Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VOLÁNÍ

10. 09. 2011
16
47
2481
Autor
macecha

Není to zoufání, jak by se mohlo zdát, jen realita.


Bylo by fajn psát jen o krásných lidech,
silných a hezkých zážitcích,
nádherných života věcech.

Kde je však brát?

Nejde je najít,
život přestal si s námi hrát.
Sny odpluly s léty,
rozum nabyl vrchu,
dívá se na ně shora,
když povinnost volá,
najednou chybí hezká slova
a fantazie
ta ztratila se v nedohlednu.

"Múzo, volám tě!"

"Zastav se u mne,
vrať mi duhu, snění,
milosti plné žití,
co vše v krásu mění.
Ať není pro mne život
jen místem plným ztrát.
Tak ráda, i za cenu klišé,
chtěla bych o něm hezky psát."


47 názorů

macecha
14. 10. 2011
Dát tip
Robinie, to může být dobré. Každopádně to někdy zkusím.Díky.

Robinia
14. 10. 2011
Dát tip
hodně pravdy je v diskusi... u nás doma dělám z cukety "prívarok". Je to podobné, jako Tvoje cuketové zelí, místo hladké mouky přidávám trochu dětské krupičky a nedávám ocet a pepř. Na závěr přidám zakysanou smetanu a spoustu kopru.

**pěkné dny**

macecha
23. 09. 2011
Dát tip
Jarmilko, děkuji za tip :)

**T**

macecha
20. 09. 2011
Dát tip
8hanka, ďakuje za pené slová ... Jedlo nielen milujem, ale aj veľmi rada varím :) Teraz len pre chorú mamu, to je samá diéta a to nieje ono. Bohužial, nemám nikoho, kto by to ocenil.

8hanka
19. 09. 2011
Dát tip
to je krasa...presne takto vnimam posledne mesiace zivot i ja...ale nehladam princa ani bieleho kona, co by som s nimi robila a v byte? Strasne neprakticke bytosti:) Nadchla ma diskusia, jedlo, to je moje, uz tu len MK baby chyba:) Tieto receptiky by mali byt v jeho Klube plnych brusiek, ked si clovek posmakne, hned vidi vsetko veselsie:) Ako vidim, muza je u Teba ako doma, napisala si to ohromne fajn, obcas sa zivot zasmodrcha, no aj tak je krasny:)

macecha
12. 09. 2011
Dát tip
Jarmilko,volám, volám, stejně marně :)

macecha
12. 09. 2011
Dát tip
Alegno, díky. Receptů mám v hlavě spoustu. Poradím :)

koloušek
11. 09. 2011
Dát tip
Život není jenom zlý, může být i hůře, ač se s tebou nemazlí, volat nepomůže. Můza k tobě létá, ještě pozdě není, i když přešla léta dětských her a snění. T*

Alegna
11. 09. 2011
Dát tip
hezké verše, to by v tom byl čert, aby to volání někdo neslyšel, jinak i to vaření je prima, mám zas inspiraci, děkjuju

macecha
11. 09. 2011
Dát tip
kukučínka, vďaka :)

Kukučín
11. 09. 2011
Dát tip
vydarená, t

macecha
11. 09. 2011
Dát tip
Agnesko, děkuji, přeji podobně :) Bivoji, díky.

BigBivoj
11. 09. 2011
Dát tip
super *

macecha
10. 09. 2011
Dát tip
Háber, ďakujem.

macecha
10. 09. 2011
Dát tip
Květoni, to musím zkusit. Bůček je můj bůžek :)

Háber
10. 09. 2011
Dát tip
***

A jo! ((-:

avox
10. 09. 2011
Dát tip
Kristova noho, měla jsem opisovat začátek z tvého receptu?! Na dně pekáče přece... :-))

No jo, ale kam se ti poděla cuketa? To je, oč tu běží!

avox
10. 09. 2011
Dát tip
Květoňku, já ten bůček semelu a vmíchám do něj i kus mletého sýra a vajíčko, rozetřený česnek (koření každý dle vlastní fantazie) - je to dřív hotové a je to mňam :-))

Anu, chápu. Já jsem vynalezl bezva fintu. Velkou cuketu rozpůlím, vydlabu semena, posolím a položím ji na dno pekáče. Na ni pak dám posolený a pokmínovaný bůček, nepodlévám, přikryji, a šoupnu do trouby. Peče se to normálně, jako bůček, nakonec se přidá nasekaný česnek a odklopí aby zhnědla kůrčička. Cuketa nejdřív pustí vodu, takže se nic nepřipeče, pak nasákne tu šťávu se sádlem ochuceným česnekem. Když to všechno vychladne, tak se ta cuketa, která ještě drží v původním tvaru, dá mazat na chleba a chutná úplně jako ten bůček, akorát, že je téměř dietní. Říkám tomu vegetariánský bůček.

macecha
10. 09. 2011
Dát tip
Květoni, je tam pár chyb, jak jsem to rychle psala, ale to určitě pochopíš i tak.

Supéééér! Díky za inspiraci.

macecha
10. 09. 2011
Dát tip
Honzyku, mezi lidi chodím, ale nějak nepotkávám ty pravé :)

macecha
10. 09. 2011
Dát tip
všem děkuji za komentáře a Květoni, Tobě píši několik receptů, jak na cuketu: l. cuketové zelí -cuketu oloupeme, pak ji nastrouháme a s veselou písničkou na rtech restujeme na do růžova osmažené cibulce. Na másle, nebo na sádle, to je jedno. Přisolíme,opepříme,trochou octa pokapeme,troškou hladké mouky posypeme. Mícháme, zalejem vývarem z kostky, nebo hovězím,zeleninovým, jakým chceme. Trochu pocukrujeme.Krásně zamícháme a dusíme do měkka.Dáváme pozor, aby se nám to nepřipálilo. Je to příloha k vepřoknedlo, k pečenému masu jakéhokoli durhu. 1. zapečená cuketa se sýrem - cuketu omyjeme, ostrouháme, vydlabeme do tvaru lodičky, nebo když je kulatá, necháme kulatou. Vydlabanou část orestujeme na cibulce, přidáme mleté vepř.maso, zasypeme grilovacím kořením, orestujeme a podusíme do měkka. Poté směs, do které si můžeš přidat i třeba papriku, nebo rajčata, dle toho, co máš doma, vychladíme. Do vychlazené směsi nakrájíme na větší kostky tvrdý sýr, stačí eidam, dáme asi tři vejce, trochu strouhanky, naplníme do do vydlabané cuketu, zakryjeme pekáč alobalem a pečeme asi 30 minut, dokud není lodička z cukety měkká. Okryjeme alobal a zapečeme do červena. Podáváme s brambory a zeleninovým salátem, popř. s pečivem. 2. cuketové řízečky, jako bramboráčky - cuketu oloupeme, pokud je mladá, neloupeme. Nastrouháme, zamícháme rozetřený česnek, majoránku,nové koření, pepř, sůl, trochu hladké mouky, vejce dle potřeby, uděláme těstíčko a smažíme na pánvi. Buď velké cekeťáky,nebo v pánvi na volská oka, malé cukeťáčky. Výrobné je, když je hotové posypeš nastrouhaným tvrdým sýrem, může být i Niva a pod grilem zapečeš. K tomu nic, nebo salát rajčatový,okurkový,míchaný, i ovocný. Jestli nestačí, mohu napsat další nápady.

Honzyk
10. 09. 2011
Dát tip
to kdybych vedel, pupin..))

pupin
10. 09. 2011
Dát tip
kam až vidííí š?

Honzyk
10. 09. 2011
Dát tip
to se zeptej sama sebe, me ne, pupin...!))

pupin
10. 09. 2011
Dát tip
co pak děláme tady ?:)

Honzyk
10. 09. 2011
Dát tip
nene, hledat spis,lepe mezi ne chodit, mit kolem sebe cvrkot...myslim ja....

pupin
10. 09. 2011
Dát tip
..tak pak jedině řvát na ty lidi

Honzyk
10. 09. 2011
Dát tip
jo a "Volani" a " MIMO" JE blbost, nebo ne?...

Honzyk
10. 09. 2011
Dát tip
volani nestaci, myslim, pupin, trebas vyjit ",mezi lid", myslim ja...:D

Honzyk
10. 09. 2011
Dát tip
...ale najdou se, ne ze ne!--))

pupin
10. 09. 2011
Dát tip
...myslím,že volání je dobrá cesta...:)

renegátka
10. 09. 2011
Dát tip
Aleš, Květoň i Diana mají pravdu. ...takže jen dík, za každé nové ráno, a tu báječnou příležitost ....

welena
10. 09. 2011
Dát tip
Moc pěkné a naprosto chápu! Ale i když seženeš prince na bílém koni, tak se do téhle situace můžeš dostat :-( I za cenu klišé psát, moc líbí /*

Diana
10. 09. 2011
Dát tip
Lidičky, princ mi může být dávno ukradený, aleš má pravdu! Na maličkostech stojí radost ze života. A Květoni, tys na to káp´. Jestli má někdo neotřelý nápad, co uvařit z cukety, tak je to Anička!

Musíš začít pomalu a od drobností. Nenápadnými nápady. Z malých nápadů sestávají veliké myšlenky. Pro začátek - neměla bys nějaký neotřelý nápad, co uvařit z cukety?

no, já jsem očekávání minimalizoval, o to víc jsem překvapen z každé malé radosti :o)

srozumeni
10. 09. 2011
Dát tip
Víte co, děvčátka. Já mám už také občas pocit, že i když zamilovaná jsem a mám ,,svého prince", že už stejně asi nic ,,nového" většinou nevymyslím...***

Diana
10. 09. 2011
Dát tip
Každá noc nese svítání a každý tunel končí. Což temná chvíle zabrání, či slzy ve tvých očích, zahlédnout světlo naděje? Jen věř a svět se usměje.... ***

macecha
10. 09. 2011
Dát tip
Evo,princ, je fajn. Mně by stačil nějaký nápad :)

renegátka
10. 09. 2011
Dát tip
Dnes budeme volat spolu, maceško. Prostě mám pocit, že mi život dluží. Alespoň jednoho prince, na bílém koni, chápej, aby bylo o čem psát.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru