Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Můj život

30. 05. 2011
0
8
1048
Autor
amalerova

Touto básní bych chtěla vymazat své hnusné vzpomínky..a odlehčit mému srdíčku.

Můj život se promítá v představách,

řeknu vám příběh

a nebudu lhát.

Dětství prožila jsem krásné,

což vám je určitě jasné.

Měla jsem plno hraček

a teď...vidím pouhý mráček.

V tom mráčku je ukryt můj život,

avšak kryje ho jakýsi plot.

Můj otec zachoval se škaredě,

cítím se něják zmateně.

Kvůli něho jsem teď v dětském domově,

myslím, že jsem se rozhodla správně.

Avšak není to život jako v pohádce..

připadá mi to jako učení o výchovné látce.

Chybí mi volnost, přátelé a rodina..

možná že mě ten Bůh proklíná.

Však bojovat se musí,

jelikož se to potom ve mě dusí.

Nakonec vše dobře skončí,

protože má duše po tom touží.


8 názorů

amalerova
18. 09. 2011
Dát tip
Já vám děkuju za kritiky... A to je pravda že dětský domov není to nejhorší.. Dávám ti za pravdu :)

Honzyk
31. 05. 2011
Dát tip
...me dost rusej ty velky gramaticky chyby a jakejs nastrcenej falesnej patos, kterej jako by me nutil k nejakymu litovani - detskej domov neni to nejhorsi, co cloveka muze potkat, ze ne ? Muzu potvrdit:))

heartrate
30. 05. 2011
Dát tip
ty jeden matematiku, o dlouhých a krátkých samohláskách se uvažuje v písničkách a ne v básničkách, přece nerecituješ DO TAKTU mně se teda na "zmateně" rýmuje spíš "škaredě" nežli "správně", je tam aspoň souzvuk posledních dvou samohlásek a Anet to asi myslela taky tak víra v dobrý konec je pro mne dojemná a nezbytná vidím, že se moc neshodneme, ale to ještě není důvod, abychom se nemohli mít rádi :)

heartrate
30. 05. 2011
Dát tip
Anet, aby Tě Jaromír nepopletl: 1. já vidím, že držíš pořád rým aabb, tak nevím, co se mu nezdá 2. rytmus v češtině není tvořený krátkými a dlouhými slabikami, nýbrž přízvučná je vždycky první slabika slova, podle mne můžeš klidně rýmovat mráčky-hračky a rytmus naprosto neutrpí, hůř by se rýmovaly třeba mráčky-zatáčky (ale kdybys napsala do zatáčky, tak by to zase šlo, poněvadž přízvuk by byl na předložce) 3. myslím si, že důležitější je hrát si se slovy a hledat přesná a jedinečná pojmenování pro to, co cítím a co chci říct, nežli se zaobírat tím, jestli mi někde sedí nebo nesedí čárky 4. a když budeš umět něco popsat tak, aby se to přeneslo na čtenáře a aby to cítili s Tebou, tak jsou čárky podružný 5. a tu víru ve šťastný konec si nenech od nikoho brát, ta se mi moc líbí!!!

Norsko 1
30. 05. 2011
Dát tip
prolog je snad nade všechny verše

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru