Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

bez názvu III.

04. 12. 2001
11
0
2859
Autor
Elyanne

Temně je rudé mé víno v sklence,
měsíční svit se v něm stříbrně zrcadlí.
Píšu tu requiem pro utopence,
květiny na hrobě ještě mu nezvadly.

Měsíční paprsek do sklenky svítí,
ohnivou jiskru mi ve víně rozžíná.
Spousta je na vodě nočního kvítí,
večerní koncert žab za chvíli začíná.

Na mokrý papír tu noty své píši,
žábám je brzy už k zpěvu dát mám.
V jezeře mrtvý ať píseň mou slyší,
cítí mou útěchu. Není tu sám.

synáček
26. 01. 2004
Dát tip
"Na mokrý papír tu noty své píši..." Nejen tato věta, ale všechno je to tak zoufale výmluvné...a tak zoufale to bolí... (Jen jedno jediné mi tu připadá vlídné...že tato báseň nemá dnešní datum...) TIP...a díky!

Amposhka
26. 01. 2004
Dát tip
S tím černým průvodem beze slov protestu až přijde čas, i my sotva se minem. Dnes jenom mrtvému připíjím na cestu ze sklenky broušené tím bledým vínem.

Carodej
23. 05. 2002
Dát tip
Albiero to řekl přesně. Takže jen přidám tip jako on.

Astalavista
14. 04. 2002
Dát tip
Dost dobře dokážeš vystihnout atmosféru, ponurost olynoucího večera, místy mi to dokonce připomnělo Erbena....!*

Albireo
14. 04. 2002
Dát tip
Yenn, dokážu se jen připojit k Armandovým slovům. Napsalas to skvěle!

Armand
21. 03. 2002
Dát tip
tahle je lepší Yenn ... "Zpaměti vraníci cestu svou znají, když minou hřbitov a zamíří do polí. " tohle jsou verše, které se mi dost líbí :)

Yenn
20. 03. 2002
Dát tip
:) Vsak vis... V mé sklence víno jak Luna je bledé, bledé jak dvě ruce na černém hedvábí. pod okny průvod mi pohřební jede, lilie na věncích lišaje přivábí. Stíny si na zemi podivně hrají, ve světle měsíce smuteční chocholy. Zpaměti vraníci cestu svou znají, když minou hřbitov a zamíří do polí. S tím černým průvodem beze slov protestu až přijde čas, i my sotva se minem. Dnes jenom mrtvému připíjím na cestu ze sklenky broušené tím bledým vínem.

čtyřicet
13. 03. 2002
Dát tip
Žánrový obrázek. Umělý, v podstatě zbytečný svět. Rýmy tentokrát dost odfláklé, rytmus příliš uvolněný, jako by ztratil tu napjatost básní o mamince a o křížích. Za toto ti tady asi hodně lidí zatleská, ale je to víc líbivá dekorace než skutečná poezie. Vrať se k sobě...

Armand
25. 02. 2002
Dát tip
chtěl bych znát pozadí té básně, nebo jestli byla psána "jen tak". ale je hezká...

Marigold
04. 12. 2001
Dát tip
Albireo mi vzal slova z úst...

Albireo
03. 12. 2001
Dát tip
Přes trochu neuspořádaný rytmus a místy lacinější rýmy se mi básnička líbí a dávám jí tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru