Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

bolestivé haiku

11. 08. 2011
4
5
1882
Autor
supizmus
     au au au au au
au au au au au au au
     au au au au au

5 názorů

Fruhling
12. 08. 2011
Dát tip
opravka: "...psychoanalýze je jedinec definován rozporem..."

Fruhling
12. 08. 2011
Dát tip
Slavoj Žižek říká, že v Lacanovské psychoanalýze je definován rozporem mezi subjektem výpovědi a subjektem vypovídání. Subjekt výpovědi je jedinec, který vypovídá o svém já, kdežto subjekt vypovídání používá symbolické já. Při použití symbolického já se však za cenu obecné srozumitelnosti ztrácí bezprostřednost výpovědi. Subjekt je tak "rozerván" mezi tím, co chce říct, a tím co říká. Proto nikdy nevyjádříme sílu osobní lásky nebo bolesti, protože je ve výpovědi vždy rozředěná abstraktními vzorci mluvy. V tomhle textu, kde se subjekt výpovědi sevře bezvýjimečně pevnou formou haiku (jako by doufal, že čím pevnější symbolický řád použije, tím bude jeho bolest srozumitelnější), vyniká tato vnitřní rozpolcenost extrémně silně (ve skutečnosti se tato výpověď zvrací do hodně černého vtipu).

Háber
11. 08. 2011
Dát tip
dobrý nápad *

Honzyk
11. 08. 2011
Dát tip
...zajimave, veru...je mi z toho tak podivne....asi jako z chrleni krve...(?)---)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru