Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sním o chlebě - maso sním s ním

13. 05. 2011
19
30
4236
Autor
Oldjerry

Napsáno pro Klub plných bříšek a mastných úst. Je to na nějaký čas poslední - slibuji... abychom si tu nezaložili Kurz oxidačních diet

 Koleno

 

 

Taky se vám stává, že se nemůžete rozhodnout co udělat k jídlu pro očekávanou návštěvu? Tak to jste na tom jako já v pátek. Syn se ženou a dvěma dcerami přijdou přát k narozeninám mé ženě, syn matce, snacha tchyni a holky babičce...

 

Jsou tři místa, kde takový problém lze vyřešit - moje sbírka receptů, lednička a spižírna, neboli správně česky špajz. V pátek byla nejblíž lednička, když jsem pojal úmysl.

Prohrábl jsem mrazák a ejhle! našel jsem dvě vepřová kolena. O-kam-ži-tě mi to sepnulo: kolena pečená na kysaném zelí!

Dostalo se i na ta dvě ostatní místa - ve špajzce jsem si namluvil dvě cibule, hlavičku česneku a pytlík sterilovaného kysaného zelí, kmín a sůl... mezi recepty jsem si osvěžil přesný postup. Pak už to šlo ráz naráz - tanečním krokem (v očekávání kulinární extáze) pro pekáč, ke stolu a dřezu: obě kolena jsem pečlivě oholil od pár osin, omyl, osušil, příčně nařezal až ke kosti - řezy na prst daleko od sebe a do řezů vtlačil a vetřel pomačkaný oloupaný česnek se solí.

 

Nakrájel jsem cibuli na tenká kolečka a vysypal jimi dno pekáče. Kolena jsem položil na cibuli - něžně jako dítě - dosolil, zasypal kmínem a zbytkem cibule. Podlil jsem maso s cibulí, přikryl druhým dílem pekáče. Mezitím už jsem rozehřál troubu na asi dvě stě stupňů, šoupl jsem do ní pekáč a nechal maso devadesát minut péci. Po této době jsem obě kolínka (už  nezadržitelně vyvolávající Pavlovův efekt) obrátil a pekl dalších třicet minut.

 

Pak jsem je vyndal, ale vydržel jsem se jich jinak nedotýkat, přišla závěrečná část přípravy: na zasmahnutou,  šťávou nasáklou cibuli jsem rozprostřel na krátko nakrájené odkapané zelí, položil kolena zpět a ještě půl hodiny  již nepřikrytá kolena dopekl... půl hoďky - to aby se prolnuly chutě, udělala kůrčička a taky krásná barva.

 

Už bych mohl skončit... jde to s knedlíkem jako obyčejné vepřo-knedlo-zelo, ale máte-li možnost koupit dobrý chleba, či dokonce si upéci svůj vlastní,  jako já - je to ne-pře-ko-na-tel-né a jen ignorant na to aspoň pár dní nevzpomíná...

 

Jo, jo... Měkký čerstvý chleba - a nemá to chybu.

 

 


30 názorů

Háber
16. 05. 2011
Dát tip
nuž ja takmer vegan som * ale sem - tam mäso poslednú dobu zjem * ale predtým vôbec * aj celé roky * to je ťažké **********

Oldjerry
16. 05. 2011
Dát tip
Česneku-li vůně a také cibule ti nevadí, pak nevidím důvodu, proč sobě koleno chutné nespáchati též. Jak píše Anatol France v jedné ze svých novel : Jen hlupáci nejsou labužníky a labužník - to nemusí být vždy polykač lanýžů a kaviáru...

Lakrov
16. 05. 2011
Dát tip
... vkouknutí... Vkousnutí by mě potěšilo víc (možná by se mi vylepšil vkus :-) )

Oldjerry
16. 05. 2011
Dát tip
Lakrov - ahoj, štětiny jsou rovnocenné (:-D a dík za vkouknutí

Lakrov
16. 05. 2011
Dát tip
Líbí se mi řazení do "podkategorie" erotické :-) Možná by se to dalo vydávat za fejeton. U nás říkáme osinám štětiny :-)

Oldjerry
16. 05. 2011
Dát tip
Jejda, háber, blboň, bíša - kluci - rád vás tu vidím a doufám, že to neberete jen jako slohové cvičení. Vřele doporučuji pro vás i vaše přátele, kteří prokazatelně nejsou vegany, ba přímo k veganům extrapolárně odlišní...

Bíša
16. 05. 2011
Dát tip
***

...aspoň jsem nemusel přemýšlet,jen slintat*

Háber
15. 05. 2011
Dát tip
musím dať medzi obľúbené * aby som si to odložil * na varenie:)*

jejdavilda
14. 05. 2011
Dát tip
O mně se všeobecně ví, že jsem lakomý, takže si návštěvy nosí svačinu. Za tvou štědrost*

Oldjerry
13. 05. 2011
Dát tip
Tak, dost osvěty a jdeme to praktičsky vyzkoušet... Štírka - jasně - až budeš chtít nějakého mužského naladit a nebude ti vadit česnek (:-D 8hanka - množství se meze nekladou, jde o ty drobné fígle - žádná věda to není, jen trpělivost, bo se to robi vyše tři hodiny Ahoj všem, Jarda

Oldjerry
13. 05. 2011
Dát tip
Ještě jednou ... chleba domácí : http://search.seznam.cz/?sourceid=szn-HP&thru=sug&q=dom%C3%A1c%C3%AD+chleba+recepty

Oldjerry
13. 05. 2011
Dát tip
Pro všecky zájemce o recepty na chleba domácí:

MKbaby
13. 05. 2011
Dát tip
Ojojoj, zase mi z huby tečou sliny... je vidět, že za trochou žvance šel bys světa kraj. Ale to já taky... Kam se hrabou nějaké směšné pohyby na orgasmus způsobený dobrým papáním :)

8hanka
13. 05. 2011
Dát tip
kolienko na kapuste, juj, super:) Robievam na kapuste vselico, kuracie stehienka, bocik, krkovicku, skusim aj toto ...kolienko ma samo o sebe skvelu chut,uz sa na nu trasiem:))) P.S.: Len sa mi zda, ze jedno vrecko kapusty pre tolkych jedlikov je zufalo malo, to je tak porcia pre mna:)

Štírka
13. 05. 2011
Dát tip
jo, umět si vychutnat život, tj. např. to dobrý jídlo... to je ta správná parketa... Jako bych tu zlatavou kůrčičku viděla před sebou :-) velký vypečený Tip

Sebastiana
13. 05. 2011
Dát tip
Jé, díky moc, už jsem byla v depresi z toho, že všichni umí domácí chleba, jen já ne. Budu ho šířit(ten recept), jako Slovo boží, ...

Oldjerry
13. 05. 2011
Dát tip
Recept na domácí chleba dostala sebastianna - má povoleno volné šíření...

Oldjerry
13. 05. 2011
Dát tip
Johanne - to není uzené koleno, ale celkom syrové dádo - takové nadávky si nechám líbit Františku - jo pokmínovanej musí být, ale já si peču (občas) pšeničnožitný zadělávaný podmáslím, bohužel nikoli vlastním... a přidávám do něj ještě drcený fenykl... Kamile - nezapomněl - to je dlabanec, který si ho vynutí všem vám děkuji za jemně vyjádřený souhlas, který nehodlám zneužít... (:-D

Oldjerry
13. 05. 2011
Dát tip
Johanne - to není uzené koleno, ale celkom syrové dádo - takové nadávky si nechám líbit Františku - jo pokmínovanej musí být, ale já si peču (občas) pšeničnožitný zadělávaný podmáslím, bohužel nikoli vlastním... a přidávám do něj ještě drcený fenykl... Kamile - nezapomněl - to je dlabanec, který si ho vynutí všem vám děkuji za jemně vyjádřený souhlas, který nehodlám zneužít... (:-D

Sebastiana
13. 05. 2011
Dát tip
Jasně, časem, když si vzpomeneš, ..

Honzyk
13. 05. 2011
Dát tip
si pis, Sebast. - poslu, ted mam co na praco, sry)))

Gurmán, který hledí na kalorie, je jako prostitutka, která hledí na hodinky. ((-:

sveřep
13. 05. 2011
Dát tip
napsáno s láskou, zdá se :)))))

Sebastiana
13. 05. 2011
Dát tip
Honzyku, recept na chleba bych brala, ten kupovanej mi chutná čím dál míň.Opravdu lze s pivním základem, kefírovým, či zeleninou?

Dokonalost! S jednou zásadní výhradou. Ještě jsi zapomněl na pivo!!!

Zuzulinka
13. 05. 2011
Dát tip
mňam, jakože fakt, já mám ráda zdravá jídla, ale nezdravá občas ještě raději:)

Honzyk
13. 05. 2011
Dát tip
...prima varecka...a propos, v tyvy leti nejvic, i v casakach, tzv. coockie show/na tuty blbe napsany/:" S Italem v kuchyni"," Kluci v akci" atd. atd. - a v knihkupectvich sahnou hned po kucharce, novyho Singera nevida (nevidice)....jen tak dal, Oldiku:))) p.as. me by stacil tešn chleba - poecu si hí sam a tady nekde je, myslim, v mych "utasnych dilech", recept na chleba, esi chces, poslu ti: umi s pivnim zakladem, kefitrovym, ale i se zeleninou atp., ale nejlepsi je klasickej s kvaskem, hodne pokminovanej..:D p.p.s myslim si, ze tenhkle narod je pres vsecky krize pekne vyzranej teda...

dadadik
13. 05. 2011
Dát tip
šoumene :)

ja radšej zeleninu, není nad hlavkový šalátik, reďkovku alebo kaleráb (kedlubnu), ale občas si doprajem aj trošku cholesterolu - priznávam. Však telo má ísť do hrobu zľumplované ako sa hovorí u nás. Za to že som tvoj netradičný recept dočítal až do konca a nebolo to tým udeným kolenom dávam tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru