Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plot

04. 08. 2011
64
79
8040
Autor
Ostrich

 

Prastará magická hranice
tohle je uvnitř
tamto venku

myšlenky za ní spí, hrajíce
se slovy ve snu
sladkou scénku

že tady i tam může být doma
že čím jsme v sobě
jsme i ven

Plůtek se zubí. Má či nemá
být někdy vpravdě
překročen?


79 názorů

a2a2a
před 2 měsíci
Dát tip

Pěký text, lehký ve vyjádření, bystrý v obsahu a dnes hlavně potěšení, když zde objevím "starousedlíka", nahlédnu a vzpomenu na staré, bohaté časy, byť rok 2011 byl už rokem písmáckého útlumu, ale stále mnohe živějšího, než dnes. Bohužel.


Ostrich
28. 03. 2022
Dát tip

Díky .)


taktedy
26. 03. 2022
Dát tip

Velmi zdařilé .)


Ostrich
28. 02. 2020
Dát tip

Díky.


nádhera 


Ostrich
26. 03. 2019
Dát tip

Díky.


atkij
25. 03. 2019
Dát tip
Ve své jednoduchosti přímo famózní.

to je tak... skvělý!


Ostrich
25. 09. 2014
Dát tip

Díky za odezvu.


smyčka
24. 09. 2014
Dát tip

Jednoduše....z duše


Ostrich
20. 07. 2014
Dát tip

Faktem je, že nejčastější výmluvou je právě čas. Kolika nesmyslnými činnostmi člověk svůj život opravdu utratí....to se radši ani nechce počítat. 

A ďábel, který ponouká k dílu.... Té síly díl jsem já.... znáš to, že jo :o)


Silene
19. 07. 2014
Dát tip

Rozumím, respektuji a neponoukám. Jen bez závazků krvavého úpisu pod smlouvu těším se, kdyby něco bylo. Čas, máš pravdu, je příliš vzácný na ztrácení.

Krásný ztráty jsou tu pořád :). Naštěstí? 

(Zmiz! Ďáble.)

:))

 


Ostrich
18. 07. 2014
Dát tip

Jo, staré časy - já to taky tak dělám, jen je škoda, že někteří ty staré  věci smažou :-(

A jestli bude přibývat - kéž by člověk měl v každém svém rozměru myšlenkovém k dispozici i příslušný čas k růstu...


Silene
17. 07. 2014
Dát tip

Moc ráda se tu brouzdám ve starých časech, je tu sakra co objevovat. Tak ještě jednou upřímně děkuji za cestičku. V jediném dni nestihnu příliš, čas, narozdíl od mé maličkosti, není zpomalený, leč postupně se dotoulám až na konec seznamu.

A třebas bude přibývat.


Ostrich
07. 04. 2014
Dát tip

Smaragdová deska je nejspíš zcela o něčem jiném, ale pošťák, pes a plot mi připomíná ten známý pokus maso-pes-plot... aneb bacha na funkční fixaci :o) A díky za odezvu.


Lovetka
07. 04. 2014
Dát tip

Trochu mi to připomína text Smaragdové desky ...co jest dole, jest jako to, co jest nahoře.... ( jinak co se týče plotů,připadám si momentálně jako někteří psi co běhají zuřivě kolem plotu a hledají kudy na pošťáka). *!


Ostrich
30. 12. 2011
Dát tip
Jasně. Pozorně se dá i běžet. Jde ale o to "co chtít"... I když některé podstatné věci je důležité se dozvědět i včas, dokud člověk to poznání ještě může využít ve vlastním životě :-)

Ostrich
30. 12. 2011
Dát tip
Jsem rád, že se ti to líbí, díky. Nemyslím, že jde o to, naučit se psát.... spíš nebát se přemýšlet... Neutíkat před vlastní nejistotou a neznalostí do rychlých iluzí... a to včetně iluzí negací...včetně iluzí působivé krásy všelijak poskládaných slov... Jestli je ti patnáct, jak jsi uvedla na svém profilu, vzbudila ses brzo - a máš tedy možnost dojít daleko.. nepůjdeš-li slepými uličkami. Podle jater se odpradávna věštilo, ale jak toto použití tak i to tebou navrhované zdají se mi být cestami právě takovými - tak bacha na rozcestích, ať nezbloudíš; to se stává, když se člověk chce někam dostat příliš rychle - přehlédneš odbočku a náskok je ten tam :-)

Ostrich
19. 12. 2011
Dát tip
Ano, podle toho, kým zrovna jsi, jaké memovíry v tobě mají vrch, posíláš poutníčka k podobným, jiní mu neporozumí, žádná rezonance, nemluví srozumitelnou řečí, je tudíž němý. Proč to? Protože přece bez plůtků... představ si buňku bez membrány, jak by mohla existovat? Každý růst je překonání jedněch hranic - a vzápětí postavení nových... Protože abys mohla v novém prostoru žít, musí to být prostor zkušeností, tedy opakování, mnoha a mnoha oběhů... A to bez hranice nejde. Uvnitř hranice je to, co jsi ty - mimo ni to cizí, co je jiné, co nejsi ty. Život to řeší zrcadlením - zrcadlové neurony vytváří obraz toho, co je venku, a tak je venkovní prostor tím víc vnitřní, čím víc ho vtáhneš tímhle zrcadlením do vnitřních hranic, čím víc si ho přeložíš do vlastní řeči, čím víc seskládáš vlastní řeč do nových tvarů, odpovídajících zkušenostem... Jedině tak člověk rozumí všemu kolem, jedině tak porozumí i jinému člověku - buduje si jeho zrcadlový obraz, který sice není nikdy hotový, ale zároveň periodicky jak nějaký krab střídá období, kdy bezpečně žije v pevné krustě krunýře, a období, kdy krunýř svlékne a nechá měkké, novým poznáním natlakované tělo rozepnout do toho nebezpečí kolem - a posléze na něm zase nechat vyrůst krunýř, když se ten měkký růst povedl, když poznání bylo pravé, odpovídalo realitě a nevedlo k rozpínání přímo před tlamou dravce... aby mohlo následovat zase období bezpečného růstu uvnitř hranic :-) Střídání domova a brány do neznáma. Dětství a dospělost. Život. Růst. Proto :o)

Ostrich
06. 12. 2011
Dát tip
Čumící pečený medvěd - úplně to vidím (za plotem? nebo...?) :-) Díky za odezvu.

Ostrich
02. 12. 2011
Dát tip
Zbavovat se snů nelze - to je jako učit koně, aby nežral :o) Ale lze je poznávat. Vidět líp, jak jsou a proč jsou (a co to v nás je, že se nám dělá ta otázka - proč) A hledat, kam mohou vést, porozumíme-li jim, porozumíme-li našim možnostem, možnostem růstu. Jeden život je samozřejmě málo. Ale každý jsme jen článkem v řetězu, jednou čarou v síti, jednou zauzlinou času - to je smutné i nadějné najednou. A tak opatruj svého koně, třeba se nechá jednou osedlat, a i kdyby ne, je lepší bez sedla, než mrtvý :o)

Josephina
02. 12. 2011
Dát tip
obdobé mému (díky za názor) - ale daleko zobecněnější - sen jako sladká scénka - to je to, čeho se teď budu snažit zbavovat - za bděla

do zpráv..

Ostrich
14. 11. 2011
Dát tip
Proč?

zrovna teď si ovšem připadám jako podvodník:)

Ostrich
14. 11. 2011
Dát tip
Přesně. Vydržet mikroskopickou introspekci...

ani možná nevíš, jak přesně ses teď trefil:) ono to chce hlavně být upřímný sám k sobě a nic si nenalhávat:)

Ostrich
14. 11. 2011
Dát tip
Ono asi záleží, kým člověk zrovna je, pro jakého sebe píše - a k jakým lidem tudíž poutníčka vysílá.

no jo, vono to stačí. Já to nevěděla a balila jsem slova do blýskavých staniolových papírků a říkala jsem si, co furt maj, co po mně chtěj? Pak mi to došlo, vono všechno chce svůj čas:)

Ostrich
14. 11. 2011
Dát tip
Díky. Není to má hlavní ambice, ale semtam se tímto směrem něco vydá a já tomu jen přibalím svačinu, vytepám trochu slušivé šaty, do batohu přidám pláštěnku - a tradá do světa :o)

jsi velmi zručný veršotepec:)

Ostrich
24. 09. 2011
Dát tip
Jenže třeba taková buňka může žít jen proto, že má jasné hranice - membránu. Dokud přes ni proniká jen to, co je pro to živé uvnitř dobré - ok. Ale mnoho průniků, které třeba vypadají i neškodně, nakonec vede k zániku ... Na druhou stranu v buňce máme mitochondrie a další organely, které vznikly právě tak, že pod membránu proniklo něco, co tam asi proniknout nemělo.... Který průnik je zničující a který růstový? Dá se to vůbec dopředu rozeznat? Aneb kdo se bojí, nesmí do lesa, risk je zisk - nebo suchý pysk :-)

Ostrich
23. 09. 2011
Dát tip
To jsem rád, že se líbí - a zajímá mne, kam to člověka v tom zamyšlení dovedlo :-)

Ostrich
22. 08. 2011
Dát tip
Díky.

Štírka
22. 08. 2011
Dát tip
Moc se ti to povedlo.

Ostrich
19. 08. 2011
Dát tip
Díky.

Saša Deda
19. 08. 2011
Dát tip
Opravdu moc hezká básnička. Taková milá a přitom hluboká tematicky. *

MNo tohle je dobré dílko. Tomu říkám poezie. Tip*

Ostrich
08. 08. 2011
Dát tip
Díky. Taky bych se toulal, ale nějak mi to nevychází :o) Tak aspoň ta slova.

Pravda. t. :)

Ostrich
05. 08. 2011
Dát tip
Díky.

Max Hutar
05. 08. 2011
Dát tip
Konečně dobrý vázaný verš. Sevřený. Hotový. O něčem. TIPa!

Sněžka
05. 08. 2011
Dát tip
Tipuji, líbí :o)

varankaka
05. 08. 2011
Dát tip
fenomenální

gringoo
05. 08. 2011
Dát tip
Vypadá to tak jednoduše, jako by to mohl napsat každý. ...ale nemůže*

Ostrich
05. 08. 2011
Dát tip
Děkuju za odezvu, psaní jen tak by mne bavilo o dost míň :o)

Agibail
05. 08. 2011
Dát tip
velmi *

Ferry
04. 08. 2011
Dát tip
to je chytrýýýýýýýýý *

...jojo**

zamilovaná
04. 08. 2011
Dát tip
velice chytrý,super,dávám tip

Honzyk
04. 08. 2011
Dát tip
Ostrich, dosti jiz.) smi pripomnel, jak muj pritel kdys, onkolog detsky, krmil sve husy tim, co ditka po chemoterapii vyzvratila...ja do jedne u nioch v Dolnich Pocerniocich stouchl klacime, ona jak vrtulnik se vznesla, jak v "Apok. now"P...._: mutant!Sry, ale todle musite vedit...D

Honzyk
04. 08. 2011
Dát tip
jo a JFW atd:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Honzyk
04. 08. 2011
Dát tip
:D Black:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ostrich
04. 08. 2011
Dát tip
Black Hawk: i když vrtulníky ty ploty vidí jinak :o) Díky za mezipřistání.

Ostrich
04. 08. 2011
Dát tip
Takjinak: stopečka či kalíšek - semínko či oříšek :o) Voice: díky, kdybych měl tolik času co kytky, za pár miliónů let by to bylo menší a lepší. Štírka: díky za odezvu Merxanta: pletený plůtek kolem dávné vesnice fyzicky nechránil nic, dal se snadno překročit. A přece ho překračoval málokdo... všichni raději hranici vnitřního světa obcházeli, dokud nenašli bránu, místo, kterým lze zvnějšku dovnitř přijít v míru. Tímhle vzorem vnímáme svět, někdo víc, někdo méně. I když jsme zároveň u mnoha plotů častým překračováním pochopili, že ohraničovaly jen náš strach. Která hranice si plot zaslouží - a která ne?

Merxanta
04. 08. 2011
Dát tip
plůtek, nebo hranice?

Štírka
04. 08. 2011
Dát tip
je tak... :)

voice
04. 08. 2011
Dát tip
maximalistický minimalismus.. velmi zdařilé:o)*

Ostrich
04. 08. 2011
Dát tip
Ať slouží ke zdraví - má to být takový... destilát:o)

avox
04. 08. 2011
Dát tip
nemám co bych... parádní dílo */

Ostrich
04. 08. 2011
Dát tip
Dík, Honzyku (ano, odezva je mnohaoktanové palivo :o)).

Honzyk
04. 08. 2011
Dát tip
...supr teda:**

Ostrich
04. 08. 2011
Dát tip
Díky za odezvu, doufám, že tě přehoupla na tu správnou stranu hranice :o)

martinez
04. 08. 2011
Dát tip
dnes druhá ohraničující věc, co mě dostala

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru