Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.melancholia.

Výběr: Danielane, Zuzulinka
20. 06. 2011
21
20
2386
Autor
.duke.

http://film-book.com/wp-content/uploads/2011/04/kirsten-dunst-melancholia-01.jpg

 

Usnout. A probudit se, až svět bude jinak. Ta neměnnost mi bere dech.

Někde jsi, existuješ. A vše se protáčí, pokračuje.

Potřeboval jsem si po těch měsících udělat pořádek v hlavě. A nenapadlo mě nic lepšího, než ti dát opět tvář, tělo, dech. Vsadil jsem ti do čela kus sebe. A ty jsi ožila.

Takže tě opět mám, jsi se mnou. Je mi tak líp. Lepší, než mít nic.

Za oknem modro. Slunce uhasíná na druhé straně. Občas proletí pták. Pohyb. Život. Ale uvnitř mě: mrtvo.

Napadl mě heroin. Propadnout se v úlevě někam dolů. A hlavu mít pořád nahoře. Jak výstižné. Opít tělo a svému vědomí dát privilegium nad vším bdít.

Nebo alkohol. Aby to zjemnil. Pár doušků a koutky úst se zvednou. Prázdno se začne tvářit zajímavě.

Měl jsem v telefonu jedno jméno. Byla ti podobná. Před lety jsme se sešli v kavárně. Rozlil jsem čaj, klepaly se mi prsty. A pak, na rohu, když jsme se vzdalovali, otáčeli se, pořád jsme do sebe byli zaklesnutí očima.

Napsal jsem jí. Jednu větu. Jestli je. Chtěl jsem ji znovu vidět. Zjistit, jestli je někdo, kdo tě dokáže pohřbít. Zadusat pod zem, zalít betonem, vystavět nad tebou mohylu svým bytím.

Budu čekat.

V tom jsem se posunul. Už neměřím hodiny, dny. Dokáži čekat měsíce. Roky.

A dokáži se také nasytit nepatrnou informací o tvé existenci. Jak odsouzený k trestu smrti opíjející se paprskem slunce, prosvítajícím skrze mříže.

Na něco jsem během posledních dní přišel. Člověk má jednoduše stále spoutaný ruce. Je to jeho přirozenost. Ta přemíra svobody je mu natolik nesnesitelná, že je nucen si pár pout vytvořit. Dělá to vědomě. A neustále.

Proto si nikdo nemůže stěžovat, že je k němu osud zlý. Jediné, co může, je zhluboka si nad sebou povzdechnout. Jen tak. Pěkně. Lidsky.


20 názorů

.duke.
26. 03. 2012
Dát tip
takjinak: díky za tvoje názory.. potěšující ;) a měj se pěkně ;)

oleandr
13. 07. 2011
Dát tip
krásné

StvN
08. 07. 2011
Dát tip
Kdyz to smazes, aby sis pak nemyslel, ze se to nestalo. Nekdy je zase dobry to nechat.

.duke.
07. 07. 2011
Dát tip
mně se to taky nečte dobře, stvne.. někdy mi to dokonce přijde dost otřesný.. většinou s odstupem času.. proto je dobrý mazat. a mazat ;)

StvN
07. 07. 2011
Dát tip
Mam dojem, ze tyhle texty neusazeny v prostoru a case, se mi od tebe nectou tak dobre. Mozna jsem jenom unavenej a nedokazi se soustredit.

feferonka
23. 06. 2011
Dát tip
:) Jasný, mar, ale tady až tam. Věř mi. ;)

.duke.
22. 06. 2011
Dát tip
jinde ne, mar? ;)

feferonka
22. 06. 2011
Dát tip
Ach, duku duku.. bezpocitově to popsal moc dobře, cejtim to až v žaludku. *

Josephina
21. 06. 2011
Dát tip
nejspíš jsi blbě umanutej - a v tom smutnu si i nakonec lebedíš! (znám to dobře - ze čtení Dostojevskýho, to mi je vždycky zoufale krásně mizerně, až k nežití - to je ten nejtěžší heroin)

*

dadadik
21. 06. 2011
Dát tip
**

reka
21. 06. 2011
Dát tip
Nějak na to nemám. Melancholii bych chtěl vidět.

úžasný, jako by pan poeta zvracel z mýho žaludku a hlavy dneska večer. dík a do oblíbených, tohle budu číst častěji..

misty
20. 06. 2011
Dát tip
laska na prve precitanie :)))

Fruhling
20. 06. 2011
Dát tip
Boží. Poslední slovo bych ale škrtnul a nechal bych jej na čtenáři. S tím chlastem je to pověra: většinou ti jen pomůže usnout - ale i to se občas počítá.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru