Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Valašská Bystřice

20. 09. 2011
1
4
1394
Autor
malý_orlík

Vydali jsme se s bratrem, sestrou, tátou a jeho přítelkyní na výlet. Konečná zastávka byla ve Valašské Bystřici, odkud jsme se přes Rožnov zamýšleli dostat do Bystřice pod Hostýnem. Valašská Bystřice má celkem dvě autobusové zastávky pojmenované originálně U kostela a U kostela. Po prostudování jízdních řádů na jednotlivých zastávkách došli jsme k závěru, že vyvěšené jízdní řády jsou na obou shodné, kromě jedné drobnosti. Na první z nich nás totiž odkazovali na zastávku "pod kostelem". Což bylo trochu znepokojující z toho důvodu, že tam žádná taková zastávka nebyla. Rozhodli jsme se tedy jít na zastávku která je polohově skutečně pod kostelem. Druhá trochu znepokojující věc byla, že zastávka jaksi nebyla postavena v tom směru, kterým jsme hodlali jet. Přešli jsme proto na protější stranu. Bylo nám to trochu zvláštní. Že to není jen zdání, ale opravdu stojíme špatně nám došlo v okamžiku, kdy jsme viděli náš autobus ujíždět z původní zastávky. Přibližně 3 minuty po tomto šokujícím zjištění jsme se usnesli, že následující dvě hodiny než přijede další autobus (jak hlásaly pochybné jízdní řády) přečkáme v nedaleké hospodě za kulturním domem. Další šokující zjištění přišlo poté, když jsme si přečetli papír za oknem udávající otevírací dobu. Sobota, neděle - zavřeno. Obešli jsme onen kulturní dům a naše zděšení se patřičně zmírnilo, neboť jsme shledali, že hospoda je téměř plná, čili bezpochyby otevřená. Bratra se sestrou jsme poslali na hřiště a počali jsme sérii neúspěšných pokusů o pochopení nepochopitelných jízdních řádů. Nejmenovaná servírka byla po našem dotazu-"Autobus do Rožnova zastaví U kostela nebo U kostela?"-značně vyvedena z míry jeho složitostí a odpověděla jen neurčitě "Možná od kostela." Tak jsme ještě nějakou dobu dumali nad tím, odkud že to vlastně pojedeme. Usnesli jsme se, že radši poslechneme servírku a stoupneme si na původní zastávku U kostela. K naší radosti stálo U kostela více lidí. Ptali jsme se spolustojících, zda se tu autobusu dočkáme. Jediné čeho jsme se dočkali byla odpověď "Spíše když budete stát na té druhé." Toto mě osobně připadalo vtipné. Tušili, že autobus pojede ze spodní zastávky, přesto zůstali na svém místě. A co bylo ještě grotesknější, ani místní jistě nevěděli, odkud autobus pojede. Teprve až jsme uviděli odjíždět autobus ze zastávky před námi jsme pochopili, proč všichni i přes své tušení stále stojí zde. Chtějí si ověřit, že první autobus jede ze zastávky U kostela, aby se v té chvíli přesunuli na zastávku U kostela. Pokud bych měla sobotu 17. září popsat jedním slovem, nejpravděpodobněji bych užila slovo "zmatené". A jaká že vlastně byla chyba? Jeli jsme do Valašské Bystřice. A poučení? Nikdy víc. 


4 názory

Jaj, to je tak když se někdo zapomene odhlásit. Jinak díky Zuzy :)

pěkný kousek, jsem se pobavila, možná nezasvěcení nepochopí, ale jinak super!!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru