Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kuchyňské drama

06. 06. 2011
30
36
2349
Autor
avox
Slyšeli jste? To je Hanka
ze sousední vísky.
Zas už kleje jak pohanka
- chtěla dělat řízky.
 
 „Masa snad z půl prasete,“
slyším vřískat tuhle Hanku,
„olej, vejce od slepic…“
 
Teď už jistě chápete,
že jen v dóze na strouhanku
nemá  zrovna vůbec nic.
 
Podle rady moudré tchýně,
mele tři dny starou housku,
už má plnou kuchyni,
 
třetí den již trochu líně,
stále zbývá tucet kousků,
tiše laje na tchýni.
 
Čas večeře již se blíží,
ukazují hodiny,
dětičkám se oči klíží,
vchází hlava rodiny.
 
Tak konečně, jídlo tu je,
překvapení od Hanky
- místo řízků servíruje
opečené škubánky.

36 názorů

avox
07. 04. 2012
Dát tip
a to já zas celkem chápu... moji strávníci jsou oba masožravci :-))

Kočkodan
07. 04. 2012
Dát tip
Takové skubánky opecené jsou pro muj zaludek jídlo cenné. Nechápu u lidí skoro az hádky, chybí-li na stole masícka plátky.

Yfča
29. 06. 2011
Dát tip
:o)*

avox
14. 06. 2011
Dát tip
řízky budou zítra a i hlava rodiny se zase udobří... :-))

Diana
14. 06. 2011
Dát tip
A co udělala s tou půlkou prasete? :-)*

nostalgik
14. 06. 2011
Dát tip
vidím to, jak rodu hlava vznešeně a gestem páva ve chvíli, kdy se sešeří škubáky jí k večeři ***

avox
13. 06. 2011
Dát tip
díky za nakouknutí a kolouškovi i za přidanou další sloku :-))

Sebastiana
12. 06. 2011
Dát tip
*

koloušek
09. 06. 2011
Dát tip
Proč škubánky místo masa, to jen sama Hanka ví, manžel nad tím sotva jásá. Tento den je houskový. T*

avox
08. 06. 2011
Dát tip
filemon, díky za pěkný dodatek :-)) IVO, tobě díky za vlídná slova, nemám ambice trumfnout věhlasného celníka, jen si ráda hraju... co dělá tvé rádijko? :-))

IVO
08. 06. 2011
Dát tip
Už dávno Tě mám zařazenou do sympatické škatulky poetka - naivistka. Když mohl celník dosáhnout světové proslulosti malůvkami, které se neřídily výtvarnými pravidly, proč by tohle nemělo platit pro tvorbu psanou? Samozřejmě, tipuju.

filemon
07. 06. 2011
Dát tip
Hanka naše, ta slovenská, ze sousední vísky, nemá hlavu v smutku z řízků - tiše cucá starou whisku

avox
07. 06. 2011
Dát tip
Nejsem básník, Edvine, ani rádoby... a "znění" slov mám jaksi spojené s jejich "vyzněním", tedy smyslem... Ale vždyť řekni, které slovo máš na mysli, proč takhle obecně? Ráda se poučím :-))

Edvin1
07. 06. 2011
Dát tip
avox - Opravdu Ti je smysl použitých slov lhostejný? To se mi docela nezdá. Jen tak pro doplnění - u těch největších básníků mají jednotlivá slova dvojí kvalitu: 1. Významově do kontextu perfektně zapadnou. 2. Jejich znění harmonizuje s celkem naprosto dokonale. U rádobybásníků se někdy podaří u jednotlivých slov, řidčeji celých řádků či větších částí docílit jedné z těchto kvalit. Obou, a to dokonce v celé delší básni, nikdy. Přesto takové neumělé básničky taky potěší, proč ne, že.

avox
07. 06. 2011
Dát tip
další várka díků všem návtěvníkům :-) aleši, řízky snad budou, až domele tu strouhanku :-))

a kam se tedy ztratilo to "půl prasete" maso? :o)

guy
06. 06. 2011
Dát tip
:-))

Bíša
06. 06. 2011
Dát tip
t.*

Stařec_007
06. 06. 2011
Dát tip
:-))*

Robinia
06. 06. 2011
Dát tip
*

:o))))

avox
06. 06. 2011
Dát tip
konečně mi zase jde internet, tak honem alespoň poděkovat, než to zase spadne, máme tady bouřku... děkuji všem :-)) Edvine, všechna slova se tam dostala jen kvůli svému znění :-)) 8hanka, vím zcela jistě, že to není o tobě :-))

Edvin1
06. 06. 2011
Dát tip
Super - jen se mi zdá, že nejedno slovo se tam dostalo jen kvůli svému znění, jak již bylo řečeno. Přesto se mi líbí takovéto říkánky. :-)

Taubla
06. 06. 2011
Dát tip
super T* :-))

gabi
06. 06. 2011
Dát tip
:-)*

Strouhanka vzniká tak, že meleme starou housku tři dny? A v mezičase se občerstvujeme škubánkama?

Prosecký
06. 06. 2011
Dát tip
Ano, ano: sice se tam škubánky dostaly asi hlavně kvůli rýmu, ale už jsem si představil, jak tchýně odpovídá: "Ale děvenko, to bylo přece jasné, že tři stará má být ta houska ..." a usměje se tak vševědoucně, že bych v tu chvíli jako státní zástupce nebyl schopen navrhnout nic jiného než osvobození obžalovaného z vraždy.

8hanka
06. 06. 2011
Dát tip
mam dobru susedu, cokolvek pozicia, neexistuje, ze by miesto rizkov boli skubanky:) Nehovoriac o tom, ze sa daju robit rozne druhy reznov - cernohor, v parizskom cesticku,prirodne, plnene, roladicky...:)))

renegátka
06. 06. 2011
Dát tip
Tentokrát bez řízků? To bych nepřežila, já řízky tuze ráda.

MKbaby
06. 06. 2011
Dát tip
avi osmičkové Hance :)

avox
06. 06. 2011
Dát tip
díky, rychlíci :-)) Chigwell - to už mi dlouho nikdo neřekl :-)) Můrečko, ba i u nás občas :-))

Můra73
06. 06. 2011
Dát tip
až na ta jména, jak u nás doma :o)))

Chigwell
06. 06. 2011
Dát tip
:))))))))))))))))já tě miluju :))))))))))*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru