Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Literárně teoretickí rozbor básně pana blbouna nejapného - Dnes věnováno nes

01. 09. 2011
18
61
3870


Tak sem se rozhodla po přečtení básně pana blbouna nejapného, že přišel čas na další slavný Růženčín rozbor básně.

Mislím, že pan blboun pošilhával prahnul po víběru a já vám ukážu gde šlápnul mimo víběrové stesky.

   

Tadi je báseň:

 

 

 

1.Kurvy


 

u zdi lepkavé samice

                   na hraně

mužské ješitnosti

                     do nocí

                       peněz


 


 

2.Láska


 

krabice plná překvapení

                         uzel

škatule prázdná

s panenkou

na hraní

foto


 


 

3.Život


 

hrany zdí v kotrmelcích

             lepkavé náručí

kořeny bez vazby

ruce nad hladinou

okolí

bez zájmu o kruhy

 

 

 

Stil: volní verš.

 

O čem to je?

O  kurvách o lásce a o životě.

Tadi udělal autor první chibu. Nedokáže překročit sfůj stil, „tadi to máte naservírováno na stříbrním tácku“. Ti názvi jednotlivích útfarů měli bít víc zašifrované. Jen ať se čtenář trochu snaží a nemisli si, že přečte a bude mu hnet jasné, vo co jako de. Tak to bi nešlo! Čtenáře je třeba mučit jinotaji a simbolama, jinak žádní víběri.

 

A teť k samotnému rozboru.

 

1. je vidět, že autor má na tomto poli sfí skušenosti.  Tí lepkavé samice u zdi, to sou takoví líní šlapkky, co uš se jim ani nechce jaksepatří šlapat, anebo je uš k ránu, sou unavené, spoustů klientů mají za sebou, proto sou taki lepkavé. Některí sou špíni i tak a vůbec se nemijou. Jak se lidově říká, čtfrtá cenová skupina.

Na hraně, tak to je jasní. Ale tadi musím autora pochválit, jak šikovně spojil hranu z mušskou ješitností. Že i diš je bes peněs, zašukal bi si, šlapka, nešlapka. Ale voni mu bes peněs nedaj, tak tá noc je simbolem, že jako bes prachů to má chlap marní.

 

2. autor se zmiňuje, jak je to heskí, diš se človjek zamiluje, toho druhího vůbec nezná a je celí dichtiví abi visondoval co a jak, prostě, fšechno noví človjeka vzrušuje, jako diš dostal pot stromeček novou hračku, diš bil malí. Fšechno de fajn, pak najednou čut.

Ten uzel, to je přímo gordickí uzel. Má víc víznamů. Dotičná se zasekla a nechce mu prozdradit nějakí tajnosti ze sfího života.

Fstah se nějak zamotal, uš to stejně není noví, oba to přestává bavit, tak autor odhazuje pomislné růžové bríle a nejednou zjišťuje, že ho to nebaví a tá holka je steně prázdná nádoba. To sou zas dva víznami tí prázdní krabice. To chfálím.

S tou panenkou na hraní si zas tak jistá nejsem, asi že ta holka bila coura, co taki dala každímu, anebo to fšechno bilo virtuální a diš jí poslal fotku, bilo po fšem.

 

3. autor navazuje na první báseň. Hrany zdí v kotrmelcích, to je taková pjekná metafora, že jako život není žádní peříčko, ale zatraceně tfrdá hrana a diš člověka skope do hranata, tak je s toho potom celí ťumpachoví a to je furt něco, nějakí problémi. To sou tí kotrmelce.

Lepkavé náručí, tak to už je nám jasní. Pan blboun má rát sex i lechkí děvi.

Kořeny bez vazby, rodina na něj dicki kašlala a neměl to lechkí, tak se na ni viprdnul taki.

Ruce nad hladinou, jako že volá o pomoc ale všichni na neho serou a nigdo mu nepodá pomocnou ruku, to je ten kruh, jakože záchranní. Moc povedení to je.

 

Mi se to líbilo a klidně bich víbjer dala. Ofšem zdejší kritičnoust má o poezii jiní mínění neš já. Vemte si jen to, že sem to pochopila na první čtení. Tak to bi nešlo. Je třeba zamotávat a ždímat, aš lezou čtenářům oči z důlku.

Třeba jen ti názvi. Kurva, láska, život. To je jako chléb, láska a fantazie a to znamená, že je to klišé samo o sobje.

Tak autore, příště méně minimalizmu, šmodrchejte, vimíšlejte nesrozumitelní metafori a možná bude i víbjer.

Já osobně mám ale rači vaše normální básně, tak pište jako obvikle a budu udělovat Růženčini binga. Jo?

 

Tak piš péro a kašli na víbjeri, vaše vjerná Růženka.

 

 

 

 


61 názorů

...došlo dávno,ale neumím napsat úplnou kravinu

Garay
03. 09. 2011
Dát tip
Nee-vím... potřebovala bych podepsat fotku. Až (už) bude mít hodnotu. Ale nespíchá to, jak se říká u nás na moravě (v Táboře :))

jo jo, uš sem si nechala udělat i fotky, ale teť jedu užívat života, víte?

Garay
03. 09. 2011
Dát tip
Chápu... Sláva, poskytování rozhovorů, autogramy, to dá jednomu zabrat. Zavařila sis milá Růženko. Ale nevěš hlavu, tvých 15 minut taky jednou přejde. Nebo že by...

možní to je, akorát, že teť nemám čas.

Garay
03. 09. 2011
Dát tip
Kurnik šopák... že by tady bylo zakopaný psisko????

paní Garay, budu se muset mrknout na vaší tforbu, možná tam ten smisl je, ani o tom nevíte:DD taki mislím, paní srozumjená:D

srozumeni
03. 09. 2011
Dát tip
hezké,včetně diskuse...*

Garay
03. 09. 2011
Dát tip
Tím to nebude, jejdavildo... Moje kolikrát žáden smysl nemají... a prt... :D (chybka je záměrná, aby mě nevypípali, ju?)

Děkuji, Ellektro. Pro chitrou Růženku je to malina:DDD pne jejdo, snat mu to uš došlo.

jejdavilda
03. 09. 2011
Dát tip
Mě stačil jen úvod. Ale výběr si blboun nezaslouží, je to jen poloviční hrůza těch ovýběrovanách ***. Blboune, kdy konečně pochopíš, že dílko nesmí mít ýáden smysl???

...budu na vás mislet,holki ;)

:DDDDD

Garay
02. 09. 2011
Dát tip
Já se budu opakovat :D :D "uš po třéti"...: "a do háje" A dodávám: vymalováno :D

fajn, příjemní víkend:DDD

...v neděli večer bude dotrucováno ;)

dobře. A pak zas přiťte, aš se vitrucujete:D

...chvíli si popláču a pak budu trucovat, ale až o víkendu,teď nemám čas

:DDDDD taki si mislím:D

Merxanta
02. 09. 2011
Dát tip
Nejvíc se mi líbí, jak jsi škrtla to pošilhával. Ty jsi prostě hrozně šikovná, Růženko :o)

to nejde, tem čudl umazat:D a tí vjeti sou f pořátku, tůstane to tak, jak to je:DDD

...nééé,jen tem přečnívající čudl A teď vážně.Celá tato věta má nedostatky,začnu od začátku.V první i druhé řadě by se měla věta rozdělit minimálně do dvou řádků,","je málo. Vlastní pocit"myslím"samostatně a pod něj teprve to o mně"že pan blboun prahnul po výběru",s tím přívěškem bych se už nějak vyrovnal...

to bi tam potom bili dvě slova podobního víznamu.

...kousek couvnu,umazat lajnu :)

ale to už budou dva otklepi a tak to bít nemá. Zakládám si na prvopisu a úpravje díla.

...mi jo,jsem punťa

ta lajna je akorát trošku přetažená, ale to vůbec nevadí.

...není a není,ta musí být až za lajnou,člověk aby se pořád jen rozčiloval,to jsou dneska lidi

je tam mezerera, nevimíšlejte si!!!

...mezi škrtnutým a prahnul,bych prosil mezeru.

pana bobísku, ano, jedu. pane blbouune,uš sem to opravila a taki se těším na další spolupráci.

Vážená...vzhledem k tomu,že jsem ve Vaší kritice nenalezl ani slůvka odporu k mé trilogii a dokonce jsem se s mým vztahem k holčinám ztotožnil,dovolím si jen malou poznámečku. Hned na začátku,vím že s dobrým úmyslem,jste zbytečně použila(snad z neznalosti,studu)slovo "pošilhával".Dovolte uvést tuto drobnost na pravou míru.Nepošilhával,já prahnul. Předam děkuju za opravu i za Vaše přání ať mi píše ... Jsem natěšený na další plodnou spolupráci,péru zdar. ...ponížené tipy(jeden pro Vás a zbytek mi) a avi všem

Bobísek
02. 09. 2011
Dát tip
Růžo, ty teda jedeš! :-)))*

se tadi jeden ot božího rána sere s rosborem jak debil, a nic!!!! du si psát pro mího alterka. tam to lidi aspoň ocení!!!

pani Jari, tak to sme zajedno a sem tomu ráda:D

:DDDDDDDDDDD mi porno vůbec nejde:DDD

Ychtil
01. 09. 2011
Dát tip
Jen jestli to není pište porno! .-))

:DDDDDDDDDDD nee, litewb pište povídky:DDDD

Vio
01. 09. 2011
Dát tip
Nevím, co je PP. Perverzní Pacifisti? Plesnivé Prádlo? Půjčovna Porna?

nejen tadi Vio, na PP řádím jako černá ruka:DDDD

Vio
01. 09. 2011
Dát tip
BigBivoji, nepleť si rozbor s kritikou. Kritikové tu dozajista chybí, ale Růženka nám kritizuje maximálně místní poměry. Alespoň zde tedy...

žebi schíza????:DDDD

Taková rozboruplná osobnost.

jo, sem takoví kazibáseň:DDDD

Ta báseň je tak důkladně rozebraná, že už nepůjde dát dohromady.

vidím, pane Bivoji, že se viznáte a těší mje, že ste si toho fšimnul, inu, ste chitrí človjek! ale já kritikem bát nechci, bi mje to nebavilo.

BigBivoj
01. 09. 2011
Dát tip
A sakra, tu diskuzi asi obnovím a dosadím tam místo marvina asi tebe, máš obrovský pozorovací talent vidět věci do hloubky a šířky, takový kritik tu prostě chybí, jejich nedostatek a nemaj tolik času a peněz aby psali tak zasvěceně, jako ty milá Růženko!

jo, je to nakažliví.

A sakra, to mě nakazil tím jazykem !

Len mu daj !!! :DDDDDDDDDDDDDDD

si mislím:DDDD

Nepochopeny
01. 09. 2011
Dát tip
A jejeda, a jejeda :))) Ale tak čo už, prežijem to so cťou : )))

:DDDDD nooo, ten šas se blíží, pane nepochopení:DDD

Nepochopeny
01. 09. 2011
Dát tip
Milujem tvoje rozbory. A desím sa času keď sa raz rozhodneš rozobrať na šróbky mňa : )))

díki, holki, mislím,že bude.

heartrate
01. 09. 2011
Dát tip
Růženko, super rozbor :)) vtipnej a výstižnej, moc jsem se pobavila, a pan blboun bude určitě šťastnej!

renegátka
01. 09. 2011
Dát tip
Tedy, to je velmi povedený rozbor Láska chléb a fantazie jenže mi už nic jiného nemáme, takže to je realita.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru