Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

slabiky

08. 06. 2011
8
13
2038
Autor
jorel

Tuto haiku píši jako podnět pro ty, kdo z vás píší haiku o libovolném počtu slabik. Berte to jako žvásty arogantního Jorela, který právě prošel kolem a ráno se opět probudí do dalšího dne své války. Takže taková malá zastávka na cestě mezi životem a smrtí. Forma je důležitá, ale není jediným atributem dobré haiku. Následující senriu píši jako příklad mentální rozcvičky - kdo chce pojmout ducha haiku musí myslet skrze tuto formu. 17 slabik nesmí počítat, ale cítit. Teprve potom porozumí, proč tam jsou. Haiku je dokonalá forma, Hlupák je ten, kdo ji chce přeskočit, aniž by ji předtím dokonale ovládal. Je to jako v boji = v jedné bitvě je možné zvítězit díky náhodě; ve válce, to možné prakticky není.

*

kde kdo si myslí
že ví víc než ten druhý
všichni se mýlí

*


13 názorů

jorel
22. 08. 2013
Dát tip

asi ano :)


houmles
22. 08. 2013
Dát tip
hele nema byt "kdekdo" dohromady? jen se ptam, zejo.. ja jen ze me to prastilo pres oci. Jinak samozrejme ze je to fakt, bo pravda je jen jedna a tu mam ja.

Petr.II
08. 12. 2011
Dát tip
jo, to smím, T*

StvN
24. 07. 2011
Dát tip
Souhlasim. Ackoliv je to ve vysledku desne jednoduche, tak to prece tak jednoduche neni.

jorel
08. 06. 2011
Dát tip
Znovu opakuji ducha preambule: tato "haiku" je ukázkou mentální rozvičky pro formulaci myšlenek, dojmů a postřehů do 17slabičné notace. Vlastní haiku je dílo výrazně komplexnější a vnitřní stavbou obsáhlejší. Toto byl příklad mentální rozvičky - chcete-li práce na schopnosti zachycovat dojmy do formy 17 slabik. A ten aresivní název je zvolen záměrně, aby oslovil ty, kteří mají haiku rádi a přemýšlí nad touto ušlechtilou formou poezie. Petrusha: nesouhlasím. všichni se mýlí. a už jen z toho principu není možné porovnávat, kdo ví více a kdo méně.

Paulart
08. 06. 2011
Dát tip
Ve tvém haiku to až moc "myslí" a "mýlí". A nikdo neví "víc", než druhý. Není "víc" ani "míň".

Honzyk
08. 06. 2011
Dát tip
*

Petrusha
08. 06. 2011
Dát tip
je fakt, že označenia "kdo kdo" a "všetci" si skutočne dosť odporujú :) zaujímavý postreh

Whitesnake
08. 06. 2011
Dát tip
pokud je zařazeno slovo "všichni" programově, tak jsem nepochopil. Proč tam, místo "všichni", není třeba "asi", nebo "těžce", "hrozně". :-(

Háber
08. 06. 2011
Dát tip
fajn *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru