Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

dokumenty o Horákové do škol nepatří

01. 06. 2011
5
96
5865
Autor
aleš-novák

říká komunistická poslankyně Marta Semelová v rozhovoru pro ihned

celý rozhovor zde

 

měly by se na školách dělat diskuse i s bývalými aparátčíky a milicionáři?

zajímají mě hlavně názory těch, co už komunismus nepamatují. A nemám na mysli sklerotiky :o)


96 názorů

aleš novák: velkou vizí bych main kampf nenazval (ani z legrace), ale jeho kapitola o propagandě by se dala dodnes tesat do učebnicí reklamy, propagace i propagandy. tady fakt nejde o to, "co" vtloukal lidem do hlavy, ale "jak". toscana: co se týče propagandy, nejsme někde jinde, to si uvědomíš při každé reklamní pětiminutovce v televizi. ale jinak jsem v tebou ve schodě. dokonce se bojím, že by mohl existovat nějaký dějiný vzorec, který by se mohl opakovat, jehož prvky by byly skutečně "celosvětová ekonomická krize" a snad i dokonce kopírování italské politické zkušenosti (mussolini před válkou, berlusconi dnes).

Toscana
23. 06. 2011
Dát tip
Reborn - já to přece chápu, ale z pohledu dnešního člověka je to prostě jinde, tehdy Hitler udeřil na tu správnou strunu a lidi za ním šli. Když tak vidím, co se dnes děje v politice, tak nedejbože, aby se někde vynořil nějaký nový Hitler, lidi jsou už tak namíchnutí, že by mu taky popřáli sluchu.

Reborn: jasně, když si uvědomíme dobový kontext, byla to velká vize.

tocsana: četl jsem main kampf a pochopil jsem, jak hitler dokázal někoho zfanatizovat. to myslím vážně.

Toscana
22. 06. 2011
Dát tip
Leninovy spisy bych ordinovala jako léčivo proti nespavosti, Mein Kampf jako humoristickou literaturu (pokud by se mj. i díky jemu neděla za války taková zvěrstva)...

a to ještě Mein Kampf je docela akční proti Leninovým spisům...:o)

Toscana
22. 06. 2011
Dát tip
Saetri-Ihn - máš recht, Mein Kampf je fakt nevídaná sračka, měla jsem možnost to číst a nechápala jsem, jak tohle mohlo někoho zfanatizovat. Konec konců stejně by asi v mém hodnocení dopadla každá biografie, kterou by napsal podobný narcis, jako Adolf...

Proč je v lidech neustálá touha státi se inkvizitory

Saetri-Ihn
17. 06. 2011
Dát tip
Režim jsem nezažil, takže nemůžu vědět, co je a co není jak a jak objektivní, ale pravdou asi je, že učebnice jsou trochu zaujaté. Na druhou stranu je však pravda, že jsme si v dějepise třeba ani neříkali, že Hitler měl prsty v zavedení Volkswagenu jakožto vozidla pro každého Němce, což je jistě přínos. Ale dávat to na jedny váhy s holocaustem/šoa? Člověk, i když někoho zastřelí, udělá několik dobrých věci: třeba podpoří zbrojní průmysl a tím jeho zaměstnance, dost možná zabila vraha nebo nepozorného řidiče, nebo zabil nového Fritzla... Takže bych nějakými dobrými skutky moc nešermoval. Fakt je jen jeden: zlo by lidé neměli dělat a je jedno, kolik dobra za to vyskládají. Navíc zvídavé dítko si časem stejně najde nějakou tu informaci o VW nebo třeba o tom, co udělali komunisté dobrého. Ti blbí jsou blbí a tak bychom se měli smířit s tím, že jim tak trochu nekale nalijem do hlavy jednostranný výklad. Pro debaty s nenapravenými komunisty a třeba i náckama, feťákama a vězni jsem, ale jen někde ve vyšších ročnících gymnázií, kde se dá předpokládat, že to těm lidem nepoplete hlavy a nezblbnou, ale že si z toho vezmou to, co by měli. Chytrý děcka by mohly mít v povinné četbě klidně Mein Kampf a poznaly by, že je to sračka. Těm ostatním to radši zatajit :) (Já jsem takovej totaliťák :D )

StvN
15. 06. 2011
Dát tip
Diskuse jsou fajn, cim vice se deti na skole setkaji s realitou, tim lepe. Prinosne ovsem je, pokud si mohou poslechnout ruzne nazory z ruznych stran.

těša
09. 06. 2011
Dát tip
nicollette, taky jsem prochodil terezín se sluchátkama, dokonce několikrát - a co? možná proto, že jsem tam byl i bez nich, možná proto, že je pro samotného člověka příjemnější chodit s hudbou než věčnýma cizíma rozhovorama, který ho můžou rušit. a k podobným devadesátiletým paním mám úctu, že ve svém věku něco dělají, nicméně poslouchat je nepotřebuju, účastnil jsem se toho povinně na gymplu tolikrát, že mě takový "besedy" zoufale nudí (ježto se jakékoli nedostatky ve vědomostech léčí stopatnáctým identickým projektem pro gymnázia, žeano). a obecně - není prostě dětem vlastní, že jim úcta (navíc k něčemu abstraktnímu) schází? není to nutný základ pro schopnost kritickýho myšlení? není lepší nechat každého, ať získá úctu sám, než "něco dělat", aby ji cítil?

Nicol: on ten proces s Horákovou patří spíš do občanské nauky ve vyšších ročnících, když se probírá právo na spravedlivý soud. Jako odstrašující příklad...

Delahaye
08. 06. 2011
Dát tip
Nicol, v těch chytřejších dětech to chce vzbudit zájem o historii .. závěry si udělají, včetně patřičných chápání konsekvencí a přiměřenosti svých reakcí na místa a postavy dějin a těm hloupějším nepomůže ani svěcená voda, těm bych narval mp3 hloub a napořád, aby alespoň bylo ticho :-)

Nicollette
08. 06. 2011
Dát tip
I když pozdě tak přece - podstatné na celé věci je, že dnešní generaci mladých školáků nějaká Horáková a podobně opravdu nezajímá. Jsou výjimky, to ano, ale z mé zkušenosti je to pro ta děcka něco tak nepředstavitelného a daleko a mimo jejich zájem, že bych se nedivila, kdybych se potom divila... osobně jsem zažila mnoho školáků v Terezíně, českých i cizinců. České děti měly prču z devadesátileté paní, která jim vyprávěla jak žila v terezínském ghettu jako mladá holka a cizinci prochodili Malou pevnost s mp3 na uších... Takže otázka spíš je: co dělat, aby naše děti měly, když už né zájem, tak aspoň úctu k nedávné historii? Opakuju, že jsou výjimky mezi dětmi, ale celkový trend je spíš takový, jaký jsem popsala...

Delahaye
03. 06. 2011
Dát tip
neoušku, jen taková poznámka pod čarou (ty je máš rád) - to, že jsi výřečný, neznamená zdaleka, že jsi moudrý .. což ty vážně nejsi ale jinak diskuze s tebou je úplně zbytečná, jako každý sebestředný maniak jen nutíš ostatní snášet důkazy, které sám nedáváš a překypuješ schopností nereagovat na konkrétní dotazy, neb se ti to nehodí do krámu takže - jak výstižně pravil aleš - smrkám před tebou a končím debatu

berg
02. 06. 2011
Dát tip
Reborn... nevím, osobně jsem tenkrát na Václaváku nebyl, ale myslím, že tam těch Čechů poměrně dost. Bylo to v době, kdy represálie vůči místnímu obyvatelstvu vrcholily, kdy tady panovala atmosféra skutečného strachu o život. Co si ale pamatuju víc než dobře, je doba normalizace, a tam se ta připoprděná schizofrenní mentalita zdejších lidí projevila docela výrazně. Doma, mezi svými, tam se to nadávalo na poměry, vyprávěly se vtipy proti režimu. A pak se šlo do prvomájových průvodů zamávat tribunám, dávat praporky do oken a za byt klidně vstoupilo i do strany. A to nebyla žádná menšina, naopak. A nevěřím, že se lidé během těch třiceti, čtyřiceti let tak změnili k horšímu. Není nutné hned operovat s lísavostí a podlézavostí, spíš bych to nazval pragmatickým přizpůsobením stávající situaci. ÷)) Ale jak jsem pak uvedl níž: dej českému Honzovi flintu, trochu ho pohoň a uvidíš tu změnu.

Toscana
02. 06. 2011
Dát tip
Zaplaťpámbu, že mám dítě dávno ze základky, protože na takovouhle babu bych musela vlítnout s potěhem a nastalo by takový rozdílení cen, že bych nakonec v kriminálu skončila sama... A dále totéž co avox, nechám to těm, co to nezažili, ať si to proberou ze svého úhlu pohledu, já v tomhle případě nejsem schopná být nezaujatá. *t

jo, smrkám před tebou...

neroušek
02. 06. 2011
Dát tip
PS. Hlavně až potkáš nerouška,nezapomeň říci:ač jsem starší,smekám před tebou neroušku, páč jsi moudřejší!

neroušek
02. 06. 2011
Dát tip
Díky Aleši.*****

jo, kotouly ti jdou skvěle. i výmyky...

neroušek
02. 06. 2011
Dát tip
Milý Delahye,pokud jsi mlád, buď pokorný a řiď se radami moudrých-např. nerouška. A bavme se k věci-moc Ti nejde číst správně významy myšlenek 1)tvoje adorace patologických vrahů nikde jsem neadoroval žádné vrahy,jestli myslíš Stalina a Lenina,to jsi jen nepochopil a pojem vrah je hodnotící soud,do líčení dějin nepatří 2)tvoje demagogie a podsouvání názorů může být,ale bez uvedení příkladů jen plácání do vody 3)tvoje (zřetelně se vinoucí) linie pohrdání "lůzou" ano to je pravda,neroušek nemá rád nízké myšlení,nízkou morálku a tupý dav ovcí,který jen bečí a bučí btw, nemyslím si, že máš kdovíjak načteno, jen se snažíš vsugerovat okolí, že tomu tak je, aby tě náhodou nechtěli usvědčit z opaku :-) usvědč,usvědč....mimochodem zde si použil demagogii,ukaž,kde neroušek tvrdil,že má hodně načteno...nikde nenajdeš........jen říkal Alešovi,že tomu zbla nerozumí,což je pravda....to se pozná z jeho příspěvků....u Tebe Tě omlouvá mládí a snaha tu je předně komunismus ani fašismus nejsou kusy dějin a za druhé bravo ! učinil jsi veškerou práci historiků zcela nadbytečnou (do Jáchymova s nima, což ? :-) ) ne? a co tedy? druhé části tvrzení jaksi nerozumím zbytek Tvého příspěvku jsou jakési subjektivní výšplechty.........dejme tomu mají místo pod čarou hop a neroušek udělá kotoul. a vesele mává,*******

neroušek
02. 06. 2011
Dát tip
01.06.2011 16:16:27 Norsko 1 ale neroušku, já jsem pro přátelství mezi lidmi. taková teorie je možná na východě, hodně daleko. daleko od lidí, jdoucích si po krku, a žíznících jako vlci milé Norsko je sice roztomilé,ale to pro reálný svět a reálné dějiny jaksi nestačí..........a zde je diskuze o reálných dějinách zdraví neroušek

neroušku, který z tvých výplodů v téhle diskusi je tvůj vlastní? :o)

berg: ach jo, tyhlety automýty o naší lísavosti a podlejzavosti. ale nebudu ti vyčítat, že vás ve škole neučili, že praha nebyla do r. 1945 jen česká, ale také židovská i německá. netvrdím, že na václaváku nebyli nějací češi, ale odhadem se tam ten počet lidí celkem kryl s počtem pražských skopčáků. a když jsme u těch rodiných historek - praděda skončil v terezínským lágru, po návratu se dal ke komoušům a pak zakládal jzd, a to byl do svýho zatčení a transportu starosta. i to patří ke kontextu doby. mimochodem - časté téma je udavačství za protertorátu. gestapo prý údajně přestalo přijímat anonymní udání, když si uvědomilo, že si jenom takhle na malém českém venkově rodiny vyřizovaly své spory, které se s nimi mnohdy táhly již celé generace.

berg
01. 06. 2011
Dát tip
Vasile - Tahle země není pro zblblý... dovoluji si parafrázovat název jednoho echt známého románu. Na Václaváku hajlovalo x Čechů, ale někteří, včetně mého dědy, riskovali nejen svůj krk, ale i životy svých rodin kvůli vězňům, co zdrhli z transportů. Někteří Češi bojovali na západní frontě a pak... Všichni (mimo nerouška÷) víme, jak se jim nový režim odvděčil. A dneska? Adorujeme lidi, kteří jsou ochotní jít do rizika, bojovat a vylepšovat pověst zdánlivě připosraného národa. Ne, nejsme duševní hnojiště, jen moc přemýšlíme co by kdyby. Ale vezmi sto mladých Čechů, nech je vylízat sračky 16 hodin denně, hoň je až ke chcípnutí a za pár měsíců budeš z devadesáti z nich mít materiál, který můžeš poslat po světě hájit hodnoty západní demokracie. A nebo třeba islámu, viz Janičáři. ÷)) Testosteron neokecáš.

Pokud vím, naši dědečkové a naše babičky veřejně slibovali zvýšení plánu, podepisovali dokonce hromadně "petice" za nejvyšší trest. Proč zrovna o tomto se tak málo mluví ? Za smrt Milady Horákové může celý "národ",. A potomci tohoto národa by si měli uvědomit tohle především. Vždy mne polije studený pot z té doby. To strašné svinstvo, které je v našich maloměstských nízkorepublikových duších nebezpečně zakořeněno. To, že dodnes soudíme bez dostatečných argumentů a důkazů a jsme snadno manipulovatelní svědčí o tom, že jsme všichni stejní balvani, jako v dobách smrti paní doktorky Milady Horákové. Nebezpeční balvani. Nebezpeční sami sobě. Hnojiště a duševní vrakoviště Evropy jsme.

jestli tu paní učitelku dobře chápu, měli by se v jednotlivých debatách angažovat vždy vedle politických vězňů i tehdejší soudruzi? jo, s tím souhlasím. pokud nám jde o objektivitu ve výuce, toto by bylo to nejvhodnější. co se týče milady horákové, nebylo by od věci, kdyby dnešní mladí znali její politické názory. mně jsou osobně sympatické, ale obávám se, že současní mladí voliči top 09 by byli zděšení z jejího kryptokomunismu.

Barman
01. 06. 2011
Dát tip
Když jsem si přečetl rozhovor, měl jsem nutkání dát té paní za pravdu. Opravdu se děti nedozvědí dostatek o pozadí událostí. Kdyby byl alespoň proces s Horákovou a dalšími výplodem "místních", ale vždyť šlo o aplikaci úspěšného sovětského modelu. Celé zástupy inteligence se doznávaly k nejhorším zločinům (většinou za pomoci úspěšných didaktických pomůcek KGB), aby pak byly lidem po právu zlikvidováni. To co pak proběhlo u nás byl jen slabý odvar. No a vytvářet něpřátele vlasti je funkční tah i dnes a to po celém světě. Ale abych nezapomněl, na ZŠ jsme skončili taktak osvobozením 1945 a o moc dál jsme se nedostali ani na gymplu. Co mě ale na dnešním vzdělávání sere nejvíc, tak fakt, že mi nikdo nevysvětlil systém daňového přiznání a účetnictví alespoň v těch nejhrubších rysech. Pak lidé neznalí kapitalizmu vzpomínají na komunisus, o kterém jim ve škole pořádně nic neřekli. Víc než procesy by je pak zasáhla například informace o měnové reformě a jejích dopadech na tehdejší obyvatelstvo. PS: Podle mě byl jedním z největších tunelářů našich dějin mimo panovnický stolec Albrecht z Valdštejna, ale co mi o mincovním konsorciu řekli ve škole? Ani se neptejte...

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
tys ten nejhorší oportunista, milý gumpe. nemáš jasno a prudíš

Delahaye
01. 06. 2011
Dát tip
Kamile , hrábě Teleke z Teleke byl náhodou velmi ušlechtilý, o toho se neotírej :-))

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
bohužel, komunisté jsou stále mezi námi. jak ušlechtilé

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
nenalévám, komunisto. nenalévám, ničiteli životů a myšlenek

Víte, hlavní problém je stejně v lidech. To lidi chtějí pořád nějaké "izmy". Je úplně jedno jestli kapitalizmy, socializmy, komunizmy, feudalizmy, nacizmy, prostě "izmy". Zmetci se chytí myšlenky: "Něco z toho vytřískám", dobráci zase přemýšlejí: "Vždyť to možná někomu pomůže". Obě skupiny mají pravdu, každý systém vždycky někomu ublíží a někomu jinému zase pomůže. Nikdy nevyhovíš všem, protože aby měl někdo hodně, musí mít někdo jiný zase málo... Je úplně jedno, jestli jsi byl komunistický papaláš, disident, kapitalistický podnikatel, filantrop, dělník, umělec, hrabě Teleke z Teleke, nebo šéf koncentráku. Každý sleduje své vlastní cíle a prostředky. Jen svými skutky bude každý člověk posuzován a to bez ohledu na režim, ve kterém momentálně žil.

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
žádný nespravedlivě mrtvý člověk neomluví vznešenou myšlenku. byl-li pověšen, tím hůře pro duše pozůstalých

Delahaye
01. 06. 2011
Dát tip
Forreste, "nikdo" bylo na místě vztaženo k této diskuzi. Rozhodně bych nikdy nemluvil za nikoho jiného než za sebe. Meritum věci, ke které jsem se směrem k Tobě vyjadřoval je v tom, že bez ohledu na lidi nebo zvířata nebo moře kuře a stavení, prostě komunistická ideologie špatná je.

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
ale rozumíš, forreste

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
Milý forreste, když jsem začal s podobnými tezemi, které tady propaguješ ty, počátkem 80. let na vš, poslali mě do prdele, usrkával jsem ze svého piva a cítil se jako spráskanej pes. Časem jesm jim dal za pravdu a odpustil, dobré myšlenky tkané zvěrstvem, jsou také zvěrstvo, přestaň tady kokotit o dobrém a špatném člověku, každého to zvěrstvo semele. Kde není svoboda, hovada jsou ještě větší hovada, než v demokracii, peníze nepeníze

Delahaye
01. 06. 2011
Dát tip
neroušku, vyvolal jsi úsměv na mé zachmuřené líci a za to ti díky :-) předně tvá argumentace bojem a dehonestací protivníka ti možná osobnostně sedí, ale nic, o co by ses mohl opřít v seriozní diskuzi, nepřináší používáš totožné výkřiky do tmy, které vyčítáš svým oponentům pouze se stavíš (s obdivuhodnou drzostí) na piedestal kárajícího vševědného mentora .. a hlavně proto, jsi zde už většinu návštěvníků proti sobě popudil .. což je škoda, protože za tou pózou jsi třeba příjemný člověk (ale to fakt jen hádám :-) ) co mně asi nejvíce vadí : - tvoje adorace patologických vrahů - tvoje demagogie a podsouvání názorů - tvoje (zřetelně se vinoucí) linie pohrdání "lůzou" btw, nemyslím si, že máš kdovíjak načteno, jen se snažíš vsugerovat okolí, že tomu tak je, aby tě náhodou nechtěli usvědčit z opaku :-) jak reagovat na tvé výkřiky .. to je otázka tak jen vypíchnu nejlegračnější momenty : "musel by si vědět,co je fašismus, co je komunismus a že to jsou normální kusy dějin jako jiné a že dnešek je výslednicí toho všeho a nejde nic vydělit a hodnotové soudy jsou zcela subjektivní a o ničem" --- předně komunismus ani fašismus nejsou kusy dějin a za druhé bravo ! učinil jsi veškerou práci historiků zcela nadbytečnou (do Jáchymova s nima, což ? :-) ) "a typicky nízké je tvrdit o poražených,že jsou hloupí,komunisti rozhodně hloupí nebyli,když dokázali vládnout......rád slyším,že dobu pamatuješ, taky si byl z komunistů posraný strachy a chodil na průvody? a už tehdy si tvrdil,že jsou to zrůdy a stavěl barikády? no jen se pochlub......." ----- :-))) signifikantní samo o sobě - má narážka směřovala k jedincům, kteří dodnes při všech dostupných informacích jsou schopni tvrdit, že komunismus je ok .. ne, neroušku, není. dále se ti (asi žádné překvapení) stírá rozdíl mezi "chytrý" a "vychcaný" .. ale to není otázka doby ani ideologie, na tom se asi shodneme a osobní narážka ? ne, barikády jsem nestavěl a průvodům se vyhýbal .. nicméně relativně nízký věk mě "uchránil" od toho si nějak s režimem zadat .. ale nebylo by to pravděpodobné : tátu ze strany vyhodili v 68 a já ani sestra jsme se na vysokou nedostali .. tušený důvod nám byl po čase sdělen "hodným" soudruhem nicméně zdaleka netrpím takovým přetlakem žluči, jako ty a necítím se nikterak krácen na svých právech a potřebách :-) taky ti mávám

Delahaye
01. 06. 2011
Dát tip
Forreste, čti řádně, argument, že i mezi nacisty byli dobří lidé nikdo nepopírá ani nepodporuje. Mluvím o zhoubné ideologii a dogmatech. Pokud ovšem řekneš, že ctíš všechny myšlenky NSDAP a budeš je podporovat a vykonávat, pak o tom, zda jsi "dobrý" člověk v měřítcích obecně uznávaných hodnot, by se dalo s úspěchem polemizovat.

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
ale neroušku, já jsem pro přátelství mezi lidmi. taková teorie je možná na východě, hodně daleko. daleko od lidí, jdoucích si po krku, a žíznících jako vlci

neroušek
01. 06. 2011
Dát tip
PS. A jako učitel matematiky se nutně dostaneš mimo své hranice.******

neroušek
01. 06. 2011
Dát tip
Milé Norsko, zkus dáti dohromady nějakou širší tezi, aby bylo s čím polemizovat.*****

neroušek
01. 06. 2011
Dát tip
Ne nedokáže..........hlupák vládnout nedokáže....neudrží moc ani měsíc...čili platí,co neroušek říká..............navíc ona vládnoucí ideologie byla promakaná,měla charakter náboženství Tvé myšlenky ,milý Aleši,jsou mělké jako louže....a v souladu s dnešní vládnoucí ideologií Lenin nebo Stalin....každý byl chytrý a schopný jak 10 Alešů Nováků,to si uvědom......Lenin byl myslitel,ideolog......Stalin měl čich na moc a uměl manévrovat vládli silou? a co? neroušek nezná žádnou vládu v dějinách lidstva,která by nevládla silou.....a že likvidovali protivníky? milý Aleši a kdo ne?...uvědomuješ si vůbec,že mluvíš o něčem,čemu zbla nerozumíš? chybí Ti nejen vzdělání ale i mozková výbava?.....uvědomuješ si,že abys mohl komunismus hodnotit,musel bys mít něco načteno?....zatím tady rozumuješ jak strejda u piva zkus formulovat VLASTNÍ ale opravdu vlastní tezi,která by měla hlavu,patu, bez emočních výkřiků n.****

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
tak mluví ten, který reál nezažil, možná v plenkách, kdy mu šlo spíš o lízátko. neroušku, vzpamatuj se, čísla jsou neúprosná

rozhodně hloupí nebyli,když dokázali vládnout......píše neroušek neroušku, dochází ti, že vládli metodami polovojenského teroru? Nepohodlní neměli žádná práva, prostě zmizeli v kotelně. Tak dokáže vládnout i hlupák.

neroušek
01. 06. 2011
Dát tip
pro Aleše: "neroušku, zajeď do Příbrami do památníku Vojna a přestříhej tam ty ostnaté dráty. Komunismus byl přeci krásný." hahaha , Aleši, Ty jsi kolosální ťulpas a to není myšleno ve zlém, Tvá reakce je typická, pro každý kritický hlas máš nálepku komunista a jsi úplně mimo mísu. Co je komunismus? To je poražená ideologie. Nic více, nic méně. A určitě nemůžeš myslet vážně, že by chytrý neroušek zastával ideologii, která je mrtvá. pro Delahaye a já Tě tuhle hájil neroušku :-) to je dobře ale Ty nejsi moc bystrý, jen se tak rád tváříš vytvářením rádoby složitých konstrukcí když myslíš,ovšem je fakt, že neroušek se Ti může jevit jako slaboduchý to já radši selský rozum selský rozum,milý Delahaye, to nikdy nikam nedotáh, brrr, právě selskému rozumu je třeba nedůvěřovat, navíc je přízemní skutečně netuším, jak jsi přišel na "dedukci" typu : "Tady je vidět, že většina lidí jsou jen ovce-to znamená že se vždy přitisknou k vítězné ideologii-dnes kapitalismus,předtím komunismus,předtím křesťanství atd." to je absolutně mimo mísu ne, to je přesné....dívat se na tento problém skrze vládnoucí ideologii,která je v ovčích hlavách:komunisti-zrůdy....poslankyně kráva.....i když říká pravdu v tom,že dějepis je opět zkreslen a cenzurován...ta ať by řekla cokoliv,dočkala by se odsouzení lidových vrstev......a přitom titíž lidé ,kdyby vládli komunisté, by se bili v prsa, že jsou pro socialismus....základní vlastností lidových vrstev je myšlenková tupost a zbabělost,to je třeba si přiznat z čeho usuzuješ, že já mám "vymytý mozek" ? já tu dobu zažil a mám možnost srovnávat .. a rozhodně nevidím na pluralitní demokracii jen klady například všeobecné volební právo je ta největší zhůvěřilost, která mohla být vymyšlena a ano, řadím komunistickou doktrínu na roveň fašistické a znovu ji označuji za zrůdnou ale jaké mám k tom šmarjá uvádět "logické argumenty" ? protože mluvíš o něčem, čemu zbla nerozumíš....musel by si vědět,co je fašismus, co je komunismus a že to jsou normální kusy dějin jako jiné a že dnešek je výslednicí toho všeho a nejde nic vydělit a hodnotové soudy jsou zcela subjektivní a o ničem nicméně ale také nikomu mozky vymývat nechci a pokud si komunisté uspořádají meeting na Staromáku, ctím zákony a hlavy jim rozbíjet nepůjdu (notabene by to dost dunělo) to o komunistech není, chápeš rozdíl mezi komunistou a ideologií? a typicky nízké je tvrdit o poražených,že jsou hloupí,komunisti rozhodně hloupí nebyli,když dokázali vládnout......rád slyším,že dobu pamatuješ, taky si byl z komunistů posraný strachy a chodil na průvody? a už tehdy si tvrdil,že jsou to zrůdy a stavěl barikády? no jen se pochlub....... ale obávám se, že u tebe stejně hrách na stěnu vrhám, což ? jak se to veme, jak se to veme....jen se blýskni myšlenkově a neroušek rád skloní hlavu před moudřejším....... zdraví neroušek a vesele mává.******

berg
01. 06. 2011
Dát tip
Ano, soudružka Semelová volá po vyváženosti. Takže, když už učit o M. Horákové ve škole, tak také ihned dodat, že bratři Mašínové byli prachsprostí vrazi. Když už přiznat, že po Měsíci první poskakovali Američané, tak hned poučit děti, že soudruh Chruščov tam chtěl pěstovat kukuřici. A když učit o socialismu, tak se nikde moc nešířit o muklech, vraždění a zavírání elit našeho národa. A o tom, že občas nebyl ani hajzlpapír, že výlet na tu "nesprávnou stranu" hranic musel po všech obstrukcích schvalovat i ZV KSČ, o připosranejch a zblblejch učitelkách, které skutečně dětem do hlavy valily klíny o osvobození Plzně slavnou Rudou armádou, o tom raději pomlčet úplně. Takže abych odpověděl na otázku: ne, diskuzí s manželkou J. Fučíka, různými aparátčíky a vojáky z povolání jsem přetrpěl dost osobně, nevím, proč by tahle svoloč měla nudit i naše děti. A omlouvám se, bohužel už holt jsem pamětník. ÷)

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
Jestli je to můj kámoš z Jugošky, tak určitě ne. Ty ho znáš?

Lakrov
01. 06. 2011
Dát tip
A nemohl by MPMR převzít i pykřičník?

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
to byla zkouška, aleši. teď to půjde natvrdo, i přes odpor místních obyvatel

u nás už jsou od minulého týdne.

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
ministr pro místní rozvoj říká, že chybějící otazník přebírá do svých kompetencí. do měsíce přý budou otazníky u každé vesnice

Lakrov
01. 06. 2011
Dát tip
Pro Norsko 1 > ...byl bych dobrým ministrem školství, co myslíš... Je to otázka nebo konstatování? Z té chybějící interpunkce usuzuji, že dobrým, avšak nad jazykem českým by musel převzít vládu jiný resort; že by snad Ministerstvo vnitra? :-))

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
byl bych dobrým ministrem školství, co myslíš

Lakrov
01. 06. 2011
Dát tip
Pro Norsko 1: > ... Napadat učitele je tak jednoduché, neumíme-li... Ano, to si uvědomuji velmi dobře a téměř z první ruky. Děkuji za zastávání se učitelů :-)

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
Milá Lakrov, kroť se, nevíš co mluvíš. Osočuješ tady paní učitelku, a na základě čeho? Jednoho pitomého, otištěného rozhovoru, kde vlastně nic neřekla? Napadat učitele je tak jednoduché, neumíme-li si zamést před vlastním prahem

Lakrov
01. 06. 2011
Dát tip
Tendenční pojetí dějepisu nebo dokonce předkládání evidentních lží (jako např. někdejší oslovování Rudé armády-osvoboditelky v Plzni) vede v našich krajích obvykle k naprosto opačnému výsledku, než k tupému přijetí podsouvaných nepřesností. Děti mají krom školy taky rodiče a vlastní rozum, který je často školou nepřekonatený i v exaktnějších vědách, nežli je dějepis. A může-li tu a tam říci rodič o pedagožce: "To je ale kráva," je vhodné, aby to řekl o takové, která si to opravdu zaslouží. P.S. Ani nevím jak mě kdysi mohli nechat odmaturovat z Ruského jazyka...

Augustus
01. 06. 2011
Dát tip
Souhlas s těšou a rovněž si nemyslím, že diskuze jsou samospásné nebo třeba prospěšné ve větší než malé míře.

těša
01. 06. 2011
Dát tip
do školy podle mýho názoru patří jak horáková, tak bolševici. vyučuje se samozřejmě neobjektivně, což ale není nutné přijímat jako jednoznačně špatné (už proto, že je v západním školství úplná objektivita vyloučená - minimálně prakticky, pokud náhodou něco takového existuje).

Augustus
01. 06. 2011
Dát tip
Delahaye: Tato charakteristika je dosti výstižná "ale Ty nejsi moc bystrý, jen se tak rád tváříš vytvářením rádoby složitých konstrukcí" Pokusil jsem se to zde ukázat na jedné kritice pojaté (možná až příliš) revoluční formou, ale nepadla a úrodnou půdu.

neroušku, zajeď do Příbrami do památníku Vojna a přestříhej tam ty ostnaté dráty. Komunismus byl přeci krásný.

Augustus
01. 06. 2011
Dát tip
Neroušek má v mnohém pravdu, ale je nanejvýš ironické, že jeho hodnocení zřejmě platí především na něj.;)

Delahaye
01. 06. 2011
Dát tip
a já Tě tuhle hájil neroušku :-) ale Ty nejsi moc bystrý, jen se tak rád tváříš vytvářením rádoby složitých konstrukcí to já radši selský rozum skutečně netuším, jak jsi přišel na "dedukci" typu : "Tady je vidět, že většina lidí jsou jen ovce-to znamená že se vždy přitisknou k vítězné ideologii-dnes kapitalismus,předtím komunismus,předtím křesťanství atd." to je absolutně mimo mísu z čeho usuzuješ, že já mám "vymytý mozek" ? já tu dobu zažil a mám možnost srovnávat .. a rozhodně nevidím na pluralitní demokracii jen klady například všeobecné volební právo je ta největší zhůvěřilost, která mohla být vymyšlena a ano, řadím komunistickou doktrínu na roveň fašistické a znovu ji označuji za zrůdnou ale jaké mám k tom šmarjá uvádět "logické argumenty" ? nicméně ale také nikomu mozky vymývat nechci a pokud si komunisté uspořádají meeting na Staromáku, ctím zákony a hlavy jim rozbíjet nepůjdu (notabene by to dost dunělo) ale obávám se, že u tebe stejně hrách na stěnu vrhám, což ?

neroušku, tvůj hodnotový postoj je taky předem známý. Tvoje výborná myšlenková smyčka "...už před diskusí, o kterou nejde..." mě rozesmála :o) nemám co dodat...

neroušek
01. 06. 2011
Dát tip
Tady je vidět, že většina lidí jsou jen ovce-to znamená že se vždy přitisknou k vítězné ideologii-dnes kapitalismus,předtím komunismus,předtím křesťanství atd. Problém je, že názory politické nejsou předmětem myšlení,ale strategií přežití. Většina lidí myšlení nezávislého není schopna-viz Aleš.Jeho hodnotový postoj je dán už před diskuzí, o kterou nejde.Jde o sebepotvrzování ovce v davu, že je to tak správně. Je,Aleši, je, máš správný postoj, zlobit vrchnost nebudeš. Ještě se víc ohni a pán Tě podrbe za uchem. Klasický produkt ideologického vymytí mozku je příspěvek Delahaye. Dokaž logickým argumentem, jak je marxismus-leninismus zrůdný a jak by si definoval nezrůdnou ideologii a uveď příklady nezrůdných ideologií. Kapitalismus? Zapotíš se. Jediný střízlivý zůstal Kamil Sikora.Sice úvahu nerozvedl dál,ale začal dobře. zdraví neroušek.***********

Tráva, muslimové, komunisti...a máme to na hlavní stránce všechno :-) Kdyby to byla diskuze a ne přednáška, tak si to dokážu na středních školách dobře představit. Dokonce bych to považoval za přínosné, protože by to mělo opačný efekt, než si soudružka představuje.

Augustus
01. 06. 2011
Dát tip
Ale dá, v demokracii mohou soutěžit jen demokratické strany respektující její pravidla.

jestli zastupje názory víc než 5% voličů, nedá se nic dělat. Zajímavé je, že když v Rakouském parlamentu byli "extrémní" Haiderovci, zvedla se vlna odporu v celé Evropě. Naši komunisti nikomu nevadí...

Augustus
01. 06. 2011
Dát tip
Rozhodě neměly a, jestli do škol nepatří dokumenty o Horákové, pak již vážně nevím, kam by měly patřit. Spíš se domnívám, že Marta Semelová a její strana nemá co dělat v parlamentu.

Delahaye
01. 06. 2011
Dát tip
nejsem pro zakazování jakýchkoli typů tiskovin - logicky. Pro historii jsou růunorodé dokumenty cenné (např. svitky z Alexandrijské knihovny, ach jo), a ten, kdo jde číst knihu, není (většinou) vylízaný tupec, aby jej mohla tiskovina strhnout tam či onam (připouštím vyjímky stran mladistvých intelektuálů, ale ty to většinou s prvními opravdovými starostmi rychle pouští)

Del: měl by být v knihovně Mein Kampf ?

nedávno běžel v televizi dokument o dopisech, co psali lidi Hitlerovi. Něco jako dnes píší presidentovi, jen v kontextu doby. Z dnešního pohledu, kdy už víme jak to pak dopadlo, to bylo docela úsměvné...

Delahaye
01. 06. 2011
Dát tip
ech :-) paní je komická, děsivé je, že je učitelka ale dnes mají rodiče na školu obecně tak drtivý vliv, že stačí, aby si jeden rodič postěžoval a proletářka to bude mít dost nahnuté Sikoro, Sikoro .. skutečně se musíš za každou cenu lišit ? A co fašismus ? Taky jen špatní a dobří lidé ? Když je nějaká ideologie obecně zrůdná (doporučuji jakákoli teoretická díla marxismu-leninismu), tak se o ní tak taky musí mluvit. A učit.

nenaseru :o) na školách je teoreticky zakázaná politická propaganda (což nevím proč, když se při volbách děti stejně bilboardům s kravaťáky všech barev nevyhnou), takže záleží hodně na učiteli, jak tu výuku pojme. Vzhledem k tomu, že ta soudružka učitelka to podává podle svého přesvědčení, je vlastně objektivitě v rpůměru učiněno zadost. Obávám se totiž, že takových soudružek bude jistě víc...

Já bych pro jistotu z osnov vyňal i upálení Husa. Co my víme o kontextu té doby, že?

Možná se nasereš, Aleši, ale já s většinou názorů té učitelky souhlasím. Hlavně to, že se dneska historie vyučuje neobjektivně. Jak se to komu hodí... Tím se nijak nezastávám komančů, každá urputnost je špatně, jen chci říct, že tehdy i teď žili dobří a špatní lidé. Co byli hovada dříve, jsou hovada i teď a naopak... Vše je o lidech, ne o režimech...

Norsko 1
01. 06. 2011
Dát tip
nezapomeň na metro, georgi, to nám v praze stavěl sám sovětský soudruh. a na jeho počest odlétl i anděl

Muamarek
01. 06. 2011
Dát tip
Je s podivem, že někdo, kdo kritizuje, že se dějepis neučí objektivně, požaduje zamlčování fakt... Naopak, právě takové dokumenty je potřeba vytáhnout ze zaprášených polic a ukázat je na světle. Zajímalo by mě, jaký kontext doby má na mysli. Mohla by přijít doba ledová, to nic nemění na hrůznosti a obludnosti procesu, na tom, co ve společnosti vyvolal (strach, úzkost, nenávist), co způsobil (je to jeden z výrazných hřebů do rakve myšlenky na lepší společnost, do rakve iluzí té doby). Já bych i tyhle lidi nechal mluvit, ale ne sólo, vždy v diskusi s historiky, odborníky, klidně i oběťmi režimu, měli-li by tito na to žaludek a neskolil by-li je šlak, Marek

Ve školách by se nemělo plkat o blbostech, ale vyučovat. Především fyzice a matematice, aby absolventi uměli zkonstruovat takové pracovní nástroje, které by dokázali obsluhovat i vetší, sešlí a stařecky dementní zaměstnanci, kteří budou prakticky nad hrobem, avšak důchodu ještě hodně vzdáleni.

Diana
01. 06. 2011
Dát tip
Díky za ten odkaz. Proboha, to je kráva! A tohleto nám učí děti?

děkuji za faktickou poznámku...už to nechám tak, jak to je.

avox
01. 06. 2011
Dát tip
Neměly. Nejsem sklerotik, ale komunismus nepamatuji, neboť tady nikdy nebyl - socialismus se tomu říkalo, alešku :-)) a dál už nebudu rušit, neboť anonymní diskuse o politice (a náboženství) ze zásady nevedu

mě se při čtení toho rozhovoru vybavil film Pelíšky, kde milicionář líčí dětem historku "...nebyl čas přemýšlet nad tím kdo je kdo. Rozkaz zněl jasně, muž s hnědou brašnou..."

MKbaby
01. 06. 2011
Dát tip
Jojo, to by se skalním bolševikům hodilo... Od současné KSČM ovšem nebezpečí nehrozí, tam už snad žádný kovaný soudruh není. Zástupci KSČM sedí na teplých místečkách nejen v parlamentu, vesele si podnikají... a oblbují své dědečky a babičky, aby měli nějaké hlasy do dalších voleb a tedy i nadále zajištěná místečka.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru