Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

sen

04. 05. 2011
23
28
3495
Autor
aleš-novák

imagine...

bílé židle stůl

i kanape

celý pokoj naplněn bílou

čímž neuvěřitelně změkly

všechny ostré hrany

 

jako by se všecko

vznášelo

ve stavu beztíže

bojíme se dotknout

čehokoli

bojíme se dotknout

i sami sebe

 

jestli

tohle je nebe

se dovíme

až s odložením

bílých

rukavic


28 názorů

Savage Flame
13. 03. 2021
Dát tip aleš-novák

Asi budu znit jako blazen, ale me to evokuje smrt... Vubec ne v negativni konotaci, nebo nejak tizive. Vnimam smrt proste asi dost jinak, nez je bezne a nebudu tu spamovat vysvetlovanim proc... Nepredpokladam ani, ze to bylo tak jako vykresleni smrti mysleno, ale i tak mi ji to pripomina a bavi me to... Dekuji. ;) S.F. 


(za)jímavé


Gogin
29. 04. 2017
Dát tip

dobrý TIP


z takové bílé se rodí děti a měknou všechny ostré hrany...nový život, nové vztahy po odložení bílých rukavic, kde si už neberou servítky

žasnu co se tu všechno dozvídám...

Toscana
05. 05. 2011
Dát tip
mám to jako Metta - jen ne v bílém, ale v ostré žluté - než sebou seknu, všechno zežloutne a všemu zůstanou jen tenké černé kontury... :o) *t

MKbaby
05. 05. 2011
Dát tip
Já jsem zase viděl žlutou myš s fialovejma nohama... to bude dobrý :)

Promiň Aleši, ve mne to vyvolalo strašáka velikého, a sice, že si již třetím rokem slibuji, že doma vymaluji... Ale dílko kvalitní, zamyslím-li se. Skoro bych se až bál, že budu mít fóbii z bílé... a na nějaký čas odložím rekreaci v ps.l. :)

heartrate
05. 05. 2011
Dát tip
bílá je symbol čistoty, je to pěkný

Ferry
05. 05. 2011
Dát tip
Alešku, ochutnávka z tohoto tvého soudku je tak působivá, že mi měknou veškeré ostré hrany.... t*

jejdavilda
05. 05. 2011
Dát tip
Připomíná mi to Hrabalovu družku jak jela ve svatebním na těch lyžích. Ale tady asi nikdo Hrabala nečte a mi se nechce nic vysvětlovat

vonMax
04. 05. 2011
Dát tip
Imagine to je klasika a úžasná písnička, tvůj text zneklidňující*

puritan
04. 05. 2011
Dát tip
Ale to si vůbec neodporuje, Aleši! Jsou přece snílci a jsou VYKLADAČI SNŮ :) Sni sladce!!!

puritan: no vida, a přitom úplně jasné to není ani mě :o) sny nejsou od toho, aby byly jasné...

Metta
04. 05. 2011
Dát tip
néco podobného vídávám těsně před omdlením

puritan
04. 05. 2011
Dát tip
Je to jasné jako facka, nechápu, co komu není - je to klenot, Aleši! Fakt. Edvine, Edvine...

Háber
04. 05. 2011
Dát tip
až * super *

Diana
04. 05. 2011
Dát tip
A jinak je ti dobře? ;-) Působivé ***

Alegna
04. 05. 2011
Dát tip
ve mě Tvoje slova vyvolávají pocit nepolapitelné čistoty, asi si ten sen dovedu představit (samozřejmě po svém) - předměty nejsou zaostřené, kolem nich je světlo (nejspíš opakuji stále známou pravdu, bílá obsahuje všechny barvy) :-))

Edvine, vysvětlování a hledání obrazů je věcí čtenáře. Asi jsem ten sen zachytil nedostatečně, ale zkusil jsem to. Díky za přemýšlení...

Edvin1
04. 05. 2011
Dát tip
Jsem z toho paf, a nevím, co si o tom mám myslit. Pokud to byl skutečný sen, pak na Tebe zjevně velice zapůsobil a Tys ho musel hodit do počítače, čili sem. Ale obávám se, že Tě Tvůj čtenář na té cestě do Tvého snu není pomocí pouze těchto slov schopen následovat. Stojím na samém prahu Tvého snu a dívám se na tu přízračnou bělobu nic nechápajícíma očima. BTW, jaké je nebe? Kdo tam už byl? Ptal jsem se JP XXIII, co ho zrovna blahořečili, ale tak nějak mi nechce odpovědět. :-) Dle sv. Jana jsou tam ulice ze zlata, a ten je žlutý, hradby bude mít z jaspisu, a ten je hned několikabarevný, atd. (Zjevení sv. Jana, kapitola 21.) Pro mne je nebe hlavně zelené (lesy) a modré (moře). Tvé "nebe" mi připomíná spíš pec krematoria. Brrrr! To jsem se vykecal! :-)

8: i tak možno...:o)

8hanka
04. 05. 2011
Dát tip
hm...ako klip pesnicky...vsetko biele vratane Johna a Yoko, len laska ma vsetky farby :)

..já taky..až mě z té bílé bolí oči..)

avox
04. 05. 2011
Dát tip
takový těžký sen... to není legrace, tady se, zdá se mi, chystá operace?

no sen takový...opakem absolutní tmy je absolutní běloba...tak jsem si to představil :o)

..saakryš..aleši..co se ti to honí hlavou?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru