Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzim

08. 08. 2011
11
20
1868
Autor
ArnieR

Žíznivé ráno.

Mlhu z koryta pije

ostražitá zvěř.


20 názorů

Sawako
30. 08. 2011
Dát tip
dobrý začátek, jen ta zvěř..je to hezký, ale k tý mlze by se hodil jiný obraz..ale to už se rochnin, je hezký:)

pété
25. 08. 2011
Dát tip
jo, dobra miniatura....

ArnieR
16. 08. 2011
Dát tip
Přečteno, nenašla jsem nic, co by neodpovídalo. Jak žíznivé ráno, tak pití mlhy je metaforikou přenosu na rovině slovní, ne významové. Nejde o to, aby haiku byla suchá jak písek, co do ní nepatří je významová metaforika, přesun významu oblastní a emocionální. V podstatě jde o jakýsi okamih. Zachycení obrazu před mrknutím spolu s lyrikou okamžiku.

StvN
16. 08. 2011
Dát tip
Kolik semestrů ses věnovala haiku? Přečti si třeba tohle: http://haiku.bloguje.cz/558431-haiku-je-a-poeticke-a-verbalni.php

ArnieR
16. 08. 2011
Dát tip
Haiku ale je přírodní lyrika..., pokud mě na bohemistice šest let nemystifikovali..:). Nicméně děkuji za tvůj názor i čas.

StvN
16. 08. 2011
Dát tip
Nemusíš mi vysvětlovat, co to je žíznivé ráno. Já to vím. Ale v haiku se metafory nepoužívají. Žádné žíznivé ani ospalé ráno. Proto jsem napsal, že to haiku není a každý, kdo jenom trochu ví, co to haiku je, to pozná hned podle prvního verše. Jestli je tohle ale pokus o přírodní lyriku, tak jsi zvolila nevhodnou kategorii.

ArnieR
16. 08. 2011
Dát tip
:D Aha... žíznivé ráno je, když se probudíš a máš žízeň... Zvěř pije mlhu z koryta v případě, že je koryto zahaleno mlhou (jak už tomu tak na podzim ráno bývá). Zdvojení významu snad není na škodu, navíc kdo žízní, obvykle nakonec žízeň hasí.. A poetika podle mého názoru do přírodní lyriky patří... Děkuji za komentář, vážím si jej. Příště prosím takto vcelku a ne pouze posměšný nicneříkající výkřik.:) Děkuji.

StvN
16. 08. 2011
Dát tip
Z mého pohledu je tam chyb několik. Za prvé žíznivé ráno - ráno samozřejmě není žiznivé. Potom, že zvěř pije mlhu, to také není tak úplně přesné, zvěř přece nepije mlhu, ale vodu. Je to takové moc poetické a to do haiku nepatří. Další věcí, už jen okrajovou, by asi byla skutečnost, že slovo žíznivé je tak trochu navíc, když potom říkáš, že zvěř pije. Je jasné, že když pije, tak má žízeň, čili je to takové zdvojení významu. Snad jsem trochu pomohl. A snad se moc nemýlím:)

ArnieR
16. 08. 2011
Dát tip
Pokud jsem si vědoma, formu jsem dodržela... Všiml-li sis nějaké chyby, byla bych ráda, kdybys mne na ni upozornil, abych se jí příště mohla vyhnout.

StvN
16. 08. 2011
Dát tip
Haiku fakt ne:))))

Stařec_007
09. 08. 2011
Dát tip
Hmmm! *

Honzyk
09. 08. 2011
Dát tip
nojo furt:D

ArnieR
08. 08. 2011
Dát tip
Děkuji za zastavení vám všem.

Max Hutar
08. 08. 2011
Dát tip
ale i jo*

renegátka
08. 08. 2011
Dát tip
Líbí*

Honzyk
08. 08. 2011
Dát tip
jedes, voe, jedes!*

sveřep
08. 08. 2011
Dát tip
pěkný

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru