Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hanbím sa

19. 07. 2011
29
49
4128
Autor
8hanka

Ria, Tebe

hanbim sa...

neustále mi pribúdajú virtuálni kamaráti,  ale  nestíham alebo  zabúdam komunikovať s tými, ktorých poznám dlhšie...
S Tebou sme mali obdobia, keď sme si písali veľmi veľa o tom, čo nás momentálne trápilo, tešilo, napĺňalo nádejou. Na blogu si vymyslela správne strelenú rodinku, dlho do noci sme klepotali do klávesníc a snažili sa tromfnúť jedna druhú vtipnejšou hláškou, keď sa  k nám  pripojila Bonnie, tak sa už vôbec nechcelo prestať. Ostatní blogeri nevedeli, čo je skutočnosť, či rodinka  existuje, či sme skutočne  tri sestry, čo musia do všetkého hovoriť,  neznášajú domáce práce, predovšetkým umývanie  riadu. K tomu ďalší členovia široko rozvetvenej rodiny, každý mal pripomienky k aktuálnym udalostiam, politickému aj kultúrnemu dianiu. Bolo to zábavné, bavili sme sa my aj čitatelia, zabúdali sme na súkromné starosti, ktorých sme mali každá nad hlavu.
         Ticho som Ťa obdivovala, prekonala si rakovinu, rozchod s manželom, našla si Ťa nová láska, choroba sa znova vrátila. Verila si, že ju zvládneš. A my s Tebou.  Potom si sa odmlčala. Bála som sa, čo sa deje, napísala som Tvojmu priateľovi,  vraj si v nemocnici, po návrate sa ozveš. Neozvala si sa.
Dnes mi prišiel mail, že si včera dobojovala. Výmena kostnej drene nebola úspešná. Našla som  Tvoj posledný článok na webe  a neverila  vlastným očiam.  Čo všetko si musela v krátkej dobe zvládnuť. Kým si bojovala v nemocnici, Tvoj partner si užíval s inou.  Miesto toho, aby bol oporou,  strašne ublížil. Zostali Ti  Tvoje najväčšie lásky - synovia. Čo bude s nimi? So psíkom? So záhradou, ktorú si s toľkým nadšením budovala? Všetko, čo sa zdalo byť samozrejmým, čo patrilo k Tvojmu životu,  je zrazu akosi mimo  bez Tvojich rúk, smiechu, úsmevu, plánov.  
          Neviem, čo je s Tebou teraz, či tam, kde si, je lepšie, či odtiaľ vidíš sem na nás. Ak áno, prepáč mi, že som nebola takou kamarátkou, akou som byť mala a chcela. Viem,  je neskoro, no niekedy človek nevie, či sa príliš nevtiera, či neotravuje svojou pozornosťou, ostýcha sa povedať rovno - tu som, vyrozprávaj sa, mlč, pýtaj sa, povedz, ak niečo potrebuješ...teraz Ti to už povedať nemôžem.
Je mi ľúto, že pred časom admin našu rodinku z blogu  zmazal, články, komentáre, všetko je preč. Aj Ty.
Ďakujem, že som Ťa mohla spoznať, potrebujem čas, aby som pochopila, že už mi nikdy neodpíšeš, nepošleš odkaz, že už tu nie si...dobojované.


49 názorů

.. .


Petr333 napsal přesně to co bych i já.....


Petr333
23. 04. 2014
Dát tip 8hanka

Tohle je vždycky bolestné, jenže na všechno a všechny nám nezbývá čas...musíme věřit, že se  dívají a slyší nás***


macecha
12. 04. 2012
Dát tip
netreba slov ... T***

zvedavec
18. 02. 2012
Dát tip
T*

filemon
08. 01. 2012
Dát tip
Smutné a dojímavé. Pekne si to napísala.

8hanka
10. 12. 2011
Dát tip
Tosca, dakujeeem, Josha pocuvam velmi rada, krasna piesen:)

Toscana
10. 12. 2011
Dát tip
Tak a ještě omluva, ta písnička v předešlém příspěvku už je zpotvořená, takže tohle je originál, který jsem měla na mysli:

Toscana
10. 12. 2011
Dát tip
Našla jsem to pozdě, už to není tak aktuální, ale je to přesně tak, jako v jedné nádherné písni: Remember, I will still be here, As long as you hold me, in your memory (Vzpominej, a já tu budu tak dlouho, dokud mne udržíš ve své paměti...)

8hanka
17. 11. 2011
Dát tip
dakujem...

Hloubavá
17. 11. 2011
Dát tip
Smutné. Život je krutý a chvíle radosti si musíme užít a uložit na pak. Měla tě jako oporu a jistě to věděla, neboj.

8hanka
30. 10. 2011
Dát tip
del...dakujem...

delaware
30. 10. 2011
Dát tip
To je neskutečně smutné a emotivní. Až mi to vehnalo slzy do očí....***

Kačaba
22. 08. 2011
Dát tip
Já vím, ale život je někdy hnusnej. :o(

8hanka
22. 08. 2011
Dát tip
Kačabka, Koniasku, dakujem za pristavenie sa a za *, radsej by som pisala nieco pozitivne...

konias
22. 08. 2011
Dát tip
ufff....*

Kačaba
22. 08. 2011
Dát tip
*

8hanka
11. 08. 2011
Dát tip
jejda, jejdavilda u mna, dakujem za navstevu, potesila:)

jejdavilda
11. 08. 2011
Dát tip
*

8hanka
24. 07. 2011
Dát tip
prave som napisala adminovi, ze neviem, co s tym...mala som najskor nazriet sem:) Hlavne, ze som to dokazala, i ked nedokazem ine... Dakujem, ze si "zpátky" Mas pravdu, nie vsetko sa da nahradit...clovek nie...

PÁTER
24. 07. 2011
Dát tip Zeanddrich E.
Bííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííngo! A je to zpáááááááátky! Asi jsi na něco klikla, nic víc. Takže jsem zpátky i já. Když něco smaže admin, je to pryč jinak. Horší je, jestli si někdo umí smazat sám v sobě na někoho, vzpomínky a společné prožitky. Nejhorší je, když se nám někdo odmlčí a my se domníváme Proč? Co jsme udělali špatně, že o nás nechce slyšet? A On by nás tak rád viděl, tak rád slyšel, ale už nás neuvidí anikdy neuslyší... Zemřel. Všechno se prý dá nahradit. Možná. Jedno však ne. Milovaný člověk. Zvláště nám blízký člověk a nemusí být zrovna člen rodiny. Smutné, ale taková je realita.

Bíša
23. 07. 2011
Dát tip
Hmm...

8hanka
21. 07. 2011
Dát tip
Robinia, dakujem...

Robinia
21. 07. 2011
Dát tip
bolavé

8hanka
21. 07. 2011
Dát tip
kolousku, diky za pristavenie a mile slova...stale viac si uvedomujem, aky krehky je nas zivot...

koloušek
21. 07. 2011
Dát tip Zeanddrich E.
Procítěně napsané, člověk si uvědomí, jak je křehký a jak lehce zmizí ze světa. Udělala jsi dost a zabránit tomu nešlo...T*

8hanka
20. 07. 2011
Dát tip
bejby, musim sa pri Tvojich slovach usmievat, i ked dnes som sa dozvedela dalsie sokujuce spravy, mas pravdu, zime, kym sa este da:) P,S: myslim...:)

MKbaby
20. 07. 2011
Dát tip
Jak jsem psal jinde, mně před pár lety odešlo pět lidí běhěm jednoho roku. Mezi nimi nejen můj milovaný strýček, ale i kamarád na rakovinu plic. Nekouřil... bylo mu 38 let... Mějme rádi ty, kdož nás opustili, ale žijme dál... Hani, soustřeď se na 6. prosince a na kachnu!

8hanka
20. 07. 2011
Dát tip
Stanko,dufam, ze uz odpociva v pokoji, dakujem

Háber
20. 07. 2011
Dát tip
večné svetlo nech jej svieti * nech odpočíva v pokoji *********

8hanka
20. 07. 2011
Dát tip
ste zlati, dakujem Vam vsetkym, že som sa mohla podelit so smutkom, Vy ste pochopili...

...á sakra, minuta ticha **** hvězdičky i pro Ria

Taubla
20. 07. 2011
Dát tip
Haní, mám slzy v očích a husí kůži po těle. Tak smutné jsou tvé řádky, tak procítěné je tvé vyznání. Je to tak, všichni máme své reálné životy a tak občas nezbývá dostatek času na svět virtuální. Věřím, že tvá kamarádka to chápala a možná i nadále chápe, jen v jiné dimenzi. Je mi moc líto jaký osud ji zastihl, jak krutě s ní ukončil hru života. Snad našla nyní svůj klid a ze shora dohlíží na své děti a psíčka. Tuším jak ti je, před pár dny zemřela naše známá při autonehodě. Zanechala tu děti, manžela a zvířata. Je těžké se s tím smířit, připadají mi podobné ´případy´nespravedlivé. :-( T*

Alegna
20. 07. 2011
Dát tip
když nás smrt někoho bolí, znamená to, že jsme ho měli rádi a mysleli na něj, to je nejvíc, co člověk může

MKbaby
20. 07. 2011
Dát tip
Vždyť já naprosto přesně vím, o čem píšeš. Někdy příště - a najednou žádné příště není...

8hanka
20. 07. 2011
Dát tip
Peťo, ďakujem, vies, stale sa za niecim nahaname, nemame cas na stretnutia, odkladame ich a zrazu sa uz nemame s kym stretnut:(

MKbaby
20. 07. 2011
Dát tip
Nehanbi sa, Hanka, tohle zažívá každý... Vzpomeň si na poslední slova Nohavicovy písně, kterou na jiném místě paroduje Yfča: Na mne nezapomeň a žij!

8hanka
20. 07. 2011
Dát tip
dakujem Vam vsetkym...aj ked smrt patri k zivotu, boli to...

avox
20. 07. 2011
Dát tip
nenapadají mne ta správná slova... znám ty pocity a cítím s tebou */

Sebastiana
20. 07. 2011
Dát tip
Tak smutné, pravdivé*


8hanka
19. 07. 2011
Dát tip
Alesku, dakujem Ti

život se ubira takymi cestami... dobře žes to napsala.

8hanka
19. 07. 2011
Dát tip
dakujem, dievcata, znova a znova si uvedomujem konecnost, nieco silnejsie ako my rozhodne, kedy skoncime...a s nami aj nase plany, sny a tuzby...

Kukučín
19. 07. 2011
Dát tip
ďalšie slová by boli zbytočné, všetko je v texte, už len veľký T. a veľa sily prajem ...

renegátka
19. 07. 2011
Dát tip
Někdy jsme Hanko jenom diváci, před námi se odvíjí příběh, do kterého nemůžeme vstoupit.

gabi
19. 07. 2011
Dát tip
ani neviem, či hodnotiť obsah alebo formu...na hviezdičku aj aj dotklo sa, zažívala som niečo podobné, rozumiem tomu...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru