Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.city.

15. 07. 2011
16
37
3400
Autor
.duke.

V pátek se nacházím. Džíny a černé tričko. Do ruky svetr a jdu.

Město v létě netepe. Studenti jsou pryč a v suterénech domů se mohou přihodit jen samé racionální věci. Bez nahodilosti. Parno lidi uspává. 

Tramvají projíždím po lebce ulice. Od kol ani jiskra.

 

Vzpomenu na Annu. Necítím s ní žádné napětí. Sedíme naproti sobě. Pozoruji jeji ústa, zuby, které vypadají tak dětsky. Hovoří pomalu. Uklidňuje mě to.

Chytnu ji za zápěstí a otočím jej. Na vnitřní straně má vytetováno: Odi et amo.

"Ještě to bolí?" zeptám se.

Zakroutí hlavou.

 

Vystoupím z tramvaje. Zapálím si cigaretu. "Odi et amo", řeknu a přejdu silnici. "Odi et amo."

Sejdu po schodech do baru. Stojí za ním obloustlá číšnice. Projdu až dozadu. Několik lidí na mě kývne, dva vysloví mé jméno. Položím na stůl balíček karet, otočím se a beze slova vyjdu ven.

Vítr se mi opře do tváří. Srdce začne pulsovat. Začalo to.


37 názorů

Whitesnake
19. 03. 2012
Dát tip
Nacházíš se jen v pátek, nebo i v jiné dny???

těša
31. 07. 2011
Dát tip
jsem nemyslel, žes to tak myslel, jenom to tak na mě prostě působí, no:)

.duke.
31. 07. 2011
Dát tip
ne, tak jsem to nemyslel.. aby tam strašila, nebo tak.. myslel jsem ty koleje.. jsou jak ty satury na lebce.. když svítí slunce.. lesknou se.. ale asi je tam moc málo popisu na tak silnou metaforu.. tak občas anatomický výrazy působí asi.. dík za vysvětlení

těša
30. 07. 2011
Dát tip
působí na mě, že nepřidává žádnou informaci, nijak nemění sdělení,jenom tam straší, aby zvýšila skóre za počet metafor.

.duke.
29. 07. 2011
Dát tip
dík za kritiku? proč ti lebka ulice připadá násilně trapná símtě?

těša
28. 07. 2011
Dát tip
"...v suterénech domů se mohou přihodit jen samé racionální věci." mi připadá super, lebka ulice trapně násilná, prostředek o ničem, poslední odstavec dobrej, předposlední mi při prvním čtení připadal vlivem předchozího textu moc banální, svázanej s úplným koncem se mi ale celkem líbí.

Josephina
19. 07. 2011
Dát tip
možná, že je tam přece jen odložila smysluplně, protože už se hry nehodlá účastnit --- ani té Odi et amo -- kdo ví.

StvN
19. 07. 2011
Dát tip
Nevim, co to je spravny nepribeh. Co spise zamyslet se nad tim, proc tam ta postava ten balicek karet polozila? Nemela k tomu treba nejaky duvod?

Josephina
19. 07. 2011
Dát tip
nic, jen se otočil a šel --- ve správném nepříběhu

StvN
18. 07. 2011
Dát tip
Dobry to je. Premyslim, jestli jsou karty nadbytecny, co potom na ten stul polozil....

Josephina
18. 07. 2011
Dát tip
ty karty jsou nadbytečný

.duke.
16. 07. 2011
Dát tip
L.D.W.: no vidíš.. to je tím zkracováním, řekl bych ;)

.duke.
16. 07. 2011
Dát tip
šikovnej kluk..

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
...a uz zadny priblbly aviza od tebe: zarizeno...dobrou noc-)

.duke.
15. 07. 2011
Dát tip
aha.. tak si příště vyber někoho jinýho.. nejsu na tebe zvědavej..

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
...co? ..: dej uz si pokoj. Dik.

.duke.
15. 07. 2011
Dát tip
tak cos mi vlastně přišel sdělit? o co go? přišel sis poklábosit? nebo do mě rejt? co bys rád, pověz?

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
..Camuse jsem cet, brouku...) a vedro k zalknuti? Myslis, ze mam nakej spesl dejchak?:D...no, nechci prudit, ale neskodilo by ti zadat si do guuuuuglu pojem "moralizovani", chlapce zmitany:D

.duke.
15. 07. 2011
Dát tip
nevíš, co je vedro.. k zalknutí.. bys musel znát camuse, aby ti to došlo.. pak bys možná nezačal moralizovat..

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
..ze prej klidek a strilel bys lidi...(...no, nevim , jaka je sazba za(treba neumyslny) zabiti, ale "tam" bys mozna ani ten mobil nemel---)

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
no, to vybrali toho pravyho teda..

.duke.
15. 07. 2011
Dát tip
honzyku, já jsem kluku na druhý straně.. já v riapsu beru telefony.. klídek..

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
,,,dite nestastny, co to blabolis?-))... /telefon do Riapsu na te koukne vsude!!!/

.duke.
15. 07. 2011
Dát tip
no jasně.. třeba seš mezi těmi vyvolenými.. moje léto: čas nepohybu.. člověk by se zalknul.. nebo někoho.. zastřelil.. jako mersault..

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
..sry, ale to je ma "ryze" soukroma vec..verim, ze pochopis--))

.duke.
15. 07. 2011
Dát tip
a kde žiješ honzyku? ve světě kde se pořád něco děje.. kde tep neustává?

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
...ze ne?) No, to teda ziju asi nekde jinde, ale neva:D

.duke.
15. 07. 2011
Dát tip
dál, honzyku? nestalo se nic. nikdy se přece nic nestane.

feferonka
15. 07. 2011
Dát tip
Omnia vincit amor.

Honzyk
15. 07. 2011
Dát tip
..ja cet, sry, pOrno lidi uspava...))...a dal, .duke.(u)..?)

Přijde mi, že to hraničí až s poezií. Příběh téměř zcela pryč a výrazný nárůst velmi vizuálních krátkých odsekaných sdělení. Obzvlášť ta první pasáž by nedělala ostudu žádné básni. Úplně to vidím: město v létě netepe studenti jsou pryč v suterénech domů se mohou přihodit jen samé racionální věci bez nahodilosti parno lidi uspává tramvají projíždím po lebce ulice od kol ani jiskra :)

Fruhling
15. 07. 2011
Dát tip
Začalo to .)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru