Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ochrana proti zbraním hromadného ničení - Radioprotektiva

21. 02. 2011
10
40
5026
Autor
FAE BOMB

Omluva všem, kdo již četli. Uteklo mi to z konceptu, ač toho byla jen půlka. Pravděpodobně za to můžou agenti z Vatikánu, kteří se, spolu s americkou tajnou službou CIA, snaží rozpoutat třetí světovou válku. Apokalypsa se hodí současnému papeži do karet, neboť podle proroctví má nastat nadvláda římskokatolické církve, pravé a jediné. Pak budou pod trestem pekla zakázány veškeré hříchy, včetně plivání na zem. Lze usuzovat, že se papež, s využitím všech svých prostředků, snaží u nevzdělaných lidí všemožně snížit protiatomovou gramotnost...

 

Nemoc z ozáření, nepočítám-li kinetózu a kesonovou nemoc, je jediná choroba, kterou lidstvo samo a od základu vymyslelo. Rozhodně je "nejmodernější". Objevila se totiž až s použitím amerických atomových bomb proti japonským civilistům. Od té doby prakticky všechny významné armády hledaly způsob, jak vojáky a civilní obyvatelstvo proti těmto zbraním chránit. Výzkumy nejprve probíhaly v Hirošimě a Nagasaki. Později bylo k pokusům použito i vlastních lidí, když Američané poslali své vlastní vojáky nacvičovat boj do prostoru zamořeného testovacím jaderným výbuchem, přestože o smrtelném nebezpečí tohoto experimentu věděli. Mám-li správné informace, tak soudruzi v Rusku na to šli ještě lépe. Rozmístili svá vojska v bezpečné vzdálenosti od předpokládaného epicentra výbuchu a letadlo pak shodilo atomovku přímo na ně. Pochopitelně omylem...

Nejprve si řekněme něco o tom, co vlastně nemoc z ozáření způsobuje. Jde především o neutronové záření a záření gama. Radiace způsobí, že dojde k rozštěpení molekuly DNA v buňce. Ta se přestane dál množit. V živém organismu staré buňky odumírají a jsou nahrazovány novými. Pokud však nové buňky přestanou vznikat, nebo jich není dostatek, stane se zasažená tkáň po určité době nefunkční. Smrt nastane v důsledku selhání orgánů. Pokud je radiace ještě silnější, pak buňka přestane plnit svojí funkci okamžitě. Také předpokládám vznik většího množství toxických látek v organismu, ať už primárně, či sekundárně.

Z uvedeného vyplývá, že zvyšování šance na přežití má smysl pouze v případě, kdy je devastace biologického objektu relativně malá. Veškerá opatření se musí navíc uskutečnit ještě před použitím prostředků jaderného napadení, jinak je jejich efekt nízký, nulový, či dokonce záporný. Zkoušely se sice i určité léky pro použití následné, tyto však měly pouze prodloužit život vojáků až do jejich spotřebování v boji. V praxi by zřejmě šlo o léky proti únavě, bolesti, nevolnosti a průjmu, eventuálně jiným symptomům. Toto však nemá pro běžného člověka příliš velký význam, proto se zaměřím na prevenci.

Velký význam má například fyzická kondice. Tu raději vynechám, protože kdo se dočetl až sem, dává s vysokou pravděpodobností přednost vysedávání před počítačem a sport ho zajímá maximálně tak v novinách. Také je dobré být mladý a zdravý, což ovšem těžko ovlivníte. Teď budu, částečně v žertu, spekulovat, že je dobré být i mírně obtloustlý. Radioaktivní záření při průchodu silnou vrstvou sádla nepochybně ztrácí na intenzitě a poškození vnitřních orgánů by tedy mělo být nižší. Na selhání jater zemřít lze, na selhání sádla je to o něco méně pravděpodobné. Tělesný tuk se hodí i poté, co se objeví první příznaky. Těmi je například nechutenství, nevolnost, zvracení a průjem. V případě neschopnosti přijímat a zpracovávat potravu tlustý člověk zhubne a hubený umře.

Pokud se vám s vaší tělesnou schránkou nechce nic dělat, můžete svoje šance na přežití zvyšovat i jinak. Jednou z možností je například dostatečný příjem jódu. Tento však nemá žádný význam proti pronikavému záření, ale pouze proti radioaktivnímu zamoření. V okolí jaderných elektráren obyvatelstvo údajně fasuje tablety s jódem pro případ havárie. při takové události se totiž do okolí uvolní větší množství tohoto prvku, který je ovšem radioaktivní. U lidí s jeho nedostatkem se okamžitě začne ukládat ve štítné žláze a následně značně zvyšuje riziko vzniku rakoviny tohoto orgánu. Tablety s jódem je ovšem potřeba podat několik hodin před předpokládanou expozicí, takže to asi nestihnete. V nouzi se snad dá použít i dezifekční prostředek Jodisol, jehož několik kapek rozmícháte ve vodě a vypijete. Jinak lze doporučit preventivní konzumaci ryb a mořských řas. Zda to, co se uvádí pro průmyslovou havárii, v plné míře platí i pro nukleární zbraně, ovšem netuším.

Další věc, která působí preventivně, je obyčejný čaj. Už v Hirošimě a Nagasaki si kdosi všiml, že u pravidelných konzumentů čaje byl průběh nemoci z ozáření mírnější a mortalita nižší. Prameny však neuvádějí, zda je lepší čaj zelený, či černý. Vsázel bych spíše na první jmenovaný. Také prý pomáhá čaj z hlohu, pravděpodobně z listů. Tento se snad dá užívat i následně. Bohužel jsem už zapomněl, kde jsem to četl...

Další radioprotektivní látku lze údajně najít ve vaječném bílku. Mám za to, že se má konzumovat v syrovém stavu.

Určitě stojí za zmínku, že určité užitečné látky produkuje i samotný organismus. Jde především o serotonin a histamin. Prvně jmenovaná látka je hormon, který má, mimo jiné, vliv na dobrou či špatnou náladu. Jeho nedostatek způsobuje například deprese, eventuálně jiné duševní poruchy. Váš pan psychiatr vám hladinu toho hormonu jistě milerád zvýší. Jen bych raději svůj požadavek na předepsání léků nezdůvodňoval protiatomovými důvody, mohli by si pro vás přijet dva milí pánové v bílých pláštích. Příroda nám naštěstí poskytuje i prostředek, který veškeré kontrole zatím uniká. Tím je obyčejná třezalka. Používá se obvykle ve formě čaje, nebo lihového výtažku do čaje přidávaného. Obsažené látky omezují vylučování serotoninu, čímž zvyšují jeho hladinu. Plný efekt se dostaví asi tak po čtrnácti dnech, takže je dobré začít dostatečně dlouho před válkou, tedy například v době rostoucího mezinárodního napětí. Bylina je vpodstatě neškodná, nepočítám-li odstranění depresí, tedy vaší inspirace pro vypatlávání se na Písmáku...

Druhou věcí, kterou jsem jmenoval, je histamin. Jeho přirozeným zdrojem jsou některé potraviny. Můžete si jej ale vyrobit i uměle, například úrazem, nebo alergií. Tu získáte tak, že pylovou sezónu trávíte v přírodě, doma neluxujete koberce, nebo naopak stelete (!) postele. Američtí vědci totiž zjistili, ač ne v souvislosti s válkou, že mezi lidmi, co si pravidelně stelou postel, je více alergiků, než mezi těmi, kdož tak nečiní. Důvod je jednoduchý. Každý člověk během spánku produkuje určitou vlhkost. Většinou pocením, někteří alternativními metodami. Ustlaná postel tolik nevysychá a lépe se v ní daří roztočům. Jestliže alergici už jste, tak super. Určitě jsem vás potěšil, že aspoň k něčemu je to dobré. Jen nezapomeňte včas vysadit prášky.

Také bych nerad zapomněl na fakt, že malé dávky radiace v době míru činí organismus odolnějším proti jednorázové vysoké dávce. Myslete na to při volbě vašeho zaměstnání. Ideální jsou jaderné elektrárny, případně rentgenová pracoviště. Pokud takovou práci neseženete, nebo máte malé děti, na kterých vám nepochybně záleží, odstěhujte se někam do míst s vysokým výskytem přirozené radioaktivity. Nejlépe do blízkosti uranových dolů. Dovolenou můžete trávit v zakázané zóně v okolí Černobylu.

A to nejlepší jsem si pochopitelně nechal na konec. Dnes snad již nikdo nepochybuje o tom, že soudruzi v Rusku vědí všechno nejlíp. Jakou radioprotektivní látku myslíte, že používají ruští námořníci na atomových ponorkách? Trošku napovím, že se její používání setkává u všech podvodních obránců míru s nevšedním nadšením... Ano, je to prachobyčejný alkohol. Leckdo by si možná myslel, že by nejstrašnější stroje na zabíjení všech dob, s potenciálem eliminace desítek miliónů biologických terčů, jakými jsou zejména ponorky třídy Akula, měli obsluhovat lidé střízliví. Opak je však pravdou. Osud celé planety je v rukách několika desítek ožralých hlupáků...

 

*****************************************************************************************************************************

 

 

 

Inspirován přihlouplými americkými seriály z policejního prostředí, pokusím se sestavit profil pachatele, respektive přeživšího. Třetí světovou válku pravděpodobně přežije obtloustlý požírač sushi, pracující v jaderné elektrárně, kterému psychiatr na jeho deprese doporučil, kromě řádného užívání předepsaných léků, sport. Onen špekoun pak v rámci sportu horoleze po příbramských odvalech, němých to svědcích někdejší těžby uranu. Povzbuzen čajem s rumem, vesele si prospěvuje, neboť má díky syrovým vejcím pěkný hlas. Otrhává zde rostoucí hlohy, ač je na ně alergický. Proto obvykle padá z haldy, zpravidla si něco zlomí, pročež je v příbramské nemocnici každou chvíli rentgenován. Jeho největší zálibou je mineralogie. Je pyšný zejména na svou sbírku smolinců, které má doma pod postelí v krabici od bot...

 


40 názorů

..to je fakt..)))

FAE BOMB
04. 03. 2011
Dát tip
Stejně jednou všichni skončíme ve cvokárně, takže je dobrý něco vo tom vědět... :-))

:o))) ..no nazdar..)))

FAE BOMB
04. 03. 2011
Dát tip
Vokrajově se zajímám i vo medicínu a teď se mi dostala do ruky kniha vo psychosomatickejch nemocech. To bude teprv pecka, páč se v tom najde skoro každej... :-))

..jsně..to je dobře..že máš co sdělit..))

FAE BOMB
03. 03. 2011
Dát tip
Až bude ale čas, protože je toho dost, co bych rád sdělil světu...

..napiš..dobrý nápad..bombíku..)

FAE BOMB
03. 03. 2011
Dát tip
Jsou i jiný léčivý kytky. Například teda na ty deprese, na nespavost, na uklidnění... Vo léčivý kytky se zajímám už vod nějakejch vosmi let, nebo tak nějak. Tehdy jsem s rodinou jezdil do jednoho velkýho města za babičkou+dědou a viděl jsem tam dědu si vařit ňáký bylinky, páč tomu rozuměl (a díky Bohu pořád rozumí). Tak jsem se toho kvůli dětský zvědavosti začal dožadovat taky. Uvařil mi, tušim, meduňku. To je zcela neškodný a je to taky na dobrou náladu. Navíc je to chuťově velmi dobrý. Zhruba někdy ve druhý třídě jsem se teda začal zajímat vo léčivý kytky a začal jsem je i pěstovat doma. Docela nevobvyklej koníček pro tak malý dítě... Jestli chceš ňáký kytky na něco poradit, tak asi přes zprávy. Jinak taky zvažuju, že vo nich možná něco napíšu...

..bombíku..jde mi o ty deprese..atomovku ani snad přežít nechci..) ..to věřím..že to není žádná brnkačka a vážím si toho jak zodpovědně k věci přistupuješ.. ..to je dobře..že píšeš z humorem..páč..ačkoli je to nesmírně zajímavé..těžko bych udržela pozornost..)

FAE BOMB
03. 03. 2011
Dát tip
sepot: Třezalku si radši nasbírej sama. Bude pak víc léčivá, pže budeš vybírat jenom tu nejlepší kvalitu a to na málo ekologicky zatíženejch místech. Taky to pochopitelně budeš trhat jen za dobrýho počasí a v optimální denní dobu. Sušit to taky budeš optimálně. Na všechny tyhle věci profesionální trhač kašle. Třezalka ti maximálně tak vodstraní deprese, ale šanci přežít atomovku ti prakticky nijak nezvýší. Je jen malá šance, že by ti speciálně tohle zachránilo život. Vo atomovkách teda zase něco napíšu, ale bude to složitý. Spoustu věcí si budu muset vověřit, abych nebyl za hlupáka. To neni jako psát vo smažení blbýho bramboráku, což už napsaný mám. Tohle je vo smažení blbejch lidí...

..jo..napiš pokračování..nějak mi to tvé dílko uniklo..asi jsem odkládala čtení..až se mi ztratilo.. ..tu třezalku si teda koupím..

Stařec_007
23. 02. 2011
Dát tip
No a když si vezmeš průměrný věk v naší armádě a jejich fyzičku tak mám pocit, že si nepostaví ani vlastní kolík natož stan :-)

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
Na to se mrknu. Černobyl je ovšem vo něčem jinym. K takovýmu zamoření u atomovek dojít nemůže. U těch nejmodernějších údajně stačí jen 1-3 kila plutónia a podstatná část ho navíc shoří. S tou armádou ale máš pravdu. Před pár lety byla v zimě docela kosa a AČR stavěla pro bezdomovce stany. Ve zprávách byl záběr na ňákýho vojáka, jak zatloukal stanový kolíky. Napřáhnul se, máchnul palicí, kolík minul a málem si urazil nohu. V konkurenční televizi byly zhruba stejný záběry. Voják se napřáhnul, máchnul palicí a z palice mu širokym vobloukem uletělo takový to železo. Div, že to tam nikoho nezabilo... Jestli bude válka, tak si naše slavná armáda ani nepostaví stan! :-)))

Stařec_007
22. 02. 2011
Dát tip
Koukni někdy na Bitva o Černobyl.Docala zajímavý dokument. Asi máš pravdu, konec je ralativní. Já spíše myslel případ, že bys byl v přímém ohrožení :-) Když si ale vezmu, že naše armáda v případě povodní stavěla most přes potok cca měsíc tak bych to raději vážně nepřežil :-)) Představa, že pak ještě nadávám na "bojeschopnost"... :-)))

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
st: A co v případě omezený jaderný války, eventuálně teroristickýho použití? Vlastně ani v případě globální války neni úplně jistý, že by nakonec nikdo nepřežil. Většina, ať už americkejch, ruskejch, nebo jinejch, zbraní může bejt zničená ještě na zemi, nebo před jejich dopadem. Pak umře jen někdo a vostatní v relativní pohodičce přežijou. Kontaminovaná voda se řeší například vrtanejma studnama, nebo ochranou stávajících studen proti radioaktivnímu spadu. Slabě zamořená půda vpodstatě nevadí a silně zamořená se do určitý hloubky vodstraní. Navíc trvalý zamoření způsobuje prakticky jen materiál použitej ke konstrukci bomby, takže hlavně nespálenej uran, nebo plutónium, případně produkty štěpení. Termonukleární zbraně jsou pak skoro čistý, teda pokud nemaj' plášť z vochuzenýho uranu. V Hirošimě a Nagasaki si lidičky dodneška žijou celkem normálně, takže to s tim zamořenim neni zas až tak žhavý...

Stařec_007
22. 02. 2011
Dát tip
To mi něco připomíná :-)) Jinak já teda nevím co řešíte. Rozhodně bych přežít nechtěl. Bylo by to stejně jen čekání na smrt,...kontaminovaná voda, potraviny...

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
stařec: Vono je to docela náročný. Spoustu věcí si musim někde (ve svojí bordelknihovně) najít, abych nekecal blbosti. Do všeho se pak většinou začtu a pak nenapíšu nic... :-)

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
IMa: Já alergii už naštěstí mám, takže stlát nemusim...:-)))

Stařec_007
22. 02. 2011
Dát tip
Proč se řídíš podle zájmu? Protože tvoje dílo ma 9 tipů? Já si rád přečtu pokračování...:-)

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
stařec: Jestli bude zájem, jakože zatim asi neni, tak k tomu napíšu pokračování. IMa: I v paneláku se dá něco dělat. Atomovka totiž neni všemocná.

Stařec_007
22. 02. 2011
Dát tip
IMa: Stařec naštěstí v paneláku nebydlí :-) FAE: To je dobře, páč jsem si ze začátku připadal jako na wikipedii :-)))

Stařec_007
22. 02. 2011
Dát tip
Konec výborný:-)) Ještě bych dodal, že prodloužit život si lze zalezením do sklepa a ucpáním všech otvorů mokrými hadry :-)

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
IMa: Dík za přečtení. Původně jsem to chtěl napsat jako vysoce odbornej text, ale pak mi do toho začaly padat nějaký vtípky a tohle je teda výsledek. Já prostě neumim psát vážně. Pravděpodobně jedinej sport, kde je sádlo žádoucí, je zápas sumo...

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
Dík za hříbečky, jako nukleární mykolog jsem velmi potěšen!

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
Tak jí zkus prodat Američanům, možná jí použijou v Iráku...

Hodit na ni deku jsem nezkoušel. Jenom na sebe. A panáka do sebe. Sice to nepomáhá, ale aspoň hřeje.

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
Zkoušel's stínění? Například hodit na ní deku...? To by mohlo destruktivní účinky zeslabit.

Poloměr absolutní destrukce, tedy vytvoření ?měsíční krajiny?, sahá, po explozi mojí nukleární tchýně, z kuchyně až ke gauči před televizí.

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
Jakej má poloměr zničení? :-)

No jo, to ale Jamaguči ještě neviděl, když vybuchne moje tchýně. To by ho dorazilo okamžitě. ((-:

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
Květoň: Nesouhlasím. Atomovek lze vidět i více. http://aktualne.centrum.cz/zahranici/asie-a-pacifik/clanek.phtml?id=657221 experimentátor: Navrhni lepší kategorii.

Není to úvaha, ale pobavilo...*

Spatříte-li na obloze charakteristický hřib způsobený jaderným výbuchem, pohodlně se usaďte a dobře se dívejte. Něco takového už v životě neuvidíte.

FAE BOMB
22. 02. 2011
Dát tip
???

sveřep
22. 02. 2011
Dát tip
"Na selhání jater zemřít lze, na selhání sádla je to méně pravděpodobné." !

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru