Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Balkánské reportáže II.

11. 09. 2011
21
19
1629


Nesabar, je kouzelné historické městečko, o tom však někdy jindy.

Se proplétáme uličkami, všude krámy, krámky a krámečky až přechází zrak. Všechno se to třpytí, mezi tím restaurace, majitelé lákají turisty. Ačkoliv po sezoně, hemží se to tu lidmi.

Pivo už nemůžu, po té včerejší plisce a tequile mě bolí hlava a nejraději bych se léčila v útulném přítmí pokoje.

Ejhle zmrzlina.

Koukám na barevnou škálu lákavě načechraných kopečků. Vida, melounová, ta by mě mohla spravit.

Raději se zeptám, kolik za ni ten mladík chce. Rozumím něco o sedmi leva.

Cooo??? Sedm leva za kopeček zmrzliny?

Ale ne, leva sedmdesát. Jo, to by šlo. Mladík hrábne do růžové hmoty. Je fakt přejícný. Takové to udělátko na kopečkování je zbytečné, raději si měl pořídit malý bagr. Nabere do obřího kornoutů asi tak půl kila šup s tím na váhu. Osm leva.

To je ale fikané. Borůvku málem omylo.

No, co už, mám ponaučení. A pak, každý se chce nějak živit.

Nejhorší ovšem na tom je, že vlastně na zmrzlinu už nemám chuť. Jenže, když jsem Borůvkovi řekla, neřeš to a zaplať, tak ji teď  slízat musím.

Kdyby aspoň byla dobrá. Není. Má podivnou chuť a práškovou strukturu.

Asi po polovině začínám trudnomyslnět.

Támdle je koš, vyhoď to, říká můj hodný manžel.

A teď, ráno, u snídaně, když píšu tuto skvělou reportáž, do mně hučí a hučí. Nějaké nesmysly o Vondráčkové, velbloudech a nevím o čem ještě. Vůbec to nechápe, že píšu a nechci ho poslouchat.

Prý už píšu skoro dva roky. No a?

 


19 názorů

Robinia
13. 10. 2011
Dát tip
:-)

Stařec_007
03. 10. 2011
Dát tip
*

...šouplas mě zpátky na Nesebar,rok 1978

Sebastiana
12. 09. 2011
Dát tip
bezva, chci pokračování

Zuzulinka
12. 09. 2011
Dát tip
teda my v obzoru měli zmrlinu také, v Obzoru, což je kousek od Slunečného pobřeží - leva pade za 100 g, ale ono to tam je všude napsáno a stačí říct, že chceš třeba za 3 leva a on Ti ten šikovnej bulhar za tři leva nahrabe my měli jen čokoládový, sracciately a snickers a tak - odporně přeslazené to bylo, ale jinak naprosto bez chyby - kam se hrabou zdejší zmrzky...

kóza
12. 09. 2011
Dát tip
borůvkovou já myluju z melounový bych se posrala

BigBivoj
11. 09. 2011
Dát tip
Umíš to podat, vykreslit atmosféru ! ** Vzpomenul jsem si na zájezd "Slunce seno..." :)) Těším na další pokračování jako brackenbridž :)

Nepochopeny
11. 09. 2011
Dát tip
Ej ha.. Ej ha.. T

ja chci ty lidi na plazi!!!! hlavne jak maj tangace, nahore bez, atd!!!!!! :-DDD*

jejdavilda
11. 09. 2011
Dát tip
*

Honzyk
11. 09. 2011
Dát tip
no, tak jsem se dozvedel, ze jsi splacala paty pres devaty...jinak nic, sry...)

Chigwell
11. 09. 2011
Dát tip
:))))*

100Wzarovka
11. 09. 2011
Dát tip
Člověk dělá blbosti ne jenom se zmrzlinou, ne jenom na dovolené a ne jenom v Bulharsku. Jednu věc jsi ale udělala mooooc dobře, to tedy blbost rozhodně nebyla, Ty víš, co to bylo! Že Borůvku pozdravuju...

..no jooo..furt..Evi..))))))

renegátka
11. 09. 2011
Dát tip
tohle je dovolená s Borůvkou, měj to na paměti dík, za reportáž

..dík..holky..))))

Diana
11. 09. 2011
Dát tip
:-)* fajn

srozumeni
11. 09. 2011
Dát tip
super.I ten konec s tím psaním...Pár momentů a takhle hezky zachycené...***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru