Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

… MILÝ JEŽÍŠKU …

24. 12. 1999
8
0
1785
Autor
Daimon Terr

Jen pro NI ...
A pro všechny ostatní ...

Tichá vrba … Smutné zákoutí … Jsou místa, kde ani radost ze života nechodí … Prázdné parkoviště … Co někdy vypadá jako vrakoviště … Lidských pocitů … Tak dovedně skrytých za naučeným úsměvem bez citu … Kdy srdce žalem chřadne … Jako květina bez vody vadne … Vůkol budovy a stěny chladné … Jejichž paměti jsou bolestí a strachem psané … Zvláštní oddělení ve špitále …! Jenž má pacienty stálé … Zde smrt má bohatou úrodu … O – v názvu toho místa … Neznamená obrodu …! Víš,tak je to … Milý Ježíšku … Jen si spinkej … Ve svém pelíšku … A Ty …! Betlémský oslíčku … Otřes se …!!! Přicházím za Tebou … Do pokoje, kde květy života nějak nekvetou … A z okolí čpí prázdnota … Z postýlky erární … Ručičkami v ústrety máváš mi … Snažíš se říct: „Jejda …! Hele … Hele … Stlejda … Tvé roztomilé žvatlání … Na chvíli úzkost,bolest zahání … Nebýt té místnosti , co od pocitů nechrání, myslel bych si, že jsme někde v létě na stráni … A Ty se loukou proháníš … Motýly z květů vyháníš … Ty však nemáš sílu ani sama vstát … Nemůžeš si s ostatními dětmi hrát … Na čele a holé hlavě, jejíž vlasy od nemoci vypadaly jako uschlé klasy, se perlí pot … Ten jediný vypadá zdravě …! Víš,tak je to … Milý Ježíšku … Jen si spinkej … Ve svém pelíšku … A Ty …! Betlémský oslíčku … Otřes se …!!! Pár hraček v dárkovém balení snad na chvilku smutek uzemní … Jenže to všechno je málo … Není to nic, co by za řeč stálo … Potřebovala Bys víc … Přitisknout své drahé mámy líc … Ta si s tím hlavu neláme …! Kašle na Tebe …! Jsi pro ni břemeno neznámé …! Asi ji nikdy nespatříš … Já vím … Je to těžký kříž … Vypadá to černě … Nemají pro Tebe dárce kostní dřeně …! Na hledání v cizím státě, nejsou prachy …! Tak na co platíme ty daně …! Tak pro koho …! Jsou,kurva, už ty prachy …! Když ne pro Tvé slzy bolesti, velké jako hrachy … Jen pro bohaté pány …! Pro ty nenažrané tlamy …! Víš,tak je to … Milý Ježíšku … Jen spinkej … Ve svém pelíšku … A Ty …! Betlémský oslíčku … Otřes se …!!! Když jsem odcházel z toho pokoje … Její oči se leskly slzami smutku …V těch očích jsem zahlédl moudrost,rezignaci a strašné poznání osudu.Ona to ví …! Nedá se to před Ní skrýt …Je s tím smířená …Tak smířená se smrtí …! Dlouho jsem ji konejšil v náruči … To Její zubožené tělíčko …Protkané hadicemi s infuzí …Brečel jsem s Ní … No a co,sakra …! Jsem pro Ni jen cizí „strejda“ … A přece jeden z mála lidí,které zná … Už se ani nechodím ptát na výsledky … Je to pořád stejné …Kritické … „Tak vidíš,co Ti Ježíšek nadělil! Další dávku chemického sajrajtu,který se snaží oddálit neodvratitelné …! Můžu křičet to své : „Krucinál! Bože! Proč!?“ Stejně nakonec musím rezignovat …Takový je pozemský život …Věčná odevzdanost osudu …! Jen mám pocit …Strašný pocit …! Že jednoho dne,až se vydá tam někde daleko … Do neznáma … Budu jen těžko hledat svůj životní cíl … Bude mi chybět … Nepomohou Jí ani ostrovy života …Já vím,Lucko,že se snažíš,jenže osud je jako kniha s dopředu napsaným scénářem … A všichni hrajeme svou roli … Víš,tak je to … Milý Ježíšku … Jen si spinkej … Ve svém pelíšku … A Ty …! Betlémský oslíčku … Otřes se …!!! Ale ne zimou …! Ne strachem …! Ne bolestí …! OTŘES SE JAKO V POHÁDCE …! A ZKUS NĚKDY SPLNIT VŠECHNA NESPLNITELNÁ PŘÁNÍ …! ALESPOŇ O VÁNOCÍCH …
Shoth
19. 08. 2003
Dát tip
tohle jo to je pěkně napsaný

Lampář
24. 12. 2000
Dát tip
*!

Lasy
24. 12. 2000
Dát tip
shit - zase placu - -tip- smrt je vyxkoupeni, ale nekdy miva dost krutou a hnusnou podobu LASY

Rustek
25. 02. 2000
Dát tip
Diky zes to napsal. Vsichni jsme jako deti nemocne civilaci...nekteri rikaji, ze svet je prelud. Svet mozna ano, ale utrpeni urcite ne...

Anonym
30. 12. 1999
Dát tip
slušné
VDu

Sarken
29. 12. 1999
Dát tip
Je to nádherně napsaný a strašně smutný, je mi z toho do breku- nad sebou, nad všemi, nad světem
i kdyby člověk na chvilku zapoměl, co se kolem něj děje, tohle mu dá pořádnou facku a donutí ho vzpamatovat se.
Vím, že přát si často nestačí, ale já si moc přeju... pro ně všechny...

Bříza
28. 12. 1999
Dát tip
ano Daimone - ano. Jenom malé "ano". O tohle mi šlo. O tohle nám jde. A s tím literatura nepohne. Tam bude třeba něco jiného.
Ale chtěl bych, aby literatura otevřela oči těm, kteří tohle neznají. Někdy si myslím, že se aktivně snaží to neznat. Chtěl bych jim taky ty jejich obrany rozmlátit na kusy a strčit jim do toho čumák, jak do hovna. "Podívejte se ! Za co utrácíte ty svoje podělaný prachy ?!?!" ledničky ? auťáky ? šampóny ? "pojištění"? CDéčka? hadry ? restaurace ? dovolené ? To děcko mohlo žít !!! Podívat se jim do očí a vytáhnout je z toho masmediálního nálevu každodennosti. To je také úloha literatury. Jenomže nadlidská.
Ta aktivní slepota začíná už u toho balenýho masa. Lidi si nejsou ochotni leckdy dnes ani zabít kapra o vánocích, aby snad neměli "ošklivé" zážitky...

Bříza
28. 12. 1999
Dát tip




--TIP--



...ŠŤASTNÉ A VESELÉ VÁNOCE ... :-)

Bibša
27. 12. 1999
Dát tip
Žádný skoro, úplně ... přidávám se k tomu přání, žádné není nesplnitelné ... stačí strašlivě moc chtít ... tak chci s tebou ...

Print
27. 12. 1999
Dát tip
Díky moc...i za to, že je to aspoň kousíček i pro mě...

Rivka
27. 12. 1999
Dát tip
Beze slov...

Merle
25. 12. 1999
Dát tip
Na mě už moc složitý, ale i tak hezký.

Somalec
25. 12. 1999
Dát tip
Dostal jsi mne skoro k slzám, ne opravdu je to silné !!
-itp- oops - tip -

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru