Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

modlitba za příští večer

30. 06. 2011
27
34
3410

 

 

 

modlitba za příští večer

 

je tu jen úzká míra stolu

a dvě židle kdo ví čí

světlo jde oknem po páteři dolů

a šero bolí do očí

 

malý kříž zas držím v dlani

končí den a tolik vím

kolikrát jsem Pána ranil

a kolikrát jej odprosím

 

vratkost dechu mate slova

krade mi z mysli smysl dne

vezmi mne můj Pane znova

na kraj cesty dohledné

 

a je to večer který bolí

protože patří svému dni

a kolik krve Kristus prolil

abych smysl pochopil

 

 

 


34 názorů

Marcilka
12. 07. 2011
Dát tip
"Světlo jde oknem po páteři dolů" to už jsi použil v roce 2006 v básni "V komoře s létem". Přesto-nádherné...

Diana
10. 07. 2011
Dát tip
Tangens - tak tohle ano, naprosto souhlasím s každým tvým slovem. Ale to všechno se přece nevylučuje s důvěrnou chvílí lítosti, kterou báseň přináší. Vždyť už v té lítosti je touha po polepšení se. Aspoň já ji tam cítím. Mrzí mne, že jsem hned nepochopila, co svou kritikou sleduješ. Teď je to jasné.

a2a2a
07. 07. 2011
Dát tip
Na jedné straně mám pocit, že z hlediska zpracování, formy i nadhledu jsi se v posledních verších vrátil zpět, na druhou stranu, poněvadž jsem tě měl příležitost trošičku poznat, ti je nejen věřím, to by bylo málo, ale také v dobrém závidím tvou vůli a víru jít Pánu naproti, což se samo o sobě velmi těžko chápe.

Příjde mi to děsně zmatené a nemůžu se v tom dodolovat nějaké neplochosti, která by takovému tématu náležela...

JARUB
04. 07. 2011
Dát tip
Cítím to. Je to bolavé i úlevné a i když to tu pářou, musí to tak být. Líbí se mi to a Tip!

MarK.
04. 07. 2011
Dát tip
..jo! ..cela vybora! .. *

Toscana
02. 07. 2011
Dát tip
sorry, tohle téma jde úplně mimo mě (ale napsals to pěkně čitelně, to zase joo)... *

heartrate
01. 07. 2011
Dát tip
:)))

heartrate
01. 07. 2011
Dát tip
však není víra jako víra o budoucnosti hovno víš a když ti v duši zbyla díra tak ji tou vírou zalepíš já nejsem žádnej křesťan, ale tu polemiku jsem si nedokázala odpustit :)

heartrate
01. 07. 2011
Dát tip
myslím že jak Úzká tak Míra ví že je rozum skvělá věc ale ten komu schází víra nebude šťastný nakonec :))

renegátka
01. 07. 2011
Dát tip
hezké zamyšlení*

Forrest...Ď :)

heart...fajn* :)

heartrate
01. 07. 2011
Dát tip
já bych si tedy také s dovolením zarytmizovala :)) je tady jenom úzká míra stolu a pak dvě židle kdo ví čí světlo jde oknem po páteři dolů a šero bolí do očí malý kříž zase držím v dlani končí den a já tolik vím kolikrát jsem dnes Pána ranil a kolikrát jej odprosím vratkost dechu mi mate slova krade mi z mysli smysl dne vezmi mne ty můj Pane znova na kraj té cesty dohledné a je to večer který bolí protože patří svému dni kolik jen krve Kristus prolil abych já smysl pochopil a jinak je to moc pěkná báseň!!

Háber
01. 07. 2011
Dát tip
**********tak

Diana
01. 07. 2011
Dát tip
Tangensi, život duše ve víře má alespoň tolik aspektů, jako život těla ve světě. Víra přináší radost, sílu, vyrovnanost, ale i lítost nad vlastním selháním, bolest, způsobenou zlem, které nedokážu odstranit. Báseň vyjadřuje atmosféru jednoho večerního zamyšlení a je velmi upřímná a působivá. Budovatelskou báseň napíše Šípek třeba příště.

macecha
01. 07. 2011
Dát tip
hezká modlitba ... T***

...semsi dovolil modlitba za příští večer je jen úzká míra stolu a dvě židle kdo ví čí světlo oknem páteř dolů šero bolí do očí malý kříž zas držím v dlani končí den a tolik vím kolikrát jsem Pána ranil kolikrát jej odprosím vratkost dechu mate slova krade z mysli smysl dne vezmi mne můj Pane znova na kraj cesty dohledné je to večer který bolí proto patří svému dni kolik krve Kristus prolil abych smysl pochopil

"Pravá víra nebolí, ta člověku naopak pomáhá a posiluje jej." Nemluvím často, ale tohle mi přijde jako blbost, s prominutím. (Taky mi přijde jaksi přeceděná skrze Skácela. A ztrácí tím, to má Jinovata pravdu.)

Jinovata
30. 06. 2011
Dát tip
Tobě by prospělo, kdybys nějak zásadněji inovoval nebo opustil tu skácelovskou dici. Tvoje verše mají velký potenciál, ale ta nepovedená skácelovskost je sráží. Jinak bych vypíchl velice pěkné "krade mi z mysli smysl dne". Velmi pěkné.

Můra73
30. 06. 2011
Dát tip
krásná

když si člověk uvědomuje "kolikrát jsem Pána ranil a kolikrát jej odprosím" pak se z té cesty ještě tolik nevzdálil..

Diana
30. 06. 2011
Dát tip
Překrásná modlitba! Slovem i duchem. Díky za to, jak mne vyladila....*

srozumeni
30. 06. 2011
Dát tip
krásné...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru