Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zrod náměstí

29. 09. 2011
14
18
3537
Autor
Movsar

Člověk je živočich, který si vymyslel umělé světlo, aby žil i v noci. Rozsvítil ulice lampami a neony a obětoval spánek. Ovoce nechal zkvasit pod přísným dohledem znalce, do ulic poslal pochybné dívky, hudbu nechal hlasitě vyhrávat.

O tom všem dal vědět široko daleko. Přijeli tedy holohlaví muži, a řekli: Budiž dročka. A přijeli i jiní muži, až z daleké Afriky, a řekli: Budiž kokain. Přišli pak ještě další muži i s ženami, mezi nimi divní a divocí, další neméně divní a mátožní, a řekli: Budiž nečinnost. Chodili pak mnozí až jich bylo tolik, že jeden vykřikl: Budiž mumraj. A pak přišel sochař, postavil se nad ně nad všechny, a řekl: Budiž kníže!

A všem vyhládlo, a tak kdosi řekl: Budiž klobása.

Ale toto zmatení netrvalo věčně. Přišel Karel Gott, to vše naházel do hmoždíře, přidal fenmetrazín, taky trochu toho, trochu onoho, to vše zalil vínem, a hlasem poprvé nečistým řekl: Budiž Václavské náměstí.

A bylo Václavské náměstí, noc první.  


18 názorů

Movsar
01. 02. 2012
Dát tip
tak jsem to zaregistroval. :-)

Winter
31. 01. 2012
Dát tip
http://www.novinky.cz/domaci/257801-z-vaclavaku-zmizi-veskere-stanky-klobasy-uz-se-mozna-nevrati.html !!!

těša
21. 11. 2011
Dát tip
skvělý, zvlášť gott. jenom ta první věta mi připadá nějak moc konkrétní nebo něco takovýho...možná mi asociuje nějaký ekokecy nebo něco takovýho.

Movsar
30. 09. 2011
Dát tip
díky, přátelé. třeba se nám někdy podaří pojíst tu slavnou klobásu společně (srazy písmáka už asi nefungují?). a malý důkaz, že karel skutečně jednou neměl hlas v pořádku: http://www.youtube.com/watch?v=2rnmShog7_A

pampelin
29. 09. 2011
Dát tip
Přesná esence Václaváku Není v Čechách divnějšího místa

jH
29. 09. 2011
Dát tip
Třikrát sláva návratu ke kořenům dadaistického šílenství *

Kapsa
29. 09. 2011
Dát tip
Budiž tip!

Josephina
29. 09. 2011
Dát tip
skvostné budiž, bože!!

Max Hutar
29. 09. 2011
Dát tip
Ta výstavba je úžasná. Drželo mě to od začátku až do konce v napětí, bez toho, aby prozradilo pointu, která přišla včas a s grácií. Jednoznačně...tip!

StvN
29. 09. 2011
Dát tip
Sranda.

Garth
29. 09. 2011
Dát tip
hehe :-)

renegátka
29. 09. 2011
Dát tip
takhle to nejspíš začalo, já si to pamatuji od:budiž klobása

jH
29. 09. 2011
Dát tip
Třikrát sláva návratu ke kořenům dadaistického šílenství *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru