Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 430 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+6 neviditelných
máme svobodu slova?
datum / id01.08.2011 / 389486Vytisknout |
autoraleš-novák
kategorieOstatní nezařaditelné
zobrazeno4753x
počet tipů4
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Prolog
doporučuji ke čtení

http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=396140
máme svobodu slova?

měly by být veřejně k dispozici díla

A.Hitlera?

V.I.Lenina?

A.B.Breivika?

J.Paroubka?




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

29.08.2011 15:13:18dát kritice tipaleš-novák
ještě jedno doporučené čtení

http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=398403
22.08.2011 00:59:56dát kritice tipChigwell
Mluvíš mi z duše.Já myslím,že měla.*
09.08.2011 22:01:45dát kritice tiptěša
za prolog díky, téměř bych se pod to podepsal, akorát ty konkrétní body 1-13 vidím dost jinde. a připadá mi úsměvný téměř zrcadlově obrácený politický smýšlení mezi náma a německem, hlavně ve smyslu prvních bodů, automaticky levicových novinářů a tak.
09.08.2011 21:13:57dát kritice tipaleš-novák
přidal jsem prolog. bez aviz.
09.08.2011 16:09:45dát kritice tipSaetri-Ihn
"Dopis vraha" a 1518 stránek dlouhý traktát, na kterém se dělalo 9 let, je rozdíl. Breivika bych viděl spíš jako klasického Hérostrata - a nejen kvůli tomu textu, ale spíš pro jeho samotný čin: proč útočit na norské levicové děcka a norskou vládní budovu, místo nějaké mešity?

Chtěl být slavný, aby lidé naslouchali jeho slovům, a díky internetu se mu to podařilo, protože co se jednou uploadne, to tam zůstane navždycky. Extremističtí idioti si to najdou, přepošlou, vytisknout, takže je zbytečné to zakazovat. Co se týče diskuze, pochybuju, že se na Písmáku najde někdo, koho by tahle diskuze svedla na cestu templářského rytíře; přecijenom tu jsou docela lidi, co něco přečetli a trochu přemýšlí.
08.08.2011 06:06:06dát kritice tipToscana
Ještě schází, abyste se korporátně někde sešli a vzájemně si každý s každým dali po čuni, a už to bude komplet... :o)
07.08.2011 17:46:43dát kritice tipRabb
svoboda slova?

prdel!
hovno!

..tak schválně.
06.08.2011 08:59:33dát kritice tippasažier letu 1978
každý nech si robí čo chce ale nech si nesie aj sám za seba zodpovednosť......
měly by být veřejně k dispozici díla...od bla,bla,bla....a prečo by nemali...ak použiješ dualitné myslenie bola by to chyba niečo vôbec zakazovať....teda ak prehnane zareagujem
04.08.2011 22:51:25dát kritice tipaleš-novák
Krytyku, snažil jsem se na tvé komentáře reagovat průběžně.Je možné, že jsem něco přehlédl... Jestli máš pocit, že některý tvůj dotaz zůstal nezodpovězen, stačí ho zopakovat.
04.08.2011 22:50:07dát kritice tipArmin Tamzarrian
Těšo,

přístup k tomu by měli mít např. historikové, nedovedu si dost dobře představit, že na pultu knihkupectví a knihoven budou ležet turnerovy deníky, nebo mein kampf
04.08.2011 22:48:30dát kritice tipaleš-novák
Paroubek je tam jen proto, že je taky dost "literárně činný".
04.08.2011 22:08:35dát kritice tippapouch
admin
..literární server :-)
04.08.2011 19:44:33dát kritice tipjejdavilda
Osobně se mi to příčí číst, když se ukázalo jak to dopadlo ( tím nemyslím Paroubka, tam to snad není tak kritické). A vidím nebezpečí v tom, že by se mohlo pár šílenců v těch dílech respektive v jejich autorech zhlídnout. Takže bych to povolil jen vězňům odsouzeným na doživotí a snad psychiatrům.
04.08.2011 19:19:39dát kritice tipReborn in Christ
je celkem ironií, že zatímco tu diskutujeme o svobodě slova, mezitím se čerstvě na pultech obchodů objevila knížka od klasika antisemitismu Houstona Stewarta Chamberlaina "Židé, jejich původ a příčiny jejich vlivu v Evropě". jsem zvědavý, jestli na to někdo v médiích zareaguje, protože to není taková hvězda jak hitler.

v každém případě, popis knížky stojí za pozornost:

Chamberlainovy práce se zaměřovaly na to, aby dokázaly, že germánský lid je dědicem antických říší Řecka a Říma. Tím, že germánské kmeny zničily Římskou říši, daly šanci Židům a jiným neárijským rasám ji ovládnout. Ovšem Germáni zachránili západní civilizaci před nadvládou Židů. Jeho myšlenky byly ovlivněny pracemi Arthur de Gobineaua, který se snažil dokázat nadřazenost árijské rasy. Termín árijská rasa byl jím používán pro označení bílých lidí mimo Židy (jejichž jazyk patří do jiné skupiny než protoindoevropské). Pro Chamberlaina nebyl koncept árijské rasy definován pouze na základě původu jazyka. Definoval jej jako abstraktní ideál rasové elity. Árijci, neboli šlechtická rasa, která představovala nejvyšší stupeň lidského vývoje, byla však různě deformována míšením s jinými podřadnými rasami a bojem o přežití s nimi. Chamberlain vycházel poznatku o Galilejcích k závěru, že Ježíš mohl být sice Židem svou vírou, ale nebyl Židem svým původem. Ježíš byl podle této teorie Árijec. Byl mezi prvními, kdo podporoval teorii Hannse Hörbigera Welteislehre teorii, podle které většina těles v naší sluneční soustavě je pokryta sněhem. Chamberlainovy práce se za jeho života staly velmi populární v celé Evropě a především v Německu. Byl pozván na dvůr císaře Viléma II. Jeho díla měla později velký vliv na německé nacionální hnutí a nacismus. Chamberlain uměl velmi dobře německy a v němčině také psal svá díla. Během první světové války publikoval několik propagandistických textů proti své rodné zemi Kriegsaufsätze (Válečné eseje) a v roce 1916 se stal německým občanem. Chamberlain byl jednou z inspirací rasistického myšlení Adolfa Hitlera a ačkoliv není doloženo, že by jeho díla četl, je zřejmé, že mnohé myšlenky (byť zprostředkovaně) Hitlera ovlivnily.


nicméně - i když je to zřetelně pěkná sračka, přesto si myslím, že je v pořádku, že takovýhle knížky nikdo nezakazuje.
04.08.2011 19:04:56smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 18:59:56dát kritice tiptěša
...ale zakazoval bys jí, žeano. i když chudinka za nic nemůže.

--

btw. ten paroubek tam skvěle dotváří atmosféru: sice nikoho nezabil, nicméně taky se nám nelíbí, tak proč ho taky nezakázat?
04.08.2011 18:54:55smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 18:53:40smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 18:47:18dát kritice tiptěša
VTM, "kniha, která později napáchala zlo" - jsem měl jednu kopii asi rok v počítači a byla celkem hodná. třeba to bylo jiný vydání, ale stejně bych knihu radši neobviňoval:).
04.08.2011 18:38:58dát kritice tiptěša
armine, takže bych měl podle tebe někomu zdůvodňovat, že a proč si chci něco přečíst? prokazovat, že jsem něco víc než veřejnost, které takový spisy nepatří? slibovat, že o tom nebudu mluvit před těma, kdo nemaj povolenej přístup?
04.08.2011 17:26:59dát kritice tipKrytyk
když už se neobtěžuješ, aleši, odpovídat na moje otázky, řekni mi alespoň, kde vidíš hranici mezi propagací breivika a diskuzí, která má odborný ráz a měla by cosi zkoumat, dokonce na něco přicházet a ne opakovat banality ze zpravodajských serverů; protože na nic nového - odborně přínosného nepřicházíte, měl bys tuhle diskuzi smazat, protože pak je jejím efektem jenom to rovnítko mezi položkami seznamu;

a ještě poznámka ke svobodomyslnosti této diskuze: vyjádřil jsem svůj nesouhlasný názor, svoje námitky a postoje, na to mám stejné právo, jako je to které hlásáš svou otázkou po svobodě slova, jak to potom myslíš (a vedle tebe ostatní diskutující), že nedokážete zdvořile udržet téma a nemáte elementární slušnost k jinakosti; jak potom lze uvěřit v nějaké svobodomyslné úmysly, jestliže je nedopřejete v této diskuzi s veškerou důstojností nikomu jinému, než tomu, kdo s vámi souhlasí?
04.08.2011 15:59:17dát kritice tipKamil Sikora
Lidé, kteří nepoznají nadsázku, by se neměli zúčastňovat podobných diskusí...
04.08.2011 15:42:14smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 14:50:56dát kritice tipaleš-novák
jsem v klidu. Pokud se má analogie s Hitlerem splní, za dvacet let bude Breivikův extremismus poražen. Muslimy...
04.08.2011 14:48:42smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 14:43:38dát kritice tipRajmund
Z výběru jmen vyplývá, že jsi zmatený. Musíme si na Tebe dávat majzla.
04.08.2011 14:41:29dát kritice tipaleš-novák
Podle vlastních slov pracoval na Manifestu devět let (wikipedia)
04.08.2011 14:32:57smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 14:21:28dát kritice tipaleš-novák
Dokud A.B.Breivik nespáchal zločin, média jeho dílo ignorovala kvůli údajným extrémistickým názorům.

Teď ho budou ignorovat, protože "nechtějí dělat reklamu zločinci"...
04.08.2011 14:05:47smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 13:39:54dát kritice tipaleš-novák
Mein Kampf vznikl v roce 1923-24, když byl Hitler ve vězení. Za dalších dvacet let byl Hitler poražen...těmi, proti kterým se v MK vymezil...
04.08.2011 13:32:43dát kritice tipaleš-novák
zřejmě si obě díla četl...
04.08.2011 13:29:54smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 13:24:31dát kritice tipMuamarek
Ne, byl psán dlouho před ním s tím, že po masakru bude zveřejněn (v čemž se mu jde bohužel na ruku), bylo to připravované, žádné momentální zešílení...
04.08.2011 13:22:57dát kritice tipaleš-novák
chci srovnávat metody, jak se o obou dokumentech mluví, resp. mluvilo. Nesrovnávám obsah těch dokumentů. Ten postoj "nemluvme o tom, děláme mu jen reklamu" mi připadá dost krátkozraký.

mimochodem ten Manifest nebyl napsán po masakru, jak se to snažíš zjednodušit.
04.08.2011 13:15:45dát kritice tipMuamarek
Aleši: Nechceš srovnávat Chartu a ten Manifest, že ne?
Když někdo pozabíjí své sousedy a pak o tom napíše román, budeš se zasazovat, ostatní v domě by měli vědět, proč zabíjel a že by se mu to proto mělo vydat?
04.08.2011 13:11:57dát kritice tipaleš-novák
Mein Kampf se sehnat dá a nikdo ho nezneužívá. Neříkám, že by to měli tisknout na pokračování v novinách, ale dostupné by to být mělo. Jinak jsme v podobné situaci jako při Chartě 77: všude se o ní psalo,všichni to (povinně)odsuzovali ale nikdo nevěděl, o co tam konkrétně jde.
04.08.2011 13:06:54dát kritice tipMuamarek
Aleš: Považuješ veřejnost za tak vyspělou a mocnou, že ten manifest nezneužije, a bude dohlížet jako kontrolní orgán na spravedlnost celého procesu?
04.08.2011 12:50:14smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 12:40:58dát kritice tipMuamarek
VT: Naprosto souhlasím s Tvými 2 zatím posledními komentáři v této diskusi, díky za ně.
04.08.2011 12:40:24dát kritice tipaleš-novák
jak zaručíš, že psychiatři budou citovat přesně, že nebudou text nijak manipulovat? Mediální tlak a politická objednávka tu budou hrát velmi silnou roli...
04.08.2011 12:37:22smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 12:35:42smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 12:29:51dát kritice tipaleš-novák
pokud nechceme mávnout rukou a říct že je to šílenec, je třeba se zabývat i tím manifestem. Argumentovat, ne zamlčovat.
04.08.2011 12:20:52dát kritice tipMuamarek
VT: Tuto diskuzi umlčovat nechci, jsem za ni naopak rád, ale osobně bych stopnul ten manifest: Důvody jsem uvedl - uveřejnění manifestu je vrahovým vítězstvím - to chce, aby se o něm mluvilo, aby se to četlo, aby se o něm vědělo... Proč mu v tom vyhovět?

Ale souhlasím s Alešem, že odbýt celý případ tím, že byl vyšinutým, není na místě a nebylo by to dobré...
04.08.2011 12:20:25dát kritice tipaleš-novák
MArvine, tahle diskuse je ale primárně o literárním odkazu jmenovaných...
04.08.2011 12:17:56smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 11:59:37dát kritice tipMuamarek
Toho, že se z něj udělá "jen vyšinutý jedinec" se také bojím...
04.08.2011 11:34:26dát kritice tipaleš-novák
Nevím, jak je rodičům obětí, ale myslím, že by mnozí z nich chtěli vědět skutečné motivy. Je velmi pravděpodobné, že z pachatele se udělá během procesu psychicky vyšinutý jedinec a ideové pozadí jeho činu bude zamlčeno. I to je ale relativizování, svým způsobem.
04.08.2011 11:12:10dát kritice tipMuamarek
Aleš: Když píšeš o rodičích obětí v Norsku: Myslím, že nikdo z nás si nedovede představit, jak jim je. Vrah je mediálně známým, nakonec v tomto světě platí, že je lepší jakákoli reklam, klidně negativní - a nejhorší je, když se o dotyčném neví nic...
To on právě chtěl, tu zář reflektorů. Je to prostě narcistickej fašoun - co ho k činu vedlo? Touha vejít ve známost, zviditelnit se a udělat něco pro světový fašismus. Jeho manifest by měl skončit někde v kanále a ne se stát něčím, k čemu se budou upínat zraky veřejnosti...
Co mi v tomhle světě velmi vadí, je neomezená relativizace čehokoli. Z vrahů se dělají hrdinové, oběti div si nemají sypat popel na hlavu, čím že to vraha provokovali.
Nemohu si nevzpomenout na Čapkovu definici gangstera, který byl přece svou obětí vyprovokován, kdyby mu vydala lup dobrovolně, nemuselo k ničemu dojít...
04.08.2011 10:39:11dát kritice tipaleš-novák
Krytyku, a jak se díváš na to, že zatímco Hitler je ve všeobecné nemilosti, Leninovi se dodnes chodí prostí lidé klanět na Rudé náměstí?
04.08.2011 10:35:04smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 10:34:02dát kritice tipaleš-novák
prohlášení pro Krytyka:

prohlašuji, že ani jednu z osob zmíněných v těle diskuse nepovažuji za masového vraha.

Spokojen?
04.08.2011 10:33:20smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 10:31:44smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 10:30:51dát kritice tipaleš-novák
hele z toho se nevylžeš, jedeš v tom taky :o)
04.08.2011 10:29:42dát kritice tipaleš-novák
Marvine, Krytyk třeba Paroubka nevolil. Třeba je to jen jeho právník...
04.08.2011 10:29:26smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 10:26:47dát kritice tipaleš-novák
jestli v právním státě může být někdo postihován za to, co si myslí, nebo dokonce jen za to, že si o něm někdo myslí, že si něco myslí, tak to není právní stát.
04.08.2011 10:26:45smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 10:24:51smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.08.2011 10:21:01dát kritice tipaleš-novák
divím se, že věnuješ primitivovi tolik energie.
04.08.2011 10:18:57dát kritice tipKrytyk
uvádíš pana Paroubka v seznamu masových vrahů, tedy kladeš mezi ně rovnítko, to je zjevné, jenom k tomu říkáš - já to tak nemyslím, abys jako dítě zakryl svů strach z potrestání; každému je jasné, že to tak myslíš, ale co si myslíš nejde dokázat, to ví každý provokující teenager; tady ti to projde, protože literári jsou laskaví a tolerantní, počkej, až takhle ujedeš někde v životě, nebudou s tebou diskutovat, ale taky takhle ničeho nedosáhneš; budou si myslet, že jsi primitiv a hlupák, který nikdy neviděl katalogy knihoven, a který nepochopil jak je zmanipulován vlastní neznalostí;
04.08.2011 10:07:49dát kritice tipaleš-novák
Číst se nauč ty: kde píšu o tom, že se někdo chystá vraždit?
04.08.2011 10:01:36dát kritice tipKrytyk
aleši, začni myslet a číst, co někdo píše a nejen to co si myslíš; pochybuju o tom, že bys uspěl u těch rodičů s diskuzí o tom, že nějaký současný český politik se chystá vraždit a zdůvodňuje to svými spisy;
04.08.2011 09:49:42dát kritice tipaleš-novák
čekal jsem, kdo první začne směšovat díla a činy těch lidí v seznamu...mě se jednalo o spisy. Rodiče obětí v Norsku nemají zájem o to, co vedlo pachatele k masakru? Hmm...
04.08.2011 09:40:48dát kritice tipKrytyk
kam až jsi ochoten zajít? měl bys odvahu poslat odkaz na tuhle diskuzi třeba rodičům těch v norsku zavražděných dětí? měl bys odvahu poslat odkaz do mailu panu Paroubkovi, abys mohl poměřit právní a morální sílu vašich právníků? připíšeš na tento seznam i mě a pak svou matku, protože mezi nikým není žádný rozdíl, takže tam může být kdokoli? zvedá se mi z tvé zbabělosti žaludek, a mimochodem, nezapomenu touhle diskuzí poměřovat i tvoje další díla, protože to k nim patří;
04.08.2011 06:45:30dát kritice tipchroustjazz
pár facek by neuškodilo 8¨-))
04.08.2011 00:59:59dát kritice tippapouch
admin
k vám?? Nikdy!! To by mě haňba fackovala. Mám vlastní ilegalitu v igelitu!
04.08.2011 00:46:05dát kritice tipjejdavilda
Já nemám ani svobodu psaní, kritici mě blokují. Fuuuuuj
03.08.2011 21:58:31dát kritice tipArmin Tamzarrian
Těšo, souhlasím, ale otázka zní, zda by měla být díla přístupná veřejně.
Domnívám se, že není důvod, aby byla tato díla byla přístupná veřejnosti a pro každého.
03.08.2011 21:21:33dát kritice tipaleš-novák
dávám si papoucha do oblíbených zakázaných :o)
03.08.2011 20:33:55dát kritice tipchroustjazz
tedy k nám?
03.08.2011 20:20:08dát kritice tippapouch
admin
přecházím do ilegality!
03.08.2011 19:25:43dát kritice tipReborn in Christ
těša: nedá mi to, abych nezareagoval na tvůj názor. dle mě třeba zrovna v main kampfu se nachází celkem dobrá kapitola o propagandě. to jsou věci, který jsou nadčasový, ať se nám to líbí či ne. jo, zbytek je shit, ale ten okamžik, kdy mistr prapagandy odhaluje svý triky, ten je dobrý znát, protože to se používá (bohužel) dodnes.
03.08.2011 18:57:24dát kritice tipchroustjazz
zakazuji papoucha!
(dám si tě do zakázaných!)
03.08.2011 18:55:42dát kritice tipWhitesnake
Breivikipedia
03.08.2011 17:54:25dát kritice tipaleš-novák
váhově má sice trochu navrch, no... pokud tedy jde o vyvážení
03.08.2011 17:44:26smazaný uživatel
smazaný uživatel
03.08.2011 17:37:48dát kritice tipaleš-novák
jo, Paroubka jsem přidal kvůli vyváženosti... :o)
aviza neposílám, šetřím vaše myši
03.08.2011 17:08:12dát kritice tipheartrate
korektor
Paroubka :DDD
03.08.2011 17:05:09smazaný uživatel
smazaný uživatel
03.08.2011 17:00:05dát kritice tipaleš-novák
máš ho tam :o) a jsem z obliga...
03.08.2011 16:56:16smazaný uživatel
smazaný uživatel
03.08.2011 16:55:57smazaný uživatel
smazaný uživatel
03.08.2011 13:42:50dát kritice tipaleš-novák
jo, jednou to tak asi dopadne.
03.08.2011 13:39:00dát kritice tipTangens_Omega36
A co takhle pro jistotu zakázat všechno? :-)
03.08.2011 13:19:53dát kritice tiptěša
"není k tomu důvod." - myslíš, že je správný člověka nutit, aby něčím automaticky pohrdal, aniž by měl právo se o kvalitě dotyčného objektu přesvědčit sám? (a že byl hitler magor ještě neznamená, že nemohl napsat něco zajímavého / kvalitního, natož pak že nemůže mít smysl to číst třeba jenom jako psychologický cvičení analýzy textu, argumentace etc., nebo ne?)
03.08.2011 10:23:38dát kritice tipArmin Tamzarrian
Ale stejně, jedna diskuze přiblblejší než ta druhá...

Jsem po noční =)
03.08.2011 10:22:59dát kritice tipArmin Tamzarrian
Ale stejně, ale diskuze přiblblejší než ta druhá...
03.08.2011 10:22:15dát kritice tipArmin Tamzarrian
Neměla, není k tomu důvod.
03.08.2011 09:11:53dát kritice tipjejdavilda
No dovol? Líbilo :-)
03.08.2011 08:12:06dát kritice tipFabet Anal
To by se ti líbilo, tu a tam přeříznout nějakou tu selku, co?
03.08.2011 00:51:54dát kritice tipjejdavilda
Žádná svoboda slova. Feudalismus a řezat poddané
02.08.2011 22:45:19dát kritice tippapouch
admin
a já ti zakazuju zakazovat zakazování!!!
02.08.2011 21:16:54dát kritice tipchroustjazz
"zakazuje se zakazovat!"
02.08.2011 20:50:38dát kritice tipjH
ano, měla, jakožto jsou, protože svoboda slova nám "určuje" tato "díla" nechat veřejně přístupná...otázkou zůstává, co v nich kdo najde, žeano
02.08.2011 10:54:27dát kritice tipLydie
no ano ..tady je exemplárním příkladem spíš zneužití např. Nietzscheho teorie nadčlověka, nebo spisy K. Marxe, kniha nemusí být jednoznačně dobrá nebo špatná, patrně víc záleží v jaký důsledek se skrz "čtenáře" projeví.. pak podstatou zla je právě ono prizma
02.08.2011 10:26:00dát kritice tipaleš-novák
když nebudeme znát podstatu zla, jak proti němu můžeme bojovat?
02.08.2011 10:24:04dát kritice tipLydie
kdo chce zlo číst, knihu si vždycky najde
02.08.2011 09:24:52dát kritice tipMKbaby
Rettigovou klidně, podle ní se nedá vařit. Marii Janků-Sandtnerové bych ovšem udělil milost :)
02.08.2011 08:25:15dát kritice tipKvětoň Zahájský
Je známo, že na choroby způsobené obezitou zemřelo více lidí než na všechny války světa.
Jenom v České republice na následky obezity zemře ročně přibližně deset tisíc pacientů!
Já bych tu Rettigovou zakázal taky.
02.08.2011 02:22:14dát kritice tipOctopus Syd
poviem to jednoducho: áno
02.08.2011 00:03:17dát kritice tipToscana
Nezakazovala bych nic, protože zakázané ovoce je tím lákavější. Spousta tupohlavých, kterým by se možná obsah tebou zmíněných dílek mohl líbit, pro změnu mají odpor ke čtení knih, takže ty by ani nenapadlo po nějakém čtivu sáhnout, leda právě možná v případě, že to někdo zakáže. Konec konců jak to tu psalo víc lidí, na konci vždycky musí být ta ruka, která provede - a tam to není o knihách, ale o výchově v rodinách. Těžký téma sis vybral, Aleši... *t
02.08.2011 00:01:37dát kritice tiptěša
ne? před chvílí na mě dlouho mluvilo moře - a kde by to vzalo jinde než u řek?
01.08.2011 23:56:51dát kritice tippapouch
admin
Havel je řeka v Německu. A ta, pokud vím, nemluví. :-p
01.08.2011 23:44:04dát kritice tiptěša
jo, když už pro nic jinýho (třeba právě proto, aby se mohl současnej systém obhajovat svobodou přístupu k informacím), tak pragmaticky kvůli tomu, že je stejně nevymýtí a coby zakázaný jsou pro ty, kdo se chtějí bouřit, pochopitelně a prokazatelně lákavější. jejich zákaz tak omezuje slušný a poctivý ( :-) ) a podporuje ty ostatní (něco takovýho řekl havel nebo kdo (?)).
01.08.2011 23:00:04dát kritice tipexperimentátor
Od chvíle, co jsem slyšel obvinění, že George R.R. Martin je rasista, protože v jeho písni Ledu a ohně jsou dobří ti (staří) urození ze severu, jsem s hodnocením zakazování opatrnější... :-)

Jinak - jsou to, s prominutím, všechno skutečně *** ... a souhlas s Krytykem
01.08.2011 21:42:39dát kritice tipaleš-novák
co kdyby se děti ve škole dověděly nějaké citáty z těch "klasiků"? když už se učí pythagorovu větu, mohly by se učit na jakých základech vypukla válka...
01.08.2011 20:15:05dát kritice tipMKbaby
Když jsou k mání slinty
kdekterého mouly,
můžeš taky vydat
Spisy Taťky Šmouly :)
01.08.2011 20:10:25dát kritice tipMuamarek
Ještě jedna poznámka, a to k žíjícímu z uvedené trojky.
Myslím, že by jeho "manifest" neměl být vůbec vydán (u zbylých dvou se již stalo, tak ať se lidé seznámí, kteří chtějí). Ale nejhorším trestem pro tohoto (slovo člověk se mi nechce použít) by bylo, aby se mu nevěnovala pozornost a bylo bojkotováno vše, co chce hlásat do světa.
Nakladatelství nevydávají jiná díla, tohle by vydaly jen s vidinou zisku, protože reklama je zde mohutná a celosvětová a její cenu lze vyjádřit počtem obětí...
01.08.2011 20:00:25dát kritice tipReborn in Christ
zaplať pán Bůh za můj internet za 200 měsíčně... :-)
01.08.2011 19:43:13dát kritice tippapouch
admin
..no já nevím, já za internet platím 399,- měsíčně .. a když jsem tudle s fakturou šel za naším farářem, aby ten internet za mě zaplatil Bůh, tak mě vykopal z kostela.. .-)
01.08.2011 19:36:45dát kritice tipReborn in Christ
smozřejmě, že by měly. to ovšem nikdy žádnej systém nedovolí. zaplať pán Bůh za (relativně svobodný) internet.
01.08.2011 18:55:35dát kritice tip.duke.
vlastním rukopis mein kampf psanej přímo hitlerem
01.08.2011 18:41:12dát kritice tippapouch
admin
a kdo chce bit osm psů, má Byt.
01.08.2011 18:32:17dát kritice tipHesiona
Já si myslím, že dostatečně vyšinutý jedinec by si dokázal po svém vyložit i Káju Maříka. Kdo chce psa bít...
01.08.2011 18:31:19dát kritice tippapouch
admin
zapomněl jsi se podepsat, Marku :-p :-)

papouch
01.08.2011 18:28:51dát kritice tipMuamarek
Díla by k dispozici být měla, aby si člověk, bude-li se jimi chtít probírat, udělal představu, o čem jsou...

V žádném případě by však neměla být medializována, neměla by mít punc zakázaného ovoce - to souvisí právě s dostupností v knihovnách, neměla by se stávat kasovním trhákem.
Největší trest pro vraha v Norsku by byl, kdyby se o jeho výplodech nemluvilo vůbec a do médií šla jen strohá fakta...
01.08.2011 18:07:20dát kritice tippapouch
admin
Vlastním Mein Kampf z roku (vím já? asi) 1942, psaný kurentem. Používám ho jako uspávací prostředek. Než přelouskám první větu prvního odstavce, tak spím.
Pokud nespím, tak ji začnu číst znovu, páč je tak dlouhá, že si nepamatuju začátek...
:-)
01.08.2011 18:01:22dát kritice tipMichelle d´Estrees
Samozřejmě, že bychom k těm knihám měli mít přístup. Já osobně se o Hitlera hodně zajímam z hlediska psychologie a než jsem sehnala Mein Kampf tak to byla doba jak prase. Někteří lidi jsou prostě ovlivnitelní. A zakázaní těchto knih k jejich neovlivnitelnosti nijak výrazně nepřispěje. Protože, je ovlivní někdo jinej. A pokud výroky výše zmiňovaných autorů čtenář souhlasí, tak má na to právo. Každý máme přece jiný názor.
01.08.2011 17:32:24dát kritice tipFruhling
Já bych třeba zakázal Lolitu od Nabokova, protože je neuvěřitelně špatně napsaná.
01.08.2011 17:07:48dát kritice tipKamil Sikora
Hitler napsal vlastně jen Mein Kampf. Ve své době bestseller, stal se díky němu multimilionářem. Doba byla divoká, lidé toužili po radikálních názorech. MK jsem z části četl a nedočetl, je to hrůza...
Od Lenina jsem nečetl nikdy nic a od Breivika taky nic číst nebudu. Doporučuji knihu Zběsilost od Grahama Chestera, tam jsou motivy podobných jedinců vysvětleny. Často cítí potřebu se literárně ospravedlnit, ještě před spácháním zvěrstev. Ano, knihy mohou napáchat mnoho škody, ale nakonec je to vždy ruka, která tu hrůzu dokončí. A je úplně jedno, jestli pisatele, nebo jeho nohsledů. Hitler ani Lenin přece sami nikdy nikoho nezabili a proto tedy..., raději zakázet! To oni jsou otcové Breiviků.
01.08.2011 16:09:30dát kritice tipbaaba
První dva jmenované jsem vlastnil a obou jsem se zbavil. Nic nudnějšího jsem snad neviděl.
Abych odpovědel na otázku ...klidně ať jsou.
01.08.2011 15:55:42dát kritice tipDiana
Ze slané teplé vody se taky pobliješ - a máš to zadarmo.
01.08.2011 15:38:12dát kritice tipKamil Sikora
Systém, který umožnujě legálně prodávat samopaly magorům, by neměl považovat za zlo knihy, ale raději přehodnotit sám sebe...
01.08.2011 15:33:22dát kritice tipKvětoň Zahájský
A taky M. D. Rettigové?
01.08.2011 15:24:42dát kritice tipAdrianne
Krytyk to vystihl dokonale...
01.08.2011 15:23:29dát kritice tipKrytyk
aleši, díla jmenovaných samozřejmě k dispozici jsou; jiná věc je ty díla šířit, glorifikovat, mytologizovat, to by znamenalo podporu, již si nezaslouží;


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.