Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nostalgické vzpomínání

27. 07. 2011
8
15
1577
Autor
delaware

Neumím zachytit své pocity tak zřetelně a malebně jako jiné známé autorky písmácké, ale přesto se chci o své momentální dojmy z Václaváku, s vámi podělit.

Muzeum, Václavák...Spichy pod ,,vocasem"  před třiceti lety stejně jako teď . Jen turistů zde tehdy bylo míň. Václavák brázdila tramvaj 22 . Jela až k nám do Vršovic. Taxíky nebyly takhle žluté, a vozily hlavně veksláky. Pro nás, holky od Bohemky, téměř nepřístupné. Mé chuťové pohárky zde byly prvně okouzleny, tehdy novou,  zajímavě zbarvenou zmrzlinou, pistáciovou. O kousek níž prodávali nejúžasnější zmrzlinový pohár s karamelem, kterým jsme si jako studentky technické střední školy, chodily uklidňovat nervy po zvlášť ,,vydařených" , a nám holkám naprosto nesrozumitelných,  technických předmětech. Občas máma přivezla z ,, Domu potravin"  briožky. Už ani nevím, jestli bych je v záplavě dnešních lahůdek vůbec poznala . A ty klobásy ze stánku....(Říkali jsme jim zpoceňouři)...Když se šlo večer z kina....I první velkou pusu jsem zde okusila. Určitě byla trošku umatlaná od hořčice a chutnala po pivu. To, jak jsme si snažili dokazovat, že už jsme skoro dospělí.

 

Život mě zavál do menšího města, kde už  jsem pevně ukotvená. Ale přesto se ráda vracím do Prahy a vychutnávám si atmosféru velkoměsta. Tu anonymitu . Tu mám ráda. Když můžu například sedět na lavičce, okolo spousta sedících a chodících lidí. A já si tady klidně už hodinu sedím a píšu do mobilu. A vůbec nikomu to nepřipadá divné.Možná snad jen těm holubům. Jo aha, ale to protože jim nehážu nic dobrého na zub. Nebo vlastně na zobák.


15 názorů

delaware
07. 08. 2011
Dát tip
R.L.díky

Bíša
29. 07. 2011
Dát tip
Reminiscence...

větroplach
28. 07. 2011
Dát tip
hmmm, pistáciová, tak to je přesný. tam jsem ji ochutnal taky poprvý :)

Honzyk
28. 07. 2011
Dát tip
no jo porad..))

delaware
28. 07. 2011
Dát tip
Děkuju vám všem za návštěvu a hodnocení.

Háber
27. 07. 2011
Dát tip
hej * pisTáciovu nemusím *

Honzyk
27. 07. 2011
Dát tip
-----mile, veru..))

delaware
27. 07. 2011
Dát tip
gabi, děkuji.

gabi
27. 07. 2011
Dát tip
je to úprimné, ozajstné, bezprostredné, také mám rada *

delaware
27. 07. 2011
Dát tip
Lépe se mi to nepodařilo...

delaware
27. 07. 2011
Dát tip
Jestli myslíte formu psaní jako takového tak to se mi přihodilo bez mého přičinění Zkusím to již poněkolikáté srovnat ale nevím, jestli se zdaří Děkuji za názor.

Prosecký
27. 07. 2011
Dát tip
Vzpomínka pěkná, ale forma poněkud kolísavá, neuspořádaná.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru