Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

na pokračovanie

07. 05. 2011
26
81
4557
Autor
8hanka

chcela si k narodeninám poéziu o prejedaní sa, obžerstve... dobré jedlo je samo o sebe báseň... napadlo mi, že by tu každý, kto má (dobrú) chuť, mohol napísať, aký má vzťah práve k tomuto hriechu... prajem všetko najlepšie a nech Ti stále chutí:)

 

pred rokmi prišlo na svet dievčatko

sudičky asi  nemali svoj deň 

nadelili plným priehrštím slzy 

bolesť trápenie sklamanie

kúsok šťastia  veľa nádeje

dobrých aj zlých  ľudí na cestách

a jeden nad ostatné hriech

telo odvtedy po dobrom jedle túži

rezne, údené pečené kuriatko

s  chrumkavou kôrčičkou 

vôňou akú Chanel nikdy nevymyslí

veterník  ku kávičke 

Pohlreich závisťou oči priviera

nad jedlom čo má ona na tanieri

sladké slané studené i teplé 

dobroty tešia zrak čuch no najmä chuť

chladnička špajza plné do prasknutia

obžerstvo je hriech

ako krásne sa s plnou pusou hreší


81 názorů

Hezké


IQ nick
03. 08. 2016
Dát tip

Báseň vtipná a u kometářú jsem kromě záchvatů smíchu dostala i hlad - tedy chuť, no ... zdá se, že máme hodně společného :o))))


filemon
08. 01. 2012
Dát tip
Básnička sa výborne hodí k perkeltu, čo robil dnes môj muž:))

:-)

8hanka
04. 11. 2011
Dát tip
je nas asi takych viac:)))

Moc sympatická báseň. Ty mě znáš? :-)

8hanka
27. 08. 2011
Dát tip
dakujeme, posledne tyzdne si trosku vstupujem do svedomia a aj vdaka letu a teplu varim najma lahke jedla plne zeleniny, na stole je stale ovocie, problemom budu chladne dni, kedy clovek tuzi po dobrom pecenom masicku:) Som neskutocne prizemna:)

8hanka
27. 08. 2011
Dát tip
jeeej, JariAgnes, to si ma potesila....trosku zavidim idealnu postavu:) To dievcatko sa pomaly blizi k 60-ke, papat jej chuti, postavicku ma stale fajn, na rozdiel odo mna:)

PÁTER
10. 07. 2011
Dát tip
Kedy chutí, tak naozaj chutí. Bacha ale na Bielu chorobu. Bílá nemoc je prý strašná! Nemocné nutí v noci vstávat a potajnu chodit k ledničkám a vyjídat je...potmě, bez světla a pak mají kromě nadváhy taky výčitky svědomí... Ale dát si něco dobrého k obědu, večeři, to je jiné kafé! Já rád hřeším například s pečeným candátem. Ale velký hříšník nejsem. Podaří se mi ho chytit málokdy! Ale doporučuji ho každému.* No a těším se na tvá pokračování!

srozumeni
25. 06. 2011
Dát tip
Moc hezké, blízké téma a ta diskuse je také vtipná, jako vždy. A názor, že jídlo se musí reprezentovat se mi moc líbí.

Robinia
10. 06. 2011
Dát tip
tak pro mě kus žvance není prioritou, viz Diana ;-)

:)

8hanka
15. 05. 2011
Dát tip
Nostalgiku,Ty mas kliku :)))))

nostalgik
15. 05. 2011
Dát tip
Když jsem byl ještě vlkem, snědl jsem babičku, košíček i Karkulku... pak přišel myslivec a bylo po obžerství.. :-(

8hanka
13. 05. 2011
Dát tip
Taubli, ano, je to tak, u mna je to presne - co zjem, vsetko je na mne vidno, nikto mi to nevezme ani diety:)

Taubla
13. 05. 2011
Dát tip
Jak se to říká? To co sníme, nám už nikdo nevezme. Tak nějak tuším. A tohoto motta se taky držím. Takže naprosto rozumím. ;-)

8hanka
11. 05. 2011
Dát tip
Jarmilka, dakujem, ani nevies, ako rada Ta vidim "pri prestretom stole":)

koloušek
10. 05. 2011
Dát tip
Není nad pořádné žraní, napsalas to dobře, Hani.T*

konias
10. 05. 2011
Dát tip
mňam...nemluvte o jídle když mám doma jenom jogurt,a nějaký oschlý kůrky :-))

MKbaby
09. 05. 2011
Dát tip
Halušky já taky rád, měli jsme je minulý týden se zelím a se špekem :) Je to dobrota! Dnes jsem ale měl k obědu dovozového ptáčka, tuším, že ze Španělska. S šesti knedlíky a pivem mi udělal opravdovou radost; musel jsem pak požít sodu, jak jsem byl plný ještě od včerejška. Možná jsem před obědem neměl jíst spišské párky s rohlíkem. Večer jsem vypil litr hovězího vývaru s jaterními knedlíčky a pak už jsem si dal jen jablko, abych mohl trošku splasknout. Jenže... asi to už nebude dlouho trvat a vstanu a půjdu zase provozovat bílej sex... :)

Bíša
09. 05. 2011
Dát tip
**

8hanka
08. 05. 2011
Dát tip
Sebka, anooo, niekto tomu hovori strapacky:)

Sebastiana
08. 05. 2011
Dát tip
Hm, tak to asi vím, já to dělám asi pod názvem střapačky se zelím. Je to mňamka.

8hanka
08. 05. 2011
Dát tip
Sebka, zemiaky surove:) Pre mna je to skutocne mnamka, halusky mam rada aj s kyslou kapustou, tu predtym trosku podusim

Sebastiana
08. 05. 2011
Dát tip
Tak to je podobné těsto, jako na bramborové knedlíky. Asi. Mňam, mohlo by to být dobré, ....slaninka, smetánka, ... jo, ty brambory jsou asi vařené, ...nebo syrové?

8hanka
08. 05. 2011
Dát tip
u nas halusky - robia sa zo zemiakoveho cesta, robim ho od oka - nastruham zemiaky, pridam sol a hladku muku, hadzem do vriacej vody, uvarene scedim...na ne davam bryndzu rozmiesanu s kyslou smotanou, je tak hladsia a vlacnejsia, na kazdu porciu opecenu prerastenu slaninku halusky sa daju zmiesat miesto bryndze s kyslou kapustou(zeli) a slaninku navrch... ale su aj ine kombinacie:) Mozno Ti bryndzove chutit nebudu, niekto si ich oblubi az casom, niekto vobec:)

Sebastiana
08. 05. 2011
Dát tip
Hani, psala jsi, že sis dala halušky. Musím se přiznat k něčemu strašnému - halušky jsem ještě nejedla. Třeba jsem o něco přišla, musím to napravit. I když nevím jak, neumím je a u nás v restauracích jsou jen knedle, bo hranolky.

Háber
08. 05. 2011
Dát tip
* milé *

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
keby horelo, cakaj s hrncom na streche, vrtulnik este stale zhanam:)

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Nezkazil se :) Teď ale u nás nesmí hořet, protože bych neslezl z pátého patra bez výtahu...

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
kto mi pozicia vrtulnik? Surne smer Praha

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Tato diskuse je tak motivující, že se musím jít podívat, jestli se mi segedín nezkazil :)

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
aha, zle som pochopila, co sa pletiem chlapom do reci:) Kto zavaha nezerie -heslo autorskeho zrania:)

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Květoni, praktická ochutnávka by bola lepsia, z papiera sa nenajes, pri citani by slinky tiekli...spojme prakticku ukazku s teoriou, my by sme jedli, autor by k tomu cital recept:)

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Květoň: ... a v cinkotu příborů a funění jedlíků by zanikal hlas autorův, jenž by po chvíli stejně nevydržel a, řídíc se heslem "Kdo zaváhá, nežere," pustil by se také do likvidace pokrmů... Autorské žraní by se to mohlo jmenovat :)

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
No jo, ale Ty už nejsi dítě, na mne už taky prdí a obvykle mi nosí balíček čaje a fusekle :)

MKbaby, to je skvělá myšlenka. Mohli bychom udělat něco jako autorské čtení, akorát by se jednalo o degustaci. Autor by mohl přečíst nanejvýš recept.

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
ale to je potom niekde chyba, ja papam dobre aj to na mne vidno:(

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
No protože Ježíšek naděluje jen dětem, které dobře papají...

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
hm...u nas je zvykom fuknut tam aj sladku smotanu, ci slahacku,.. neviem, on uz nechodi ani ku mne...aspon som ho uz davno nevidela...

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Hlavně že je nám fajn a máme plná bříška :) Vono to do toho segedínu chce na samý konec hrcnout zakysanou smetanu nebo alespoň dobrý bílý jogurt, joj, to je pak báseň... Víš, proč k somálským dětem nechodí Ježíšek?

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
vtipalek, keby som mala vrtulnik, uz by som Vam davno vrčala pri kuchyni a ládovala sa segedinom:)

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Použij vrtulník :)

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Nékolik desítek vzorku toho isteho jedla? Dalsia dilema - 5-6 hodin v autobuse rozvoniavat cernohormi, neviem,ci by mi ich spolucestujuci po Prahu nezjedli:)

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Teď jsem si četl znovu komentáře výše, nějak blbě jsem to přečetl a chvíli jsem si myslel, že Květoň připravoval Naši Göring :)

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Na několik desítek vzorků pokrmu zvaného černohor stačí taška :)

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Bejby, davenie, brrr...pri dnesnych cenach potravin naviac bohapuste plytvanie...ked uz sa napchame, treba to nechat v brusku... skupinove orgie, to znie skvelooo...uz som tu odhalila zopar skvelych kucharov, zaujimave, ze Vas je dost prazskych, celkom ma laka "sluzobna" cesta za dobrym jedlom, tazko by som vsak mohla cestovat s kotlom, cezpolni by mali mat vynimku a prist len hodovat, nenosit vlastne vytvory:)

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Joj, Květoň je taky labužník! Já tedy dávám přednost českým omáčkám a gulášům. Asijské pokrmy ale také občas mohu, ty si ale nechám naservírovat, ty nepřipravuji :) Segedínek byl moc dobrej, vynahradil jsem si i prošvihlý oběd a teď jen funím - uf uf! Mám již delší čas pocit, že trpím poloviční bulimií - první fáze mi jde dobře, krásně se nacpu, jen ta druhá mi nejde, neb neumím na rozkaz regurgitovat, navíc je to škoda papání :) Vono by to chtělo uspořádat nějaké skupinové orgie. Nemyslím přitom na nějaké vícečetné směšné pohyby, ale zase a jen na žrádlo :) Každý by připravil kotel něčeho dobrého a všichni bychom od všeho ochutnali... joj, to by byl teprve hromadný orgasmus, myslím si, že zárodek takového kroužku by tu již byl :)

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Dianka, o vela prichadzas,ked nevychutnavas baštu, ale zase - mas urcite uzasnu figuru:)))

Diana
07. 05. 2011
Dát tip
Jíme, abychom žili, nežijeme, abychom jedli! To si (bohužel) myslím, protože mně je jedno, co jím. Ale všem to potěšení přeju. Ze všech hříchů asi ten nejmenší... :-)

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
waw, priam citim vônu v nose...cesnacik, čili papricky...tie ma sice vzdy rozplacu, ale stoji to za to...kruci, mala by som receptiky skopirovat, mozno by to uz bolo aj na minikucharku:) DAKUJEM:)

1) Nejdříve dáme vařit rýži, aby byla sypká. 2) Ve woku (anebo větší pánvi, příp. hrnci) zahřejeme olej a přidáme nadrobno nasekané čili papričky, které jemně osmahneme, přidáme na kostky nakrájenou šalotku/cibuli, do sklovata podusíme. Krátce po přidání cibule přidáme na kostky nakrájená kuřecí prsa, posypeme směsí koření (podobné jako Garam masala), pak přidáme česnek a dusíme, dokud není kuře „hotové“. Mírně osolíme a přidáme uvařenou rýži, zamícháme a přidáme protlak, cukr, sůl, pořádně zamícháme a nakonec dochutíme sojovou omáčkou.

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
oujééé...to znie priam poeticky:) Receptik by nebol? Opytam sa prosto, ci priam sprosto -to len korenie NG a kuracie masko? Alebo aj rozne ine ingrediencie? Uz zase dostavam hlad...

Na segedín mě dnes nenaláká. Já jsem vařil malajské Nasi Goreng s kuřecím.

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
tu vítame s nadšením Gurmánske plesajúce srdce, vecera sa vsak podava u MKBabyho:)))

Moje gurmánské srdce zaplesalo.

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
tak aspon hod recept, ci davas nieco special, nech to tu vsetko zaslintam:) Ehm...predpokladam, ze v noci budu duchovia pod perinou:))

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Kdyby to byla palačinka... ta je placatá a dá se poslat faxem, ale segedín? To asi nepůjde, kousky masa by ucpaly dráty a zelí by způsobilo zkrat :)

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
neposles? Segedak som nemala uz davnoo:( Prosim, dam aj stravenku:)

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Naopak, jsem hladov, dnes jsem musel vypustit oběd a nahradit ho dvěma svačinami; za chvíli ale půjdu vařit segedínský guláš a bude zase dobře :)

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Bejby, ved Ty si myslitel...v trojke s Alesom a Kvetonom, uzasne hlboke myslienky, mali by sa tesat do kamena...urcite si sa dobre najedol a potom Ti mozog chrli taketo super veci:) Vravela som - zaloz klub papajkov, to by si zasluzili specialnu stranku taketo myslienky, nech sa dostanu ku kazdemu:)

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Jojo, co sežereme, to už nám nikdo nezprivatisuje. Ani neznárodní :)

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Evi, mas lubezny preklep - statila:))) Chapem, ked je rec o jedle, clovek je uplne mimo:))) A mozno si sa potatila, ja urcite, moj otec jedlo miloval tiez:)

renegátka
07. 05. 2011
Dát tip
MKbaby to je rozkošná modtlitba, taková vroucí. ta část: osol se kůrčička Tvá, tam už jsem ztatila půdu pod nohama

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Bejby....:)))) To si mal dat ako samostatne dielo, zasluzi si specialne postavenie, skvelee:)) Dnes mam obzersky den, okrem bryndzovych halusiek s krasne prerastenou slaninkou som uz ladovala aj pecene pliecko s novymi zemiakmi a dokonca chlieb s lekvarom...

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Sebka, verim, ze to musi byt hrozne...nechcela by som to zazit...radsej si svoje kila budem nosit s noblesou nadalej...

MKbaby
07. 05. 2011
Dát tip
Pečený bůčku náš, jenž jsi na talíři, osol se kůrčička Tvá a přijď chuť Tvá, buď vůně Tvá jako v Praze, tak i po krajích československých, chléb náš vezdejší ovoň dnes a odpusť nám polévky v prášku, jakož i my odpouštíme našim číšníkům, a neuveď nás v břichabol, ale zbav nás od hladu, neboť Tvé jest království i moc i sláva navěky. Amen.

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Sepotka, to vazne? Takym skoda jest, ked sa im to neodrazi na figure:))) Treba jedlo reprezentovat:)

Sebastiana
07. 05. 2011
Dát tip
Jsem ráda, že mi chutná. Ani nevíte, jaké je to ztratit chuť - peklo. Ať žijou křupavá kuřátka, ...!

..hehe..a hubená je jak lunt..)))

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
u nas sa hovori nieco podobne - ako do jedla, tak do prace...pri mne sa vcelicky mozu povazovat za lenive tvory:)))

renegátka
07. 05. 2011
Dát tip
chuť k jídlu se dostaví už pár hodin po narození a opouští nás jako poslední u nás se říká: jak k dílu tak k jídlu tak ať nám chutná,jídlo, práce i život

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
ano, ano, ano:) To ma tiez napadlo... treba aj nejakych hriesnikov, my sme len taki neskodni, ak skodime, tak len sebe:))

renegátka
07. 05. 2011
Dát tip
s jídlem hřešíme, když už jinak neumíme je to nutné každou chvíli někoho svatořečí

8hanka
07. 05. 2011
Dát tip
Evi:))

renegátka
07. 05. 2011
Dát tip
přijímám s obdivem a děkuji moc

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru