Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Příhrady plné poďáblí

Výběr: Zbora
07. 04. 2011
6
11
2049
Autor
Rajmund

hlubokou plání mokvají
kříženci ploštic krakatic
křížaly skáčou očím vstříc


skladiště blýská fasetami
skříně truhlice komody
prosluly vírou-pupek světa
nabízí jejich hřeby dlani


dno hranice žhne duhovkou
sálajícím bděním
obraz jak pecen kyne tmou
lenivých andělení


11 názorů

dadadik
08. 04. 2011
Dát tip
obraz jak pecen kyne tmou lenivých andělení

Norsko 1
07. 04. 2011
Dát tip
Obávám se, že jsi ztratil rozum

Zbora
07. 04. 2011
Dát tip
Obávám se, že nerozumím.

Norsko 1
07. 04. 2011
Dát tip
ale zároveň to není ani změť nesourodých slov. vytrženo z textu, pochopitelně, ale ty, zde, jsa nahý, stáváš se kmotrem takové změti

Zbora
07. 04. 2011
Dát tip
Mám se Tě taky pod každým textem ptát, proč jsi mu udělil tip? :) Prostě proto, že je úpně jiný, než většina ostatních textů zde - neotřelý, připadá mi zajímavý, formálně zvládnutý, s perfektními obrazy i obraty. Není jednoznačně mentorsky ukazující, ale zároveň to není ani změť nesourodých slov. Celý text má naopak logiku, je symerický, stylově jednotný. V tom je jeho síla. Nic nepůsobí vysloveně nahodile - naopak. Můžu nad ním uvažovat, můžu se nechat unést jeho fantaziemi, nebo jen vnímat obraz, ale můžu ho taky brát jen jako soubor slovních hříček. Můžu cokoli a text mi k tomu poskytuje dostatek prostoru. Teď se, Rosťo, můžeš zeptat, a měl bys na to plné právo, proč tedy nezařazuju do výběru všechny Lyrykovy texty, potažmo všechny texty Rajmunda. Je to proto, že značná část z nich mi přijde jistým způsobem přetažená, je to už moc velký konstrukt a báseň to podle mého prostě neunese. Tahle je vyvážená - působí lehkým a prostým dojmem. Dojmem, že v ní není tlačeno na pilu. jakoby sama vyplynula. To na ní cením. Rád bych si s Tebou dál povídal, ale za čtvr hodiny hraju ve Styxu a už teď mám skluz. Pokud budeš mít zájem, můžeme se k němu vrátit v pondělí a zkusit třeba najít nějaké interpretace. Může jich být jistě více. Hezký večer.

Norsko 1
07. 04. 2011
Dát tip
je mi jedno, co sděluje. nechápu, proč jsi udělil výběr

Zbora
07. 04. 2011
Dát tip
Takže máš dojem, že básník musí chtít něco sdělovat, seč mu síly stačí? No, tak já nevim, zeptej se ho.

Norsko 1
07. 04. 2011
Dát tip
mám takově prosté přání, víš

Zbora
07. 04. 2011
Dát tip
Mám takové matné tušení že tahle otázka přestala být aktuální někdy s příchodem prokletých básníků ;)

Norsko 1
07. 04. 2011
Dát tip
co nám tím chtěl básník sdělit?

Zbora
07. 04. 2011
Dát tip
Přemýšlel jsem tak jako že bych k tomu něco i napsal, ale nic mě nenapadá, tak dám výběr a padám.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru