Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Niektoré veci sa nedajú o(d)pustiť

24. 05. 2011
29
58
5895
Autor
MarK.


           Nedá sa odpustiť opuch

           prebdených nocí

           zaliaty krvou, prosbou a nádejou          

              - ochraňujúcu zraniteľnosť detí

                 pred samovraždou

 

           nedá sa odpustiť paranoja

           povaľujúca sa v byte

           bytostne zdatných slabín

           slabikujúcich:

           Pre – staň

           Pre – staň – nás – biť


           nedá sa odpustiť povraz

           napustený potom

           potom

           čo sa rozhodol skočiť

           a rozviazať zmluvu

           zo životom

 

           nedá sa odpustiť zdanie

           že to tak vôbec nemuselo byť

           keby sme si navzájom vedeli

           aspoň trochu odpustiť.



58 názorů

MarK.
29. 07. 2011
Dát tip
..som rad, ze som sa s tebou o nu mohol podelit, ne(s)poznana - thnx.

MarK.
11. 06. 2011
Dát tip
..veru tak! ..dakujem, Kuchot!

Kuchot
10. 06. 2011
Dát tip
docela

MarK.
10. 06. 2011
Dát tip
..su situacie, kedy sa usmev na tvari da tazko najst - este, ze tvar je samy sval (plny emocii) ..som rad, IMa, ze si sa u mna opat na chvilu zastavila, thnx!

MarK.
30. 05. 2011
Dát tip
..aj - aj ..som rad, ze si sa opat stavil, A.H. (a dakujem)

MarK.
30. 05. 2011
Dát tip
..dakujem, Lucka.

MarK.
30. 05. 2011
Dát tip
..dakujem, feferonka! ;)

A.H.
27. 05. 2011
Dát tip
Tíha vlastních prožitků? *

feferonka
25. 05. 2011
Dát tip
A ja si nemôžem odpustiť jeden tip. :)*

MarK.
25. 05. 2011
Dát tip
..veru aj tak sa da Jerry - a asi je to aj jedno z najlepsich rieseni! ..dakujem!

Oldjerry
24. 05. 2011
Dát tip
Odpustit a opustit... *

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..thnx, sepotko!

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..veru, veru..plne s tebou, srozumeni suhlasim! (a dakujem!)

srozumeni
24. 05. 2011
Dát tip
Velmi hezké. Dávám tip. Odpouštění by se mělo vyučovat na školách, velmi těžká disciplina.


MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..to nic ? - kdeze - to vsetko!:) ..dakujem, som rad, ze si nielen nazrel!:)

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..to mas pravu - s tym uz ja alebo ktokolvek iny z miestnych alebo nemiestnych citatelov i prispievatelov neurobi, ze si to nepochopila - ale som rad, ze si sa aspon o to pokusila (nepopieram vsak, ze chyba moze byt i v autorovi a neadekvatne sa vyjadril vo versoch:)

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..dakujem, renegatka!

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..dakujem, Stanko! (a suhlasim)

renegátka
24. 05. 2011
Dát tip
povedla se*

Háber
24. 05. 2011
Dát tip
* odpúšťať sa musí * ale je to ťažké ******

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..mozno nepatri, mozno patri - isto mas na to svoje dovod - preco odpusti a preco nedopustit - alebo radsej opustit a zabudnut! ..kazdopadne som rad, Honzo, ze ta u seba po dlhsej dobe opat vidim!;) (a dakujem)

Honzyk
24. 05. 2011
Dát tip
...ja mam s odpoustenim vubec problem..., no, to sem az tak nepatri / **

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..ahoj, A.Storoznicyn - este dobre, ze si ma upozornil, ani som si nevsimol (neuvedomil), ze som slovo prestan, ze vyslabikov (ale asi som nebol jediny) - este raz diky. ..co sa tyka duplicitneho a inak vyznamovo zaradeneho 'potom' - som s nim spokojny, ide o taku malu slovnu hracku ako ked sa hladkas a po chvili zistis, ze sa uz hladis:) - synonym zan nedam, ale dakujem za nazor - vzdy si rad vypocujem pohlad citatela! ..a som rad, ze si sa nielen vyjadril, ale ze ta moja basen nenechala lahostajnym a vyvolala v tebe urcite pocity! (este raz, dakujem, A. storozncyn)

Tak silná téma,dobré spracovanie,kvalitka.A cítiť,že tieto slová,nie sú len "slová",ale majú svoje závažia v realite.Báseň je silne emotívna a taký istý dojem zanecháva aj na čitateľovi,nenechá ho ľahostajným.-*T Pár výhrad ak sa neurazíš:"prestaň" sa slabikuje po správnosti pre-staň. Verš "bytostne zdatných slabín"-mi tam nejak trčí,neviem,subjektívny dojem,asi aj preto,že ma v kontexte minul...alebo pôsobí ako vyplnenie miesta.A za sebou "potom potom"-sú tu síce významovo iné a statočne to poukazujú,ťažko však povedať,či je v tomto prípade duplikovanie nevyhnutné,resp. či pre druhé potom nie je vhodnejšie nájsť synonymum. S pozdravom A.S. :)

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..ahoj, vk, - nie, nejde o citove vydieranie (ale nebudem ta o tom presviedcat - pokial ho tam citis, vidis - v poriadku - akceptujem) ..jednotlive obrazy ako napr. 'brebdene noci' etc. mozu vyznievat ako klise, ale svojim sposobom je klise nasa ranna stolica bez ktorej by nas postupne roztrhlo - preto nerad delim veci (slova) na klise a neklise. ..co sa tyka 'krv, prosba, nadej' - priznam sa ti, ze s touto strofou, teda tuto strofu som asi 5 krat prepisoval (a jedina mi trosku hrhotala na jazyku - preto ti davam z casti i za pravdu, ze by som sa s nou mohol este pohrat - ale zo zvyskom som absolutne zosuladeny;) ..som rad, ze si sa vyjadril (ale to ty uz asi vies, ze si ta - a nielen teba - pod hocijakym i inym nickom - vazim!)

vk
24. 05. 2011
Dát tip
téma je zaujímavá, aj to má zaujímavý nábeh, ale nakoniec mi to pripadá ako polopatisticky efektné citové vydieranie, je to jednorozmerné... myslím, že potenciál tvoja tvorba má, len sa k nemu treba prepísať, niečo mi prekáža na "prebdených nociach" (trochu klišé, nie?), "krvi, prosbe a nádeji" (3 veľké slová v jednom riadku za sebou), "bytostne zdatnom" čomkoľvek (WTF?), "rozviazaní zmluvy so životom" (hodí sa sem vôbec slovo zmluva?) - pri týchto veciach cítim, že to nie je ono

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..co ti viac povedat, Jeffe - povedal si to totiz za mna! (a som rad, ze ma poznas i stale spoznavas) ..dakujem!

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..niekedy nie je podstatne, co clovek napise, co povie, ale to co citi! ..dakujem, gabi (velmi - velmi si to cenim!)

gabi
24. 05. 2011
Dát tip
tak teraz fakt neviem, čo by som napísala, iba že fakt DOBRÉ *

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..ono je to vzdy vec nazoru, skusenosti, viery a hlavne casu - po case dokazeme prijat i neodpustitelne ako sucast nasho bytia..cize aj s tebou suhlasim - ale zaroven dodavam, alebo teda upravujem - ze nie vsetko sa da 'hned' o(d)pustit!;) ..a to si myslim, ze uz budes (aj ked neposudzujes:), suhlasit! :) ..a samozrejme dakujem za tvoj nazor! (som rad a velmi si cenim, ked sa citatel vyjadri!)

Neposuzuji
24. 05. 2011
Dát tip
Velmi pekné. Len nesúhlasim s obsahom. Vždy se dá odpustit i opustit "tu věc". Když ne v té přítomné době, kdy se to "ono" dělo, tak vždycky je mnoho času a možností poté...neodpouštíme tomu člověku či události, ale sami sobě...a to i to, že jsme tehdy nic nedělali, neodpouštěli, neopouštěli...Uf, už těch slůvek (opustit a odpustit) mám tolik jako autor v básni!

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..veru tak, nie vzdy sa da, misty - dakujem!

misty
24. 05. 2011
Dát tip
nedá sa odpustiť povraz napustený potom potom čo sa rozhodol skočiť a rozviazať zmluvu zo životom *

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..dakujem, Alegna!

Alegna
24. 05. 2011
Dát tip
moc pěkná, líbí se mi

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..tak v tom pripade - ano, mohli ;) (vsetko je totiz relativne:)

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..takze ty si 'ten' Maria (opat som sa sekol v pohlavi) - to sa mi tu stava casto - omluvam sa;) ..a na margo dakovania - vzdy je za co podakovat! :)

dadadik
24. 05. 2011
Dát tip
zadusit

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..nie, nemohli ;) ..a co to presne znamena 'zalknout se'? :)

Všimol som si ! už je to ako hovoria angličania - All right ! A ďakovať naozaj nemáš za čo.

dadadik
24. 05. 2011
Dát tip
mohli bychom se zalknout že

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..thnx, dadadik!

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..dakujem, Maria - mas pravdu - kedze ide o fyzicku silu, udieranie, malo by tam byt po spravnosti makke i (hned to opravim:) ..este raz dakujem za tvoje slova, Maria!

dadadik
24. 05. 2011
Dát tip
*

MarK bolo to veľmi pekné....inak si myslím že to prvé byť v tých slabikách malo byť asi s mäkkým I keďže sa asi jednalo o fyzickú činnosť, ale naozaj dobré malo to atmosféru a pointu. Výborná práca so slovom samotným

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..dakujem, Marek (cenim si to a som rad, ze si ma opat navstivil a venoval mi nielen svoj cas - este raz dakujem!)

Muamarek
24. 05. 2011
Dát tip
Hodně dobrá variace na téma (ne)odpouštění...

MarK.
24. 05. 2011
Dát tip
..dakujem, Marys (potesil si ma!)

Marys
24. 05. 2011
Dát tip
velmi dobre :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru