Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kostel bičování

06. 04. 2011
2
9
1975
Autor
ik

Místo v Jeruzalémě, součást křížové cesty, místo, kde byl podle tradice Ježíš Kristus bičován

Srdce bolavé
a oči ubulené
Dlažba bičování
Mne do kolen tlačí

Místo mne…

Kéž, Pane,
brečím častěji…
pro svoje hříchy
a Tvoji bolest


9 názorů

Ansel
07. 07. 2021
Dát tip ik

Nebýt dvou řádků, které jsem vykopírovala, zařadila bych dílo asi do jiné kategorie. Ale takhle je víc možností 


Ansel
07. 07. 2021
Dát tip

Kromě toho, co napsal Kuchot, a že si myslím, že i slova o lásce k ženě omrzí, když jsou to obtisky slov jiných lidí, připouštím, že je uvěřitelné, že to bylo napsané z vnitřní potřeby. Slova omrzí, láska určitě ne.

Dlažba bičování 

Mne do kolen tlačí


Diana
31. 05. 2011
Dát tip
Dobře vystiženo. Jeruzalém mám ještě v čersvé paměti - brečela jsem tam každý den. Dík za připomínku.

ik
09. 04. 2011
Dát tip
Víš, Kuchote, slova o lásce k ženě přece také už vyřkli muži ve všech možných podobách...Stejně to neomrzí znovu vyslovovat a psát, číst. Prostě každý člověk potřebuje prožít svůj vlastní příběh a některé základní, opakující se věci prožít sám a vyslovit sám pro sebe nebo i pro druhého. (partnerská láska, vztah k Bohu, opuštění rodičů, přijetí své smrtelnosti, láska k dětem...). Je to prostě lidské. Tady zcela konkrétně každý křesťan a každý člověk se také potřebuje nějak postavit ke smrti Ježíše Krista (podrobný popis jeho zástupné smrti včetně toho bičování je základní a rozsahem podstatnou částí každého evangelia). A něco k tomu vyřknout. I když už to před ním udělali miliony a po něm to třeba taky miliony udělají. Zrovna toto je prostě součást příběhu každého křesťana. Uznávám, že to není zrovna originální téma. Ale jiná témata přece také nejsou originální - zamilování, sex, svatba, narození dítěte...

Kuchot
08. 04. 2011
Dát tip
nemyslíš, že už ta samá slova lidé vyřkli ve všech možných podobách? proč to říkat stále dokola, a proč to stále číst?

domin.go
06. 04. 2011
Dát tip
Pujdes do nebe, neboj.

dnes už sa v kresťanskej poézii aj bulí? ty jo , to je pokrok

Norsko 1
06. 04. 2011
Dát tip
oddané

Whitesnake
06. 04. 2011
Dát tip
ajajajaj, zadrž !

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru