Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

obchodní úvaha z Chebu

28. 06. 2011
22
25
3290
Autor
aleš-novák

známý český* výrobce jízdních kol

vstupuje na trh

horolezeckého vybavení

s novým produktem:

ESKY-MAČKY

  

  

  

* ve skutečnosti se původně jednalo o firmu rakousko-uherskou, pak československou, později sudetoněmeckou a v novější historii  zase o firmu československou.


25 názorů

Chigwell
09. 07. 2011
Dát tip
*

A.H.
04. 07. 2011
Dát tip
*


Diana
29. 06. 2011
Dát tip
:-)*

Prosecký
29. 06. 2011
Dát tip
Ne, Aleši, kvůli mně to neupravuj. Mezitím se mi zavolali ještě větší znalci. Ti mi sdělili, že původní majitelé zemřeli před válkou, firmu převzali dědicové, ale nakonec se většinovým majitelem stala anglická firma VELO TUDOR. Pravda je, že firma se po válce, již ve státním vlastnictví vrátila k názvu ESKA, ale k jakým úspěchům jsme ji dovedli my, to už je jiná kapitola. Na místě továrny dnes stojí supermarket. Základní problém s našimi úspěšnými firmami vznikl ovšem za Velké deprese a za II. světové války. Komunismus už jim všem udělil jen ránu z milosti. A tak se karlovarské oplatky vyrábějí v Opavii v Opavě, takto divizi globální společnosti Kraft Foods. Zlaté české ručičky a hlavičky!

přidal jsem ještě malý historický doplněk s hvězdičkou...

Prosecký
29. 06. 2011
Dát tip
V té době (do roku 1949) stačilo vznést požadavek na příslušný tamní správní orgán a tím byla (v Bavorsku americká) okupační správa.

děkuji profesoru Proseckému za doplňující informace...jen mi není jasné, jak dokázali komunisti zakázat založení firmy v Německu :o)

Prosecký
29. 06. 2011
Dát tip
Nejprve tip a dále něco z historie: Opavský Slezan Ambros Swetlik (ES) a Němec Heinrich Kastrup (KA) nejprve pracovali u chebské firmy Premier. V roce 1911 (tedy sedm let před vznikem Československa)si založili vlastní firmu na výrobu kol. Nejprve se jmenovala Elite, později ES-KA Fahradfabrik GmbH Eger. V 1935 zahájila produkci mopedů Eska Mofa’ (Motorfahrrad). Po válce byla továrna zkonfiskována, ba majitelům bylo dokonce zakázáno používat zkratku vlastních jmen pro eventuelní novou firmu v Německu.

Toscana
29. 06. 2011
Dát tip
no, přijde mi to poměrně divné, aby to ve složeném stavu mělo jen 250ml a po rozložení z toho ještě mohlo být něco jakkoli použitelného, ať je to cokoliv :o))

srozumeni
28. 06. 2011
Dát tip
vtipné..*

8hanka
28. 06. 2011
Dát tip
noooo, v bicykloch sa prilis nevyznam, poznam vsak panov s prehadzovackou - to su taki, co maju plesinku, nechavaju si preto rast na jednom boku dlhe vlasy a tie prehadzuju cez plesinku na druhu stranu...

MKbaby
28. 06. 2011
Dát tip
Mačka s prehazovačkou - toť nový živočišný druh objevený nedávno na Slovensku :)

Norsko 1
28. 06. 2011
Dát tip
jablko nepadá daleko od stromu

Esky-Mačky jsou pomůcky pro zkrácení dlouhé chvíle horolezců v základním táboře. Jsou samonafukovací,odolávají teplotám až -60 stupňů, ve sbaleném stavu mají objem 250 ml, v rozbaleném stavu 90-60-90 cm.

Alegna
28. 06. 2011
Dát tip
:D))) a dohromady nabízejí ESKY-MÁK-MAČKY

zemědělská sekce téže firmy se specializuje na ESKY-MÁK :o)

Alegna
28. 06. 2011
Dát tip
:-) znám jen ESKY-MO a SNÍ-MAČKY

Ferry
28. 06. 2011
Dát tip
známý slovenský výrobce jízdních kol DEMA vstupuje na obchodní trh potravy a potřeb pro čtyřnohé miláčky s produktem DE - MAČKY

Mačky, nejsou to takové ty tretry pro horolezce? Něco, jako když Španělskou botu obrátíte naruby?

pokud má přehazovačku i obchodní cestující, je to doklad jeho loyality k firmě...:o)

avox
28. 06. 2011
Dát tip
Eska, dneska? Bývala to značka. a u těch maček přehazovačka... na mačkách totiž měla jsem říci, ne že by ji měl obchodní cestující :-)) */

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru