Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpomínka

13. 07. 2011
4
16
1595
Autor
Had

šeptáno do poštovního větru ...

 

Hladivá poštolčí pírka
zbrocená závratnou touhou
Něžné proužky světla
z polozatažených žaluzií
na Tvých spících víčkách.

Zrychlený pohyb oční
… co asi zdá se Ti?

Bolest Krajiny, co tiší

dotek chvějící se dlaně...


A z divokých doupat
vylézají bájní salamandři.
Ohnivá těla se slepýma očima
…vlní se v proudu dechberoucích vizí

zamlžených propastí času

(který není)

Přivírám oči.
Sedlám ptáka Noha

a prudce mu zasazuji ostruhy.
Však on to vydrží.

A nechá mě doletět...

(ve snění)

...k Tobě.


16 názorů

feferonka
31. 07. 2011
Dát tip
Každý, kdo chce vypadat důležitě, zavrhne vše v Kýč. :) * Až teda na jednu věc, že pták Noh ve mně vyvolává jinou představu, ale to je prostě ve mně. ;))

44710
15. 07. 2011
Dát tip
prosím tedy :-)

Had
15. 07. 2011
Dát tip
aha ....tohle mě nenapadlo ....díky za vysvětlení. Sice mě to asi nedonutí přestat T psát, ale už aspoň rozumím, proč to "provokuje.

44710
15. 07. 2011
Dát tip
mám to podobně jako Honzyk - velké T = dopis čtu-li já velké T, je to dopis pro mne - a není-li, pak jsem jen drzým a hnusným šmírákem

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
...jo, tusim-))

Had
15. 07. 2011
Dát tip
Srozumění - velmi děkuji :o) Honzyk - já Ti rozumím. Víš, já sám považuji psaní "básní" vůbec za ryze soukromou věc. Tedy alespoň u sebe. To že občas něco "hodím do placu" je dáno tím, že mě zajímá, jestli mi k mému vlastnímu prožitku nemůže někdo říct něco zajímavého. Nebo také proto, aby někdo, kdo třeba prožívá něco podobného, "věděl" že "není sám". :o) Občas se stane, že se autor svými slovy nechtěně "trefí" do něčeho bolavého. To mě mrzí, ale neovlivním to. Ale to asi víš ;o)

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
...velky "T" je )v tom pripade) tva vec..mne zas evokuje d dopis, chapej, neco ryze soukromyho, co nepatri pred my voko...jsem na todle az , mozna, prehnane haklivej : mne fotr votviral dopisy a cet mi je(...a jednou na nejakym skautskym tabore kluk dostal nejakej dopis, nevim vod koho, normalka ho precet a zahodil jen tak...(..(?) cau, honza

srozumeni
15. 07. 2011
Dát tip
Hade, to si napsal tak krásně a přitom citlivě.Škoda, že se nemůžou dávat tipy i za kritiky..

Had
15. 07. 2011
Dát tip
:o) vždy když někdo použije argument kýče, nebo příliš "silných slov" musím se pousmát. Vezmu to popořadě. Kýč Kdysi jsem četl jedno nádherné povídání od Zdeňka Šmída na téma kýč. S dovolenim si ho vypůjčím: "O významu slova kýč se bavím nerad, neboť samo to slovo se dávno stalo kýčem. Chce-li Čech vyjádřit dojetí nad krásou země, nad západem slunce či nad zasněženým lesem, s rozkoší podotkne: "To už je ale fakt kýč nebo co." Ten výrok staví kýč do pozoruhodného světla. Češi jsou oběťmi estetické masáže, kterou je prostřednictvím školy a médií po desetiletí válcuje kult takzvaného vyššího umění. Hlavně vyznavači moderny, tedy projevu bytostně individualistického, trvají na stádové kázni, pokud jde o poměr k jejich lásce: kdo nejde s námi, jde proti nám. (Měkčeji řečeno: Kdo má na zahrádce trpaslíka je hovado. Komu se nelíbí Picasso, je vůl.) A tak i moderní Čech by si do zahrádky rád zasadil trpaslíka, ale netroufne si. Rád by zaslzel nad jímavou krásou hor, ale naučili ho, že je to špatně. Čím vyšší školu vychodil, tím je zmatenější. Prodavačka nemá s krásou lesů problém. Vysokoškolák humanitního zaměření může ze západu slunce nad mořem dostat i žaludeční vředy." ....tolik citát. Myslím, že už nemusím tuhle myšlenku dál rozvádět. Silná slova Nikdy není mým cílem někoho omračovat. Slova, která skládám na papír (nebo na obrazovku monitoru) jsou adekvátní síle emoce, která ve mně v tu chvíli zrovna je. A je úplně jedno, jestli krvácím, nebo si létám po obloze s připitomněle šťastným výrazem ve tváři. Někdy mám problém skoro opačný, že nemohu najít dostatečně "silné" slovo pro vyjádření emoce. A teď k těm Téčkům. To je docela zvláštní, kolik lidí to irituje a já tak trochu nechápu Proč. Pro mě je velké písmeno v oslovení poměrně zásadní věc. Máte pocit že do téhle formy vyjádření nepatří? Omlouvám se, ale já ho tam prostě potřebuji mít :o)

srozumeni
14. 07. 2011
Dát tip
Však to je myšleno tak trochu s nadsázkou, neber vše tak vážně, zrovna Ty...Vždyť už jsem Ti kamsi psala, že neumím ty vtipné srandvní smajlíky, věř tomu, že by se to jimiá jinak dost hemžilo. A neboj, já jsem ráda, když mi napíše kdokoliv, co si myslí o mém dílku. Však já si pak napíšu také své. Na tom snad není nic špatného...

Honzyk
14. 07. 2011
Dát tip
...ja, prosim pekne, zde nikoho "netepu"---at si kazdej pise, co a jak chce, ale holt musi taky pocitat s tim, ze kdyz tady svuj text vyvesi, nekomu se libit bude, jinymu ne - to je, myslim, tak akorat, co bych este dodal..))

44710
14. 07. 2011
Dát tip
něha a vzájemnost mi nevadí tolik jako ta Téčka bájní salamandři a pták Noh jsou fajn :-)

Had
14. 07. 2011
Dát tip
;o) ....mrkám na oba ...i když na každého trochu jinak ...

srozumeni
14. 07. 2011
Dát tip
Je to moc krásné. Myslím, že v něčem tak trošilinku podobné mým, proto nás Honzyk asi tepe oba stejně. Ale my se nedáme !....*

Honzyk
14. 07. 2011
Dát tip
...no, ja v textu ´zakopavam´ o ta velka pismena - berou textu, podle me teda, onen "civilos puvab"... _____________________ ...a, sry, jen ctenaruv pocit: jako bys az prilis stal o to, aby bylo az moc nezny... pro me tady nektery obraty kontraproduktivni: tolik nehy a vzajemnosti(pouze) v nekolika radcich, no, tvuj text, tva laska...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru