Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 430 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+14 neviditelných
nový design Písmáka
datum / id04.09.2011 / 391851Vytisknout |
autoraleš-novák
kategorieDiskuse
zobrazeno5600x
počet tipů14
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
nový design Písmáka

současně s převedením Písmáka na nový server se v záhlaví stránky

objevila tlačítka "f" a "t". Kromě toho  je několik dalších tlačítek  u každého

díla dole.

Jsem zarytým odpůrcem facebooku, ale "pokrok" se asi zastavit nedá.

Co říkáte na tyhle novinky?

Jsou pro Vás důležité nebo je vám to jedno?

Nebo byste je chtěli u svých děl zablokovat?

 

 

 

04.09.2011 15:37:10

 

  Dero
Dero ADMIN, korektor
Zda chcete ten panel pro sdílení pod díly vídat si nově můžete nastavit zde: Moje > Nastavení > Zobrazovat pod díly odkazy pro sdílení



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

27.09.2011 08:40:25dát kritice tipA.H.
korektor
Tak to jsme, Aleši, dva. Facebook nejspíš nikdy nic a nikomu nepřinese. Jeto jen požírač času a proudu. Antifacebook.net :D
13.09.2011 20:56:48dát kritice tipzdjr1976
Facebook nepožívám a do budoucna o něm neuvažuju. Tlačítka mám u zadnice a rozhodně je používat nebudu. Kdyby bylo na mě, tak je tam mít nemusím, ale dokážu dělat že je nevidím :-)
12.09.2011 17:55:55dát kritice tipheartrate
korektor
:D
12.09.2011 12:27:35dát kritice tipAššurballit
BG...no jo...

Milly...preboha...lebo natuknut si link a pastnut ho na facebook moze spravit len vybrana skupinka autorov a celkovo je to zlozity proces ktorym clovek stravi hodiny casu...

...taku palbu picovin som tu uz dlho nezazil...ale mozno len malo chodim na pismak....
10.09.2011 22:20:47dát kritice tiphalivera
to aleš-novák:

Co říkáte na tyhle novinky?
nelíbí se mi hnusné lišty s čudlátkama ani různé větvičky a podobné deroviny

Jsou pro Vás důležité nebo je vám to jedno?
je mi to jedno, jelikož naštěstí nepoužívám ksichtknihu

Nebo byste je chtěli u svých děl zablokovat?
stačí mi když na ně nemusím koukat, jinak ať si každý kliká, kopíruje, linkuje, sdílí... jak je mu libo
10.09.2011 13:48:53smazaný uživatel
smazaný uživatel
09.09.2011 18:23:16dát kritice tipMilly
Mně se to nelíbí.. Nechci vidět FB všude- i tady... Aspoň si vypnu to zobrazování, ale z toho tlačítka na sdílení taky nejsem nadšená- že může kdokoliv takhle jednoduše odkazovat na mý díla tady.
09.09.2011 15:55:39dát kritice tipBig_George
Aššu, tímto aspiruješ na objev roku...
08.09.2011 19:06:49dát kritice tipAššurballit
chroust...ano...
08.09.2011 17:41:07dát kritice tipchroustjazz
aburšalit - já nevím..to jsou na písmáku vážně až na pár vyjímek slezeni samí hlupci, kterým je třeba vysvětlovat úplně všechno?
08.09.2011 15:00:14dát kritice tipAššurballit
chrosut...ako ten cudlik usnadnuje kradnutie diel?...



07.09.2011 21:07:54dát kritice tipchroustjazz
mě to bolelo..tolikrát to tolika lidem vysvětlovat

07.09.2011 20:58:26dát kritice tipdítě_na_skleníku
vidíš, už ti rozumím, a ani to nebolelo. jenže tak, jak to dero popsal, že sdílení funguje, tak to prostě nemohu chápat jako zneužívání. je to jen to samé, jako když někomu pošleš na něco odkaz.
07.09.2011 20:51:14dát kritice tipaleš-novák
klíčky v zámku...přesně vystižené. díky chrouste.
07.09.2011 20:49:31dát kritice tipchroustjazz
bóže, to snad není pravda..jasně, že každý může zneužít jakékoli dílo zde presentované jinde na netu..bez souhlasu autora..ale implantovat sem ještě čudlík usnadňující toto je prostě hnusné..nechávejte klíčky v zámcích, bude se snáze krásti
07.09.2011 20:37:01dát kritice tipdítě_na_skleníku
chrouste, tomu příměru, cos použil, nerozumím. ty říkáš že si nepřeješ, "aby někdo někde jinde na netu poukazoval na má díla", já na to odpovídám, že člověk, jenž se rozhodne veřejně publikovat, tuto jistotu nikdy mít nemůže, kdo ti má dát tu záruku, že tě někdo někde nějakým způsobem nezacituje? a s tím nic neudělá žádný "antičudlík", po kterým tady křičíš. jak se na toto schéma dá naroubovat tvůj příměr, to mi prosím vysvětli, páč mi to není zřejmé. a pak mi prosím pěkně vysvětli ještě to, co tedy vlastně nechápu. neboť ani to mi není jasné. a ostatním, kteří tě podle tvého soudu taky nechápu, jsi taky neodpověděl, v čem vlastně, tož jsem trochu zmatená.
07.09.2011 20:02:26dát kritice tipchroustjazz
dítě..ani ty to nechápeš? to je jako kdybys řekla, že budeš krást, protože to dělají ostatní (a takových lidí je spousta)
ale to je jedno..
07.09.2011 17:18:06dát kritice tipdítě_na_skleníku
boj pro boj. pakliže se rozhodnu veřejně publikovat, nemohu mít a chtít jistotu toho, že se mé texty nebudou dále šířit. to bylo ovšem vždycky, bez ohledu na tuto novinku. tohle jednaajedna si spočítá každé malé dítě, chroust ne. protože chce za každou cenu bojovat. je to sranda. a taky není. (sorry chrouste za avi, ale když už o tobě mluvím...)
07.09.2011 15:02:45smazaný uživatel
smazaný uživatel
07.09.2011 09:41:59dát kritice tipDiana
Já chovám k facebooku hlubokou nedůvěru po všelijakých nehezkých aférách, ventilovaných i v médiích. Ale však ta tlačítka nemusím použít, že?
07.09.2011 07:25:47dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro kóza:
> ...kde jsou díla MM...

I mě jejich neexistence překvapila; nebo alespoň jednoho z nich, diskuse, v níž se (zcela mimo původne zadané "provokační" téma) začalo řešit srovnání jednoho románu ze čtyřicátých let a jeho pozdější filmové adaptace... Tak hezky jsme si hráli a nějaký... traktor(ista) nám zaoral pískoviště :-))

Děkuji za avízo.
07.09.2011 04:56:48dát kritice tipToscana
heartrate - no tak to teda potěš koště!!!!! :-(
07.09.2011 04:55:50dát kritice tipToscana
PS: A ty slavné rámce jsou co za jedno?
07.09.2011 04:55:19dát kritice tipheartrate
korektor
Toscano, znamená to, že neuvidíš čudlíky pod dílama, možnost sdílení tvých děl se zablokovat nedá
07.09.2011 04:54:50dát kritice tipToscana
Aha, tak jsem to zkusila bloknout, a platí to pro obě možnosti - tj. třeba bych ráda něco na FB odsud sdílela, ale protože nechci mít sdílené to, co jsem psala já, tak nemám možnost ani sdílet od jiných. No fááákt bezva! :o))))) Tak, jako kdekoli jinde, platí i tady, že když se vylepšuje, tak se spíš "vylepšuje"...
07.09.2011 04:52:05dát kritice tipToscana
Já tu diskusi snad ani celou číst nebudu. Stejně jsem nějak nepobrala, nač je např. tlačítko R, stejně jako mi není jasné, jestli v nastavení blokací možností sdílet cosi na FB (nic proti němu, jsem tam taky, protože s pár přáteli to je jedna z mála možností komunikace, navíc i tam se dá nastavit dost slušné soukromí) znamená nemít možnost vidět ty "chlívky" u děl druhých (tj. nechci odsud sdílet nic), nebo jestli ta blokace sdílení znamená, že druzí nebudou mít možnost sdílet na FB díla moje. Tohle bych fakt dost ráda věděla.
06.09.2011 22:32:31dát kritice tipfeferonka
nedá.
06.09.2011 21:40:03dát kritice tipkóza
kde jsou díla MM?
Jakým čudlíkem se to dá obnovit?
06.09.2011 21:09:01dát kritice tipMKbaby
I já jsem zarytým odpůrcem Ksichtoknihy, takže ti, aleši, děkuji za návod k odstranění těch pro mne neužitečných čtverečků :)
06.09.2011 20:08:51dát kritice tipchroustjazz
máš pravdu..márvine..a já mám klid
06.09.2011 19:28:05smazaný uživatel
smazaný uživatel
06.09.2011 19:24:24dát kritice tipchroustjazz
ty jsi další rádobychytrolín, který čte napůl diskuse a vlastně neví, o čem se diskutuje? tak až si to pořádně přečteš a pochopíš, pak mi pošli aviso..dříve ne
06.09.2011 19:17:13smazaný uživatel
smazaný uživatel
06.09.2011 18:32:06dát kritice tipchroustjazz
pleteš se..mekfláji..ukazování na dílo nebo citace díla v rámci písmáku mi nevadí, ale toto jde již za jeho hranice..takže tvé přirovnání pokulhává - já kašlu na práva, já si to prostě nepřeji, aby někdo někde jinde na netu poukazoval na má díla - a nemohu se proti tomuto bránit antičudlíkem..dero si myslí, že je bůh a nejchytřejší, ale opak je pravdou..jeho rádobyspravedlnost a hodňoučkanění je úlisné jako jeho perverzní nitro plné rudých krys ..ale nelze být sladší, nežli cukr
06.09.2011 11:04:02smazaný uživatel
smazaný uživatel
06.09.2011 09:10:28dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Marty McFly:
Máš můj obdiv za pozorné čtení diskusních příspěvků. Díky za avízo i za poučení, jak že vlastně funguje ten internet. To si musím zapamatovat :-)

Za nejvýstižnější příspěvek této diskuse považuji komentář od heartrate:
...Lidičky, Dero vám chtěl udělal radost a tak přidal čudlíky...
u nějž -- být to podpisová petice -- by mých pět křížků nechybělo :-))

Derovi pak díky za vysvětlení (ujištění) o možných (ne)dopadech :-)
06.09.2011 00:33:50smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.09.2011 22:00:30dát kritice tipnyma
a ty si běž sednout někam do hospody, tam se se svojí neschopností argumentovat a diskutovat nestratíš, tam je takových stréců hromada. Můžeš tam klíďo i nadávat na bolševiky. Ať žije ándrgraund!
05.09.2011 21:50:39dát kritice tipMDavy
:o) - co na takový argument říct, StvN? Vaření mi moc nejde, většinou mám u ruky kuchařskou knihu a pár pomocníků.
Závidím ti tvoji jistotu. Užij si to.
Dobrou noc.
05.09.2011 21:46:10dát kritice tipchroustjazz
běž na facebook a nemíchej se do diskuse, které nerozumíš
05.09.2011 21:43:44dát kritice tipnyma
ačkoliv, abych se opravila po přečtení některých příspěvků, pravděpodobně půjde jenom o cajdání znuděných.
05.09.2011 21:40:25dát kritice tipStvN
MDavy - vaříš? A jestli vaříš, jak snášíš, když ti do toho někdo kecá? Nejlépe od stolu.
05.09.2011 21:40:23dát kritice tipnyma
A tentokrát jsem avi zapomněla.
05.09.2011 21:39:05dát kritice tipnyma
Mě by zas připadalo nezdvořilé a posránkovské o tobě mluvit a nedat ti o tom vědět. Nemáš stejně žádnou kontrolu nad tím, kdo kde na internetu vystavuje tvá díla, na tom se nic nemění. Jistěže jsem pochopila o co tady jde. O cajdání znuděných zakonzervovaných inťošů.
05.09.2011 21:30:45dát kritice tipchroustjazz
nymo, ty vůbec nechápeš, o co mi jde..a jestliže mi posíláš aviso a pak se se mnou bavíš přes třetí osobu, beru to jako nezdvořilost a posránkovství
05.09.2011 21:28:20dát kritice tipMDavy
Marty McFly:
K tvé reakci 05.09.2011 15:48:23. Předně: tím 'tohle' byla míněna tato diskuze. A odpověď: Tvá reakce 04.09.2011 23:19:47 '...Vlastně jsi jenom slyšel, že je tam hodně teenagerů... kteří se ti chystají vlézt do soukromí... :D ..'

K tvé reakci 05.09.2011 16:00:07. V té stejné odpovědi, jako cituješ dříve, jsem psala: '...jasně, že mi to nikdo nepřikazuje, můžu si vybrat, jestli to zmáčknu...'

Demagogie :o)

'...Pokud nemáš Facebook, tak to stejně nepůjde....' - tím spíš nevím, proč bych na ně měla koukat a třeba omylem zmáčknout :o)

Ale jak jsem už psala - alešův příspěvek není kritika sociálních sítí, je to námět na změnu změny. Byla svým způsobem provedena (vlk se nažral, koza zůstala celá). Tečka. Každý si z toho pobere co chce a v tom dalším se stejně neshodeme a za chvíli tady bude jen každý každého urážet - jak je 'dobrým' zvykem takřka všech diskuzí, když dojdou/nejsou argumenty. Prostě někdo tlačítka chce a má je (dříve nebo později) a někdo je nechce a nemá je. Paráda.

A proč je nechci? Když pominu averzi vůči FB, která se nepočítá (proti kečupu nic nemám), je to proto, že mě tam ruší, a taky proto, že nemám ráda automatické 'cokoliv'.
05.09.2011 21:22:56dát kritice tipnyma
Mě by zajímalo, jak by chtěl chroust zastavit třeba mě, abych věšela všude možně jeho díla, podepsaná jeho pseudonymem již před tlačítky. A jak by to bylo napadnutelné. Kdybych to neprodávala, což bych samozřejmě nedělala.
05.09.2011 20:51:05dát kritice tipDero
admin, korektor
chrouste, omlouvám se ti, že jsem na tebe byl jízlivý. Pokud stojíš o vysvětlení, případně ilustraci toho, jak přesně člověk nakládá s tvým dílem, pokud použije těchto nových funkcí, prosím, dej mi vědět.
05.09.2011 20:28:47dát kritice tipchroustjazz
aha..takže z každého majitele písmáka se stane debil..ovšem je otázka, jestli jím už nebyl předtím..ty jsi prostě bolševická krysa
05.09.2011 20:20:05dát kritice tipDero
admin, korektor
Není to jasné, chrouste. Nechápeš to a nenarazím.
05.09.2011 20:08:16dát kritice tipchroustjazz
já ti kašlu na zákon..když prostě nechci, aby někdo někde publikoval bez mého svolení mé cokoli, tak je snad samozřejmé, že je to mé právo, které má býti respektováno..ale jestli chceš opět určovat řád světa, pak u mě narazíš
05.09.2011 19:01:53dát kritice tipDero
admin, korektor
Ale pokud jsi to myslel jako recesi, u tebe se to těžko poznává, pak samozřejmě dobrá práce. Jsi šikovnej. :)
05.09.2011 18:59:25dát kritice tipDero
admin, korektor
chrouste, pokud si myslíš, že je zasahováno do tvých zákonných práv, tak se nejen můžeš, ale dokonce bys i měl bránit se u soudu. Zažaluj mě, velice bych se pobavil tvými argumenty u soudu. :)

Ale když ty zase jenom plácáš a šíříš "paniku". Nastuduj si autorský zákon a pak se vrať s nějakým konkrétním argumentem, pokud ti vůbec nějaký po pročtení a pochopení zákona zbude.
05.09.2011 18:37:39dát kritice tipchroustjazz
představa, že se někomu bude líbit mé dílo a bez mého souhlasu je bude prezentovat - byť v neúplné podobě -
mě děsí - jednak si to nepřeji a dále by se to dalo považovat za zneužití autorských práv, které si dero vykládá po svém, jak je u tohoto advokáta chudých zvykem - a já se proti tomuto nemohu bránit nijakým přiblblým čudlíkem - takže jsem pro okamžité zablokování této funkce
05.09.2011 16:58:57dát kritice tipheartrate
korektor
ty seš na tom rozhodně nejhůř, Marty, chudinko malá ošizená :)
05.09.2011 16:57:40dát kritice tipaleš-novák
nejhorší jsou trpaslíci.
05.09.2011 16:55:30smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.09.2011 16:39:19dát kritice tipheartrate
korektor
tak tak, člověk se nikdy nezavděčí všem
05.09.2011 16:35:26dát kritice tipaleš-novák
Dero udělal dobře, že zavedl čudlíky bez ptaní. I kdyby se předem ptal, tak tu budou odpůrci i příznivci, jako jsou tu teď.
05.09.2011 16:30:19dát kritice tipheartrate
korektor
prima diskuse!
Lidičky, Dero vám chtěl udělal radost a tak přidal čudlíky, asi myslel, že se budou využívat hlavně tak: když se mi povede nějaká báseň nebo povídka a budu se chtít pochlubit kamarádům, můžu si teď dát na svoji FB stránku hezky zobrazený odkaz na dílo, ať kámoši vidí, jak jsem šikovná, a třeba je to chytí a přečtou si i jiný díla..

a poděkoval mu někdo? já to oceňuju, i kdybych to třeba nevyužila, tak jsem ráda, že nám Dero chtěl dát něco nového.. jasně, mohl se třeba nejdřív zeptat, jestli se nám to bude líbit, ale asi to mělo být překvápko.. když dostanu od miláčka parfém, který mi nevoní, taky mu ho nehodím na hlavu..
tak za sebe děkuju, Dero!

a pro ty, co FB neznají a myslí si, že je to zlo: lidi, FB je server tak jako Písmák, akorát že nemá specializovaný zaměření a že se na moji stránku dostanou jen přátelé, které si sama vyberu.. hlavní "zlo" na FB je v tom, že se na něm člověk může stát závislej a nutí ho to pořád tam lézt a sledovat, kdo tam co napsal, ale to hrozí i na Písmáku..

těžko si umím představit, že by teď někdo ty moje básničky mohl zneužít - že by si sdílnul odkaz na nějakou svoji odpornou stránku? no tam by se asi vyjímaly :D
a ani to by mi nevadilo, aspoň by měl na tý hnusný stránce něco hezkýho! :DD
05.09.2011 16:20:08dát kritice tipFAE BOMB
Čudlíky jsem vypnul. Citelně však postrádám tlačítko "ZMIZET", respektive stát se neviditelnym pro ne-písmáky. Na anonymní čtenáře totiž kašlu.
05.09.2011 16:10:08dát kritice tipHonzyk
erjkghej,kdreja.kdr,f><~df.,krljtředrjgledgl.keadrl,jiolqwčšrhlwčhrihasxijckasjkd??
hjkerřtjkečtbikuegjkdf bvejkžzřiučsdmfmfnejkr niučřzoičšuhčšwnf-.,lmxůlawklšpčřdel as\,masdheijwkheiwu!!!))
05.09.2011 16:09:25smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.09.2011 16:06:44smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.09.2011 16:05:04smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.09.2011 16:00:07smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.09.2011 15:56:12dát kritice tipaleš-novák
link na písmák.cz můžu poslat i bez tlačítek pod každým dílem.
05.09.2011 15:48:23smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.09.2011 15:38:26smazaný uživatel
smazaný uživatel
05.09.2011 15:07:49dát kritice tipsnake_01
korektor, redaktor poezie
Jediná sociální síť, proti které vpodstatě (až na výjimky) nic nenamítám, je (moje) rodina, takže na nějaké to eF Tý mě zřejmě nenaláká ani Písmák, ostatně už se to nepodařilo jiným, tak proč to měnit, jsem učitel a o těch je známo, že je to konzervativní protonárod...
05.09.2011 15:04:30dát kritice tipVaud
tlacitka jsou bajecna! :-)
05.09.2011 14:58:27dát kritice tipaleš-novák
Lakrov: jasně, vypnu to jen sám před sebou. Byly doby, kdy se dalo individuálně navolit barevné prostředí Písmáka. Tohle je něco podobného, takové zpříjemnění :o)
05.09.2011 14:55:29dát kritice tipDero
admin, korektor
Aleši, ne každá změna je pro každého. Je v pořádku, když některé nevyužiješ. Ale vadí mi ono nepodložené strašení, že ta tlačítka lze jakkoli zneužít, které se tu několikrát objevilo. Nelze je zneužít.
05.09.2011 14:54:19dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Dero:
Střelné zbraně dovolíme taky? I ty s puškohledem? (zabíjet na dálku přece dokáží i slabší povahy...)
Souhlasím s tebou a doufám, že vše, co bylo dosud vyřčeno, zůstane jen v oblasti absurdních konstrukcí... o nichž bychom snad ani neměli diskutovat, aby se samotná tato diskuse nestala návodem :-)

Xenofobie... nemyslím, že se v mém případě jedná o "strach z neznámého"; je to spíš obyčjná předvídavost, založená na nashromážděných zkušenostech, a pevně doufám, že se jako vždy mýlím :-))

Pro aleš-novák:
Ta tlačítka vypnout můžeš, ale jen sám před sebou :-)
05.09.2011 14:53:20dát kritice tipaleš-novák
xenofobie: Obecně se slovo používá k označení mezilidské nesnášenlivosti a předsudků vůči lidem z jiné země, či při nedostatku úcty k jejich tradicím a odlišné kultuře (wikipedia).

Stvne, i když to přenesu do terminologie internetu, tak se tam nevidím. Ať si každý odkazuje cokoli kamkoli. Jiní lidé mi nevadí, pokud nepáchají zločin. Rád bych, aby tak i oni přistupovali k mé osobě.
05.09.2011 14:47:39dát kritice tipaleš-novák
Dero: nebojím se neznámého, jen se mi nechce kývat na každou změnu, která má něco "usnadnit". Mě to nic neusnadňuje, tak si nová tlačítka vypínám (za což ti děkuji, že to jde...). Třeba někdy přijde doba, kdy bude odkaz na facebook od díla povinný. Něco jako Velký bratr.
05.09.2011 14:46:04dát kritice tipStvN
Prostě xenofobie.
05.09.2011 14:39:57dát kritice tipDero
admin, korektor
To bylo v reakci na Lakrov.
05.09.2011 14:39:04dát kritice tipDero
admin, korektor
Zakažme nože, protože jimi lze snáze zabít člověk. Ono holýma rukama to jde taky, ale ty nože to jenom usnadňují.

Zhruba tak absurdní vaše námitky jsou. Pokud vám někdo chce škodit, tak určitě nečeká na to, až se tady objeví tlačítka, pomocí nichž může odkaz na vaše dílo nasdílet o vteřinu rychleji, než by to býval mohl udělat ručně.

Nebojte se neznámého.
05.09.2011 14:27:04dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro Tragicus:
Když se někomu (na Písmáku nebo na webu obecně) znelíbíš, a rozhodne se škodit ti, může uvést tvé dílo nebo jméno do nepatřičných souvislostí; např. odkazem ze stránek, obsahujících informace, v jejichž společnosti by ses dobrovolně ocitnout nechtěl (pornografie...). Jeho jednání je neetické. Ty jako autor ses chyby nedopustil, ale máš málo prostředků, jak se vzniklé situaci bránit.
Tenhle způsob zdiskreditování autora se samozřejmě možno provést i bez těch nových "tlačíte"; ta to jen usnadňují..
05.09.2011 14:10:26dát kritice tipTragicus
Co je to za eticke nebezpeci, Lakrov? Jsi snad moralne zodpovedna za ciny cloveka, protoze odkazal na tve dilo nebo co?
05.09.2011 13:28:38dát kritice tipStvN
Souvisí to s tím docela dobře. Pokud ale tu souvislost nevidíš, tak ti těžko pomůžu.
05.09.2011 13:20:02dát kritice tipMDavy
StvN: 'že se ti něco nelíbí je jedna věc, že ale chceš druhým něco přikazovat nebo zakazovat jenom proto, že se ti to nelíbí, to je právě ta netolerance atd. ' - s tím naprosto souhlasím. Ale jak to souvisí s tím, že si přeji rozhodnout se, zda mají u mých děl být tlačítka sdílení, či nikoliv - to mi uniká.
Aleš vznesl dotaz, uvedl své důvody k němu vedoucí (nemusel, ale je to tak nějak slušnější). Dero pochopil a v rámci možností provedl, čímž udělali oba pánové radost spoustě uživatelů.
Jestli tohle znamená nesnášenlivost a xenofobii, jsem ráda, že je zarputilý nesnášenlivník a odporný xenofob (promiň, aleši)
Tahle diskuze byla kvůli tlačítkům, ne kvůli světonázorům.
05.09.2011 13:09:42dát kritice tipStvN
Odkaz např. na facebook může vytvořit každý, kdo tam má profil. Jistě by to mohl být například i nějaký pedofil, ale na druhou stranu FB má mnohem přísnější pravidla než například Písmák a zablokuje nějaký účet pokud má podezření, že ten účet porušuje nějaký zákon nebo pravidla FB, takže toho bych se nebál.
05.09.2011 13:01:34dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro StvN:
> ...Jedná se o odkazování na text, takže autorská práva porušena nebudou...

Je-li diskutované "sdílení" pouze vytvořením odkazu, NIKOLI DUPLIKOVANÍM TEXTU JINAM, pak je z pohledu autorských práv vše v pořádku. Zbyvá tedy zauvažovat už jen nad "etickým" nebezpečím... Z jaké (čí) stránky na facebook(-u) (nebo kde jinde) bude odkaz vytvořen? Může to být taky stránka pedofila, neonacisty, masového vraha...).
Jenže vytvoření odkazu (odkudkoli) se stejně zbránit nedá; na možnosti vytvářet odkazy je přece "internet" založen. Těmi novými funkcemi je jen vytvoření odkazu usnadněno ještě širší skupině lidí...
05.09.2011 12:48:23dát kritice tipStvN
Lakrov - tohle Dero už vysvětlil v této diskusi.

Jedná se o odkazování na text, takže autorská práva porušena nebudou.
05.09.2011 12:35:08dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Pro StvN:
> ...nelze zablokovat sdílení respektive odkazování u svých textů...

To je sice ta horší varianta (deklarované zablokování je pouze změna vzhledu "mojí" stránky), ale i tak předpokládám, že by tahle možnost "sdílení" neměla přinést žádná negativa. To, co může autora poškodit, je útok množstvím (komentářů, zpráv, avíz apod.), zatímco "sdílení" představuje jen upozornění na (nebo i zviditelnění na jiném webu?) zde uložený text.
Ta druhá možnost (zviditelnění jinde) připomíná "manipulaci s textem" bez vědomí autora, tudíž možná porušování autorských práv; ale kdo by se DNES a TADY zabýval takovou malicherností. Teprve až to někomu z autorů začne vadit...
05.09.2011 12:25:27dát kritice tipaleš-novák
kdybych to nenapsal vůbec, spousta lidí by se nedověděla, že si může vypnout tlačítka u svých děl :o)
05.09.2011 12:23:13dát kritice tipStvN
Kdybys to nenapsal vůbec, bylo by to lepší.
05.09.2011 12:19:54dát kritice tipaleš-novák
jsem zarytým odpůrcem oliv, kečupu, krupicové kaše a facebooku. Doufám že jsem svému "nelíbí" dal příznivější kontury :o)
05.09.2011 12:11:23dát kritice tipStvN
Aleši, ale to tvoje "nelíbí" podkládáš tvrzením:

Jsem zarytým odpůrcem facebooku

Tím to "nelíbí" dostává úplně jiný rozměr.
05.09.2011 12:09:59dát kritice tipStvN
Lakrov - myslím, že Dero psal, že nelze zablokovat sdílení respektive odkazování u svých textů. Lze zablokovat, že ty nebudeš moct sdílet (odkazovat), ale ostatní, kteří si to nezablokují, to budou moci udělat.
05.09.2011 12:09:38dát kritice tipaleš-novák
StvN: nikomu nic nepřikazuju, jen se mi nelíbí nová tlačítka :o)
05.09.2011 12:07:38dát kritice tipaleš-novák
diskuse začínala otázkami:

Co říkáte na tyhle novinky?
Jsou pro Vás důležité nebo je vám to jedno?
Nebo byste je chtěli u svých děl zablokovat?



hned na začátku Dero podal návod, jak si to může každý vypnout. To považuji za konkrétní výsledek diskuse, zbytek už je navíc...


05.09.2011 12:06:20dát kritice tipStvN
MDavy - že se ti něco nelíbí je jedna věc, že ale chceš druhým něco přikazovat nebo zakazovat jenom proto, že se ti to nelíbí, to je právě ta netolerance atd.
05.09.2011 12:02:10dát kritice tipAššurballit
...myslim ze debata o estetike a bulvarizaci su dve rozne veci...

...pointou je ze prieniku na tvojich diel na facebook /pokial tu budu vieiest/ nezabranis ani keby si sa rozkrajal...

...ja len skutocne neviem o co v tejto debate ide...lebo ty ked vypnes tlacitka vypnes...vypnes ich len pre seba...ja ich uvidim stale...cize tu ide cisto len o estetiku...

...a keby tam tam neboli...nie je nic lahsie ako postnut na fb link...

...ale to uz sa motam v kruhu...
05.09.2011 11:57:56dát kritice tipStvN
Aleši, jistě že máš svobodu projevu. Já jen říkám, že tvůj projev má ty znaky, které jsem napsal. Nic víc. Jestli ti to tak vyhovuje, budiž.
05.09.2011 11:55:24dát kritice tipaleš-novák
myslíš, že čtenáři Blesku jsou "poučení" v tom smyslu, jak jsem psal dřív?
05.09.2011 11:53:41dát kritice tipAššurballit
"04.09.2011 16:08:12 aleš-novák
Dero: příliv nových čtenářů (a možná i autorů) je diskutabilní. V uzavřeném prostředí Písmáka se čtení věnují "poučení" zajemci, rozšířením na facebook se nedá vyloučit ještě větší "bulvarizace" než tu vládne už teď... "

--------------------------------------------------

...trochu posuvas vyznamy...nezda sa ti?...
05.09.2011 11:46:23dát kritice tipaleš-novák
zjednodušení znamená i bulvarizaci. Blesk jsou jednoduché noviny,proto jsou nejčtenější.
05.09.2011 11:44:39dát kritice tipAššurballit
...cize ide len o "estetiku" a cela ta debata o bulvarizacii bola zbytocna a prazdna...ok...

05.09.2011 11:40:55dát kritice tipaleš-novák
když mě je ta obrazovka tak nějak příjemnější...
05.09.2011 11:36:55dát kritice tipAššurballit
aleš:...tak naco tie kecy o sireni diel a bulvarizacii...

...to ze si schovas ty ten panel tak ten problem nezriesis nezriesis nic...toboz tvoju introverciu...akurat budes mat obrazovku bez par tlacidiel...

...ale nic sa tym nezmeni....
05.09.2011 11:05:54dát kritice tipLakrov
redaktor prózy
Tuším, co je facebook, ale nevím, jaké všechny možnosti obnáší; tu hru nehraju, a tak se s jejími pravidly nehodlám seznamovat. Ani ta ostatní tlačítka mi mnoho neříkají; budu-li chtít někoho upozornit na některý text, uveřejněný na Písmáku, pošlu mu URL. Možná je to složitější, ale aspoň vím, co dělám.
Trochu mi tohle "sdílení" připomíná "dopisové" hry typu "letadlo" (rozešli deseti známým...), ale doufám, že se mýlím. A je-li možné "sdílení" u svých textů zablokovat, tiše tak učiním.

Děkuji za varování před možným nebezpečím.
05.09.2011 11:05:00dát kritice tipaleš-novák
Aššur:
tady nejde o hysterii. Zeptal jsem se, jestli někomu vadí ta nová tlačítka. Někomu ano, někomu ne. Jde to vypnout...To je vše. Jsem spokojen.
05.09.2011 10:50:37dát kritice tipAššurballit
...cela ta hysteria/paranoja je uplne zbytocna...povedalo to uz tu par ludi...a jednoducho toto nie su ziadne novinky...len vychytavky co ulahcuju stav ktory tu existuje uz dlhodobo len niektori nezasvateni o tom nevedeli...

...ja totiz mozem akekolvek z tunajsich diel prostrednictvom linku zverejnit na facebooku...uz pekne dlhy cas...

...a nielen na facebooku...

...ale mozem ich linknut naprikald aj do mailu...alebo do chatu...a dokonca niekedy aj ludom pri ktorych hrozi bulvarizacia...

...ach jo...
05.09.2011 10:40:13dát kritice tipMDavy
Dík, aleši. Ke svému překvapení zjišťuji, že jsem velmi nesnášenlivý člověk.
05.09.2011 10:37:07dát kritice tipMDavy
StvN: ještě '... V tom vidím nesnášenlivost a tak trochu i netoleranci.... ' - tak to se mi otevírá kudla v batohu. Silně mi to připomíná věčné debaty o kouření cigaret na veřejnosti - chudáci omezovaní netolerovaní kuřáci, ani si nemůžou zahulit, kde chtějí (prosím nereagovat, nechci, aby se diskuze ubírala jiným směrem!).
Proč já mám tolerovat, že mi někdo něco nařizuje a tím mě omezuje (myslím samozřejmě tento případ, nechytat za slovo)? Já ho neomezuju, chci mít jen možnost si vybrat. Spoustě lidem je to jedno, spoustě to vyhovuje, ale ukázalo se, že jsou i tací, kterým ta tlačítka vadí (ale mlčí a třeba i trpí a vztekají se - schválně přeháním) a dál se ukázalo, že není problém je (tlačítka) nezobrazovat.

Netahej do toho nějaká manifestační hesla.
05.09.2011 10:26:34dát kritice tipaleš-novák
MD: vítej mezi nesnášenlivými :o)
05.09.2011 10:21:36dát kritice tipMDavy
StvN: Nechápu, proč jsi slovo xenofobie použil, takže to můj mozek vytěsnil (Ta tlačítka tam nechci, protože vím, co znamenají.) Ale máš pravdu - FB mě děsí.

Takže, když se někomu něco nelíbí, musí držet hubu a krok, jinak je nesnášenlivý - ať žije revoluce :o)
05.09.2011 10:17:42dát kritice tipaleš-novák
aha. Když to přenesu do obecnější roviny: nemusím mít rád třeba komunisty (dosadit si můžeme nacisty, židy atd...), ale pokud si to nechám pro sebe, je to ok. V okamžiku, kdy to dám nějak najevo, stávám se nesnášenlivým? Nemáme náhodou svobodu projevu (i po projevu) v Ústavě?
05.09.2011 10:11:02dát kritice tipStvN
Takže s tou xenofobií souhlasíš:)

Aleši, nesdílení nadšení pro něco neimplikuje nesnášenlivost, v tom to rozhodně není. Ne každý, kdo "nesdílí všeobecné nadšení" pro něco, to reflektuje veřejně s tím cílem, aby pro své "nesdílení všeobecného nadšení" hledal podporu. Kdybys totiž pouze "nesdílel všeobecné nadšení", tak bys to nikde takhle explicitně nevytruboval. V tom vidím nesnášenlivost a tak trochu i netoleranci.
05.09.2011 09:45:41dát kritice tipMDavy
To je zvláštní, sotva někdo projeví svůj názor a nedej bože si za ním stojí (slušně), už je nesnášenlivý.
Klidně si choďte na FB, sdílejte co chcete, ale já chci mít právo si vybrat, když to jde. Jde - už je to zařízený. Jasně, že to lze obejít, ale to je fuk - dušička má pokoj; udělala jsem pro svůj dobrý pocit, co šlo. Na dveře od bytu si taky nedám cedulku: 'klíče jsou pod květináčem', ale stejně mě můžou vykrást.

Nikomu nezakazuju, ať na FB svý díla sdílí - nepřikazujte mi, ať to dělám (jasně, že mi to nikdo nepřikazuje, můžu si vybrat, jestli to zmáčknu. Tohle ale není o tlačítkách, ale o posměchu: nejseš na FB, si upad, ne?)

Tady jde jen a jen o možnost a právo volby - chci tam tlačítka, nechci tlačítka (kamkoliv). Nemá to nic společného s mým názorem na sociální sítě (což je pořád ještě něco jiného, než net). Koneckonců není tam jen toto tlačítko.
05.09.2011 09:37:43dát kritice tipNový1
Souhlasím s Jinovatou.
05.09.2011 09:34:45dát kritice tipNorbert von Amehr, GfM
idem si to zablokovat. tiez nelike tvarkniha.
05.09.2011 08:45:57dát kritice tipJinovata
Měl bych nápad na vylepšení. Současné umístění facebookového pruhu zasahuje do okna díla a proto ruší (jak si všimli i jiní). Přirozenější a méně rušivé by podle mne bylo umístit panel do okna pro pro přidání komentáře, kde se už teď nacházejí různé ovládací prvky - nejlépe na spodní okraj zarovnáno doleva. Jinak novinku vítám.
05.09.2011 08:08:09dát kritice tipaleš-novák
stvn: v čem vidíš nesnášenlivost? Že nesdílím všeobecné nadšení pro facebook? Hmm...
05.09.2011 08:05:51dát kritice tipStvN
Aleši, projevuješ se nesnášenlivě a xenofobně. To bych čekal rozhodně na jiném serveru než na Písmáku. Je jen otázkou, jestli to plyne z tvé povahy nebo pouze z neinformovanosti a nevzdělanosti.
05.09.2011 07:53:29dát kritice tipaleš-novák
McFly: rád zůstanu kostějem :o)
04.09.2011 23:39:21dát kritice tipjejdavilda
Já to nepsal tobě Marto a Teno. Prostě se mi to nelíbí a mám 2 možnosti . Zůstat nebo odejít
04.09.2011 23:37:33dát kritice tipkóza
ses nějak rozjel moucho
04.09.2011 23:23:46smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.09.2011 23:22:09smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.09.2011 23:19:47smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.09.2011 22:26:33dát kritice tipTangens_Omega36
Mně je to celkem jedno, těch pár nových tlačítek mi vůbec nevadí, ale ani z nich nemám žádnou euforii. Věřím ale, že spousta autorů (i lidí mimo Písmák) to uvítá. Už zde proběhly i daleko horší experimenty... ;-)
04.09.2011 22:10:49dát kritice tipVůněSlov
Díky /Aleši-Nováku/ za diskuzi a za možnost volby pro autora /Dero/
04.09.2011 22:08:20dát kritice tipTragicus
Z pohledu toho, co jsem chtel primerit, je naprosto vhodny: Ta tlacitka sice nevytvari nejakou novou moznost, ale znacne jiz existujici moznost zjednodusuji.
Kup si ryc, Alesi, a odryj se. Mozna s tebou bude zase rec.
04.09.2011 21:48:33dát kritice tipBobísek
Tlačítko na facebook zbytečný je. Fakt není problém odkaz sdílet...
04.09.2011 21:46:31dát kritice tipaleš-novák
Trag: to je dost nevhodný příměr.
04.09.2011 21:43:50dát kritice tipTragicus
"I kdyby nebyly kopirky, mohl by nekdo knihu proste opsat rucne."
"Vida, takze kopirky jsou vlastne zbytecne."
Alesi, Alesi...
04.09.2011 21:40:05dát kritice tipaleš-novák
Bob: vida, takže ta tlačítka jsou vlastně zbytečná.
04.09.2011 21:38:38dát kritice tipBobísek
I když tady nebude "tlačítko", tak může kdokoli jakékoli dílo odsud na facebooku sdílet. Stejně tak ho může každý okopírovat a někde ho vyvěsit a vydávat třeba za svoje (i to někteří hajzlíci dělají)..... Ve sdílení problém nevidím, je to jenom odkaz na dílo. A kopírování nikdo nezabrání.
04.09.2011 21:34:42dát kritice tipřádek
odpověď na otázku: je mi to jedno
04.09.2011 21:27:53dát kritice tipjejdavilda
Za sebe můžu říct, že Písmáka používám na to, bych zjistil jak je daný epigram příjmán a já ho mohl případně využít jinak. Takže mi zjednodušení přístupu vadí. Taky bych uvítal, kdybych mohl své dílka kopírovat a mazat ve větším množství a nikoli jen po jednom ( rád bych zrušil ty , které vyšly knižně, ale mazat 200 textů zabere spoustu času) . Možná to lze a já o tom jen nevím. Avi Dero
04.09.2011 20:35:36dát kritice tipavox
Díky, Dero, nechci nikomu v ničem bránit, jen jsem chtěla vědět... a překvapilo mne, že to jde, aniž bych byla přihlášena (když bez přihlášení nejde třeba psát komentáře nebo dávat tipy), vysvětlil jsi mi to, díky :-))
04.09.2011 20:23:16dát kritice tipaleš-novák
McFly:
"Odpůrcem Facebooku jsou lidé, kteří ho neumí využívat..."
no, já ho využívat nechci, nikoli, že bych to neuměl :o) To je jako že někdo třeba nejí maso. Můžeme si vybrat...zatím :o)
04.09.2011 19:10:11dát kritice tipPřesýpací Hodiny
to je naprosto úžasné, konečně budou moct lidé klikat, že se jim to líbí místo nějakých přiblblých tipů:)
04.09.2011 19:03:24dát kritice tipvindal drámo
konečně se tahle stoka vylije do ještě větší kanálie :))
04.09.2011 18:36:00dát kritice tipdadadik
pokrok je pokrok, asi to někdy využiju.... :)
04.09.2011 18:33:21dát kritice tipexperimentátor
Sdílet na fb to šlo, takhle to je "jen" snadnější. Extrémně důležité to pro mě není. Ale nevím, proč něco blokovat - takhle je možnost, že si to přečte třeba o pár lidí víc, ale nějakého masivního přívalu bych se skrz fb "nebál", i když by spíš prospěl. Takže za mě dobrý...
04.09.2011 17:49:39smazaný uživatel
smazaný uživatel
04.09.2011 17:49:35dát kritice tipChigwell
Jsem staromilec,nepoužívám mikrovlnku,natož fejsbuk...na dveřích mám kouli,abych měl soukromí,v práci jsem děěěsně out,protože nejsem na fejsu...mimochodem-tu kouli tam maj i ty magoři z FB ne? :))) *
04.09.2011 17:46:39dát kritice tipDero
admin, korektor
avox: Pokud tak učiní prostřednictvím tohoto panelu, tak se o jedničku navýší číslo v bublině vpravo.

Odkazování je ovšem podstatou internetu, nerozumím tomu, na jakém základě byste chtěli komukoli bránit v tom, aby na vás odkazoval, když veřejně publikujete. Odkazovat je normální.

Tím, že veřejně publikujete, dáváte zároveň komukoli možnost nejen na vás odkazovat (což je etická forma šíření díla), ale zároveň vaše dílo kopírovat (což je neetická forma, již nepodporujeme).

Pokud chcete zjistit, odkud na vás kdo odkázal, můžete zkusit vložit adresu svého díla (adresou například tohoto díla je http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=391851) do vyhledávače Google.com, který vám najde veřejné stránky, na kterých se tento odkaz vyskytuje.
04.09.2011 17:33:02dát kritice tipavox
Tak jsem si zkusila, aniž jsem byla přihlášena na písmáku a ono to funguje i tak... to se mi tedy moc nezamlouvá. Ne že bych si nějak zakládala na svých rýmovačkách, ale poznám nějak, když třeba odkaz na mou blbůstku někdo někam pověsí, prosím?
04.09.2011 17:08:54dát kritice tipFruhling
jo, duke má recht, chlapec. Sice mě trochu uklidnilo, že se nesdílí text díla, ale ten modrý pruh je prostě hnusný .)
04.09.2011 17:07:22dát kritice tip.duke.
já si to rovnou vypnul.. písmák fachčí jako komunitní server a piplat to jinde mi přijde škoda.. pokud už odkazovat na sociální sítě, tak bych to dělal diskrétnějším zpsůobem, tzn. tlačítka vpravo nahoře tak třeinový, stejně tak pod díly
04.09.2011 16:58:26dát kritice tipMorasten
mě je to jedno, nijak mě to tam nerozčiluje. spíš to vnímám jako upgrade v případě že bych chtěla někdy nějaký dílo sdílet na wall.
04.09.2011 16:37:56dát kritice tipfeferonka
Mně osobně to nevadí. Sdílet se to dalo doposud i bez těch čudlíků, nechápu tedy ty odmítavé reakce. :D
04.09.2011 16:31:50dát kritice tip8hanka
priznavam, ze som si zmeny nevsimla, az teraz, ked som si o nich precitala:)
Dlho som sa FB branila, nakoniec som zistila, asi pred rokom, dvomi, ze nema len minusove ale i plusove stranky...hned na nom vidim, kolko mojich znamych je "zelenych" -pripojenych, lahsie sa mi komunikuje, ked nieco od nich potrebujem...na FB clovek napise o sebe len to, co chce sam, niekto nic, niekto si vymysli, niekto pise pravdu...myslim, ze FB je ako vsetko ostatne v zivote, rozumny clovek ho vyuzije v dobrom a blbec hlada len to, ako niekomu uskodit...
04.09.2011 16:24:37dát kritice tipMax Hutar
Díky, Dero!
04.09.2011 16:22:41dát kritice tipDero
admin, korektor
aleši, nerozumím. To jako že by se čtení zdejších děl měli věnovat jenom "poučení" lidé?

Co se introverze týče, tomu rozumím. Ale Písmák je server otevřený všem lidem se zájmem o literaturu, tedy o její čtení i tvorbu. Vždycky tomu tak bylo a je to i základní ideou, kterou chci následovat. Že se v posledních letech Písmák přetransformoval do uzavřené a navenek místy až hostilní komunity autorů, kteří si zvykli na to "své" prostředí, to je spíše setrvalá chyba než něco, na co bychom mohli být pyšní.

Neobával bych se, že se sem houfně začnou logovat puberťačky z Facebooku (tak jsem alespoň tvou obavu pochopil), které zdejší prostor zahltí sladkobolnými verši. Místní tvorba toho takovým lidem moc nenabízí, povědomí o Písmáku se zrovna mezi nimi nijak rapidně šířit nebude, domnívám se.

Ale čtenáři by dorazit mohli. Lidé se vztahem ke čtení by se mohli naučit, že Písmácké fejetony mohou být stejně zajímavé jako fejetony v novinách, že zdejší povídky mohou být stejně poutavé jako ty, které čtou ve sbírkách povídek z knihkupectví, že zdejší verše si někdy nezadají s knižní produkcí.

Samozřejmě jim také musíme poskytnout jistý komfort při hledání toho kvalitního - to všechno bude - ale musíme postupovat po malých krůčcích.
04.09.2011 16:11:41dát kritice tipponožky
Moc se mi líbí ti čudlíci v záhlaví, vypadají jako kdyby je někdo načrtl modrou pastelkou/propiskou. Jsou vážně pěkní, čudlové.
04.09.2011 16:08:12dát kritice tipaleš-novák
Dero: příliv nových čtenářů (a možná i autorů) je diskutabilní. V uzavřeném prostředí Písmáka se čtení věnují "poučení" zajemci, rozšířením na facebook se nedá vyloučit ještě větší "bulvarizace" než tu vládne už teď...

A koneckonců na syndromu "hospody na mýtince" není nic špatného, mnoho autorů (i já...) je introvertních...
04.09.2011 16:06:39dát kritice tipCervenejcudlik
Přijde mi tady to rozčilování trochu nelogické, stejně tam ten odkaz kdokoli a kdykoli dát může i bez tlačítka a když jednou zveřejňuji svou tvorbu na internetu, musím počítat s tím, že si ji může kdokoli kdekoli jakkoli přečíst a kamkoli sdílet. Odkazy, jak už bylo řečeno nejsou nijak chráněny žádnými právy.
04.09.2011 16:05:38dát kritice tipDero
admin, korektor
A opakuji, nejde o sdílení textu vašeho díla. Pouze o sdílení odkazu na vaše dílo na Písmáku. Pokud si ho někdo chce přečíst, tak musí přijít sem. Nic revolučního, bez obav.
04.09.2011 16:04:31dát kritice tipaleš-novák
MD: rádo se stalo :o)
04.09.2011 16:04:21dát kritice tipDero
admin, korektor
Aby nedošlo k nedorozumění. Ten panel bude stále u vašich děl, pokud někdo bude mít zapnuto jeho zobrazování.

Popravdě nerozumím tomu, proč někdo na internetu publikuje a zároveň nestojí o to, aby jeho zdařilé dílo četli další čtenáři. Připomíná mi to Cimrmanovu Hospodu na mýtince, kdy si dědeček otevřel hospodu, ale chodili mu tam lidi, takže ji přestěhoval do lesů, kde to bylo přeci jen o něco lepší. :)
04.09.2011 15:59:30dát kritice tipkóza
Jdu to hned udělat, nemám zájem aby mi někdo chodil mlsat a nabízel dál moje lupeníčko.
04.09.2011 15:59:22dát kritice tipMDavy
A tobě, aleši, díky za tuhle diskuzi.
04.09.2011 15:58:46dát kritice tipMDavy
Dero: to byla, panečku, pohotová reakce. Smekám a díky. Máma ráda právo volby :o).
04.09.2011 15:54:26dát kritice tipDero
admin, korektor
Díky, aleši.
04.09.2011 15:52:01dát kritice tipaleš-novák
Dero, díky. připojil jsem tvůj koment do textu, aby se neztratil v diskusi
04.09.2011 15:48:23dát kritice tipGaray
Líbí. "Lajknu" si to i sama :D
04.09.2011 15:46:58dát kritice tipMax Hutar
Děkuji za otevření diskuse.

Chci více čtenářů, ale nehledám je na f******ku. F******k je smrt. Nebo alespoň má smrt.

Ovšem mít možnost jasně vidět ty osoby, které mají potřebu sdílet spektákl, je užitečné.

Rád bych poprosil o možnost vypnutí.
04.09.2011 15:40:20dát kritice tipTragicus
Heh, facebook je ideologie, ze ma sve zaryte odpurce? Zni to trochu jako bych rekl, ze jsem zarytym odpurcem zampionu. StvN to ostatne docela vystihl.
04.09.2011 15:37:10dát kritice tipDero
admin, korektor
Zda chcete ten panel pro sdílení pod díly vídat si nově můžete nastavit zde: Moje > Nastavení > Zobrazovat pod díly odkazy pro sdílení
04.09.2011 15:20:00dát kritice tipaleš-novák
dík za info, Dero
04.09.2011 15:19:07dát kritice tipDero
admin, korektor
Rozumím, že někomu můžu přijít nový panel pod díly nevkusný nebo pro něj zbytečný. Připravuji možnost, aby si každý registrovaný uživatel mohl nastavit, zda ho chce na Písmáku vídat či nikoli.

Dále: Na sociální sítě se vkládá pouze odkaz na dílo na Písmáku, nikoli text díla (přesněji - z díla se pouze vygeneruje krátká citace), není tedy zasaženo do autorského práva.
04.09.2011 15:09:18dát kritice tipsveřep
záráží mne jedna věc. za dobu co písmákuji jsem 2 díla jiného autora pověsila k sobě na Fb - ale považovala jsem za naprosto vhodné AUTORA SE DOPŘEDU SLUŠNĚ ZEPTAT, ZDA PROTI TAKOVÉMU NAKLÁDÁNÍ SE SVÝM DÍLEM NEMÁ NÁMITKY.
protože by je mohl mít, ne?
04.09.2011 15:06:30dát kritice tipsveřep
záráží mne jedna věc. za dobu co písmákuji jsem 2 díla jiného autora pověsila k sobě na Fb - ale považovala jsem za naprosto vhodné AUTORA SE DOPŘEDU SLUŠNĚ ZEPTAT, ZDA PROTI TAKOVÉMU NAKLÁDÁNÍ SE SVÝM DÍLEM NEMÁ NÁMITKY.
protože by je mohl mít, ne?
04.09.2011 14:57:34dát kritice tipchroustjazz
no to je silně nevkusné, a to jsem dosti tolerantní ve vyjadřování (tímto neodsuzuji facebook)
04.09.2011 14:57:03dát kritice tipStvN
Mi to připomina tu hlasku - Ja bych vsechny ty internety zakazala.
04.09.2011 14:46:55dát kritice tipsrozumeni
Také nejsem na fasebooku a ani se mi nechce. A ještě navíc všechny tyto novoty nabourávají mé poloautistické stejnosti mých malých jistot. Ale to je můj problém, já vím. Ale prostě ty barevné značky, u některých ani nevím, co znamenají, mi ruší vzhled stránky. V podstatě podobně kritizuji kolikrát i barevné písmo v textu, když ho někdo použije. Takže v mém případě-ignorace. Třeba za x let, kdo ví? Ke mně vždycky všechny novinky docházejí strašně dlouho...
04.09.2011 14:28:07dát kritice tipavox
nevím, jestli je facebook pokrok, jednou jsem tam nakoukla a ničím mne neoslovil. Pokud vnímám svůj pobyt na písmáku, jako návštěvu v něčím obýváku, nemohu nic namítat, když hostitel postaví na stůl o několik skleniček víc, ale můžu, až se bude nalévat, říct - děkuji, mně ne. Mohla jsem říct, že je mi to jedno, ale chtěla jsem zdůraznit to právo majitele :-))
04.09.2011 14:25:31dát kritice tipCorrimsonTom
Nemám nic proti sociálním sítím jakožto nástroji pro snadné zkontaktování osoby, se kterou zrovna pořebuji mluvit.
Mám však mnohé proti nesoudným uživatelům, kteří celému svému okolí mohou prostřednictvím takovéhoto sdílení cpát něco, oč ani ostatní lidé nemusejí mít zájem, tím pádem si nemyslím, že by zavedení těchto čudlítek byla zrovna změna k lepšímu.
04.09.2011 14:05:46dát kritice tipgabi
som tiež zarytý odporca facebooku
prikláňam sa k je mi to jedno, doteraz som ich nepoužila, budem tak robiť aj naďalej, neprekážajú mi
04.09.2011 13:59:38dát kritice tipheartrate
korektor
mně se to zdá dobrý vylepšení a už jsem toho taky využila, určitě mi nevadí, když by někdo chtěl moje díla sdílet (ono to šlo i předtím, že jo), ale možnost zablokovat si ty čudlíky u díla by tu být mohla, proč ne
04.09.2011 13:37:22dát kritice tipMDavy
Jo, taky jsem si toho všimla a nelíbí se mi to. Říkala jsem si: už i tady?!
Podobně jako, Fruhling - jako celek OK, ale u děl by měla být možnost ta tlačítka blokovat.
A facebook není pokrok. Ani v uvozovkách.
04.09.2011 13:12:24dát kritice tipFruhling
Jo, u textu se tím modrým pruhem akcentuje informačně-zbožní podstata děl: možnost internetové směny. Kvanta minispektáklů.

Nemám nic proti propagaci systému jako celku, ale u jednotlivých děl mě to vcelku vytáčí.

Jednoznačně jsem pro možnost zablokování.
04.09.2011 13:12:22dát kritice tipaleš-novák
nechci víc čtenářů.
04.09.2011 13:09:38dát kritice tipCervenejcudlik
Ano, pokrok se zastavit nedá a například díky sdílení na facebooku se může o dílech autorů dozvědět mnohem více lidí, a autor tudíž najde nové čtenáře.


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.