Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pamäť 3

22. 03. 2011
12
36
4402
Autor
8hanka

...a postupne som sa sama zamotávala... s inteligentným, spoločenským, kultúrne a inak rozhľadeným Braňom s príjemným  hlasom.

Spočiatku bol problém  so Sidkou,  zotrvávajúcou v  nefunkčnom manželstve s Lojzíkom,  no zdalo sa, že Pišta ju nenecháva ľahostajnou a ona sa konečne  rozhúpe  k rozvodu.

S manželom  pracovala v jednom podniku, on  vedúci,  ona účtovníčka.  Nakoľko šlo o stavebniny s úzkoprofilovými komponentmi, Lojzík  bol veľmi  žiadaný,  zahŕňaný  úplatkami, najmä tekutými a papierovými.

 Darcov uprednostňoval, poradie objednávok nedodržiaval a faktúry  jednoducho neboli.  Lojzík  spolu  s kumpánmi  vyzeral  v práci často pod obraz Boží,  problémom  bolo  potrafiť domov. Zabúdal  vypisovať papiere,  odovzdávať peniaze do pokladne. Sidka bol zúfalá, bála sa kontroly,  „sekera“  v pokladni aj v sklade sa zvyšovala,  Lojzík by ju stiahol so sebou. Začala premýšľať, ako z toho von,  videla šancu v Pištovi a jeho konexiách.

Jedného  neskorého večera nás  pozvala   k sebe do práce. Po dvadsiatej druhej  hodine boli  všetky podniky zatvorené  a potrebovali sme prebrať,  čo ďalej ...

Nápis  „Nezamestnaným vstup prísne zakázaný“ sme trikrát  ignorovali. Chatrné pletivo nebolo žiadnou  prekážkou,  ani pre moje podpätky nie, trochu som sa však bála, či na nás nejuknú spoza rohu zlodeji, firma bola na okraji mesta, nikde svetielka. 

Horčičáky sme  štedro napĺňali vínom, debata plynula  stále príjemnejšie, keď tu zrazu  buch-buch na vrátka...nezľakli sme sa, predsa nie sme kozliatka, no keď Sidka otvorila dvere a za nimi sa zazelenelo,  pochopili sme, ako sa kozliatka  asi cítili.  Dovnútra totiž vkročili  dvaja príslušníci VB. Bytosti  totálne nežiadúce, ich výskyt sľuboval len a len nepríjemnosti.  Spustili na nás hrmotným hlasom, kto sme, čo sme, čo  tam robíme, ako sme sa tam dostali...

Sidka špitla niečo o dokončovaní účtovnej  uzávierky a našom garde,  v noci predsa nemôže byť sama na pracovisku. Mladší zo zelených ironicky podotkol, že pri práci je  zakázané používať alkoholické nápoje, našu odpoveď, že pijeme len my traja zmietol zo stola, vraj do štyroch pohárikov ešte narátať vie.. .

Starší  prikázal legitimovať sa,  pri pozeraní do môjho občianskeho preukazu zľahka nadvihol obočie“...hm...občianka pracuje na  emesenvééé  (MsNV – mestský národný výbor) , pekné kádre to tam máme, preverím si,   čo ste zač...“

Vedela som, že môže byť  zle,  jeden iniciatívny policajt je horší než desať lenivých komunistov,  mohla som prísť o prácu, ktorá ma bavila, stačilo jedno hlásenie. Zväzácku kravatu som odhodila hneď  po skončení školy, v strane som nebola, celá rodina apolitická, o to viac som bola zraniteľná.

V  krajnom ohrození sa   prebúdza  moja  ukecanosť a ehm, spájanie reality s nereálnym:

„pán policajt (  takmer osudová chyba, bol to súdruh príslušník), všetci , čo sme tu, hráme ochotnícke divadlo, dnes sme mali predstavenie pre BSP (  pre istotu,  BSP– brigáda socialistickej práce),  kolegyňa  nás nechcela nechať v štichu, teraz   musí dorobiť  prácu. Vidíte sám, na akej periférii pracuje, nemohli sme ju tu nechať samotnú.  Víno je poďakovaním za vystúpenie.

 Pravdou  z toho bolo  len taááákto málo, vystúpenie sme mali pred mesiacom,  z nás štyroch som hrala divadlo len ja ( a nielen v divadle), no  účel svätí prostriedky.

Zabral aj Pišta, začal sa ich vypytovať na kolegu, ktorý bol spolu s ním v nejakom zväzáckom, či straníckom výbore a debata skončila v úplne inom duchu, ako začala. Málo chýbalo a boli by popíjali s nami.

Prečo vlastne spomínam  na tento deň?  Pretože...

Pravdepodobne ešte pod vplyvom kontroly OP príslušníkmi   VB som sa Braňa spýtala, ako sa vlastne volá druhým menom.  Dovtedy mi to nenapadlo. Stretávali sme sa dva mesiace a nevedela som vlastne s kým.  

Andel – odpovedal. Hohóóó, to môže povedať každý, berúc si príklad z odíduvších  VB som zavelila -ukáž občiansky!  Fakt, bol Andel.

Teraz skĺznem do...  – nebolo by úžasné mať  doma andela?


36 názorů

renegátka
07. 01. 2012
Dát tip
pěkná jednoaktovka, líbí se mi tvůj humor*

PÁTER
05. 07. 2011
Dát tip
Žasnu, s jakou lehkostí ti jde psaní a přeji ti další skvělé nápady! Pobavil jsem se a jo, taková šílená doba to byla. Na jednu stranu strach, na druhou schopnost si z Nich dělat víc než srandu. Paráda.*

8hanka
30. 03. 2011
Dát tip
Bíšo, za všetky prečítania velmi dakujem*)

Bíša
29. 03. 2011
Dát tip
t.

8hanka
29. 03. 2011
Dát tip
skveleeee, tromfla si ma:)

Robinia
29. 03. 2011
Dát tip
vlastně anděly tři a jednu andělku ;-)

Robinia
29. 03. 2011
Dát tip
V tom případě mám ty anděly čtyři ;-)

8hanka
29. 03. 2011
Dát tip
Robinka, vazne? Ja mam dvoch - synov:)

Robinia
29. 03. 2011
Dát tip
Já Anděla doma mám :-)

8hanka
27. 03. 2011
Dát tip
nooooo, to teda by bolo nieco:))) Nemus byt doma len umyvacka riadu, moze byt aj umyvac:)

Sebastiana
27. 03. 2011
Dát tip
To by bylo, teda.Představ si udělanýho zkérovanýho chlapa, jak se lekne andělů. Musel by slíbit, že bude hodnej a že bude mýt nádobí.

8hanka
27. 03. 2011
Dát tip
to by bolo skveleee...syn nech robi video zaznam:)

Sebastiana
27. 03. 2011
Dát tip
Mám doma taky kostým anděla, bude prča. Vybafnem na mýho manžela, až se bude vracet z práce. Nosí totiž tričko s názvem- My name of satan. Přetáhnem ho k andělům.

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
Sebka, rada Ta vidim:) Ak chces, pridem, na vianocnom vecierku som bola anjelom, ale padalo zo mna perie, bolo vsade:)

Sebastiana
25. 03. 2011
Dát tip
Já chci Anděla! Ale co s ním, všude bych měla peří. Stačí, že mám všude chlupy z koček. *

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
MKbaby, velky dik:*) Skoda, ze ozaj len mozocek...mal by tam byt mozog, no nie je:)

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
Ano, zvládla jsi to mistrovsky a dokázala jsi, že máš také pohotový mozeček :) opět tip *

8hanka
23. 03. 2011
Dát tip
Alegna, mam doma dvoch, ale tohto povodneho uz davno nie:)

Alegna
23. 03. 2011
Dát tip
mít doma anděla? myslím, že bych nechtěla :-) jedině, kdyby byl trochustřižený třeba s čertem

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
ano, skoda, ze uz nemam ani jeden:)

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
gabi, dakujem aj... aj:)

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
Alesku, kam by som sa hnala? Pomaly dalej zájdem:) A dikas:)

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
ako tak pozeram, posledny koment sa hodi nielen k tomu Alesovmu:)))

podařilo se!!! blbá? ne, jen trochu pomalejší...ale to je normální,to doženeš :o)

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
tak a uz je to vonku, som jednoducho blba:)))

gabi
22. 03. 2011
Dát tip
ide ti to, len tak ďalej *

vždyť jsem ti to už vysvětloval: když do komentáře napíšeš něco, co by měl vědět někdo druhý, klikni na jeho jméno v seznamu pod tím dílem a odešli. Tomu se říká avizo, neboli avi. Kliknout můžeš i na víc jmen, nebo připsat někoho, kdo není v seznamu, do prázdného řádku úplně dole.

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
Aleskuuu, nerozumieeem, co je avi???

a zkus to avi, je to fakt dobrá věc :o)

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
ech, asi ides vzdy kusok predo mnou, nemam co zdvihnut, dokonca ani do coho stupit:)

nenapadají mě, leží všude kolem a já je jen sbírám :o) hov...:o)

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
Alesi, povedz mi, ako to robis, ze Ta napadaju skvele veci, hned...prosím o Tvoje "hounou":)

tenkrát se ještě nesmělo požádat ani o číslo...:o) ale situaci si zvládla mistrovsky, to se musí nechat...

8hanka
22. 03. 2011
Dát tip
Alesi, to je dobreee...chcela by som mat Tvoj pohotovy mozocek:) no vies, pytat sa sudruha na meno, ci dokonca si vypytat obciansky, na to som bola predsa len prilis zbabelaa...

chacha :o) škoda, že se Anděl nejmenoval ten polda: "Andělíčku, můj strážníčku.."

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru