Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Karel

11. 05. 2011
14
40
2036
Autor
Alegna

Všem, kteří zůstávají mými přáteli, i když blbnu.

Centrum města. Frekventovaná ulice. Na přechod vstupuje maminka s kočárkem. Z jejich levé strany se na ně řítí auto.

On na druhé straně. Jediným skokem se vrhá do vozovky. Vráží do kočárku, ten se převrací. Maminka padá. Auto ho nabírá na nárazník, nadhodí jej, končí na kapotě.

Hlavou mu běží, teď to dává smysl, tak tohle je konec rozepsané povídky.

 

Narodil se jako jediný, doslova vymodlený syn postarším rodičům, vystudoval strojárnu, obor automatizace, po škole nastoupil jako vývojář v ČKD. Získal podnikový byt v paneláku.

Tady jednoho večera poznal svou ženu Marii, sousedku, když u něho večer zazvonila, jestli by se jí nepodíval na televizi, zlobí jí obraz. Po půl roce se vzali a ona se oficiálně přestěhovala do jeho bytu.

Po pěti letech začali stavět vilu na okraji města, po dvou letech se stěhovali. Jejich přání mít děti se nevyplnilo.

Byl uzavřený, neměl rád společenské události, alkohol mu nic neříkal a tak byl rád, že se manželka chodí pobavit s děvčaty.

Nejraději sedával ve své pracovně a tam se probíral časopisy, nebo četl knihy. Jen z povinnosti po večeři sledoval s manželkou televizi, když odešla spát, vracel se zpátky ke svému.

Pro někoho byl  nudný, pro další hodný a pro zbytek známých byl posera.

Na škole párkrát zabodoval u zkoušek znalostmi, které nikdo neměl, častokrát ani sami profesoři a v práci překvapil občas i sám sebe předložením návrhů nových technologií výroby, které neměly ve světě obdoby.

Tenkrát ještě příliš nepřemýšlel, kde se to v něm bere. Až později, když přišel o práci, rozvedl se, prodal vilu a odstěhoval  se do malého podkrovního bytu ve staré zástavbě, si pomalinku začínal uvědomovat, že ve svém těle není sám.

První otřes poznání přišel hned druhý den po přestěhování.

V bytě v přízemí vpravo okolo jedné po obědě začalo hořet. Spal, když jej vzbudili hasiči. Když otevřel, začal bez rozmýšlení křičet.

„Dole v přízemí, naproti bytu, kde hoří, spí malé dítě!“

„Něco se Vám zdálo, jste poslední v baráku, běžte opatrně po schodech dolů.“

„Sakra, dělejte něco, jeho matka šla do lékárny.“

Hasič sice kroutil očima, ale přesto dal vysílačkou pokyn kolegům, aby vyrazili dveře a byt prohledali.

Když šli kolem vyražených dveří, právě vynášeli z bytu malou holčičku.

Cosi jej otočilo okolo osy, zavrávoral a rozběhl se celý rozrušený ven, bloudil městem neschopný pochopit. V novém baráku nikoho neznal, s nikým ještě ani nepromluvil…….

Nevěděl, kudy to odpoledne chodil, domů se dovlekl, když už byla tma.

 

Požár byl první a poslední příběh, o kterém napsal.

Další už byly dílem toho druhého.

Zaznamenával je do svého počítače a přitom zažíval stejný pocit, jako při napínavém čtení.

Teď právě píše, jak hrdinu něco nutí běžet do centra, narychlo opouští byt,  ani nevypne počítač.

 

Na stole pitevny leží muž po autohavárii. Studenti medicíny pilou vyřezávají v lebce, jediné neporušené části těla, čtverec, opatrně odebírají skelet.

 

Obnažený mozek má tvar humanoidního obličeje z piktogramu v obilí.

 

 


40 názorů

Alegna
20. 09. 2011
Dát tip
Jaru, Tvoje chvála mi dělá dobře a moc, je radost psát, pro takové čtenáře :-))

Alegna
12. 09. 2011
Dát tip
R.L., děkuju moc

Alegna
19. 08. 2011
Dát tip
Dianko, díky za přečtení, to je zajímavý pohled :o), nad tím je potřeba se zamyslet

Diana
19. 08. 2011
Dát tip
Docela napínavé čtení. Třeba se ten "šestý smysl" na mozku jeví jako kruh v obilí, kdo ví? :-)*

Alegna
16. 05. 2011
Dát tip
britanica, tak to mě opravdu moc těší, to byl přesně ten záměr, moc děkuju :-)

britanica
13. 05. 2011
Dát tip
Skvělý, čtu jedním dechem... konec je bomba, možná taky proto že ses s ním moc "nepitval"

Alegna
13. 05. 2011
Dát tip
Alissa, děkuju za návštěvu i komentář, obojí potěšilo

Alissa
13. 05. 2011
Dát tip
Vhodné slovo mě nenapadá. Má to spád, nápad. Tip

Alegna
13. 05. 2011
Dát tip
Beed, když najdu v sobě odvahu na dopracování, pošlu avi ráda a díky za komentář :-))

Beed
13. 05. 2011
Dát tip
Neboj se. Kdo chce číst, koho to baví, toho neodradí ani délka. Je škoda, že to je napsané tak heslovitě, ve zkratce. Já bych to rozvedla ještě víc, námět - ač scifi a jemu podobné zrovna není můj šálek kávy - je dost zajímavý. Kdybys o tom popřemýšlela a trochu to předělala (nebo spíš dodělala :) ), pošli avi. Přečtu si ráda.

Alegna
13. 05. 2011
Dát tip
ano, taky to tak vypadá, já vím, jenže román by se sem nevešel a hlavně bych si na něj netroufla :-) Petrusha, díky za tvůj komentář

Petrusha
13. 05. 2011
Dát tip
hm, brala by som to ako skicu, ktorou si autor pred písaním románu načrtne, o čom to všetko vlastne bude písať

Alegna
12. 05. 2011
Dát tip
dobře děláš :-))))))

heartrate
12. 05. 2011
Dát tip
tak já si to budu sichrovat ještě po vlastní ose :))

Alegna
12. 05. 2011
Dát tip
:D) raději se spolehni spíš na sebe, ale snažit se budu :-)

heartrate
12. 05. 2011
Dát tip
:))) tak se snaž, ať z nás něco bude :)

Alegna
12. 05. 2011
Dát tip
díky za ochotu ( :D) až mi to půjde líp, budeme slavné ó)

heartrate
12. 05. 2011
Dát tip
jasná věc, dělat odbornou poradkyni mi bude ctí :)

Alegna
12. 05. 2011
Dát tip
heartrate, to mě těší a moc děkuju (i za faktickou poznámku, jsem asi zblblá z filmů, myslela jsem takovou tu výukovou pitvu, původně jsem tam měla zakomponované, že v závěti svoje ostatky daroval pro potřeby výzkumu, ale nvymazala jsem to, abych to zkrátila, což jsem asi neměla dělat :-). Myslíš, že kdyby mě zas něco napadlo a bylo by tam něco z lékařského prostředí, že bych se o rady mohla obrátit na Tebe?)

Alegna
12. 05. 2011
Dát tip
koloušku, děkuju

Alegna
12. 05. 2011
Dát tip
Benji, díky, jsi už třetí v pořadí, pro koho je to krátké, já se opravdu bála, že delší by skoro nikdo nečet

Alegna
12. 05. 2011
Dát tip
lentak, díky moc, zkusím při příští (pokud bude) se víc rozepsat

Alegna
12. 05. 2011
Dát tip
Bíšo, díky :o)

heartrate
12. 05. 2011
Dát tip
zpracování prima, šel mi mráz po zádech a to se mi často nestává (faktická: běžnou pitvu v žádném případě neprovádějí studenti, a už vůbec ne pitvu soudní u člověka zemřelého cizím zaviněním; a pilka nepatří studentům do ruky, ani kdyby to byla pitva anatomická)

koloušek
11. 05. 2011
Dát tip
Zajímavé. T*

Benji
11. 05. 2011
Dát tip
Příliš strohé. Zajímavý námět, ale zpracování připomíná nekrolog. Mohl by z toho být dobrý příběh. I dlouhé texty se tady čtou, jsou-li dobře napsané. Myslím, že potenciál máš.

lenkak
11. 05. 2011
Dát tip
Na fantasy nejsem a poslední větu si proto pro sebe tak odsouvám do pozadí, jinak perfektní námět. Tady bych ráda četla i mnohem mnohem delší:)

Bíša
11. 05. 2011
Dát tip
T.

Alegna
11. 05. 2011
Dát tip
:-) jj, Háber, díky

Háber
11. 05. 2011
Dát tip
:) * blbnúť treba *

Alegna
11. 05. 2011
Dát tip
bocanko, to mě opravdu těší a moc, budu se snažit nezklamat, ale slíbit nemůžu nic :-)

m.bocanka
11. 05. 2011
Dát tip
Wow. Tak tohle mě opravdu zaujalo. Čím dál tím víc mi dokazuješ, jaký to byl dobrý tah dát si Tě do oblíbených autorů =) Těším se na další..

Alegna
11. 05. 2011
Dát tip
Lakrov, díky za Tvoje připomínky, na miniaturu mi to přišlo dlouhé a převyprávění jsem zvolila záměrně, dlouhé texty čte málokdo

Alegna
11. 05. 2011
Dát tip
MDavy, děkuju

Lakrov
11. 05. 2011
Dát tip
Námět zajímavý. Zpracováním je to spíš na úrovni přeříkaného obsahu. Umím si představit, že z toho lze udělat zajímavou povídku. Kategorie "prozaická miniatura" dokáže pojmout skoro cokoli v rozsahu jedné-dvou stránek. Otázku je, není-li škoda nevyužít možností tohoto námětu.

Alegna
11. 05. 2011
Dát tip
Hani, děkuju Ti za čas, který jsi mi věnovala, dlouhé čtení je náročné :-) a mám radost, že máš zimomriavky(mimochodem krásné slovo)

8hanka
11. 05. 2011
Dát tip
uff...zimomriavky ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru