Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Putování pana Ky... II.

22. 12. 2001
1
0
1944

ulítlost...číslo 2

Motor šedobílého Fordu jemně předl, pak krátce škytl a zhasnul. Tovární hala byla, mimo auta, dočista prázdná. Práskly dveře. \" Hele, Simeone, seš si jistej, že je to to správný místo ?\" \" Páka.\" Zmateně jsem se na něj podíval. \" Jaká páka doprdele ?\" Usmál se. \" No jasná, jaká jiná ne ?\" \" Pitomče, jednou ti tu tvojí hubu zašiju,\" odplivl jsem si na zem. Byla tu zima a já si svůj kabát nechal v baru, odkud jsme spolu se Simeonem narychlo vypadli. Zavolal nám kámoš. Překupník měl zájem o naše věcičky, o naše zlatíčka. \" Tak sme tu a nikde nikdo. Hele, Simeone, vem si radši stříkačku, člověk nikdá neví, estli na něj nechystaj boudu.\" Zabručel cosi nesrozumitelného, ale poslechl. \" A naláduj ji průraznejam, pamatuj na poliše posledně.\" Jo, být váma, nechtěl bych zažít to co my. Honila nás policie přes půlku města. Odrovnali jsme jim dvě auta a pár z nich jsme poslali do věčných lovišť, jak by řekli indiáni, a ještě jim nakonec ujeli. Nějak nám měknou. NYPD už není, co bývala. Časy se holt mění. Tiché kroky mě vytrhly z přemýšlení. U vchodu se objevil vysoký muž v černém kabátě. Zvolna šel k nám, v kapsách. \" Tak ručičky pěkně na světlo, ať je vidíme,\" křikl jsem na něj a vytáhl svou UZInu, jen tak, pro jistotu. Simeon už na něj mířil. Víte, opatrnost je matkou moudrosti. Zvlášt když prodáváte kradené blbosti. Cizinec jednu ruku vyndal, druhou měl stále v kabátě. \" I tu druhou !\" Když Simeon chtěl, dokázal mluvit jako nesmlouvavý drsňák. Chlápek se na nás usmál a zvolna ukázal i pravou ruku. Držel v ní nůž. \" Hele, to má bejt jako co ? Koukej tu kudlu vodhodit, nebo ti s tim pomůžu !!\" Občas to ale s tím drsňákem přeháněl. \" Ale no táák, Simeone, klídek. A vy, dejte ten nůž pryč,\" pokynul jsem mu UZInou k zemi. S úsměvem kývl hlavou, vzduchem se mihla šedá šmouha a Simeon jen zasupěl, jak se mu nůž s mlasknutím zabodl do oka. Svezl se na zem, pistole zarachotila na betonu. \" Kurva,\" špitl jsem neschopen pohybu,\" c-co ??\" Pokrčil rameny. \" Řekl odhodit, tak jsem ho odhodil. Můj automat na něj vychrlil dávku bezpláš´tových nábojů. Viděli jste matrix ? Ti agenti na něj neměli. Lehce se pohnul, natočil trup a kulky ho neškodně minuly. Všechny. Ruka se samopalem mi sama od sebe klesla, ve stejnou chvíli se mi otevřela pusa a já určitě musel vypadat jako idiot. V jednu chvíli byl pár metrů přede mnou, v druhou stál vedle a mířil mi na hlavu Simeonovou pistolí. Kdy a jak ji vzal, tak na to se mě neptejte. Nemám tušení. Asi bych byl v ten okamžik mrtvej, vystřelil by mi z palice mozek, nebýt takového malého skřeta, který se objevil u vchodu a hned se na toho chlápka rozkřičel. \" Ty si ses asi zbláznil !!! Nech ho být, to musíš každýho sejmout ?\" Došel k němu a zašermoval mu před obličejem prsty, umazanými zřejmě od oleje. \" Sakra, to nemůžes jednou udělat něco normálně ? Dát mu prachy a vzít si zboží ? Ne, to je prostě nemožný co ?!\" Otočil se ke mě. \" Já se vám omlouvám, on to tak nemyslel. Vašeho kamaráda je mi líto, skutečně, ale on za to Ky nemůže, je zkrátka takovej,\" přešel ke kufru a otevřel ho. \" Hmmm, skvělé zboží. Nechám vám tu prachy, tady,\" položil na zem malou plastovou tašku. \" Díky, díky moc. A ještě jednou promiňte,\" potřásl mi rukou. \" Tak pojď Ky, hotovo.\" Odešli. Já tam stál, věřte mi, ještě asi dvacet minut, úplně bez hnutí. Lapal jsem po dechu a snažil se si to v hlavě srovnat. Celé to proběhlo tak rychle, že nebýt peněz a Simeonovi mrtvoly, řekl bych, že se mi to jenom zdálo. Klekl jsem si k němu. \" Byls dobrej kámoš,\" řekl jsem hluše. Němelo smysl, tu takhle tvrdnout, Prachy mám a žiju, což je hlavní. Simeona je mi sice líto, ale každý jednou umřeme. Někdo dřív, někdo později...

 

Daimyo Akawaši Shimaze, budoucí šogún Japonského císařství, strnule pozoroval bitvu. Síly šedých samurajů pomalu ustupovaly a jeho vlastní muži fanaticky překonávali poslední místa odporu. S křikem se vrhali do sebevražedných útoků a poslední myšlenky věnovali svému pánu a vládci. Tak to má být. Jeho rádce Sesuko mu poklepal na rameno. \" Můj pane, támhle se někdo objevil.\" Akawaši se otočil. Vskutku. O několik desítek kroků dál postávali dva muži a dívali se, stejně jako on, dolů na probíhající boj. \" Za mnou,\" poručil daimyo své osobní stráži a vyrazil k nim. V polovině cesty mu bylo jasné, že cizinci musejí patřit k roninům, zřejmě to byli jejich špehové, kteří si ještě neuvědomili prohru a setrvávali v pozorování. \" Útóóók,\" zavelel Akawaši, tasíc katanu. Patami pobídl koně do trysku.

 

\" Ky, už jedou.\" Podíval se na mě. \" Já je vidím, Evane. Těžko bych mohl přehlédnout dvacet japonců v plné zbroji a na koních. Nebo snad ano ?\" \" Ne,\" odtušil jsem nabručeně,\" jen sem...\" Ky poklekl na jedno koleno a rozepnul tašku s nápisem Adidas. Na slunci se zablyštěl vyleštěný kov, cvakla pojistka. \" Evane, jdi stranou.\"

 

Daimyo klanu Shimaze se usmál a pevněji sevřel otěže. Jen pár okamžiků ho dělí od toho, aby nepříteli uťal hlavu. Dnes dosáhne dalšího vítězství. A titul vojevůdce mu neunikne.

 

Evan schoval hlavu do dlaní, Ky je vážně psychopat. Ten se pevně rozkročil, oblízl si rty a pak...pak...

 

Zmáčkl spoušť


Drui
21. 01. 2002
Dát tip
Putování pana Ky se nám začíná rozjíždět... Určitě mi pošli upoutávku na další díly, protože tyhle dvě postavy (Ky a Evan), jsou fakt dost dobrý. Jinak by to chtělo něco víc ucelenýho, a ne jenom tyhle črty. PS: Tip :)))

StvN
24. 12. 2001
Dát tip
Zvolna šel k nám, v kapsách. Ty si ses asi zbláznil Lapal jsem po dechu a snažil se si to v hlavě srovnat Tyhle tři věty jsounějaký divný, nezdá se Ti? Jinak stejný jako minule.

DISPARITY
23. 12. 2001
Dát tip
Hm co bude příště ( bude-li )? Masakr v metru motorovou pilou? Jako je to psina, leč bylo příliš troufalé požádat o nějaký zásadnější děj? Pokud se to tedy teprve nerozjíždí - v tom případě těžko komentovat. Nech mě hádat: je to ulítlost a tak se budem patlat v mozcích a očních bulvách, pokud možno absurdně rychle a se speciálními efekty. Pakliže joo, je to možná trochu škoda - dalo by se z toho něco pjekného smontovati.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru