Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NEDOMYSLITELNÁ CIGARETA

16. 08. 2011
20
49
3189
Autor
Měrka_out

Vytlačila si uher z ksichtu.

Vytlačila si uher z ksichtu. Byla mladá a bezstarostná. Trpěla přirozenou touhou po lásce.

Vyrazila na vlakové nádraží. Měla hlad. Už několik dní nejedla. Potřebovala být na kost hubená, aby jednak byla trendy a taky neodolatelná.

Oblečená byla do své vlastní kůže a přes rameno jí visela kabelka vyrobená z lidské placenty. Kromě učebnice ekonomie v ní nosila různé drogy. To jenom díky nim netrpěla od rána do večera depresemi.

Radovala se ze života a měla namířeno do školy. Navštěvovala gymnázium. Byla inteligentní a lehkovážná. Měla velké zelené oči na pozadí žlutého bělma.

Na peróně byla přítomna velká spousta hormonálně rozjívených adolescentů. Všichni měli své nereálné sny a bezbřehé sebevědomí.

Nastoupili do vlaku. Starobní důchodce vyházeli z oken a zaujali jejich místa. Souprava se za jejich bujarého smíchu dala do pohybu.

Jaruně se líbil jeden kluk. Přistoupila k němu a zeptala se ho:

„Máš tu volno?“

 

*

Podíval se na mě. Vypadal démonicky a uzavřeně. Asi intelektuál, pomyslela jsem si. Evidentně se utápěl v rozpacích a nevěděl co má dělat. Tvářil se jako idiot. Zrudl. Panic, napadlo mě v ten ráz. Přitom mu bylo aspoň 16 let.

„Tys asi ještě nikdy nešukal, viď?“ zajímala jsem se.

„Ne,“ zazněla jeho upřímná odpověď.

 

*

Ztopořil se mi hned, co mě oslovila. Myslel jsem si na ni už dva tři měsíce, ale nikdy jsem si nedodal dost odvahy k tomu na ni promluvit.

Nabídla mi pohlavní styk. Chtěla to mít romantické. Tak jenom co jsme vysedli z vagónu, vydali jsme se do parku Mazlení. Tam jsme se pomilovali v trávě. Po orgasmech se mě zeptala:

„Jací jsou tví rodiče?“

Pronesl jsem:

„Jeden druhého nenávidí, ale jsou příliš chudí a charakterní, že spolu zůstali, i když to vlastně ani jeden z nich nechtěl.“

„Ty vole, tak ti jsou drsní,“ konstatovala ona.

Ani nevím, jak se vlastně jmenuje.

Pokračovala ve svém verbálním výlevu:

„Moji jsou teda pěkně ubozí zazobaní kokoti. Pořád jen vydělávají hromady peněz a k čemu jim to je?“ Uchechtla se a dodala: „Odpověď je nasnadě. No přeci k tomu, aby mi dávali vysoké kapesné a já si užila hezké mládí co nejvíce to bude možné.“

 

*

Cosi je k sobě přitahovalo i přesto, z jak rozdílných sociálních poměrů pocházeli. On se jmenoval Leon Vlasatec a ona Jaruna Kmitočta.

Dali to dohromady a nezůstali jenom u jediného mrdu. Mrdali prakticky nepřetržitě a jako králíci.

Jarunu to po 9 měsících přestalo bavit a dala mu kopačky. Leon si v reakci na to podřezal žíly a kdyby nebyl bezprizorní, skončil by v nemocnici. Takto jen promarnil své bytí. Opustil svět, aniž by ho poznal a zmoudřel.

Ona tento jeho čin nechápala. Na světě je přece tolik jiných a krásnějších holek než já, prohnalo se jí kebulí. A kteroukoli z nich mohl kdykoli by se mu zamanulo sbalit. Minimálně se o to pokusit.

Jaruna mu nešla na pohřeb. Žádný se ani nekonal. Jeho rodiče na něj neměli odpovídající finanční prostředky. Aby nepřišel nazmar, vybourali ho, rozkrájeli a naskládali do ledničky.

Vydrží jim určitě celý měsíc a možná i něco málo přes.

Jaruna si našla nového kluka. Byl to šlechtic. Poznala to podle jeho vzpřímeného a hrdého držení těla. Tvářil se jako aristokrat. Četl básně a psal porno. Tímto druhem umění si přišel na pěkné sumy. I tak ale byl velmi skromný. Spával pod širákem, kradl jídlo a příležitostně dokonce meditoval.

Jaruna se od něj nehnula na krok. Byla mu věrná a obdivovala ho. On ji zbouchl a opustil. Ona potratila, vykouřila krabičku cigaret a vypila litrovou láhev rumu. Udělalo se jí špatně od žaludku a začala blít.

Malý kousek za jejím mentálně anorektickým zadkem se zjevil Bůh. Upozornil na sebe tady těmito slovy:

„Ty jsi ale kráva.“

Jaruna si ani nesetřela zbytky hnusu ze své držky a prudce se ohlédla po zdroji toho žvástu. Nikoho však nespatřila.

Asi schizofrenie, problesklo jí lebkou, a samou natěšenou dychtivostí z nadcházející psychotické ataky si promnula ruce.

Bohužel ta se nakonec nedostavila a ona byla nejen zklamaná, ale i normální.

16. srpna 2011

Petr Měrka


49 názorů

Měrka_out
15. 07. 2012
Dát tip
dík, rendalte

Rendalt
10. 07. 2012
Dát tip
Brilantní.

Měrka_out
30. 09. 2011
Dát tip
tak tak, IMo

Měrka_out
19. 09. 2011
Dát tip
dík, Ychtil

Ychtil
18. 09. 2011
Dát tip
*

StvN
18. 09. 2011
Dát tip
Jo tak ty to respektuješ:) Netrpíš tak trochu marvinismem?

Měrka_out
18. 09. 2011
Dát tip
ZtvNova, jsi beznadějný hlupák, literární nýmand a člověk bez talentu. trpíš předsudky a tím to máš dané. měrka není šálek tvé kávy, já to respektuju, mě tyhle tvé pseudonázory nezajímají. předem děkuji za jejich neopákování. s přáním hezké neděle petr

StvN
18. 09. 2011
Dát tip
Trochu moc úsečné. Souhlasím s rekou v tom, že jdeš po povrchu. Ne jen po povrchu života - někdo někam jde a něco tam udělá - tím to pro tebe vlastně hasne. Maximálně napíšeš něco expresivního, ale jak podotknul Květoň, vyznění je stejné. Takže jaké je vlastně vyznění? Že jdeš po povrchu událostí, to je ok, ale že jsi povrchní i literárně, to už je něco jiného. Už jsem ti to psal několikrát - omezuješ se na bonmoty. Mezitím ale není nic navíc. Nezvládáš popis, nezvládáš ani dialog, neumíš udržet koncentraci. Pro mě to je prostě málo.

Měrka_out
17. 09. 2011
Dát tip
dík mahuleno

Měrka_out
17. 09. 2011
Dát tip
povrchni je tvůj pohled, reko. nerozeznáš archetypy a svým způsobem snadno definovatelná klišé, která mají svoji jasnou a tudíž snadno uchopitelnou polohu. ano, zůstane to pro tebe záhadou. souhlasím. mohu ti poradit jediné. nečti měrku.

reka
16. 09. 2011
Dát tip
Tohle je možná nejčitelnější text, jaký jsem od tebe kdy viděl. Dokonce tu jsou různé perspektivy, nějaký příběh se zápletkou a rozuzlením, vcelku smysluplné dialogy. Výsledek je ale pro mě ještě horší než tvoje standardně ujeté věci. Nerozumím tomu, jak můžeš o svých textech napsat, že "snažím se pochopit a definovat lidské bytí se všemi jeho důsledky. a také dotknout se smyslu a podstaty toho věčného, marného a tolik krátkého pachtění v existenci, která se díky nám lidem, stává spíše hororem." To jsou strašně fajn slova, ale mně spíš přijde, že než aby ses snažil pochopit lidské bytí, tak zůstáváš maximálně na povrchu, tak maximálně, jak jen to jde. Takové to: holky jsou strašně hubené, protože si myslí, že je to trendy, intelektuál je někdo rozpačitej a samozřejmě panic, hezká holka je přelítavá, zatímco intelektuál se nedokáže s rozchodem smířit a spáchá sebevraždu (neúspěšnou), mladým lidem dneska nejde o city, seznamují se stylem "tys asi nikdy nešukal" atd. Předpokládám, že takováhle snůška klišé, které bych si dokázal posbírat během pětiminutového pobytu na stránkách diskuzí novinek, nebude tím pochopením lidského bytí se všemi jeho důsledky. Ale tak co tedy? Nic víc v textu nenacházím, teda kromě nepovedeného psaní ("starobní důchodci", "mrdali nepřetržitě a jako králíci", "prudce se otočila", vůbec veškeré uvozování řeči, ale tohle nepovedené psaní je asi záměr, i když nevím, jaký má účel) ... takže to pro mě zůstane záhadou.

Měrka_out
16. 09. 2011
Dát tip
pokud k tomu dojde, něžný debile, tak by se zcela jistě jednalo o politické porno.

Měrka_out
16. 09. 2011
Dát tip
dík za komentář, marla charles

jo, sice myslím že máš lepší díla, ale je to fajn.. hod mi prosím avi až napíšeš nějaké dílo o politických problémech atd... to bych si taky rád početl :-)

Nektere pasaze pusobi velmi hrave, jine ponekud tezkopadne a sroubovane. Pri prvnim cteni me toto lehce rusilo. Ovsem pri dalsim cteni se mi ona bipolarita textu zacala vcelku zamlouvat, a nejspis hlavne diky ni je pro me dilo pomerne svezi a osobite. Takze posnidam salek rumu, par cigaret a rozhodne davam "tip".

Měrka_out
12. 09. 2011
Dát tip
dík fruhling, a s tím zkoprimovaným románem to je zajímavý postřeh.

Fruhling
10. 09. 2011
Dát tip
Neuvěřitelné, vždycky jsem tě měl za svého druhu karikaturistu, ale tenhle text má poměrně solidní psychologické jádro. Poslední odstavec je takový zkomprimovaný román, kterému předešlé řádky tvoří důstojnou předehru. On je to skutečně víc Tolstoj než Měrka.

Avi: Ahoj StvN. Jako vždy, jeden Měrka do PM :))) Dík...

Měrka_out
07. 09. 2011
Dát tip
jasně kamile, cením si toho!

Ahoj Petře, jako vždy nominace do PM. Souhlasíš?

Měrka_out
20. 08. 2011
Dát tip
přesně vyjádřeno, marku! humor a nadsázka.

FAE BOMB
20. 08. 2011
Dát tip
Omlouvám se, ale nelíbilo...

Muamarek
19. 08. 2011
Dát tip
On ten humor a nadsázka ještě víc odhalí syrovost všeho, vzal jsem si z toho hodně...

Měrka_out
19. 08. 2011
Dát tip
to já ale tvrdím pořád, marku, pokud se mě někdo zeptá o čem vlastně píšu, tak odpovídám, že o světě a o realitě. snažím se pochopit a definovat lidské bytí se všemi jeho důsledky. a také dotknout se smyslu a podstaty toho věčného, marného a tolik krátkého pachtění v existenci, která se díky nám lidem, stává spíše hororem.

Muamarek
18. 08. 2011
Dát tip
Líbí se mi, jak pracuješ s nadsázkou, ono člověk vlastně zjistí, že píšeš o normálním světě... Marek

Měrka_out
18. 08. 2011
Dát tip
dík za výstižný komentář, takjinak, byť primárně určený jejdavildovi

Měrka_out
17. 08. 2011
Dát tip
díky edmunde

jejdavilda
16. 08. 2011
Dát tip
Takjinak- tohle jsou problémy současnosti? Teda mě se měrkův sloh líbí, ale obsah by mohl už konečně změnit. Ale pokud si libuje v popisování hnusu...

Měrka_out
16. 08. 2011
Dát tip
dík, kapso.

Kapsa
16. 08. 2011
Dát tip
Měrka opět zasáhl na komoru a možná trefil i nějaký mozkový sval :) Jen tak dál

K: Díky za vysvětlení :) Jinak k té srandě, moc mi to vtipný nepřipadá. Každopádně pokud v ostatních dílech je myšlenka a autor na tomhle svůj styl staví, tak je rozhodně osobitý a svůj, a za to palec nahoru.

To já se občas s gustem mrknu, ale co ti mám na to pořád psát? Líbí-tip? No, však oba víme své.

Měrka_out
16. 08. 2011
Dát tip
přesně tak, květoni. jsem rád, že ses mrkl.

Měrka_out
16. 08. 2011
Dát tip
to mě těší! čtenáři

čtenář
16. 08. 2011
Dát tip
Moc rád tě čtu. Zase jsi mi zpříjemnil oběd. Dík. :-)

Michelle - příště pošli avízo. Myslel jsem tím asi tolik, že každý autor má jiný způsob vyjadřování. Tolstoj by stejnou situaci popsal jistě jinými slovy a zasadil by postavy do jiných reálií. Výpovědní hodnota by zůstala stejná, ale, ruku na srdce, byla by to taková sranda?

Měrka_out
16. 08. 2011
Dát tip
dík takjinak, a ještě větší dík za takového vnímavého čtenáře, jakým jsi. moc jich nemám.

Květoň: Co tím chceš říct? takjinak: Dobře tedy, zkusim si přečíst ještě něco málo a budu hledat pravdu v tvých slovech :))

Michelle dęEstrees, tohle není Tolstoj! To je Měrka.

vk
16. 08. 2011
Dát tip
Michelle: čo tak považovať tú "nereálnosť" za zámer autora?

takjinak: To snad nemyslíš vážně s tim, že je v tom hodně skutečna? :-o :D 2 lidi se sťuknou ve vlaku, ona se ho jentak zeptá, zda je panic....on jí samozřejmě odpoví a o pár minut déle už si to rozdávaj se sérií orgasmů :D To, že neměli ani na pohřeb atd...tak k tomu se nevyjadřuju. Nechápu autora. Tohle mi připadá jako zesměšnění prózy a úplně o ničem.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru