Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Gregerie49

06. 05. 2011
52
67
6863

Gregerie je specifický literární útvar na pomezí zrnka moudrosti, sentence, vtipu, slovní hříčky, náhodně zaslechnuté věty, jazykového paradoxu či nonsensu. Tohle všechno mohou, ovšem také nemusejí být gregerie.

1 Někteří autoři píší poučně a moudře v domnění, že hlupák čtenář se později rád dovzdělá, aby jim porozuměl.
   Já píšu rovnou hloupě, a čtenář si připadá chytřejší ihned a bezpracně.
*

2 Mé ambice neustále rostou. Už mám docela slušně vypracované ambicepsy.
*
3 Salát z kaktusů vydrží dlouho čerstvý i bez zálivky.
*
4 Mačky jsou takové železné pantofle, co vypadají, jako když španělskou botu obrátíte naruby.
*
5 Mám rád archaismy. Jsem takový literární vetešník.
*
6 Klidně k nám přijeď i se psem. Moje žena má psy moc ráda, a já taky nejsem v jídle vybíravý.
*
7 Septik působil velmi nevyváženě.
*
8 V kanceláři se soustavně zapíral, až byl načisto zapraný.
*
9 Ptakopysk? Chmm, něco tak podivného jsem ještě nejedl.
*
10 Vy mi nerozumíte, slečno. Já vám nenabízel spasení, ale pasení. Tak hajdy šlapat!
*
11 Ježíš byl podroben křížovému výslechu.
*
12 Správný anarchista je pro všechno, co je proti něčemu.
*
13 „Vy jste očitý svědek?“
     „Ne, já jsem spíš ušitý.“
*
14 „Kdo je tam za dveřmi?“
     „Já nevím, já jsem přede dveřmi!“
*
15 Emancipace neznamená, že je Eman cyp.
*
16 Je zvláštní, že každou akci navštíví určité procento lidí, kteří se tam jdou nudit.
*
17 Papežská stolice je určitě nejsvatějším exkrementem na světě.
*
18 Ženské že jsou potvory?
     Jo, chlapče, to říkáš teď, ale až dospěješ, budeš si to moct jenom myslet.
*
19 V současnosti se ze zdravotních důvodů nachází na hřbitově.
*
20 Dežo je barevně nepřizpůsobivý občan.
*
21 Dětství si člověk nejlépe užije až v dospělosti.
*
22 Kristus na sebe bral viny všech. Ukřižování bylo vlastně takové globální vinobraní.
*
23 „Jak vypadal její obličej?“
     „Malebně.“
*
24 Od zvířat se my lidé lišíme tím, že k čištění genitálií nepoužíváme jazyk. Alespoň ne svůj vlastní.
*
25 Jak vypadá černá díra? Byl jste někdy v Turecku na záchodě?
*
26 Jediným opravdu zapáleným katolíkem byl mistr Jan Hus.
*
27 Při cestách na kole si vybírám pouze ty kopce, které vedou dolů.
*
28 Čínský kuchař žádné ingredience neodměřuje. Číňan to má ve woku.
*
29 „Už mám těch much plné zuby“, povídá cyklista.
*
30 Buldozeru se neříká správně hrnec.
*
31 Zloděj jízdních kol je recyklista.
*
32 Co doma? Komora!
*
33 Radiátory se natírají bílou barvou proto, aby měl člověk pocit, že jsou stále rozpálené doběla.
*
34 Babička měla v ložnici takovou zimu, že jí cvakaly i zuby ve skleničce.
*
35 Rozpaky - částečně vybalené kufry.
*
36 Muzeum mužů - mužeum.
*
37 „To je vážně Turistický salám? Je nějaký silný.“
     „To je Kulturistický.“
*
38 „Pořád jsem přemýšlel, proč se mi vede tak špatně.“
     „A na cos přišel?“
     „Na buben.“
*
39 Učitel Nádr vychovával samé nádražáky.
*
40 Na peníze byl ras.
     Jak nějaké měl, hned je utratil.
*
41 Hudba je sestava umělcem pečlivě vybraných zvuků . S výjimkou jazzu, kde jsou zvuky vybírány namátkou.
*
42 Nejsem lampasák. Jenom pasu lamy.
*
43 Ačkoli bylo v sále zakázáno kouřit, bontón kupodivu předepisoval nošení smokingu.
*
44 Boty se často oddávají rozervanosti.
*
45 Když jsem konečně na místo dojel, objevily se mi v očích slzy dojetí.
*
46 On nemluví souvisle. Jen tak glosuje.
    Je to takový intelektuální prostatik.
*
47 Vy jste blíženec? Ne, jenom ublíženec.
*
48 Metrnice - zabijačková pochoutka nezvyklých rozměrů.
*
49 Oblíbená kytka notoriků - pivoňka.
*


67 názorů

To jsem moc rád, že jsem tě pobavil. ((-:

Manuamanua
30. 03. 2012
Dát tip
Přidám se k tipům, leccos mě fakt pobavilo, třeba ty cvakající zuby ve skleničce babičky, co má doma takovou zimu nebo nevyváženě působící septik :-)

dež avi

Na tom nic není. Prostě píšu to, co bych si sám rád přečetl. Bez ohledu na to, co mi zlomyslně radí kritici.

Marcela.K.
13. 09. 2011
Dát tip
Chtěla bych umět psát tak "jalově" a "hloupě"jako ty :-)

To mě napadá, zrníčko po zrníčku. Když napadá celý šuplík, tak ho vysypu sem. Někdy tu kolekci pospojuju nějakým jalovým textem a vznikne povídka. ((-:

Marcela.K.
13. 09. 2011
Dát tip
To ze sebe jen tak sypeš, nebo to vymýšlíš? :-)

Že jo? No přece to nevyhodím. ((-:

To se naučíš. Jak říkal jistý Vladimír Uljanov, učit se...

Děkuji, děkuji, děkuji!

Přiznávám, že se vlastně nejedná o prvoplánové gregerie. Jsou to takové literární recykláty. Útržky, na které se nedostalo, které se nikam nevešly. Ale - vyhoďte to, že, když jsou to vaše děti. Tak jsem jim tady udělal pískoviště, ať si žijí, jak chtějí.

Markéta
27. 05. 2011
Dát tip
nevím, ta knížka je prostě dobrá... I když gregerie v jeho podání se pohybují poněkud v jiné rovině, než ty tvé "výkřiky"... jsou jemnější, poetičtější, nejsou přímočaře vtipné...

Já jsem tu knížku měl půjčenou z knihovny už kdysi dávno a docela mě ovlivnila zvláštním pohledem autora na "soukromý život předmětů". Od té doby mám strach přečíst si ji znovu, aby mě nezklamala.

Markéta
27. 05. 2011
Dát tip
No... myslím, že bys jejich vynáleze (R.G. de la Sernu) alesopň několika docela potěšil :) "Co vykřikují věci"... mám tu knížku v batohu, je mi moc milá... :)

Markéta
27. 05. 2011
Dát tip
:)

Skromnost budiž pochválena.

Šuple poněkud přeteklo, tak co s tím, že. Původně jsem byl v pokušení uveřejňovat každý den jednu, abych se pořádně zviditelnil, ale vrozená skromnost nakonec zvítězila.

Explodovalo ti šuple s blbinama??

A.H.
16. 05. 2011
Dát tip
:D *

BBarkku
15. 05. 2011
Dát tip
teda..nerada to říkám,ale upřímně vidím za;)

ČikČik
15. 05. 2011
Dát tip
pobavilo :)

Alegna - taky se chystám ke stánkařům pro nové boty na letošek. Yeziii - skoro samá prvočísla. To svědčí o dobrém vkusu. Co se těch dětí týče, to nemohu slíbit, s Češtinou obcuji velmi nepravidelně. Bíšo - dík.

Bíša
10. 05. 2011
Dát tip
Hmm***

Yeziiinka
09. 05. 2011
Dát tip
Sedm, třináct, čtyřicet jedna a čtyřicet pět - mé favoritky! Tvůj citový vztah s češtinou už rozhodně není jen platonický. Gratuluju k dalšímu děťátku a nebojte se pokračovat, my Vám to tady pomůžeme krmit :).

Alegna
09. 05. 2011
Dát tip
44. je u mě teď nějak aktuální :-)

Vaud
09. 05. 2011
Dát tip
ale budou se hodit :-)

Prima postřehy. Mně se nejvíc líbila "Partycypace."

Přiznávám, že jsem ani nečekal nějaké smysluplné komentáře k dílu. Mozná ještě tak výhrady, že se vlastně ani nejedná o gregérie v pravém slova smyslu. A musel bych reprezentantovi toho názoru přisvědčit. Existuje zákon který říká, že pokud něco rozebereme a pak znovu sestavíme, vždycky nám nějaká součástka zbyde, aniž by funkce přístroje utrpěla. Takto nabyté díly je nám pak líto vyhodit. Co kdyby se ještě k něčemu šikly, že? Tento fenomén se kupodivu vztahuje i na literaturu. Tušíte správně, moje gregérie jsou přehlídkou vyňatých součástek, které se pravděpodobně nikdy k ničemu jinému hodit nebudou.

tvůj pohled na emancipaci mě přivedl k novému výkladu jiného slova: participace...skupinová onanie. Případně též zasedání výkonného výboru jakékoli politické strany.

macecha
09. 05. 2011
Dát tip
tedy Květoni, na co ještě nepřijdeš? Jsem se fakt nasmála. Díky ... T***

konečně nějaké nesmysluplné dílo :o)

Pacer
08. 05. 2011
Dát tip
:))))))) Dík!

Vaud
08. 05. 2011
Dát tip
40! jsem se intelektualně odmlčel, ale stále Tě sleduji :-) báječný

Toscana
08. 05. 2011
Dát tip
To je geniální - gregerie miluju, mám doma jednu takovou tu kolibří knížečku s gregeriemi (ne, Co vykřikují věci to není), ale je noc a nebudu tu štrachat, abych to našla a napsala správně autora... Aleše jsi určitě taky potěšil, to je přesně voda na jeho mlýn, ačkoli není mlynář. Díky, naprosto skvěle jsem se bavila! :o)))) *t

orbital
08. 05. 2011
Dát tip
parádní nápad. s takovými gregerií se člověk setkává často :) *

kouzelný:D*

Bezvadné... Nejvíc mě rozchechtala sedmička, to bych do sebe neřekla! ***

drami
07. 05. 2011
Dát tip
Dobře jsi to sem nagregal :-D *

Chigwell
07. 05. 2011
Dát tip
:)))))))))))))))))) T/O *

médea
07. 05. 2011
Dát tip
;)

Norsko 1
07. 05. 2011
Dát tip
hufnágl se zblázní

filemon
07. 05. 2011
Dát tip
Zmysluplná inventúra. Pobavilo, vďaka!

:-)

MarK.
07. 05. 2011
Dát tip
..:);):D .. *

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
skvele:-)

baaba
07. 05. 2011
Dát tip
...jeden blištivej korálek za druhým*** Budu tak neuctivý, že Ti dva-tři korálky zcizím (určitě dvacet čtyřku) a užiju ...takže prepáč :)

Diana
07. 05. 2011
Dát tip
Co výrok, to perla! :-))))********** Jedna chybí! Koukej ji dodat! Co je to za počet 49?

Ferry
07. 05. 2011
Dát tip
užitečná inventura pro naši potěchu, kéž zas nějakou brzy Zahájíš t*

renegátka
06. 05. 2011
Dát tip
moc se mi líbí*

Háber
06. 05. 2011
Dát tip
je to paráda *

avox
06. 05. 2011
Dát tip
jsi vskutku pilník, když místo hokeje děláš inventuru :-)) */

čučenka
06. 05. 2011
Dát tip
:-)


Sebastiana
06. 05. 2011
Dát tip
*

To je jenom inventura v debilníčku.

heartrate
06. 05. 2011
Dát tip
to je úplný perlový náhrdelník :))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru