Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

aktuální žurnalistická úvaha

01. 06. 2011
16
11
2778
Autor
aleš-novák

zpráva z tisku, 1.6.2011 : "V neděli ráno mi volal kolega, abych nejedl okurky, protože slyšel v rozhlase zprávu, že na nich může být bakterie," popsal iDNES.cz Josef z Berounska. Státní zemědělská a potravinářská inspekce potvrdila, že se do Česka dostala riziková zelenina zpráva z tisku, 2.6.2011 Lék eculizumab, kterým se teď oběti nákazy léčí, je věc umělá, nepřirozená. Jak ale jistě ochotně dosvědčí každý vyléčený pacient, je tato uměle vyrobená monoklonální protilátka věc dobrá a zdraví prospěšná. I když kdo ví. Možná povede nová stopa k původci epidemie krvavého průjmu od španělských producentů bio-okurek k výrobci monoklonální protilátky eculizumab, konkrétně k biotechnologické firmě Alexion. Eculizumab byl nedávno vyhlášen za nejdražší lék na světě. Užívali ho zatím jen lidé postižení vzácnou poruchou imunitního systému. Roční léčba stojí 400 000 dolarů. Týden před propuknutím německé epidemie publikoval prestižní vědecký časopis New England Journal of Medicine výsledky studie, která prokázala, že eculizumab pomáhá lidem se stejným typem poškození ledvin, jakým trpí oběti „bio-okurkové epidemie“. Výrobce eculizumabu firma Alexion nyní dává německým nemocnicím lék zdarma. Její motiv je jasný. Tolik vhodných pacientů k ověření léku se jí už (doufejme) jen tak nenaskytne. Pokud se eculizumab osvědčí, výrazně tím stoupnou vyhlídky na jeho schválení pro léčbu v případech závažných poškození ledvin.

časy se mění

dnes už 

na konci května

začíná

okurková sezona


11 názorů

Toscana
02. 06. 2011
Dát tip
z toho plyne poučení, že všechny ty slavokecy o bio potravinách jsou jen pustý humbuk, není nad poctivě chemicky hnojenou zeleninu :o)))))) *t

vonMax
01. 06. 2011
Dát tip
:))

feferonka
01. 06. 2011
Dát tip
:)*

všechno by se mělo před použitím umýt :o)

Alegna
01. 06. 2011
Dát tip
:-)))))) že by okurkožrout zelený?

A nekonzumovali to ti pohlouplí Němci i s tou igelitovou folií?

MKbaby
01. 06. 2011
Dát tip
Holt, milé dámy, okurky je potřeba před použitím pořádně omýt! A pokud je chcete jen jíst, pak stačí oloupat :)

avox
01. 06. 2011
Dát tip
koupila jsem okurky, tiše vadnou v komoře... po té zprávě, nebyly sice bio, ale kdoví... půjdou na kompost a já si počkám, ve folníku se už pěkně protahují první hadovky :-)) */

v okurkové sezoně se dobře daří kachnám...

Diana
01. 06. 2011
Dát tip
A začíná pěkně blbě ...:-( *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru