Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stěhování

Výběr: nes
20. 07. 2011
35
60
4219
Autor
egil

I/2011

 
 
Stěhování
 
 
...a když jsme z pokojů
vynesli poslední vnitřnosti,
zdálo se, že už je po všem.
 
Auta, co míjela pod okny,
vykládala na podlahu
       z balíčku světelných karet
nejistou budoucnost.
 
Stranou všech hlasitých přesunů
                      – mělce a nejistě –
stěhují prsty své otisky.                                   
 

60 názorů

jejdavilda
27. 07. 2011
Dát tip
tangens-no jo, jsem v překlepech nepřekonatelný. A vysvětlovat se mi už nic nechce

egil
26. 07. 2011
Dát tip
To by se určitě dalo domluvit. Stačilo by pár odkazů, jakkoli kredit dotyčného doložit. Pro mě by něco takového bylo vítaným osvěžením chcípající kritické sekce.

BigBivoj
26. 07. 2011
Dát tip
Děkuji Láďo, takže ten člověk musí být registrovaný ale co když tu nebude mít žádnou tvorbu, pouze v tištěné a publikované tvorbě?

jejdavilda
26. 07. 2011
Dát tip
ale to je diskriminace asociálů :-))))

egil
26. 07. 2011
Dát tip
Na Písmáku je k dohledání Klub kritiků (viz odkaz třeba na mé stránce). Kliknutím zažádáš o přijetí do klubu. Pak se stávající členové redakce vyjadřují k adeptovi, kterému jsou poté ve většině případů (tedy - pokud to není vyhlášený asociál, někdo nový atd.) přidělena redakční práva. Toť vše.

BigBivoj
26. 07. 2011
Dát tip
už se mě pár lidí "z venku" ptalo, jak se stát zde kritikem, kam si mají podat přihlášku?

jejdavilda
25. 07. 2011
Dát tip
OK

egil
25. 07. 2011
Dát tip
..klidně vysvětli (a raději do pošty). Jestli jsem se zmýlil, rád se ti omluvím.

jejdavilda
25. 07. 2011
Dát tip
a2a2-souhlas. dovětek -já žádním jménem argumentovat nechtěl. Egil se ptal. nes- no no, dobře-souhlas egil- zhrzené glosy? :-))). Bohužel jsme se vůbec nepochopili, ale proč je asi zbytečné Ti vysvětlovat

egil
25. 07. 2011
Dát tip
Ty mně něco říkáš o sebestřednosti? :-) tím vším, co ti píšu, se snažím ti trochu nasvětlit okolí piedestalu, na který se tu snažíš postavit (prokládaje to tu všude možně zhrzenými glosami o nedoceněnosti písmáckou kritikou).. Víc ti nemám co říct. Měj se.

a2a2a
25. 07. 2011
Dát tip
Zdeňku, jsi sám o sobě ve svých humoreskách hodně plodný a nemám nejmenšich pochyb, že by se mezi němi nedalo vybrat řada vtipných a knižně publikovatelných textů, které, chce-li někdo, tvoří jeden ze žánrů poezie a v tomto dílčím úhlu pohledu je lze i výběrovat, což jsem, pokud jsem ještě kritikem byl, myslím udělal a možná i vícekrát, ale už se nepamatuji. Vím také, že jsi vlídný čtenář tvorby ostatních tady. Tvé "humoresky", a to jistě uznáš, jsou ne všechny povedené natolik, dokonce z docela podstatné části, nechci nyní soudit, jak hodně podstatné,aby dosáhly na výběr, už proto, že humor je hodně obtížný žánr a současně se dobrý humor okamžitě lidem zapíše do podvědomí, takže tam být často úspěšný je prostě téměř nemožné. Argumentovat jedním či dvěma jmény autorů, kteří z hlediska kritického posuzování poezie jen proto, že již vydali pár knížek, neznamená mnoho a oni sami by to nejspíše řekli sami. Zkušenější z nás víme, jak často úspěch na vydavatelském nebi je závislý od názoru jednoho či dvou lidí, totéž platí o různých soutěžích, apod. Tato egilova báseň výběr zaslouží, je to z hlediska formy vyzrálý text, zřetelně vyzrálejší než v současné době všechny ostatní texty ve výběrech kritiků.

jejdavilda
25. 07. 2011
Dát tip
Ses nějak rozčílil.Mně mou vizí nekazíš. Na rozdíl od Tebe já se za básníka ani odborníka nepovažuji a jen mě občas baví dělat si ze sebestředných lidí legraci. Taky si nepotřebuji nic dokazovat a chtěl jsem jen lidem ukázat, že není vždycky dobře dát na huhláni zneuznaných národních umělců a že mohou udělat víc radosti druhým než třeba zavedený "odborník" byť by byl třeba 10x naklonovaný. Navíc jsi úplně mimo dotaz. A moje knížka na pultech ležet nebude. Už proto, že v knihkupectvích nebude vůbec, takže je mi líto, ale te tvé tam bude pořád smutno. Za to se ti omlouvám. Piš si do čeho chceš, to na věci nic nemění.

egil
25. 07. 2011
Dát tip
..a je jedno, jestli se náklad rozebere (jako u Jonášovy a i té mé, koneckonců)... Hladina se tak jako tak zavře.

egil
25. 07. 2011
Dát tip
A propós - čemu říkáš ''profík''? Víš, mohl bych ti tu začít 'cinkat metálama', argumentovat výčtem, kam jsem něco o lit. na/psal - včetně recenzí - (Tvar, Mf, už třetím rokem Host)... Ale proč bych ti kazil tvou vizi sebe jako tištěného(!) autora nedoceněného virtuálními kritiky. Publikovat tiskem je řádný egotrip, viď? Pěkně si to užij, za pár týdnů budeš jen dalším zbytečným hřbítkem v knihkupectví, na který bude sedat prach - jako oni, jako já, jako kde kdo.

egil
25. 07. 2011
Dát tip
A propós - čemu říkáš ''profík''? Víš, mohl bych ti tu začít 'cinkat metálama', argumentovat výčtem, kam jsem něco o lit. na/psal - včetně recenzí - (Tvar, Mf, už třetím rokem Host)... Ale proč bych ti kazil tvou vizi sebe jako tištěného(!) autora nedoceněného virtuálními kritiky. Publikovat tiskem je řádný egotrip, viď? Pěkně si to užij, za pár týdnů budeš jen dalším zbytečným hřbítkem v knihkupectví, na který bude sedat prach - jako oni, jako já, jako kde kdo.

jejdavilda
25. 07. 2011
Dát tip
Jo jo, nápodobně

jejdavilda
25. 07. 2011
Dát tip
Jsem přehodil slovosled, pardon

jejdavilda
25. 07. 2011
Dát tip
nes, já se nepřu kdo co vydal, to není podstatné či zda je egil dobrý autor.Mě jen zajímá, jak se mohou tak lišit názory. Ale jelikož mám rád klid, neměl jsem s tím vůbec začínat, ustupuji do pozadí.

jejdavilda
25. 07. 2011
Dát tip
Čítárny - Dobré knihy.czm, Miroslav Sígl. Omlouvám se trochu jsem přestřelil, . Je to spisovatel a publicista.

egil
25. 07. 2011
Dát tip
Jmenuj název čas./periodika a uveď jméno dotyčného kritika - a pak ti rád odpovím.

jejdavilda
25. 07. 2011
Dát tip
Tak tahle snad i je. Ovšem některé předešlé ne. Navíc při zdejší úrovni, ke které samozřejmě přispívám i já, jednooký mezi slepými. A teď by zajímalo něco mě. Dneska jsem dostal kritiku na své říkanky v od literárního kritika, která bude zveřejněna na ( a teď se mi nechce otvírat ten mail kde je psáno kde). Nechci ji zveřejňovat, protože mi zas lidi napíší, že jsem si ji stvořil sám. Ale je velice kladná. A teď moje otázka. Proč mě profesionální kritik chválí a od Vás , amaterů nedostanu nic? Neříkám, že po tom prahnu, ale jak je to možné, že ani jeden z 10 (nebo kolik Vás je) nemá podobný názor jako profík? Pošlu avi všem at znají Tvou odpo, kdyby je to zajímalou u jejich dílek.

*

mašinfíra
23. 07. 2011
Dát tip
stěhování otisků prstů se mi líbí, dobrá myšlenka!

jejdavilda
23. 07. 2011
Dát tip
Jo jo, Láďa má velkou hlavu

a2a2a
23. 07. 2011
Dát tip
P. osobně vnímám typ tvé výhrady, kdy se v textu na malé ploše či rychle za sebou opakují víceméně shodné výrazy obdobně. Zde v tomto textu se mi zvolený přístup jeví naopak jako vhodný, neboť ...nejistě... jakoby potvrzuje či zdůrazňuje motto básně a vloženou emoci . Láďo, za sebe pak vnímám pozitivně již v několika textech za sebou viditelé a přitom kultivované a pravdivé přiznání citu na pozadí nekonečné lidské schopnosti a potřeby současně vyrovnat se s novou situací (stěhují prsty své otisky).

Honzyk
23. 07. 2011
Dát tip
jarousku, tys neco jako ranni vykoupeni za nocni hrichy tobe zcela neznamych..))

jaroušek
23. 07. 2011
Dát tip
Zrovna včera jsme se stěhovali z bytu do holobytu vlastně do blahobytu. A napadla mě ta samá myšlenka s vynášením vnitřností na ulici, ale ekologové by mě jako členu zahrádkářského svazu pěkně dali a přinejmenším členskou legitimaci vzali. Kam ty na to chodíš Zedníku? Že bys bydlel v sousedním vchodě?

ponedělí
22. 07. 2011
Dát tip
nádherné!

ponedělí
22. 07. 2011
Dát tip
krásné!

jejdavilda
22. 07. 2011
Dát tip
Ovšem jak vidím tak se jen tak nepřastenete výběrovat navzájem z nes. Jak malé děti

jejdavilda
22. 07. 2011
Dát tip
A tak mi se zase líbí ten útržek opsání jedná chvíle ( na rozdíl od předešlých)*

egil
21. 07. 2011
Dát tip
Díky, P., a máš recht, takhle samostatně je to prostě jeden z 'odstřižků'. Nijak komplexní text (proto tři tečky na začátku, tam jsou nůžky).

mašinfíra
21. 07. 2011
Dát tip
vnitřnosti... hmmm zajímavé

Lyryk
21. 07. 2011
Dát tip
přestěhované daktylo-skopičiny .)

koloušek
21. 07. 2011
Dát tip
T*

egil
21. 07. 2011
Dát tip
Ale ty už vykuchané snad vynést můžeme, ne? ;) Zdar, Vio..

Vio
21. 07. 2011
Dát tip
Vnitřnosti se vykuchávají.

Bix
21. 07. 2011
Dát tip

Honzyk
21. 07. 2011
Dát tip
...nene, tudy...aspon podle me, cesta ´opravdu´ ne-e--((

Seymour
20. 07. 2011
Dát tip
pre mňa málo, seknuté mi to príde ..

oleandr
20. 07. 2011
Dát tip
jo

A.H.
20. 07. 2011
Dát tip
*

Yfča
20. 07. 2011
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru