Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

literární úvaha

07. 09. 2011
20
38
3602
Autor
aleš-novák

skutečný citát z hodiny českého jazyka na mostecké průmyslovce (1982) autorem je pan profesor Kendziura

Marie Majerová

nikdy

nesložila

pero do klína


38 názorů

A.H.
27. 09. 2011
Dát tip
To je perla. :) *

Edvin1
14. 09. 2011
Dát tip
Příjmení Kendziura je polského původu, správně Kędziora nebo Kędziura, a významem je blízké českému Kudrnovi (kędziory jsou česky kudrlinky, kudrny). V tel. seznamech v Polsku, ale i v našem Slezsku jich najdete mraky. Jeho původ vysvětluje i toto nedorozumění. Polští spisovatelé si říkají "kolegové po peru". Pero je tedy u nich v Polsku symbolem spisovatelství. Jako složí dělník ruce do klína, tak spisovatel to pero. Bohemista to tedy byl dost mizerný. vvulgarismy hovorové češtiny mu byly španělskou vesnicí (v němčině českými vesnicemi, jak víte). Takže.

MKbaby
12. 09. 2011
Dát tip
MDavy: Jednoduchá odpomoc - instaluj blatník :)

Chigwell
10. 09. 2011
Dát tip
Prof.Kendziuru jsem nezažil,ale perel z téhle školy mám taky dost v zásobě :) *

A co Marie Pujmanová ?

MKbaby
08. 09. 2011
Dát tip
Když může být skládací kolo, proč by nemohlo být skládací pero? :) I když pero je většinou vkládací :)

srozumeni
07. 09. 2011
Dát tip
to nemá chybu...*

Toscana
07. 09. 2011
Dát tip
no ještě aby složila!!! to už by byl málem trestný čin :o))) *t

jejda: v roce 1907 složila Panenství (tedy napsala...). Tak nevím, jestli je ten citát pravdivý, když žila až do roku 1967... Navíc, jak dnes níže psal Prosecký, je vášnivost úměrná rudosti přesvědčení...no, raději bych se v Marii moc nevrtal :o)

Diana
07. 09. 2011
Dát tip
Do ní bych to i řekla ;-)*

Alegna
07. 09. 2011
Dát tip
:-)

gabi
07. 09. 2011
Dát tip
:-)tak pánovi profesorovi *

jejdavilda
07. 09. 2011
Dát tip
A co teda složila?

povzdech zcela na místě :o)

áchjo))

A mají tu "cleaniku" v Johannesburgu, nebo v Pretorii?

pokud vím, tak například JAR se testuje "cleanicky"...

To ale udělala velkou chybu. Mohla by pak uvádět, že její pero bylo "klínicky" testováno.

co se tu člověk všechno nedoví...

Prosecký
07. 09. 2011
Dát tip
Jako že čím levicověji orientovaný, tím aktivnější v sexu. Potvrzovaly by to i problémy velké části bohatších lidí a šlechty (samozřejmě najdou se výjimky).

jako že čím větší přesvědčení, tím lepší sex? hmm... proto je těch číňanů tolik :o)

Prosecký
07. 09. 2011
Dát tip
Myslím, že klínovým písmem psal Majer. Nedávno se objevila vědecká studie o korelaci mezi intenzitou sexuálního života a levicovostí člověka. Kladný vliv komunistického a jiného levicového myšlení na sex byl prokázán.

japonské měl jen jméno, jinak to byl normální Čech... ta sbírka byla na zadní straně školního sešitu... a ten už je v propadlišti dějin :o)

Prosecký
07. 09. 2011
Dát tip
Tak u profesora japonského původu bych nepochopení dvojsmyslnosti pochopil.

měl jsem kdysi jeho citátů celou sbírku...v hlavě mi bohužel zůstal jen tenhle

Zordon
07. 09. 2011
Dát tip
to by pak musela psát klínovým písmem

avox
07. 09. 2011
Dát tip
pero jako origami... těžko se skládá :-))

to, že na ní myslím,ještě neznamená, že to s ní umím :o)

než na češtinu? málokdy :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru