Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prsatice

07. 09. 2011
11
7
1751
Autor
racek

Prsatice

 

Kytka.

Konečně se jí vzory na dlaždičkách spojily a zaostřily.

Všude modré cibulákové kytky.

 

Všechno spalo. Nedělní ráno. Chvilka klidu.

   Bude muset vstát a udělat, co jindy. Obléct se, umýt, nějaké pití, hlavně potichu.

 

   Seděla u stolu a koukala na špačka, pod kterým se prohýbala tenká větvička. Ne a ne se uvelebit, pořád jen vyrovnával balanc.

   Vrzly dveře. Zaťala i prsty na nohou.

 

-          Ahoj, strčil hlavu do dveří. – Děti spí?

-          Jo. Napila se.

-          Tak pojď. Mám chuť.

-          Nepůjdu. Nikdy, dodala v duchu..

-          Sereš mě…

Špaček zatím odletěl.

 

   Zavřel tiše, ale věděla, co udělá. Vzbudí děti. Pouť čeká, běžte za maminkou,  má pro vás nějakou mňamku. Ten prázdný stůl viděl.

  Sám se mezitím pevně zavře do koupelny.

 

-          Ta je má, co?, otočil se k ní později na pouti. Podívala se tím směrem. Létající labutě vystřídaly létající mořské panny, jedna sedačka se snesla zrovna k nim.

-          Jo, běž se svézt ještě jednou.

Kdyby se nebál kriminálu, byla by dávno mrtvá.

 

Úmorné vedro a zážitky udělaly svoje. Děti večer padly jak vojáci do zákopů. Sobotní večer začal nějak brzy. Vzala si knihu a sedla na zahradu .

   On se koukal na TV. Přepínal. Viděla oknem, jak se programy mění.

 

   Za chvíli vyšel ven s láhví vína.

-          Jdu vedle, oznámil.

-          Tuhle flašku mi dals k narozeninám, ne?, zahlédla vinětu.

-          A no jo, to je ona. Jakoby na to zrovna přišel. – Chceš jí teda?, natáhl ruku s láhví.

Zavrtěla hlavou.  – Užij si to.

-          Nebudu daleko, připomněl.

Jako kdyby co? Jako kdyby se jí třeba stýskalo?

 

   U sousedů o něj bude dobře postaráno. Slyšela to přes plot. Kousky vět, smích. Grilovačka.

   Ať se vystřelí třeba na Mars.

   Zaslechla auto. Vedle přijel někdo další. Možná nějaká prsatice. Možná umělohmotná mořská panna. Možná mu nějaká dá.

 

   Zvedla se a zašla do chaty zkontrolovat děti a zavřít okna. Vedle začínali hulákat.

 

Když se vrátila, sklapla knihu, už nebylo skoro vidět, lehla si do trávy a rozepnula si knoflík na košili. Někde blízko začal cvrček.

 

Vedle šlo do tuhého, doslova. Zaslechla jeho hlas: - Ta vám je měla!!!, ženský smích, pištění, šplouchání vody v bazénu.

 

Cvrček přidal, asi to nechtěl slyšet.

 

 

Rozhodla se. Otočila se na břicho a napsala sms. Jen tak.

 

Nenapsal, zavolal.

S mobilem u ucha se převalila dál, až k tújím v rohu zahrady.

Co dělá? Nic zvláštního.Zrovna maluje. Takovou prsatici.

Nějak pokračovat musela.

-          Taky jsem jednu dneska viděla. Na pouti, řekla zamyšleně. Z umělý hmoty. Na kolotoči.Manželovi se líbila.

-          Aha. Mě je to spíš protivný než co jinýho, ale je to na zakázku. Chtěl bych malovat tebe.

Slíbilas mi to.

 

Když do pekla, tak na pěkném koni.

Tůje byly ve tmě šedozelené a sálala z nich posedlost.

 

 

Kytka. Ranní rituály. Špaček, možná ten samý jako včera. Vrznutí zadních dveří.

Prudce otevřela. Vracel se druhým vchodem jako zloděj.

-          Bylo to úspěšný?, vpálila mu do tváře. – Dala ti?

Ani se na ní nepodíval a zamířil ke schodům nahoru, kde spal.

-          Odpoledne odjedu, oznámila mu. – Postaráš se o děti.

 

Ten kůň nebyl ani tak krásný, ale do pekla se na něm dojet dalo. O jedno víc nebo míň, říkala si druhý den, když se vracela do exotiky rodinné dovolené.

 

 

/2.srpna 2011, 17,00 hodin, Voznice, odpoledne, kdy jsem byla sama/.

 

 


7 názorů

Janina6
07. 10. 2011
Dát tip
Strohost a věcnost vyprávění se mi líbí. Se samotným příběhem mám trochu problém v tom smyslu, že začátek mě navnadil na podstatně dramatičtější záležitost. Nějak očekávám, že každá věta má pro příběh svůj význam, takže třeba to zaostřování vzorů na dlaždičkách v úvodu - rozmazané vidění? pláče, je opilá, zraněná? atd. I další věty (hlavně potichu, vrzly dveře - zaťala i prsty na nohou) ve mně vzbudily pocit, že hlavní hrdinka se cítí ohrožená. Nakonec se ale odkrývá jen běžný nudný manželský stereotyp. Věta "Kdyby se nebál kriminálu, byla by dávno mrtvá" už mi tam pak vyloženě nesedí.

StvN
09. 09. 2011
Dát tip
Je to tak nějak všechno se vším. Úsečnost mi trochu vadila, na druhou stranu se k tématu hodí, má svůj půvab a svůj smysl, dokresluje atmosféru, jenže právě to je trochu problém, protože kdybych si představil tohle téma rozpracované, tak už je to zase jen taková v dnešní době snad už běžná situace. Žena nechce chlapa, on si teda dělá, co chce, a ona je za to na něj naštvaná a tak sama hledá u jinýho chlapa. Je to takový kolotoč. Něco jako vejce/slepice. Co bylo dřív. Nevěra nebo důvod k nevěře?

no, je to napsano dobre, ale tady ten styl usecnych s literarni strohosti se spatne cte. je urcen pro maly vysek ctenaru-fajnsmekru. ale jak rikam, mas na to.*

racek
07. 09. 2011
Dát tip
Řekla bych, že s nima už to dopadlo.

Jeleněv
07. 09. 2011
Dát tip
tip

Enethen
07. 09. 2011
Dát tip
Vtáhla, zajímalo by mne, jak to s nimi dopadne :) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru