Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

To pro tvůj krček houslový...

07. 09. 2011
12
42
4290
Autor
Delfín

Takové malé romantické vyznání...

 

To pro tvůj krček houslový,
jahůdky ňader snad,
já zatoužil jsem, bláhový,
s tebou se milovat.

Jak nejlepší z vín archívních,
barvu, chuť, buket máš,
a pro tu jiskru v očích svých
tak svůdná se mi zdáš!

Než noc se s jitrem zasnoubí
a rozklene se den,
láska se jako podhoubí
uchytí v srdci mém.

Jako vích touhou vzplanu snad
a nežli do města
vstoupí úsvit i ranní chlad,
budeš má nevěsta.

Noc ještě mladá zdá se být,
já vášní planu již,
a nenaleznu v duši klid,
než budeš má, však víš...

Až ptáci začnou v zahradách
velebit krásu dne,
dál přijímat chci jako v snách
dary tvé kouzelné.

Ač snílkem pouhým zdám se být,
jsem každým coulem muž,
jsi nádherná, já chci tě mít,
tak nezdráhej se už!


42 názorů

Delfín
04. 05. 2012
Dát tip
Ad gringo: Pokud to vyvolalo milé vzpomínky na Tvé vlastní hříšky, jsem rád!;o))) Člověk píše různé ptákovinky...Třeba právě na to Tvé téma: Jsi pro mne osmým divem světa, motýl, co přistál na mých rtech, zkus uvěřit, že Tvůj poeta na chvilku ztratil řeč i dech, když přečetl si výzvu Tvoji, napsanou ohněm v očích Tvých, v štěstí své uvěřit se bojí, má strach, že sklidí jen Tvůj smích...

gringoo
03. 05. 2012
Dát tip
milá vzpomínka, jak jsem takhle podobně psávál dřív holkám básničky v smskách. jsi vzácnější než sedm divů světa jsi něžný polibek na mých rtech nemusíš mi věřit, vždyť jsem jen poeta však když věnuješ mi pohled nevím jak popadnout dech tak nějak to tehdy znělo :-)

Delfín
30. 01. 2012
Dát tip
Srozumeni: Dík! Tak se ještě u mně porozhlédni! Třeba Ti ještě něco padne do noty... I když tohle prostě byl pokus napodobit dávný styl.;o)

Delfín
22. 09. 2011
Dát tip
Miroslawek: Možná, ale žádné z těch, která Blesk vyjmenoval jako škodlivá!/Myslím těch šest Éček, co měla na konci čísla 02,04,10,12,24 a 29!/ Takže máš-li konexe v Coca-Cole, ztrať za mne slovo a já tě zas doporučím místo hořkých žaludečních nápojů. Kdysi se dělala přímo limonáda Amára, jenže ta už asi zanikla...;o)

Miroslawek
21. 09. 2011
Dát tip
Umělé sladidlo - tebe by si měla všimnout Coca-Cola.

Delfín
15. 09. 2011
Dát tip
Gymnazistka: Díky! Je to jen otázka cviku, bohatší slovní zásoby a správného naladění. Prostě mi to právě sedlo...;o)

Delfín
15. 09. 2011
Dát tip
Barťas:Díky! Pochvala od někoho z druhé strany se dobře čte...;o)))

Delfín
15. 09. 2011
Dát tip
CorrimsonTom:Budu na to myslet, až místo veršování budu péct ten perník...;o)

Gymnazistka
09. 09. 2011
Dát tip
Jak už bylo řečeno, kdo umí ten umí...Tip.

Barťas
09. 09. 2011
Dát tip
Mám raději hlubokomyslnější poezii, ale tohle není vůbec špatné, naopak.

Trochu méně medu, trochu více koření a možná by to byl dobrý perník.

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
sestricka.slunicko1: Myslíš, Kamilko? Je to prostě taková rychlokvaška, jaké znáš i z mých komentíků u Tebe...Vlastně písňový text. V poslední době nic jiného nepíšu...;o)))

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
Vio:Máš pravdu, jen jsem si tu hrál se slovíčky a zkoušel napsat něco ve starobylém stylu. Při tom jsem si broukal melodii, která mi náhle přešla přes mysl a pomáhala mi s plynulostí psaní...;o)

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
Presbyter: Dík za prvotní slova chvály a co se týče dalšího, Ďábel Tvou mysl, kněže, šálí, roli milce naivního když bez rozmyslu přisoudils mi, za kňoura vilného mne máš, co ženy, jež si Lásku vysní, zmocní se jako Satanáš... Dílko to coby koment vzniklo, potěšit mělo, rozesmát, dle Tebe snad se Peklo spiklo a radilo mi, kterak psát! Veršíky píšu pro zábavu, jsou pro mne s mateřštinou hrou, zpívám si a rád slyším z davu radostný ohlas ozvěnou...;o))) P.S. I tohle jsem sem naťukal takříkajíc z voleje, omezen jen rychlostí svého datlování! Snad alespoň tohle nebudeš považovat za faleš a mámení pekelné, kališníku!;o)

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
Sebastiana: Díky! Mně se to taky docela líbí...A dá se to i zpívat...;o)

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
víla z kapradí: Pochvala víly z kapradí básníka sladce naladí, hned zase verše chtěl by psát, jak půvabné je milovat... Zdravím, krajanko z kulturního města! Už mám připraveno asi tak 8 až deset slok na oslavu rodné Plzně. Možná to zase zkusím poslat do Deníku...Před pěti lety mi tam vyšlo asi pět hříšků a taky nějaké vtípky...

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
Díky, Honzyku! A teď si představ, že jsem to vystřihl z jedné vody načisto jako komentík u básně psané volným veršem. I když ten moc nemusím a autorka má poněkud jiné pojetí poezie, tak ono její dílko mne uchvátilo...Komu čest, tomu čest!;o)))

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
Tartaro: Ano, žena má vonět Láskou a květinovou vůní...A stejně jako ohnivé víno i ona zná rozproudit krev...;o)))

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
experimentátor: Inu, trochu jsem experimentoval...;o)

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
avox: Ano, jsou chvíle, kdy si tělíčko, potažmo i dušička, sladké přímo žádá a je vyhledává...;o)

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
srozumění: Totéž jsem si pomyslel, když jsem na Tvou stránku šel, rád četl veršíky Tvé, darem nechal Ti tam své...;o)

Delfín
08. 09. 2011
Dát tip
Diana: Díky! Je to, jak právě zjišťuji, vlastně písňový text. Původně jsem to jen tak z voleje napsal jako komentář k jedné nikoli zas tak klasické básni, dá-li se tak nazvat, když byla psána volným veršem...;o)))

zamilované..*

Vio
08. 09. 2011
Dát tip
Formálně zdařilé, ale čpí z toho předminulé století. Invence nula nula nic. Ač mohu pochopit její účel, je to "jen" veršovánka.

welena
08. 09. 2011
Dát tip
To pro tvůj krček houslový, jahůdky ňader snad, ... Jsi nejlepší z vín archívních, barvu, chuť, buket máš, ... Za tyhle TIP! Krásně zpívají :-)

Honzyk
08. 09. 2011
Dát tip
:DDD

Presbyter
08. 09. 2011
Dát tip
Nejsi špatným veršotepcem, začátek byl docela slibný, ale už ve třetí sloce jsem se nudil. Jako celek mi ta báseň přijde trochu falešná, tváří se jako vyznání lásky naivního mladíka, ale ve skutečnosti jde o snahu zralého kňoura oblbnout ženskou, které chybí láska, a dostat ji do postele.

Sebastiana
08. 09. 2011
Dát tip
Jé, to je krása Delfínku.

Honzyk
08. 09. 2011
Dát tip
helemese, Tartaro, nas znalec:D ..ale fakty je to nezny a mily az..)*

Bych nečekal, že se takhle ještě píše ;-)

avox
07. 09. 2011
Dát tip
a někdy trocha sladkého neškodí... :-)) */

srozumeni
07. 09. 2011
Dát tip
To je něco pro mě...**

Diana
07. 09. 2011
Dát tip
Moc pěkné! Trochu klasika, ale to se mi právě velice líbí. Uměřené, krásná forma, jako píseň. T*

Delfín
07. 09. 2011
Dát tip
Díky...;o)

filemon
07. 09. 2011
Dát tip
Niekto by možno povedal: sladké. Mne to však dnes dobre padlo. Hladina cukru musí byť v tele vyvážená :)) Tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru