať mají někteří co kopírovat..

 

 

 

 

 

 

 

 

datum / id

11.12.2010 / 373227

Vytisknout | Přečíst později

 

autor

Bíša

Je v oblíbených

 

kategorie

Volné verše

 

 

upřesnění kategorie

O přátelství

 

 

zobrazeno

522x

 

[ seznam ]

počet tipů

47

Toto dílo už dostalo váš tip.

[ seznam ]

v oblíbených

1x

Je v oblíbených

[ seznam ]

do výběru zařadil

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

25.03.2011 19:15:21dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..nemáš se zač omlouvat..))
..taky se měj..delfíne..))
25.03.2011 18:39:49dát kritice tipDelfín
Milá šepotko!
Díky za Tvé ovace. Ber tuhle básničku jako můj dárek Tobě. I když nejsem jediný, kdo takhle reagoval. Za ten omyl se vzkazem se omlouvám, myslel jsem, že je to Bíšova stránka. Takový drobný zkrat! Jenže jinde třeba nelze zkopírovat celý profil a vkládat třeba odkazy na You tube. Měj se hezky! M.
23.03.2011 16:07:01dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o)))))))))))))
..nu dobrá..)))
..povedla se ti..)
23.03.2011 16:00:42dát kritice tipDelfín
Tak to jsem teď vážně zvědav, jestli tímhle počinem zase rozproudím diskusi vášnivých kritiků!;o)))
23.03.2011 15:59:17dát kritice tipDelfín
Tak jsem tu během chvilky spáchal tohle dílko, jen jsem se při tom díval na obě předlohy a nechal se vést vlastními pocity. Některé myšlenky jsem ponechal a rozvinul trochu jiným směrem. Jak snadno vznikla báseň má, když byla tu již osnova! Jsem snad taky plagiátor nebo to lze brát jen jako jistou parafrázi či parodii na předchozí dílka?;o)))

Zimní meditace

Holé větve prokřehlých stromů
mávají svitu chladných hvězd,
měsíc postříbřil střechy domů,
sníh bivakuje podél cest.

Krystaly vloček tiše lámou
bledý svit neónových lamp,
den rande má s počernou dámou,
k němuž netřeba světla ramp.

Vnímám tu krásu kolem sebe,
v prožitku svém se nořím v hloub,
toužím zas zřít Tvých očí nebe,
do Tebe vsadit vášně roub!

Prožívat skromné chvilky štěstí,
/diváků není potřeba/,
prokřehlé srdce sevřít v pěsti,
být tím, kdo kouzlo Lásky dá...

Rytíř v kolbišti milování,
co zásady cti dobře zná,
na chvilku nezaváhá ani,
jak právě zachovat se má.
14.02.2011 10:37:32dát kritice tipdevian
a všechno tohle se někam nahrává, včetně rozpaků mistra Lo
10.02.2011 18:51:40dát kritice tipDelfín
Koukám, jak se to tady vyvinulo úplně jiným směrem!Ale ten závěr s poděkováním se mi líbí! Tak to má být...
Jen ten, kvůli kterému to původně vzniklo, se ještě nevyjádřil. Ale už mne včera navštívil na mé stránce, takže se mu snad daří trošku líp...
Pokud by někdo náhodou přišel na mé stránky a tvrdil, že jsem taky plagiátor, ochotně se přiznávám, že k básni "Vracím Ti vlnky pod sukýnky" mne mne inspirovala právě píseň Zdeňky Lorencové, co jí zrovna hráli v rádiu. Ale třeba i polka "Jednou, dvakrát" vznikla tak, že autor slyšel průvodčího v tramvaji, když si opakoval objednávku jízdenek. Cesty inspirace jsou nevyzpytatelné...;o)))
Přeji všem krásný den! M.
10.02.2011 15:55:20dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..každopádně..kostko dík za radu s tou URL adresou..už to budu mít..akorát zmenším..
10.02.2011 15:51:27dát kritice tipaleš-novák
a jakpak se rozezná tip pro povzbuzení od tipu pro zvýšení vlastní popularity?
10.02.2011 15:47:45smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 15:34:33dát kritice tipbrackenridge
ja si myslim, ze i libitipy mohou posunout, jako povzbuzeni
kdyz se ti neco libi a das tomu tip, tak z toho autor bude mit radost
copak je to tu nejaka soutez hemingwayu
samozrejme dobre kritiky jsou lepsi, ale pokud clovek neumi psat poradnou kritiku, tak radeji drzet hubu.
ja dam tip kdyz se mi libi a kdyz se mi nelibi a neumim to rict slusne, nedam nic
verejny literarni server...nic vic nic min
kazdej (pozitivni i negativni) nazor je subjektivni
na literarniho kritika se musi dlouho studovat...
a pokud vim, delaj to za penize a ne zadarmo tady
10.02.2011 14:38:58dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..je..Diano..
..škoda..že jsem v tom rozrušení nevložila rekci "autorky"

..ok..kostko..
..pomůžeš mi vložit obrázek?
10.02.2011 14:35:00smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 14:32:20dát kritice tipDiana
Krádež by se měla nevyplatit. Každá krádež. Mít ostudu je docela dobrý trest. Myslím, že jsi nemohla jednat správněji, než to takhle zveřejnit. Bíšova báseň je opsaná i s chlupama, jak se u nás říká.
10.02.2011 14:31:49dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..taky ovšem pomoc dostávám..tak denně..:)
..tím nemyslím tipy..:)

..to jsem a mysli neměla..a víš..že někdy ano?
..povzbuzení je taky zapotřebí..:)
10.02.2011 14:27:08smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 14:26:14dát kritice tipsepotvkorunachstromu
ok
..dělám to denně
10.02.2011 14:24:09smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 14:17:35dát kritice tipaleš-novák
místo mozku:

ono je to podobné i v životě...současná civilizace je odsouzena k postupné degeneraci, protože všeobecné volební právo dává možnost rozhodovat i lidem, kteří na to rozhodně nemají buňky. Volby jsou vlastně takové rozdávání "líbítipů".
10.02.2011 14:16:33dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..kostko..když jsme u toho..už jsi někomu pomohl s dílem..opravit chyby..vymazat nesmysly..zbytečný balast?
..ono to nemusí být na očích celého serveru..
..tak co..pomohl?
10.02.2011 14:15:51smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 14:11:40dát kritice tipMetta
Kostka: nepatřím, dyk říkám, že se radši nechávám setřít..
ani nemám problém setřít šepotčino či jiné dílo, se jí zeptej
nicméně ty satelity jsou přece taky myslící bytosti a nechají-li se strhnut a zůstávají tak, i když se tu rozkoukají, je to jejich problém
jsi-li nespokojený, dělej to jinak - kritizuj díla, umíš dobrou satiru, vím, ale zajímala by mě aj tvá literární kritika
sorry ted mi trochu připomínáš kněze, co káže proti zlořádům :-P připadá mi, že už trochu řežeš do svobody, do výsostního práva na vlastní blbost, snad rozumíš .-(
10.02.2011 14:04:45dát kritice tipaleš-novák
...nebudou pozdávat...

pardon.
10.02.2011 14:03:32dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o)))

..čoveče..to mi zníííí..jakoooooo...
..sem netušila jaká jsem hvězda..)
10.02.2011 14:03:29dát kritice tipaleš-novák
...nebudou pozdávat...

pardon.
10.02.2011 14:03:27smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 14:02:46dát kritice tipaleš-novák
místo mozku: každý si může vybrat, do jakého fanklubu bude patřit. Pokud někdo chce být něčím satelitem, proč mu v tom bránit? Pokud se mi pozdávat něčí "líbítipy", můžu si dotyčného autora zablokovat a budu dostávat tipy jen od těch, co považuji za kvalitní...V čem je problém? :o)
10.02.2011 13:59:39dát kritice tipaleš-novák
bn: srabe :o)
10.02.2011 13:59:22smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 13:57:46dát kritice tipblboun nejapný
...hladina je rozvířená tak pádluju jinam
10.02.2011 13:56:46dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..meto..smajlíkuju..páč jsem veselá..je ovšem fakt..že se taky směju každé červené niti..dokonce sám kostka mě dokáže královsky pobavit..:)

..a proč tipuju..no..že se mi něco líbí a pak..autora to potěší..to je taky důvod..takže..pokud v díle najdu aspoň něco..co stojí za to..tipnu..
..ovšem zdaleka netipuju všechno..to rozhodně ne..
..nejsem líná číst..tak je to.:)
10.02.2011 13:48:26dát kritice tipMetta
Kostka: osobně mám místo smajlíků radši třeba, jak mě Norsko umí setřít:-P
přesto mě tyhle spekulace o motivaci k líbítipům přijdou na vodě - zeptej se šepotky, proč to dělá

- šepotkooo, proč teda tolik smajlíkuješ a tipuješ ?

Je tu hodně lidí, co sem nechodí kvůli literárním rozborům a prostě rozdat a shrábnout hromádku tipů jaxi potřebujou - autoři si časem sami trochu utřídí, čí tip má pro ně jako cenu a proč...
šepotčiny tipy mě řekněme literárně neposunou, ale pořád proti ní nic nemám, spíš naopak ...
10.02.2011 13:45:03dát kritice tipaleš-novák
místo mozku: nikdo tě nenutí tu pobývat, když tě to tady tak štve. Vem si příklad z doktorů :o)
10.02.2011 13:39:17smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 13:38:46smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 13:35:49dát kritice tipaleš-novák
A PROČ BY MĚL TIP NĚKOHO NĚKAM POSTRKOVAT?
10.02.2011 13:34:14dát kritice tipMetta
Kostka: znám takový ty, co tipujou hodně, ale za falešný je kvůli tomu nepovažuju ...třeba Bíša :-)
prostě mezi hypersmajlováním a falší žádnou zvláštní spojitost nevidím
10.02.2011 13:30:29dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..seš vedle jak ta jedle..kostko..
10.02.2011 13:28:35smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 13:24:15dát kritice tipaleš-novák
někomu se líbí a tipuje všechno, někomu se nelíbí a netipuje nic. Který z těch dvou je víc falešný?

Jak se dá posoudit osobnost reálného člověka jen podle jeho virtuálního vystupování?
10.02.2011 13:23:59dát kritice tipGarth
kostka : tak to nemusí být přece nutně faleš.. někdky dáš tip i špatnýmu dílu, protože tě něčím zaujme nebo chceš autora povzbudit nebo co já vím..
10.02.2011 13:21:46dát kritice tipMetta
Kostka: na tom něco je ...občas tu se zklamáním zjistím, že považuju za vzácně spřízněnou duši někoho, kdo je jaxi spřízněný s celým písmákem:-(, ale je spíš můj problém.
šepotku nesmajlíkuju, tipuju málokdy, pokud ji čtu, kritikou nešetřím, sama od ní smajlobití nechci - právě proto, že mně zajímá, co je pod tím povrchem a věřím, že něco jo. Ona to bere, což mě utvrzuje v tom, že falešná nejni, spíš tam bude něco eště jinýho, asi nějaký druh závislosti...?
10.02.2011 13:15:25dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..co se mi nelíbí většinou nekomentuju..kostíku..víme..prostě mlčím..to ovšem ty nemůžeš pochopit..
..tak kvůli mě tě přestává bavit tvořit??????
..no..na jiných serverech jsi jistě úspěšnější a tam tě tvorba naplňuje..ne?
10.02.2011 13:10:15smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 13:03:33dát kritice tipGarth
jestli je falešná nebo ne těžko soudit z četných úsměvů na písmáku (to může být projev spousty dalších povahových vlastností :D), ale taky mi to celý přijde divný.
10.02.2011 12:53:58dát kritice tipMetta
Kostečko...proč vlastně považuješ ssvks za falešnou ? Se ptám upe vážně ... sice páč se smějě na každýho, nevím esli si možu brát ten její úsměv osobně - može to být písmácká prezentace nebo, chceš-li, maska - ale ty ji přece máš taky
i ona za ní može mít upřímný vlastní obličej jako ty
falše jsme si u ní nefšimla...
??
10.02.2011 12:20:28smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 12:03:05dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o)))
10.02.2011 11:53:20smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 11:44:37dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..papoušku..:)
10.02.2011 11:43:24smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 11:20:06dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..se ví..
..ovšem..nápad scházi tobě..nejsi mi důstojným soupeřem..pa..:)
10.02.2011 11:10:56smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 11:09:30dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..nápad..nápad nový mi tu schází..kostíku..))
..aleši..dobrou chuť..)))
10.02.2011 10:51:32dát kritice tipaleš-novák
dobrou chuť, jestli se právě obědváte :o)
10.02.2011 10:47:11smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 10:42:00dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..eeeeee..co je pepida?
..a pak..buď trochu kreativní..čéče!
10.02.2011 10:40:05smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 10:37:01dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..jj..jsem..strááášně falešná..ale lakomá ne..
..a pozoooor..snídám arogatní..úpřimné kluky..až křupou kostičky..:)
..mňaaaam..))
10.02.2011 10:33:04smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 10:29:38dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o)))..ještě jeden..)))
..nejsem lakomá..
10.02.2011 10:26:29smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 10:13:41dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o))))
10.02.2011 10:11:35smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 10:09:23smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 09:50:49dát kritice tipblboun nejapný
kostka...o tom nic nevím
10.02.2011 09:17:42smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.02.2011 01:10:53dát kritice tipblboun nejapný
...bež do háje,nemám náladu,za chvíli příjdu
10.02.2011 01:06:44dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..se ví..dodoušku..))
10.02.2011 01:05:01dát kritice tipblboun nejapný
Náš kostku...šepot si jen nevybíjí svý mindráky na druhejch
09.02.2011 23:07:59smazaný uživatel
smazaný uživatel
09.02.2011 22:20:45dát kritice tipUchoNaKoleji_
Ty jo děkuji že jsi pozorná, máš pamatováka a čteš.
Je dobře vědět, že všechno vždy neprojde!

09.02.2011 22:18:22dát kritice tipGodfrey
"Shlédnuto" a redaktorka plagiátorka. To musí být server.
09.02.2011 04:50:00dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..moje řeč..sveřepku..)
09.02.2011 00:16:56dát kritice tipsveřep
dotyčnou nemám jak chápat. toto je snad sci-fi.
08.02.2011 23:41:39smazaný uživatel
smazaný uživatel
08.02.2011 23:11:38dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..poslední věta už je mimo..jsem ji okopčila omylem..)))
08.02.2011 21:41:16dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..je..to si..piš..)))

..vkládám ještě jednou..páč doufám..že mi to octopus smaže..co se mi zblblo..)))


PRO VŠECHNY...

..Bíša..celou diskusi sleduje..to si ovšem můžu zjistit jen já a admini...pokud se nemýlím..

..asi před hodinou mi volal ..strávil posledí tři měsíce ve špitále a opravdu


.. nemá potřebu se k diskusi vyjadřovat..
..děkuje všem příznivců i alternickům za plodnou debatu..a buďte klidní..je nad věcí..

..omlouvám se za formát..mi to zblblo a neumím to opravit
08.02.2011 21:30:01dát kritice tipEllectra
VIVAT Bíša!!!! :))
- už jsem ho začal postrádat, tahle je aspoň duchovně s námi
08.02.2011 21:25:43dát kritice tipsepotvkorunachstromu
JOO..TAK..TO..SMAŽ..PROSÍM..
..EVÍM..CO..JSEM..ZBLBLA..
08.02.2011 21:14:00dát kritice tipOctopus Syd
vieš... keď to nevieš robiť, nerob to... ako to chceš konkrétne upraviť? jedine zmazať celú kritiku
08.02.2011 20:55:21dát kritice tipsepotvkorunachstromu
avi..admini..dá se to nějak upravit?
08.02.2011 18:56:47dát kritice tipDelfín
Myslím, že admin má pravdu! Nemůžeš nikoho nařknout z plagiátorství, pokud si jen půjčil téma a přebásnil to po svém, i kdyby třeba obsah slok byl zhruba stejný. Já taky někdy třeba do komentu hodím mužskou verzi k dané věci a někdy později to opráším a povýším na dílko. Nebo opakuji sám sebe a použiju stejnou metaforu, mou slabinou jsou třeba motýlci, pavoučci, sovičky sněžné či raněná laň. Stalo se mi, že se mi někdo ptal, zda mi nebude vadit, pokud to taky použije. Nevadí, když přímo neopisuje celé verše.Jo,co se takhle zeptat Bíši, co on na to říká? Jinak mně třeba taky někdo dal avízo, že přímo mojí básní se kdosi chlubí. Ale nedostal jsem se už na tu adresu a pak jsem s pomocí dotyčné osoby zjistil, že autora už kdosi zablokoval a pak vymazal...
Kdybyste náhodou měli pocit, že jste někde jinde pod jiným jménem četli mou báseň, dejte mi napřed vědět, než začnete metat kameny. Jsem totiž na 6 místech a pokaždé si říkám jinak.Takže liter, saspi, psanci, totem i literra, to vše mohu být stále já! A už mám vymyšleny další nicky...;o)))
Jinak mám taky zkušenost s plagiátorstvím, dokonce v oficiální soutěži Literárních novin asi před dvěma roky./www.literarky.cz/. Protože nepíšu prózu, dal jsem avízo kámošce a ona mi pak psala, že si to dílko přivlastnila nějaká z organizátorek /bylo to v knihovně/. Sám jsem to tam četl jako oceněné dílko oné plagiátorky!!! Jenže já už to znal pár let z originálu. Takže jsem se připojil dost ostře k protestu, jen nevím, jak to dopadlo...
08.02.2011 18:39:13dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Hácha byl protektorátní prezident a v poezii se, pokud vím, moc neMáchal :)

Chápu. Jasně. Bylo by v tomhle případě zdvořilé aby tam ten odkaz byl. Já mluvil spíš obecně. Mě ani tak nezajímá osoba autora jako text samotný. Pokud někdo obšlehne dílo a uspokojuje ho, že mu to cizí dílo pod jeho nickem někdo pochválí, je to jeho problém.
08.02.2011 17:42:59dát kritice tipOctopus Syd
Zbora:

"Nepíšeme zde oficiální literaturu. Pokud si autorka zkusí přetvořit nějaké dílko podle svého a uveřejní ho v podobném prostoru jako je Písmák se záměrem, dozvědět se, jak ta coververze působí na ostatní, a nemá s ní další ambice, nedělal bych z toho takovou vědu." - uvedenie inšpirácie by bolo prínosné už z toho pohľadu, aby človek mohol objektívne zhodnotiť kvality autorky... Keby niekto zobral báseň od Háchu, či ako sa volá ten váš básnik, a zmenil by tam pár slov, tak by to mohol pôsobiť ako dobrý autor, kým by nebol odhalený. Chápeš ako to myslím?
08.02.2011 17:36:21dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Syde, teď si trochu zademagičtím jo? Mělo by být u každé otištěné básně uvedeno, že autor četl ty a ty básníky, jejichž tvorba se do té jeho podvědomě promítá? Kde je hranice, kdy se dá mluvit o tom, že je dílo naprosto původní, kde začíná být inspirované a kdy už jde o plagiát?

Ale to je, vím, dost od věci. Mně by to, co zmiňuješ naopak od textu spíš rozptylovalo. V poezii nemám rád, když nedostanu dopředu moc klíčů, které mě nasměrují, vlastně je ani nechci, ale ve výtvarném umění je například vyžaduju a chodim radši na komentované prohlídky, no, tak nevím... možná máš svým způsobem pravdu.

Šepotko, tak to je výzva, ne? ;)
08.02.2011 17:12:09dát kritice tipOctopus Syd
zbora: myslel som, že píšeš o inšpirovaní sa, nie o odpísaní... proste by tam bola uvedená inšpirácia... bolo by to spravodlivé a aj by mi to lepšie pomohlo posúdiť dielo, nie?
08.02.2011 17:08:58dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..děkuji..děkuji..aleši..))))
08.02.2011 17:06:54dát kritice tipaleš-novák
šepot: tak do toho, ať jsou vidět výsledky :o)
tahle diskuse je o ničem jiném!!!
08.02.2011 17:01:47dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..Honzooo..já mám takovou radost..))))
08.02.2011 16:52:11dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Ellectra: to spousta lidí, jsem zvyklý. A pokud nevyvinou alespoň rámcovou snahu o jinou polemiku než energ(et)ický odsudek, je mi to celkem volný.

Octopus: hele a jak bys Ty osobně nahlížel na dílo, k jehož přečtení bys k byl uveden slovy: "tak tady jsem to opsal"?
08.02.2011 16:45:48dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..nevěříš..tomu..že..ne.:)))

..jupiiiiiiiiiiii..teď mi volal jeden pán..co četl almanach a nabídl mi spolupráci na textech písní..))))
08.02.2011 16:29:25dát kritice tipGarth
no že si někdo prostě dělá legraci.. nebo chtěl ozkoušet, co to udělá, když to udělá..:-)
08.02.2011 12:34:32dát kritice tipOctopus Syd
zbora: ja súhlasím v podstate, ale bolo by fajn upovedomiť autora originálu, alebo aspoň uviesť v diele nejaký odkaz :)
07.02.2011 23:47:02smazaný uživatel
smazaný uživatel
07.02.2011 23:44:54dát kritice tipEllectra
šmankote!!! :D
07.02.2011 23:42:34smazaný uživatel
smazaný uživatel
07.02.2011 23:42:25smazaný uživatel
smazaný uživatel
07.02.2011 22:00:11dát kritice tipEllectra
rozhodně a energicky nesouhlasím Zboro ;))
07.02.2011 21:43:16dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..tak co?
07.02.2011 21:40:29dát kritice tipGarth
to jsem nemyslel :-)
07.02.2011 19:52:58dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..co jak vím?
..jestli je to alter bíšův?
..není.:)
07.02.2011 19:50:20dát kritice tipGarth
jak to víš když zarytě mlčí?
07.02.2011 19:16:51dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..dotyčná zarytě mlčí!

..ne..není..
07.02.2011 19:16:09dát kritice tippapouch
admin
dyť je to hrrrůza
obojí
:-P
07.02.2011 18:59:40dát kritice tipGarth
no a proč se nevyjádří bíša nebo se někdo nezeptá té plagiátorky?

a není to jenom pokus jak by podobnej text obstál jinde?
07.02.2011 13:18:41dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..Zboro.-.musím s tebou nesouhlasit..
..pochopitelně máš spoustů pravdy..ovšem jak tady padlo už několikrát..inspirovat se a prostě prakticky opsat text je velký rozdíl..

..lakrov..autorku neznám..na epice mám dvě díla a ani bych na to sama nepřišla..kdybych nebyla upozorněna lidma..kteří jsou tam víc doma..

..čéče..máš pocit..že by to byla vhodná reklama????
..bych se musela propadnout do země..kdyby to byl můj případ a někdo mě tímto způsobem reklamoval..nemyslíš?..))

..omlouvám se za avi..se mi to tu furt celé modří..
07.02.2011 12:14:07smazaný uživatel
smazaný uživatel
07.02.2011 12:08:36dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Ale to vůbec nechci tvrdit, Márvine. Naopak je velké umění zasadit máslo do jiného kontextu, než je to obvyklé a primárně se to nabízí. O tom tady ovšem celá leta mluvím.
07.02.2011 11:53:26smazaný uživatel
smazaný uživatel
07.02.2011 11:41:33dát kritice tipblboun nejapný
Zbora...a z velblouda vola
07.02.2011 11:38:23dát kritice tipaleš-novák
jako další příklad "plagiátorství", i když nepřímého, by se dala použít toto dílo
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=377826

je to ale přesně tak, jak píše Zbora. Zkuušíme si různé styly a způsoby psaní, někdy to vyjde, někdy ne.

bez aviz :o)
07.02.2011 11:32:29dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Mně připadá, že děláte z komára velblouda.

Pohybujeme se na amatérské nekomerční úrovni - učíme se psát (tedy alespoň někteří se chtějí učit), a učíme se hlavně prostřednictvím toho, co jsme poznali, přečetli. Jsme v literární dílně. Nepíšeme zde oficiální literaturu. Pokud si autorka zkusí přetvořit nějaké dílko podle svého a uveřejní ho v podobném prostoru jako je Písmák se záměrem, dozvědět se, jak ta coververze působí na ostatní, a nemá s ní další ambice, nedělal bych z toho takovou vědu. Často si tady autoři vědomě, či nevědomě půjčují nejen motivy, ale celé části textů. Ruku na srdce, kdo z nás to nikdy neudělal. Většina z nás svým způsobem "vykrádá" autory, které jsme četli a něčím nás oslovili. Jen zlomek lidí je schopen přijít s něčím úplně novým - a to často až po té, co si osvojí styl psaní některého ze svých předchůdců. Na Písmáku jich určitě neznám víc než deset, s někým dalším těžko zaměnitelných.

Problém nastává až ve chvíli, kdy se vypůjčený text dostane mimo prostředí amaterských literárních serverů. Zkušenosti však zatím ukazují, že pokud je podobnost tak markantní, jako zde, a někdo vyvine dostatek energie, aby to dokázal, většinou nebývá problém zjednat nápravu.

Oba texty jsou navíc natolik slabé, že by je nějaké periodikum, zabývající se poezií, sotva uveřejnilo - a když to budeme chtít vzít opravdu demagogicky, už ten první text je vykradený, protože prostřednictvím motivů, které jsou už po staletí zažité jako prostředníci pro tvorbu poezie, staví text, který je nevyužívá nikterak nově, naopak zachovává postupy, které jsou okoukané od básníků, kteří se vyučují už na základních školách.

Tato diskuse, která zde tolik lidí nadzvedla prostřednictvím plagiátorčiny osoby ze židle krásným způsobem ilustruje velmi častý způsob tvorby na Písmáku, takže se zde nabízí opět dostatečný prostor jak si zarýpat, čehož využiju:

Spousta nejen nových autorů sem přichází vložit díla, která jsou postavená na podobném principu, jako ono problematické dílo Ellenys, čili prostě opsaná (napodobená), ačkoli si to drtivá většina autorů nepřipustí a bude vám do zblbnutí tvrdit, že je to jejich nejryzejší tvorba, vyplouvající z nejniternějších zákoutí jejich emocionality (a samozřejmě vám vynadá no necitlivých ubožáků, pokud se ohradíte). To sice možná ano, ale pořád jsou to jen slova, vybraná z kolikrát velmi omezeného manuálu nejpoužívanějších poetických termínů, naskládaná do zažitého - společností zprostředkovaného mustru. To samé, ať se nám to líbí, nebo ne, učinila vpodstatě autorka Elenys - vzala známé a něco v něm malinko pozměnila - jen to udělala vědomě, čímž zapříčinila úsměvnou vlnu nevole.

Za avízo se omlouvám, posílám ho prostě všem.
07.02.2011 11:24:18dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Vzhledem k odkazu na Epiku a Elenyss může tento námět k diskusi druhoplánově sloužit též jako skrytá reklama, zviditelnění Elenyss. K tomu by se mohl(a) vyjádřit autorka diskuse.
(není míněno ve zlém :-) )
07.02.2011 11:17:59dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Jedno z vysvětlení podobnosti obou textů je, že oba autoři mohli čerpat z díla někoho třetího. Nemůže se jednat o (nepřiznaný) překlad?
K objasnění celé situace by přispělo vyjádření autorů (nebo alespoň toho, jenž je dosažitelný zde na Písmáku).
+ avízo pro Bíša.
07.02.2011 10:06:45dát kritice tipaleš-novák
Kamil: téměř 100% pravděpodobnost :o)
07.02.2011 10:04:05dát kritice tipKamil Sikora
Aleši, co když je blbý ten, kdo kopíruje:)))
07.02.2011 08:42:05dát kritice tipaleš-novák
když někdo kopíruje cizí dílo, znamená to, že originál není úplně blbý. Takže to beru pozitivně :o)

06.02.2011 09:40:45dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..Fabete..jj..taky jsem to tak pochopila..)))
06.02.2011 09:37:04dát kritice tip100Wzarovka
šepot jestli můžu poprosit, pošli, protože pojedu jak vánoční stromeček, nebyla jsem dlouho doma! Blíž na SZ
06.02.2011 08:45:41dát kritice tipFabet Anal
Unikátní teta!

A ty reakce, radost počíst. Ale jestli jsem to dobře pochopil, oficiální místa na Epice jsou ještě ohleduplnější, než tady...
06.02.2011 01:00:07dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..metto..:o)))..sem tam byla..))
..to snad není možný..)
..už vím zač jsou na epice redaktorský posty..))
06.02.2011 00:57:10dát kritice tipMetta
no, skoro :)
06.02.2011 00:55:21dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..aha..tak to nmusím juknout..nemá tam i nahatou?..))
06.02.2011 00:53:16dát kritice tipMetta
no, klikni u autora na foto, má jich tam asi devět...
06.02.2011 00:50:23dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..sem se řehtala..když jsem tu fotku viděla..)))
..vona jich tam má víc?
..na seznamce by vynikala pěkně..))
06.02.2011 00:48:32dát kritice tipMetta
upřímně..už na těch fotkách je mi intuitivně strašně nesympatická, hloupá narcistka
06.02.2011 00:47:01dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..jo..taky jsem nakoukla..zatím jen trochu..žádná hvězda,,co?..)
06.02.2011 00:44:46dát kritice tipMetta
koukla jsem dotyčné na tvorbu a kritiky a je to katastrofa...diagnózu si odpustím :)
05.02.2011 23:43:43dát kritice tipDave Lister
Hm..nezávidím..pa
05.02.2011 23:36:14dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..tobě taky..já mám noční..))
05.02.2011 23:30:01dát kritice tipDave Lister
Jo .. tak brou noc .))
05.02.2011 23:24:51dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..fajn..juknu tam..))
05.02.2011 23:22:56dát kritice tipDave Lister
Jo, tak to teda myslím že když dotyčná krasavice redaktorka bude dělat chcíplýho brouka tak ať ji vemou redaktorování...tohle přece není šaškárna, ale ostuda.koukla jsem na reakce a taky ventilovala..
05.02.2011 22:44:29dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..Dave..je tam diskuse pod dílem..někde je tu odkaz..
05.02.2011 22:38:52dát kritice tipDave Lister
ne, tam je vzkazník, anebo diskuze pod dílem..nebo se vyzve někdo do arény..kouknu na to.
05.02.2011 22:34:08dát kritice tipTaubla
Myslím že něco jiného je inspirace a něco jiného "okopírované a jen trochu pozměněné dílo jiného autora", to je smutné. Každý to možná vnímá jinak, po svém. Nechci nikoho odsuzovat, každý máme jiné vnímání a cítění. Já bych to nemohla. To je jen můj názor... :)
05.02.2011 22:26:24dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..no..Dave..má reakce pod dílem..to myslím stačí..
..já se na epice nevyznám..nevím jestli tam mají kategorii diskuse..
05.02.2011 22:23:29dát kritice tipDave Lister
No myslím že jako vtip to asi myslet nemůže..to by přece bylo humorný, tak jako ten pěknej pokus v reakcích od..Fabet Anala, ona třeba čeká, co bude?Ale ať se k tomu na Epice vyjádří, ne..Tak to tam dej, ať to vidí a může reagovat..já se tam taky půjdu pak mrknout..docela mě zajímá, co řekne..redaktorka..no ne?
05.02.2011 22:08:47dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o)))))))))))))
05.02.2011 22:04:21dát kritice tipEllectra
ale na mě bydlí daleko... tak nic :D
05.02.2011 22:01:00dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..že jo?..)))
05.02.2011 21:58:57dát kritice tipEllectra
Elenyss je vážně k nakousnutí :)))
05.02.2011 21:48:52dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..makovečku..není..není..Bíša nemá alter..mimo to jsem s ním mluvila a Elenyss tam má fotku..jako ze seznamky..)))
05.02.2011 21:41:41dát kritice tipMakoves
Ještě mě napadlo že Elenyss = Bíša Źe to je jedna osoba. Přeci není nikdo tak blbej, aby takhle okatě kopíroval.
05.02.2011 21:00:51dát kritice tipnevím,neznám
Bíšovi se zkrátka povedla:))))))))
05.02.2011 20:35:14dát kritice tipOctopus Syd
garth: ja som myslel podľa ukážok, že táto diskusia je o plagiátorstve vogonskej poézie :ˇ))
05.02.2011 19:58:46dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o))..žeby?
05.02.2011 19:43:07dát kritice tipWinter
Možná to byl pokus ověřit, jestli je bíšopoezie přenosná.
05.02.2011 18:49:54dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..jo..žárovko..mám ti ho poslat..nebo ti ho dám až přijedeš?
05.02.2011 18:46:47dát kritice tipGarth
největší borcí stejně dělaj plagiáty vogonské poezie... o tom žádná!
05.02.2011 18:45:53dát kritice tipGarth
jinak teď čtu komentáře a myslím že Zuzulinka a stařec to řekli hezky, je to ubohý, no co s tím naděláme a co z toho ty lidi maj :¨)
05.02.2011 18:44:52dát kritice tip100Wzarovka
Stařec např.já píšu z přetlaku emocí! :-)))

šepotka, jsem na něj zvědavá!!!
05.02.2011 18:44:39dát kritice tipGarth
sepot .. tak se s ní dá spojit ne? by mě zajímalo proč to udělala, je to opsaný jak kdybych vzal Babičku od Němcový, vyměnil ji za dědečka a začal s tím obíhat nakladatelství :D
05.02.2011 18:35:21dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..Gartthe..nejlepší na tom je..že autorka je redaktorkou na Epice..

..starč..to bylo dobré..))
05.02.2011 18:25:30dát kritice tipGarth
100W žárovka... vždyť jo, jestli to autorovi vadí, ať to řeší, proti tomu přece nijak nejsem. mně prostě tohle přijde spíš komický, ukrást něco takhle okatě... že to snad ani autor nemůže myslet vážně

kdo to vlastně je?
05.02.2011 18:22:42dát kritice tipStařec_007
Mě by zajímal důvod plagiátorství. Vzhledem k tomu, že vetšina píše pro radost.. Pro co píšou oni??
05.02.2011 18:05:21dát kritice tip100Wzarovka
Stařec! Tleskám! :-))))
05.02.2011 17:32:16dát kritice tipStařec_007
Hra "Najdi deset rozdílů?" :-)))
05.02.2011 16:57:02dát kritice tipZuzulinka
no, už jsem se s tím setkala, ono, když cokoli vyvěsíš věřejně, v podstatě se tomu riziku vystavuješ, že to někdo opíše, použije a bude vydávat za své...

za mně, je to smutné a ubohé, ale co už s tím naděláme, dnes má právě ona ubohost často lepší status než originalita
05.02.2011 16:56:38dát kritice tipNorsko 1
Být kopírován, zvlášť tímto způsobem, je privilegium, kterého se dostane jen těm nejlepším básníkům
05.02.2011 16:54:38dát kritice tipexperimentátor
Nejsem zrovna skalní stoupenec současného problémového řešení autorských práv, ale tohle je jednoznačný příklad jejich porušení.
Otázka je, co z toho mají? "Slávu", dobrý pocit z kvalitně napsaného díla, nebo jde jen o řešení jejich potřeby sociální interakce? Druhá věc je, když se to pokusí zpeněžit, ale to bych nechal právníkům ;-)
Podle mě je slušnost uvést jméno i u větší inspirace...
05.02.2011 16:52:43dát kritice tipFAE BOMB
Mít pocity jako Lenin,
nežli vběhne do arény,
trockistům tam dělat scény,
na kolbišti dějin...



(Moje verze ukradeného verše.)
05.02.2011 16:37:29dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o)))
05.02.2011 16:34:05dát kritice tipblboun nejapný
...nejmenovat
05.02.2011 16:32:19dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..jo..to jsou ti nejlepší z nich!
05.02.2011 16:30:42dát kritice tipblboun nejapný
...nejvíc mě serou,když ještě k tomu kritizujou
05.02.2011 15:04:16dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..a hanba jim..:)
05.02.2011 14:58:08dát kritice tipblboun nejapný
...takových "básníků" je všude habaděj
05.02.2011 14:42:08smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.02.2011 14:32:45dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..kostko..ano..to je všechno pochopitelné a vysvětlitelné..ovšem tato aurorka mi nenamluví..že ji Bíšova báseň jen tak utkvěla v halavě..

..žárovko..pravdu díš..
..mám almanaaach..je moc pěkný.:)))

..fabete..he he..to je supeeer::o)))))
05.02.2011 13:31:42dát kritice tipFabet Anal
Šepotko, tady je teda ta paródyje. ale můžeš si za to sama.

CYNIKOVO VELMI POZDNÍ PODVEČER

Halda namrzlých haluzí
a na obloze hemenex
Jsem zbaven hvězdných iluzí
a necítím se jako rex

Do očí furt mi chumelí
já neslyším a nevidím
leze mi někdo do zelí
a nebo o tom jenom sním?

Už není to jak za mlada,
kdy u nohou mi klečel svět
jakoby všechno uvadá,
kdy naposled jsem toužil pět?

To celý svět mi záviděl
a já byl pyšný, já byl king
omámen krásou dívčích těl
jež byla pro mě nad doping

Roztaje ega mého led
či budu provždy zatracen?
K bitvě se chystám naposled
než ukončím své slávy sen...
05.02.2011 13:15:28dát kritice tip100Wzarovka
Garth kdysi mi ukradli starou peněženku, asi omylem a zloděj byl nutně zklamán, byly v ní prošlé jízdenky, několik neplatných mincí a jakýsi papírek, kde jsem měla napsáno co nakoupit. Cenu to nemělo žádnou, dokonce ani pro mně! Ale: byl to kousek mého života, mého soukromí a nebylo tam nic pro cizího, proto mi z toho bylo špatně! A co teprve, když Ti někdo sebere třeba Tvé vzpomínky nebo tzv.dotýkanou věc nebo dokonce to, co jsi sám vymyslel a napsal. Jestli je to dobré nebo špatné už není rozhodující! Je to prostě hnus!
05.02.2011 13:03:21smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.02.2011 12:01:11dát kritice tipGarth
no nevím že bych si z rovna z plagiátu této básně dělal těžkou hlavu...:D ale asi záleží na autorovi, na kolik si své autorské invence cení, že ho to plagiátorství štve nebo neštve... asi bych se nad tím pousmál a neřešil to.. jak říká Eva B. každému jeho peklo. :-)
05.02.2011 12:00:44smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.02.2011 11:52:24smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.02.2011 11:46:30dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..marvine..tady přece nejde o zisk..fakt to nechápeš???????

..no nic..jedu si pro almanach..čusík..))
05.02.2011 11:43:01smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.02.2011 11:35:27smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.02.2011 11:27:59dát kritice tip100Wzarovka
a2a2a
Aby věci nebyly jednoduché: vždycky ve vzduchu lítá nějaká myšlenka, nápad a záleží na tom, kdo ji zpracuje první. Je známa spousta vynálezů, které byly objeveny dvakrát a autoři od sebe JISTĚ neopisovali, často neměli potuchy ani o existenci toho druhého!
05.02.2011 11:24:07dát kritice tip100Wzarovka
Samozřejmě! Jediné, co můžeme dělat je, že budeme křičet a poukazovat na tento nešvar! Děje se to všude! V Rusku si nikdy nedělali hlavu s vydáváním děl bez ohledu na autorovo přání a práva, že Čína ve velkém opisuje průmyslové vzory a pod cenou potom prodává finální výrobky je rovněž notoricky známé. Nejde tomu zamezit, ale nesmíme to brát jako normu!
05.02.2011 11:21:02dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..a2..máš pravdu..:)
..hábere..soulasím..
05.02.2011 11:14:15dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..nj..žárovko..ono je to vlasrně fuk..jestli publikuješ na netu nebo na papíře..pokud někdo chce..vykradne tě..
05.02.2011 11:13:24dát kritice tipa2a2a
Toto je, zdá se, hloupé opisování a ne příliš zručná obhajoba dotyčného redaktora. Zažil jsem zde plagiátorství i takového PANA autora, jakým je Print, dokonce si kdosi jeho verše dovolil vydat či chtěl knižně vydat. Naštěstí u těch dobrých autorů se to proflákně dřív a tehdy plagiátor svou chybu napravil.

Zažil jsem však zde i zajímavější obvinění, kdy jeden místní velmi respektovaný autor byl z plagiátorství obviněn jiným, neméně respektovaných autorem a vskutu, oba texty byly hodně podobné. Pak se ovšem do toho vložil sečtělý autor a vzdělaný kritik Fouckault a vyhledal třetí, stejně obdobný text přímo od Jana Skácela. Tak vidíte, toho obviněného respektovaného autora znám a nevěřím, že by opisoval od toho druhého, který obvinění vznesl a stejně tak nevěřím, že by tento vinivší opisoval od Skácela. A byly to opravdu hodně podobné texty.

Když někdo opisuje způsobem, jaký je zde v diskusi nadepsán, pak je to spíše k politování než ke vzteku a jeho dočasná radost dříve či později bude vystřídána hořkostí. Komu není rady, ....
05.02.2011 11:12:12dát kritice tipHáber
fuha * PLAGIATORSTVU* vôbec nerozumiem * nechápem takú tvorbu *
05.02.2011 11:08:59dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..škoda..se posnaž..ne..)))
05.02.2011 11:08:30dát kritice tip100Wzarovka
To nemá smysl! Při každém opatření se chytí za nos vždycky jenom ti, kterých se to ani netýká a jenom je to otravuje. Já si v odborných věcech svoje díla tzv.podepisuju, např. mám v názvu metody zabudované svoje jméno a než novou věc pustím do světa, tak ji odreferuju na odborném plénu a nechám si ji akreditovat. Moc platné to není, ale něco přece...
05.02.2011 11:06:46dát kritice tipFabet Anal
Zkusil jsem napsat na toto dvojdílo nějakou parodii.

Nejde to....
05.02.2011 11:06:11dát kritice tipsepotvkorunachstromu
:o)))))..metto..čéče..dobrý nápad..)))
..vykradla bych i marvinka..ale von by prskal..že nejsem dost dobrá..abych na to měla nárok..))
05.02.2011 11:01:41dát kritice tipMetta
co takhle napsat vykradenou básen té vykradené ? Esli bude prskat...
05.02.2011 11:00:23dát kritice tipMetta
VTM: takže dyš tě nědo vykrade, je to vlastně jako by ti dal výběr nebo tipana bez čudlíka
05.02.2011 10:59:16dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..metto..já ji neznám..a..nereagovala zatím nijak..
05.02.2011 10:56:32dát kritice tipMetta
ale reagoval na to ta elenyss nějak nebo ptala ses jí ?
05.02.2011 10:52:12dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..marvine..plácáš někdy nebetyčné kraviny..ale už si zvykaám..))
05.02.2011 10:49:58dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..dadi..já vím..
..jenže jak píše žárovka..musela bych se stydět sama před sebou..kdybych něco takového udělala..někteří lidé ovšem nemají kouskacti v těle!
05.02.2011 10:49:20smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.02.2011 10:31:47dát kritice tip100Wzarovka
Asi se nehodím do tohoto světa! Neudělala bych to nikdy, protože bych se styděla sama před sebou...
05.02.2011 10:31:39dát kritice tipdadadik
když dáš něco na net, tak musíš více méně asi počítat, že si s tím kdokoliv udělá cokoliv....to je blbý jaksi, no
05.02.2011 10:28:41dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..dadi..je to na epiku..



http://www.epika.cz/?p=dila&p1=dilo&id=14747#menu3
05.02.2011 10:26:33dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..ano..souhlasím s inspirací..krádež je ohavná!
05.02.2011 10:26:07dát kritice tipdadadik
a kam juknout, myslela jsem že je tady :)
diskuzi se mi necche číst, možná se o tom píše :)
05.02.2011 10:23:25dát kritice tip100Wzarovka
Je pravda, že řada lidí na serverech tohoto typu krade: náměty, celé verše, rýmy atd. I mojí osobě se to stalo, a to nejsem nic moc! Totéž se třeba děje v muzice a vždycky dělo! Děje se to i v oblastech mimo umění a záležitost autorských práv je velice složitá. Rozhodně takové věci nepodporuju a pokud někoho jistá dílka inspirují, pak to má dát do anotace, potom je to totiž v pořádku!( Glazunovovy variace na Chopina apod.)
05.02.2011 10:21:57dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..kdepak..nic není smazané..
..je tam redaktorkou..se nebude smazávat..přece..:))
05.02.2011 10:17:47dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..nevím..dadi..juknu tam..jsem na to včera už neměla nervy..a pak..možná je i tady..kdo se má vtěch alterech vyznat..
05.02.2011 10:14:28dát kritice tipdadadik
:)
no ale je smazaná....že?
až od teď, cos uveřejnila?
05.02.2011 10:13:37dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..ne..dadi..nedělala..
05.02.2011 06:47:25dát kritice tipdadadik
asi si dělala bžundu ne???
evidentně
05.02.2011 01:50:47dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..Syde...asi ano..mě to dožralo..ale fest...dožeru se málokdy...te'd hodně!
05.02.2011 01:39:44dát kritice tipOctopus Syd
zbytočne to mažeš... a všetci tam na tom serveri vlastne... plagiátorka odhalená, ako sa tam s ňou vysporiadajú je ich vec... a ak nijak, tak začne byť server vnímaný ako podporujúci plagiátorstvo
05.02.2011 01:31:23dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..Octopusi..nedělej si z toho furt kozy..jooo??
:o))))))

..FAE..TO BUDE TÍM..ŽE NĚKTEŘÍ AUTOŘI JSOU¨
DEBILNÍ..VÍŠ?
05.02.2011 01:21:37dát kritice tipFAE BOMB
Tak to je teda zajímavý... Jo, a já se taky musim pochlubit. Jeden svůj verš jsem našel hned u dvou lidí a to relativně krátce po zveřejnění mojeho textu. Jediný, co se mě teda dotklo, bylo to, že si ty "autoři" vybrali zrovna takovej verš, kterej se mi moc nelíbí, takže se ani nemůžu vytahovat... :-))
05.02.2011 01:10:22dát kritice tipOctopus Syd
možno ide o paródiu, ale autorka prišla na to, že viac to už sparodovať nejde :ˇ))
04.02.2011 23:38:04dát kritice tipsepotvkorunachstromu
domečku..:o))))
04.02.2011 23:30:17dát kritice tipDomeček_z_trávy


04.02.2011 23:29:19smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 23:26:51dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..přesypáčku..já věděla proč tě mám tak ráda..)))
04.02.2011 23:26:20dát kritice tipMetta
co na to ta Elenyss ?
04.02.2011 23:25:54dát kritice tipDave Lister
Jé to bych do té cérky neřekla,do Elenyss.. já myslela že má být nějaký profík..a ono takto..to je prča snad toto..co z toho kdo má?
04.02.2011 23:24:10dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..marvine..dožralo mě to..a myslím..že konkrétní příklad je lepší než planá diskuse..

..altery žádné nemám..))
..a kostko..co mi tulezeš..když jsi mě všude bloknul?

..jinak..nemohla jsem dřív reagovat..páč jsem byla na cestě z práce..)

..s tou reklamou je to kravina..))
04.02.2011 23:22:14dát kritice tipPřesýpací Hodiny
šepůtku, on ti napsal tak pěknou báseň, že se jí někdo pokusil okopírovat? ale to je přece krásné, znamená to, že jsi skvělá, inspirativní, oslňující a krásná* (já bych to věděl i bez toho, ale někteří občas pochybují, víš?)
tak ať si to kopírování užijou, my se budem smát:)
04.02.2011 22:59:41dát kritice tipTangens_Omega36
Zažalujte Elenyss, až zčerná. Co jinýho na to asi odpovědět? :-|
Ode mne už tu taky jeden chytrák něco okopčil, ale Dero už jej bloknul.
S tím se toho nedá moc dělat, origoš a "plagiát" nejsou totožné, ani (dle mne) dostatečně podobné.
Originalita je dnes vzácná jako trus od houpacího koně (jak kdosi prohlásil v jakémsi filmu).
04.02.2011 22:54:09smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 22:47:37dát kritice tipazur
Elenyss neexistuje ... ?
04.02.2011 22:47:16dát kritice tipDomeček_z_trávy
že by šlo o reklamu? a je to zaplacený?
04.02.2011 22:44:43smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 22:44:07smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 22:42:28dát kritice tipDomeček_z_trávy
neruš ňa když pukám!
04.02.2011 22:41:11smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 22:37:27smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 22:36:03dát kritice tipDomeček_z_trávy
sorry, caps...
04.02.2011 22:35:55dát kritice tipDomeček_z_trávy
PŘÍKLADY TÁHNOU, MÁRVINE!
04.02.2011 22:31:33smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 22:30:04smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 22:14:06dát kritice tipEllectra
:D
04.02.2011 22:10:45smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 22:08:01dát kritice tipLan
No...asi jsem vypila moc vína...nerozumím vůbec, ale vůůůůůůbec ničemu.
04.02.2011 22:07:25dát kritice tipEllectra
to byl účel :))
04.02.2011 22:06:15smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 22:04:33dát kritice tipEllectra
to je známá věc vajíčko, nejsem tu první hodinu ;)
- konečně se shodnem
04.02.2011 21:59:20smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:58:16smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:57:34dát kritice tipEllectra
to je pitomost, šepot není elenys
a bíša píše krásně, vždyť dostal i výběr, AHA!
04.02.2011 21:56:12dát kritice tipsepotvkorunachstromu
vajco..nepiš mi tu ptákoviny..trapně jsi mě bloknul na všech alterech a budeš se mi tu roztahovat..šašku!
04.02.2011 21:54:35smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:53:58smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:53:22dát kritice tipEllectra
že si udělám omeletu, srajdy píšou jiní, bíša ne
04.02.2011 21:50:51smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:46:20dát kritice tipEllectra
ale, ale, tak tos ty, no to sem si mohl/a (ještě si rozmyslím) myslet

a nepomlouvej bíšu
04.02.2011 21:46:17smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:44:10dát kritice tipsepotvkorunachstromu
Elektro..kostka..Edík..vrána..a podobně..už víš?
04.02.2011 21:40:38smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:40:26dát kritice tipDomeček_z_trávy
hustě, vono to má výběr!:-D
04.02.2011 21:40:05dát kritice tipEllectra
a kdo to je prosím tě, dělám průzkum do blesku o alternicích na písmáku :))
04.02.2011 21:38:28dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..elektro,,to bylo na vajco..vím kdo to je..)))
04.02.2011 21:38:18smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:36:01smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:34:36dát kritice tipEllectra
- nekecej vajíčko, tip je tip :))

- héj šepot, jsem samostatná jednotka, k žádné vaječnici se nehlásím :D :D :D
04.02.2011 21:32:29dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..vajíčko..založ si nějaký alter..máš to tam přehlceno díly..
04.02.2011 21:32:21dát kritice tipEllectra
tedy měkký,
aby po mě nehodil nějaký učitel třídní knihou
04.02.2011 21:31:44smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:30:31smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:30:26dát kritice tipEllectra
ještě by se mělo řešit: JAK JE TO S alternicky NA LITERÁRNÍCH SERVERECH?
:D
04.02.2011 21:28:47dát kritice tipEllectra
na epice mají nějak mněkkého kritika, jedině tělesné tresty by pomohly ;)
04.02.2011 21:27:49smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.02.2011 21:21:38dát kritice tipsepotvkorunachstromu
..co se proti tomu dá dělat?
04.02.2011 21:19:50dát kritice tipjavavia
K tomu se dá říct jen jedno...hulváctví!
04.02.2011 21:17:42dát kritice tip100Wzarovka
Hrozně jsem se rozčílila - "každý někdy švindlujeme!" Taky jsem to na PP tomu dobrému muži napsala!
04.02.2011 21:15:34dát kritice tipDouger
Šepotko... Určitě každý píše aby ostatní kopírovali!!!=D Jo je to ubohý... Alespoň je i na literárních serverech sranda=D


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.