Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pamäť 4

25. 03. 2011
14
34
4365
Autor
8hanka

Zákonite sa naše  vzťahy  začali preklápať  z chodenia vo štvorici do dvojíc.  Braňo túžil po prírode, Sidka po posedeniach v kaviarničkách.  Pišta sa rád prispôsobil Sidke, mne sa páčilo byť sama s Braňom. Čakával ma  pri úrade a spolu sme vyrážali  užívať si život.

 Nezabudnuteľné sú   pre mňa  nečakané prechádzky lesom,  predieranie sa húštinami v krátkej sukničke,  jemných silonkách,   vysokých podpätkoch...Asi som vtedy strácala aj posledné zvyšky rozumu, keď som pristala  na šplhanie sa do kopcov  po hrboľatých cestách, výmoľoch  plných kameňov  v topánkach, v ktorých bolo priam nemožné udržať stabilitu.

Komu sa aspoň raz zvrtla noha na 12 cm podpätku  vie,  aká je to nepríjemná bolesť... keď sa nohy vykrivujú nonstop,  bolesť sa stane  starou známou, priam kamarátkou.  Keď som sa niekoľko ráz vrátila z lesných zákutí  s ulomeným podpätkom v ruke,  pochopila som, že musím radikálne zmeniť svoje prechádzkové vybavenie.

V  práci som  navliekla  džínsy, tričko, tenisky, zmyla make up, ktorý sa mi pri ceste lesom aj tak  roztekal po tvári a vyvolával dojem, že som na bojovom chodníku (  čo niekedy bola pravda)  a konečne som si mohla užívať krásy prírody...lepšie povedané, mohla by som, keby...keby som nemala príšernú fóbiu z hadov.

S vytreštenými očami som kráčala lesom, obzerala sa na všetky strany , či za mnou nefrčí nejaká vretenica, prípadne z konára nevisí užovka stromová.  Vzhľadom na to, že som bola trošku krátkozraká (okuliare som nenosila kvôli imidžu) , na  každom pokrútenom pni som videla stočenú vretenicu, konáriky pod nohami sa menili na zvíjajúce sa hadiská...  Trpela som strašne, bála som sa k tomu priznať, no keď ma  pozval sadnúť si k nemu do trávy, musela som s pravdou von....stokrát  skontroloval porast v okruhu jedného kilometra, tisíckrát   zopakoval, že keby tam aj hady boli, určite by pred nami ušli, nakoniec  som si  opatrne  sadla.  O romantickej chvíľke sa ani pri najbujnejšej fantázii  hovoriť nedá, vo mne bol neustále strach z každého zvuku , takže sme si dlho neposedeli, o iných aktivitách  sa už vôbec  nedá hovoriť .  Pre nechápavých - nič nebolo.   

Pesničky o stratených venčekoch, horúcich objatiach a ich pokračovaniach v lone prírody boli  pre mňa jednoducho sci-fi.

Lenže, ak som mala fóbiu z hadov ja, on mal fóbiu zo špiny.  Spočiatku som ju dokonca považovala za plus,  spomeňte si, ako som hneď na začiatku priznala, že som bola blbá.

Zdalo sa mi priam úchvatné, ak muž, kdekoľvek prídúci, hľadá tečúcu vodu a to nielen po použití WéCé a umýva si ruky. 

Ak nebola voda,  zmieril sa s vlhčenými obrúskami, ktorých spotreboval enormné množstvá. Cez plece nosil  plátenú tašku Satinským zvanú  žobradlo, v ktorej nosil balíček poslednej záchrany. Mohla by som  dať hádať, čo v nej bolo,  no nebolo by to vôbec ťažké. Obsahovala balíček papierových vreckoviek, balíček toaletného papiera a vlhčené obrúsky. 

 Postupom času sa moje nadšenie z jeho neustáleho umývania strácalo, najmä keď sme šli do kina a on strávil polhodinu  pri umývadle, zatiaľ čo veselo prebehli nielen povinné týždenníky, ale aj kus filmu. Nechápem, prečo vtedy väčšina filmov začínala smrťou, vraždou, proste niečím, okolo čoho sa točil celý dej.  Keďže som o začiatok pravidelne prichádzala, celý film sa stával zbytočným.  Možno som mala  ísť do hľadiska sama, lenže to bolo pre mňa nepredstaviteľné. Radšej som stepovala pred pánskymi záchodmi, zúrila a striedavo pozerala na hodinky a dvere .  Niektorí vychádzajúci páni prejavovali záujem  o postávajúcu blondínku pred ich kabínkami, zotrvávajúcu na mieste   pri ich vstupe aj výstupe, možno to považovali za novú formu nadväzovania známosti.

Poniektorí nevyzerali  zle, dokonca aj vychádzali načas, ešte pred skončením týždenníka. Keby bol môj mozog na správnom mieste, mohla som  si niektorého vybrať a vychutnávať si celý film a nielen ten...no ja nie...celý zvyšok filmu som chrlila  jedovaté poznámky, tie  lietali aj po jeho skončení.

On  si musel ísť nad tým všetkým znova umyť ruky a tak som zase čakala pred pánmi a znova  prestupovala z nohy na nohu a znova počúvala návrhy a ...

 


34 názorů

8hanka
04. 04. 2020
Dát tip

dobrý večer, milá Gora, prekvapila si ma, že si nazrela do dávnych čias mojej stránky...ďakujem za milé slová:)


Gora
03. 04. 2020
Dát tip

To mi, Hani, připomíná, že v 18 jsem jednou šla na schůzku do lesa ve zlatém dlouhém kabátě, podpatcích a plisé sukni:-((((

Ráda jsem četla, zábavně píšeš. Dobrou noc - s úsměvem :-)


IQ nick
09. 08. 2016
Dát tip
Slečny na jehlách v lese nebo na horských cestách jsem nikdy nedokázala pochopit. A už vůbec ne ty jejich mládence. To bysme někdy mohly na tohle téma "dát řeč." Že bys osvětlila jak to taková slečna vlastně má...:-)) b:-))

alcap on e
09. 01. 2013
Dát tip

tip


8hanka
05. 04. 2011
Dát tip
Taubli, moc potesiloo:)

Taubla
05. 04. 2011
Dát tip
Přečetla jsem jedním dechem. Velmi zaujalo a napsala jsi moc potavě Haní...

Bíša
29. 03. 2011
Dát tip
Hmm...

8hanka
27. 03. 2011
Dát tip
Sebastianka, trvalo mi niekolko rokov, kym som sa rozhupala a prestala cakat:) Dakujem*

Sebastiana
27. 03. 2011
Dát tip
Před několika lety bych čekala. Teď bych si šla sednout a poslala ho k psychiatrovi. Pěkně napsané, pobavilo.

8hanka
27. 03. 2011
Dát tip
no keby bol aj v Tvojej, to by som sa fakt zlakla:)

Anděl je v tvé paměti, ne v mojí :o)

8hanka
27. 03. 2011
Dát tip
Aleskuuuu...ked ja toho vela v pamati nemam, iba z andela si co-to pamatam :))

a jo, to je tenhle...

8hanka
27. 03. 2011
Dát tip
Alesku, vidis, to neviem...mne stacilo, ze je andel:)

a nejmenoval on se druhým jménem Pilát? :o)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
Dakujem Ti, Renegatka, prezila som, tak sa tesim zo zivota a aj z toho, ze to niekto precita:)

renegátka
25. 03. 2011
Dát tip
Napsána s lehkostí,pobavila.

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
Stanko DAKUJEM, je to pre mna pocta, nejde o poviedku ale o zivotopis:)

Háber
25. 03. 2011
Dát tip
o tých šípkach som nepochopil * lebo som nečítal diskusiu * mne sa páčila poviedka *

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
Stanko, aj Ty más chut na sipkovu omacku? Ci skor na Sipkovu Ruzenku?

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
a nemozes mi ho dat dnes? Nemam sice doma sipky, iba take do terca , tie by asi do omacky neboli to prave orechove:)

Háber
25. 03. 2011
Dát tip
a jéje *

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
To jo, prozradil bych Ti třeba recept na moji báječnou šípkovou omáčku, ale to bych hned dostal hlad jako včera večer a musel bych něco polknout :)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
MKbaby:)))))))))))) Skoda, ze sme necakali pred panmi spolu, mohli sme si pocas cakania vymienat recepty:)

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
Já jsem také před mnoha lety při postávání před "pány", když kolega si šel ulevit a já čekal venku, dostal nabídku, ale odolal jsem :)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
uz by ni to mohlo byt ako mrtvolke jedno nie? I ked...asi by bol fesak s korunkou na hlave:) U nas pred par rokmi priamo v meste odchytavali uzovku stromovu, vraj mala dlzku do dvoch metrov, aj policajtov hryzla:)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
vazne, ksav? Asi by som sa nestihla do nich zadivat, padla by som mrtva:)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
gabi, teraz sa uz aj ja (trochu) bavim:)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
Alegna, dakujem, mozem Ti povedat, ze som sa pred panmi nastala hodiny a hodiny:)

gabi
25. 03. 2011
Dát tip
čítať o ňom je zábavné :-)*

Alegna
25. 03. 2011
Dát tip
:-) nová forma navazování známosti - to bych měla vyzkoušet Ó pěkně jsem si početla a pobavila ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru