Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Děda a Panna Marie

30. 07. 2011
27
26
2778
Autor
Honzyk

Mi bylo dvanáct tak ......(?)

Puboš

sem se nasral fest a rozmlátil sekerkou babičce

tý vod otce

co tak blbě slyšela

a pro sebe si nadávala

sošku panenky Marie...

...no na kusy po zahradě jak porcelánovy vosy lítala

soška panenky Marie.

*

Baba jí na hřbitově ukradla

(sem jí viděl).

Pod krkem jí doma šimrala

do svátečního pokoje před velký kulatý zrcadlo si dala

Padla na tlustý kolena

a modlila se babizna.

*

Děda ajznboňák přijel z Hostivaře z práce domu

Já seděl na zahradě vzadu u rybízu

Koukám

jak si děda rozepíná pásek Vzdychá

*

Až ke mně teda přišel a voptal se:

"Tak rozflákals bábě tu sračku ?

Tu ženskou

co tak děsně blbě čuměla pořád nahoru? "

 

"Nevim", řek sem (tenkrát)

"já rád lžu."


26 názorů

Honzyk
23. 08. 2011
Dát tip
si pis.)

konias
23. 08. 2011
Dát tip
jo...ja se se zbylou babickou zase vzdycky pohadam o politice...a to máme skoro stejný názory...je to holt někdy nelehký-ta komunikace :-) t

Honzyk
09. 08. 2011
Dát tip
cau cau, Narriel!)))

Narriel
09. 08. 2011
Dát tip
YO!! Tvoje druhá babička, ta s tím šampaňským, je sice moje oblíbenější, nicméně tohle je bomba. Lyrický a syrový zároveň, zároveň pravdivý i jakoby částečně z Valerie a tejdne divů... mazec, Jenyku, mazec. Velkej tip plus ó.

Honzyk
04. 08. 2011
Dát tip
:D

Rajmund
04. 08. 2011
Dát tip
Přistižen při neostrosti

Honzyk
04. 08. 2011
Dát tip
hele, uz dost, guy, mam jen 1 nerviiii!)

guy
04. 08. 2011
Dát tip
mám pocit, že jsem ji četl už dřív ..

Honzyk
01. 08. 2011
Dát tip
Biso, miluji te...vskutku...a vez, ze ZP(zizkovska pracatka), jejichz mluvcim nyni jsem, v kazdou nehodnou to chvili na pomoc ti pr/o/spechaji!..o)))

Bíša
31. 07. 2011
Dát tip
Sakra herdekbabizna...

Honzyk
31. 07. 2011
Dát tip
....vsak skromne mistecko to ja , pametliv slov druhe babicky (maminka maminky), jez prostitutkou vazenou a krasnou byla jiz od patnacti, tedy mistecko sve ja dale rozsiroval, a , jak verim, i sirim dale.,..svetelkuji, jak doufam, pro srdce opustena, hlavne vsak pro to sve....,, to zde, Horavine, nutno podotknouti...druha babicka mi pomohla velice snad i hrdym clenem lidskeho spolecenstvi se stati a nenechat se vosirat kazdym to cicmundou...))

Horavin
31. 07. 2011
Dát tip
Zde bych se rád Honzyka zastal, Diano. Stačí jen málo, třeba vzít v úvahu, že báseň tohoto typu zřejmě nepředstavuje objektivní popis právě té jedné konkrétní události, ale spíše vyvřeliny z dětství potlačených a deprivujících pocitů z mnohem pozdějšího pohledu bilancujícího člověka. Aby mohl odpouštět a cítit se jako člověk, potřebuje vést někdy i po celý život dlouhé rozhovory s lidmi, kteří se na něm ještě v dětství zhoubně podepsali a ktomu ještě zůstávali zakousnuti do jeho zátylku ješte dlouho po své smrti, k dovršení tragické okolnosti, že jde o nejbližší příbuzné. Co jiného mu zbývá, než se ze všech těch nesdělitelných pocitů vypsat a doufat, že někdo jiný mu porozumí nebo se alespoň o to pokusí. Doufat, že se dočká rána, které mu dopřeje skromné místo na slunci.

baaba
31. 07. 2011
Dát tip
...moc dobrej text. Atmosférická momentka*

Diana
31. 07. 2011
Dát tip
No, jsem mimo. To si vůbec neumim představit. Báseň sice byla v první osobě, ale to se tak píše, i když to není autobiografické. Myslela jsem, že sis to vymyslel a dost přepísknul. omlouvám se a slibuji, že se ti už budu vyhýbat. Evidentně jsme si nekápli do noty.

Honzyk
31. 07. 2011
Dát tip
@ Diana: kazdej ma iny babicky , dedecky ( i rodice), ze... tahle ale byla zla velmi, kralika vzdy pripoutala za packy 4 na dvere zachoda a s rozbehem propichla mu, kvicimu, krcek jemny v tom nekrasnejsim kozisku... a smala se,,,a je stale (byl to muj zivot, ne tvuj...co mi do tvych predkuv? , co, ptam se? mimo jsi, myslim.,.,. @vsechny vostatni rad zdravim a mavam...!!

Atlantis
31. 07. 2011
Dát tip
Se nezdáš, povedená moc :)

...o životě něco vím,tak jo,ze života**

Diana
30. 07. 2011
Dát tip
Promiň, ona je to vlastně báseň.

Diana
30. 07. 2011
Dát tip
Mně to právě "ze života" vůbec nepřipadá. Obě babičky jsme milovali a žádný děda by se tak nevyjádřil o věci, kterou měla babička v oblibě - a žádná naše babička nikdy nic neukradla. Tak nevím, jak moc ze života.. nelíbí, nechápu. Ale zapůsobilo, je mi té babičky z povídky moc líto.

sveřep
30. 07. 2011
Dát tip
si nejsem jistá, jestli to není próza... ale líbí se mi to :)

srozumeni
30. 07. 2011
Dát tip
zvláštně hezké...*

Had
30. 07. 2011
Dát tip
skvěle "ze života" ...jako bych u toho byl tip*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru