Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V ZÁJMU STÁTU aneb JAK MNE NESEČETLI, ALE JEN ODEČETLI A NAKONEC PŘECE SNAD SEČTOU...

06. 04. 2011
10
19
2031
Autor
hanaka

Je pátek. Právě doma čekám na sečtení. Lidu. Považuji se za jeho součást a bojkotovat své sečtení nechci.
 
Poté, co mi již 14 dní oproti předpokladům a instrukcím ve sdělovacích prostředcích nikdo nehodil do schránky žádný letáček, poté, co jsem sama napsala e-mail, že se nikdo od sčítačů neozval (infolinka je několik dní stále neprostupná), napsala mi paní z pošty, že přijdou - včera. Tak jsem se - opět sama - zajímala, kdože to konkrétně přijde. Na letáčku by to pravděpodobně bylo napsané, v e-mailu nikoliv. Nevěděla, prý to zjistí a zavolá. Za hodinu zavolala…
 
Prý pan Ernest Mocný (opravdu se tak měl jmenovat!), mezi 16 - 18tou hodinou.
 
Na domovních dveřích se objevilo oznámení, že ve stejný den a skoro ve stejnou dobu přijdou odečítat stav plynu a elektřiny. Zajímavá shoda. Budu zároveň sečtena i odečtena… Takříkajíc nula od nuly pojde… Dvě mouchy jednou ranou…
Běžím bez nákupu z práce domů a čekám…
 
16.00 - NIC
17.00 - NIC
 
17.20 - ZVONEK…
 
Odečítací slečna. Sotva otevřu dveře na chodbu, zvoní jí telefon. S omluvným pohledem přijímá hovor. Čekám… Chladný vzduch z chodby táhne do předsíně a slečna se marně snaží komusi na druhé straně vysvětlit, že do jisté budovy se nedostala, protože… Svou řeč opakuje již poněkolikáté a pomalu stupňuje hlasitost a rychlost řeči, mezi jednotlivá opakování vkládá věty jako „ Ale já vám rozumím“ a „Já opravdu nejsem blbá“. Deset minut? Asi. Konečně domluví. Předsíň je již docela vyvětraná. Bere do ruky měřicí přístroj a během asi dvou vteřin má stav plynoměru odečten. S omluvou se loučí, ale má ještě potřebu důkladně mi vysvětlit, jak ten člověk v telefonu nechápal, že… Dalších pět minut…
 
V 18.20 volám na poštu, zda mne někdo přijde také ještě sečíst…
 
Pan Ernest Mocný se ukázal být nemocným, ale to už se mi sám od sebe nikdo sdělit nepokusil.
Prý mi ale zase dají vědět.
 
Dnes mi volají, že přijde nějaký náhradník. Po 16té. Znovu tedy rovnou z práce domů, přestože se mi to zrovna nehodí. Potřebuji zajet do města. Kdy přijdou nejpozději?
To nevědí, neboť ti dva možní „náhradníci“ jsou noví a nikdo neví, jak to stihnou... Jakže se jmenují? Jo, tentokrát to bude Horký nebo Tomáš. Doufám, že Horký někde cestou nevystydne a Tomáš nebude spíš Tumáš…
Že nestihnu já, co jsem chtěla, to je asi jedno… Tak v zájmu státu…
 
16.00 - NIC
17.00 - NIC
18.00 - NIC
 
Mohla bych se na to vykašlat, že? Kdybych to bývala byla věděla, cestu do města bych bývala stihla… Ale jsem pod hrozbou desetitisícové pokuty…
 
18.30 - ZVONEK!!!
 
Sláva, v Čechách nebude o jednoho obyvatele míň… UF!
Nakoupím příští týden.

19 názorů

hanaka
07. 04. 2011
Dát tip
Květoni, Stydět se za humor? To někdo dělá :+)))

Jasně, kategorie povídka, nebo prozaická miniatura by spíš víc odpovídala, nicméně ta arogance státu vůči svým sponzorům je tady vykreslená tak, že to sedne jak prdel na hrnec.

Hanďo vytrvej. Jednou se ti fejeton podaří. Důležité je, že se nestydíš použít humor.

místo fejetonu bych to tedy zařadil spíš do miniatur prozaických nebo tak...

hanaka
07. 04. 2011
Dát tip
Zbora, dík :-)

hanaka
07. 04. 2011
Dát tip
Stvn: A kam bys to zařadil? A jinak... Vlastně jsem to "nestavěla". Není tam slovo vymyšlené, ono se to tak opravdu stalo (včetně těch jmen) tak se to jen nedalo nenapsat :+))) Aleši, dtto, vážně je to "historka za natáčení" jak jsi to trefně napsal :-)))

Zbora
07. 04. 2011
Dát tip
Charakteristické :)

ten kontrast mezi sčítáním a odečítáním by se dal využít lépe, přidat nějaké to dělení a násobení, mocniny a zlomky... tahle jde jen o veselou historku z natáčení, jak už říkal Stývn. ale i tak típnu, ač jsem odpírač :o)

StvN
07. 04. 2011
Dát tip
Škoda, že mi přijde, že jsi celý "vtip" fejetonu postavila na dvou slovních hříčkách - sčítání lidu a odečet plynu a pan Mocný je nemocný. Jinak to ani moc fejeton není. Od fejetonu bych čekal nějaké zobecnění/poučení, ne jen vtipně převyprávěnou příhodu.

jejdavilda
07. 04. 2011
Dát tip
*

hanaka
06. 04. 2011
Dát tip
Já nic... tedy kromě té ne-organizace :-) šepot... to je letitý trénink :+)))

Co všichni tolik proti tomu sčítání mají? Nehledě na to, že některé údaje jinak k dispozici nemají - např. faktické bydliště. No, to je jedno, ale zbytečně mě vyrušila grafická stránka. Nemám rád, když mi časy bijí oči.

..máš dobré nervy..))

raja
06. 04. 2011
Dát tip
:-)

hanaka
06. 04. 2011
Dát tip
:-)

baaba
06. 04. 2011
Dát tip
:DDD JÁ BYCH HO PĚKNĚ PŘIVÍTAL MEZI DVEŘMA A PAK HO VYHODIL, AŤ PŘIJDE JINDY, PÁČ TEJKONC UŽ NEMÁM ČAS JÁ - ***

hanaka
06. 04. 2011
Dát tip
:-) Možná...

MKbaby
06. 04. 2011
Dát tip
Na celé akci je směšné, že se po nás chtějí údaje, které stát už dávno má. A mnohokrát. Jen je neschopný si je poskládat dohromady...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru